ArtN zaczyna nowy rozdział. Warbud wejdzie na plac budowy

04/04/2018
dodany przez Admin Admin

Sztandarowa inwestycja Capital Parku wchodzi w nową fazę realizacji. ArtN, spółka celowa dewelopera wyłoniła głównego wykonawcę projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina na warszawskiej Woli.

Za przeprowadzenie zasadniczego pakietu prac oraz koordynację realizacji całości inwestycji odpowiadać będzie firma Warbud SA. Prace o łącznej wartości ponad 500 mln zł Warbud zrealizuje we współpracy z Soletanche Polska Sp. z o.o., TKT Engineering Sp. z o.o. oraz Maat4 Sp. z o.o. Pierwsze prace przygotowawcze przy budowie obiektu rozpoczęły się w połowie listopada ub.r., a oddanie inwestycji do użytku zaplanowane jest na IV kw. 2020 roku.

Zakres robót przy inwestycji został podzielony pomiędzy cztery podmioty. Głównym wykonawcą została firma Warbud SA, która odpowiadać będzie za wykonanie wszystkich prac konstrukcyjnych, budowlanych i wykończeniowych wraz z zagospodarowaniem terenu i pracami towarzyszącymi. Projekt realizowany jest w systemie „projektuj i buduj”, do zadań Warbud SA będzie należeć także opracowanie wielobranżowego projektu wykonawczego dla całej inwestycji oraz koordynacja prac pozostałych wykonawców. Firma będzie również odpowiedzialna za przeprowadzenie procedury pozwolenia na użytkowanie inwestycji.

– Bardzo się cieszę, że Capital Park obdarzył Warbud zaufaniem, powierzając nam wykonanie tak wymagającej inwestycji. Dla nas to kolejne wyzwanie, ale również ukoronowanie wieloletniej pracy, owocującej zebraniem unikalnego doświadczenia i wiedzy. Zapewniam, iż dołożymy wszelkich starań, aby powierzony nam kontrakt zrealizować zachowując najwyższe standardy jakościowe i technologiczne oraz sprostać wymaganiom Inwestora – powiedział Wojciech Gerber, członek zarządu Warbud.

Od listopada ubiegłego roku na terenie ArtN prowadzone są prace zabezpieczające istniejące budynki, demontaż i wywóz maszyn oraz innych elementów przewidzianych do ponownego wykorzystania w inwestycji po ich odrestaurowaniu. Równolegle od początku grudnia ub. r. na terenie budowy projektu rozpoczęła działalność firma Soletanche Polska, odpowiedzialna za realizację specjalistycznych prace fundamentowych, wykonanie ścian szczelinowych, baret oraz jet-grouting (inaczej: wstrzykiwanie w ziemię zaczynu cementowego pod wysokim ciśnieniem). Zakończenie tego etapu prac jest planowane na IV kw. bieżącego roku. Przy realizacji ArtN współpracować będzie ponadto firma Maat4, która wykona wewnętrzne instalacje elektryczne i teletechniczne, a także TKT Engineering, która zrealizuje wewnętrzne instalacje sanitarne i mechaniczne. Zakończenie całości prac i oddanie inwestycji do użytku jest planowane na IV kw. 2020 r.

– Ze względu na historyczny charakter terenu, dużą ilość skomplikowanych procesów do przeprowadzenia, m.in. przesunięcie w całości jednego z zabytkowych budynków, adaptacje zabytkowej zabudowy z projektowaną częścią inwestycji – w tym połączenie wielu funkcji użytkowych obiektu – poszukiwaliśmy partnerów, którzy będą w stanie przeprowadzić proces wykonawczy kompleksowo i posiadają doświadczenie w realizacji wymagających projektów – komentuje Sylwia Filewicz, Head of Development & Construction, Grupa Capital Park. – Działamy zgodnie z założonym harmonogramem, by już za niecałe trzy lata udostępnić odwiedzającym przestrzeń publiczną i komercyjną o zupełnie nowej jakości – dodaje.

ArtN to nowatorski koncept typu mixed-use, zakładający rewitalizację zabytkowego terenu po fabryce Norblin, Bracia Buch i T. Werner, zlokalizowany w samym sercu warszawskiej Woli, pomiędzy ulicami Prostą, Łucką i Żelazną. Za kompleksowe opracowanie projektu odpowiada pracownia PRC Architekci (pod przewodnictwem Igora Galasa). Docelowy projekt zakłada rewitalizację 9 zabytkowych i 2 historycznych budynków oraz 44 maszyn i urządzeń z dawnej fabryki Norblina. Cały teren ArtN będzie przestrzenią publiczną, dostępną całą dobę.

ArtN obejmie 9 poziomów nadziemnych i 4 podziemne. W ramach projektu, na działce o powierzchni 2 ha powstanie ponad 64 tys. mkw. powierzchni użytkowej, w tym 40 tys. mkw. powierzchni biurowej i 24 tys. mkw. powierzchni rozrywkowo-usługowo-handlowo-kulturalnej. W jej ramach będzie działał m.in. nowoczesny teatr, kino oraz BioBazar - pierwszy i jedyny w Polsce certyfikowany targ z żywnością i produktami ekologicznymi. Zwieńczeniem projektu, bezpośrednio nawiązującym do historii miejsca, będzie Otwarte Muzeum Dawnej Fabryki Norblina, w którym znajdą się m.in. unikatowe kolekcje platerów, a także odrestaurowane zabytkowe maszyny.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji terenu po dawnej fabryce Norblina jest Grupa Capital Park. Projekt jest finansowany z kapitału własnego inwestora oraz kredytu bankowego udzielonego przez Pekao SA. Budynki na terenie ArtN będą wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań - w fazie projektowej otrzymały precertyfikację BREEAM na poziomie Very Good.

Silesia Outlet rośnie w oczach

27/03/2018
dodany przez Admin Admin

Trwa budowa największego centrum wyprzedażowego na Górnym Śląsku. Silesia Outlet jest zrealizowany w dwóch etapach. Faza pierwsza to około 70 sklepów o łącznej powierzchni najmu 12 tys. mkw., faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw.

Jak zapewnia generalny wykonawca, firma Erbud najpóźniej w lipcu faza pierwsza obiektu znajdzie się pod dachem. Całkowity koszt budowy tego etapu wyniesie ponad 57 mln złotych. Otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na wiosnę 2019 roku.

– Na plac budowy weszliśmy pod koniec grudnia, aktualnie jesteśmy na etapie wykonywania dokumentacji wykonawczej, jednocześnie trwają roboty makroniwelacyjne i ziemne. Wykonujemy roboty fundamentowe wraz z główną konstrukcją żelbetową. Na przełomie kwietnia i maja rozpoczniemy montaż konstrukcji stalowej, tak aby najpóźniej w lipcu budynek znalazł się pod dachem – mówi Piotr Dobosz, dyrektor oddziału Erbud z Krakowa.

– Budynek naszego centrum został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami dla obiektów handlowych tego typu. Przestronne i jasne wnętrza pasaży oraz wygodne strefy relaksu dla klientów będą wykończone materiałami najwyższej jakości. Optymalnie dobrane systemy instalacyjne zapewnią komfort użytkowania naszym najemcom i klientom. Połączenie doświadczenia projektowego naszego biura architektonicznego IMB Asymetria oraz wykonawczego firmy Erbud daje gwarancję dla sukcesu tej realizacji w tak ambitnym harmonogramie – zaznacza Miłosz Greszta, odpowiedzialny za realizację członek zarządu spółki Silesia Outlet.

W Silesia Outlet na łącznej powierzchni blisko 20 tys. mkw. znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. Obiekt wyróżnia doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.

– Silesia Outlet to ważna i potrzebna na Śląsku inwestycja. Duża koncentracja ludności w tym regionie stwarza ogromny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych i zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe. Nowy outlet odpowie na potrzeby zakupowe mieszkańców Katowic, Gliwic, Zabrza, Bytomia, Tarnowskich Gór, Mikołowa, Kędzierzyna-Koźla, Opola czy Rybnika oraz okolicznych miast. Inwestycja przyniesie także inne korzyści dla lokalnej społeczności. Szacujemy, że w Silesia Outlet zatrudnienie znajdzie około 650 osób. Jednocześnie obiekt będzie generował stały przychód dla budżetu miejskiego między innymi w postaci podatku od nieruchomości – mówi Mirosław Januszko, CEO spółki 6B47 Poland.

Polska nie jest miejscem na Pradę

26/03/2018
dodany przez Admin Admin

Polska nie jest miejscem na Pradę. Polacy, których stać albo doceniają droższe marki podróżują po świecie i robią te zakupy w Paryżu czy Mediolanie - o rynku handlowym i komercjalizacji Silesia Outlet, którego inwestorem jest 6B47 Poland, mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

Jaki pomysł mają państwo na niedziele wolne od handlu? Według niektórych wyliczeń weekendowe obroty stanowią 70- 80 proc. Tygodniowych obrotów w outletach?

Nie martwimy się tym bardzo.Weekendowy przychód rozkłada się nieproporcjonalnie na sobotę i niedzielę. Znacznie więcej przychodu notują outlety w sobotę bo ok. 40-50 proc. tygodniowego przychodu, a na niedzielę przypada tylko miedzy 20 a 30 proc. Oczywiście niedziele bez handlu dotkną cały segment handlu, ale myślę, że po równo. Potencjalne straty w przychodach naszych najemców chcemy niwelować wydłużeniem o 2, 3 godziny pracy centrum w piątki i soboty. Poza tym zakupy w outlecie nie są impulsywne, ale zaplanowane. W normalnych centrach handlowych tylko co czwarta, piąta osoba wchodząca do centrum robi zakupy, w outletach jest to co druga a nawet co 1,5 osoby. Outlety zazwyczaj są poza centrami miast i większość klientów dojeżdża do nich samochodem. Liczymy więc na to, że nasi klienci będą planować je na inne dni. Poza tym jako Silesia Outlet jesteśmy w dobrej sytuacji, bo planujemy otwarcie wiosną 2019 roku więc będziemy mieli rok na zaobserwowanie tego co dzieje się na rynku po wejściu w życie zakazu.

Jak będzie funkcjonować u państwa strefa usług, która jest wyłączona spod zakazu?

W Silesia Outlet w strefie usług będzie tylko gastronomia, która zajmie 7-8 proc. powierzchni centrum. Nie będzie rozrywki: kin, klubów fitness, placów zabaw dla dzieci. Zastanawiamy się jeszcze czy otwierać w niedziele bez handlu strefy gastronomiczne, ale myślę, że to nie ma sensu i raczej zamknięte będzie całe centrum.

Jak przebiega proces komercjalizacji Silesia Outlet?

Mamy wynajęte i zarezerwowane około 70 proc. powierzchni centrum. Mamy już najlepsze marki dostępne w Polsce, teraz chcemy pozyskać kilka hitowych brandów typu Calvin Klein,Tommy Hilfiger, Tom Tailor czy Mustang. Prowadzimy też rozmowy z firmami, których na polskim rynku nie ma. Chce jednak zaznaczyć, że Śląsk tak jak i cała Polska nie jest miejscem na Pradę. Polacy, których stać, albo doceniają droższe marki podróżują po świecie i robią te zakupy w Paryżu czy Mediolanie.

Dla kogo jest Silesia Outlet?

Dla całego Górnego Śląska. Zgodnie z badaniami jakie zlecamy, klient outletowy może dojechać do outletu nawet półtorej godziny. Według naszych wyliczeń w godzinę dojazdu do Silesia Outlet ma około 4,5 mln osób.

Wybierając lokalizację pamiętaliśmy o śląskich podziałach, które maja wpływ na zachowania konsumentów, a przez to także rynek powierzchni handlowych. Ślązacy mieszkający w Katowicach czy Gliwicach niezbyt chętnie jeżdżą na zakupy do Zagłębia czyli np. Sosnowca. Dlatego my zdecydowaliśmy zlokalizować obiekt w takim miejscu Górnego Śląska aby było optymalne zarówno mentalnie jak i geograficznie.

Jakim miejscem dla handlu jest aglomeracja katowicka?

Trochę innym niż reszta kraju. Aglomeracja Katowicka to drugi po Warszawie obszar siły nabywczej. Duże zaludnienie i niskie bezrobocie nie wpływają jednak wprost proporcjonalnie na rynek nieruchomości handlowych. Ludzie mieszkający na Śląsku są bardziej konserwatywni od reszty kraju. Inaczej więc robią zakupy. Dla Ślązaków liczą się dobre followerskie marki, nie znajdują tu zainteresowania marki trendsetterskie. Najwięcej jest tu oczywiście marek popularnych ogólnodostępnych takich jak np. Reserved, Mohito czy H&M. Funkcjonują tu też marki premium – kilkanaście z nich pojawiło się rozbudowanym niedawno Silesia City Center. Ślązacy doceniają jakość i mogą za to zapłacić dlatego dobrze sprzedaj a się marki takie jak np. Boss.

Jak te preferencje ukształtowały rynek powierzchni handlowych? Na co jest jeszcze miejsce a na co brak?

Tak naprawę na duże obiekty handlowe na Śląsku już nie ma miejsca. Libero i Gemini Park Tychy wyczerpią popyt na galerie. Budowa kolejnej mogłaby wywołać przegrzanie rynku - tak jak to się stało w Poznaniu i zaraz stanie się we Wrocławiu. Jeśli chodzi o rynek outletów Silesia Outlet także zamyka popyt na outlety na ok. 15 lat. Jest jeszcze miejsce na obiekty typu convenience.

Kolejny najemca w Silesia Outlet

22/03/2018
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców powstającego na Górnym Śląsku - Silesia Outlet dołączyła jedna z wiodących marek odzieżowych w Polsce. Firma Diverse zajmie lokal o powierzchni niemal 290 mkw.

– Diverse to nowoczesna marka,bardzo popularna wśród polskich odbiorców,w Silesia Outlet produkty dostępne będą zawszez co najmniej 30 proc. rabatem od regularnych ceny sprzedaży w galeriach handlowych. Silesia Outlet to świetna lokalizacja dla brandów z segmentu fashion. Wśród 120 innych salonów znanych i cenionych marek odzieżowych nie może zabraknąć marki Diverse. Liczymy, że duża siła nabywcza w regionie zapewni nam odwiedzalność na wysokim poziomie, co przełoży się na obroty sklepu–mówi Alicja Dąbek, Leasing Manager marki Diverse. Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. Za komercjalizację obiektu odpowiada BOIG Property Consulting.

W Silesia Outlet na łącznej powierzchni blisko 20 tys. mkw. GLA znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. Obiekt wyróżnia doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.

W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans, Pepe Jeans, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone,Venezia, Unisono, Trespass, Volcano i Symbiosis. Sektor usługowy będą reprezentować m.in. restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumeria Amora oraz salon optyczny Soczekwki24.

Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA, finansowanie projektu zapewnił Bank Zachodni WBK SA. Otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na wiosnę 2019 roku.

Komfort w nowej lokalizacji

22/03/2018
dodany przez Admin Admin

Atut przy ul. Bunscha w Krakowie sukcesywnie buduje tenant mix obiektu. W ostatnim czasie do grona najemców dołączył sklep Komfort, zajmując lokal o powierzchni 500 mkw. KG Group, inwestor i deweloper centrum handlowego Atut Ruczaj planuje otwarcie obiektu w II połowie 2018 roku.

– W naszej strategii rozwoju podążamy za miejscami w których odbywa się naturalny ruch klienta. Stawiamy na dobrze skomunikowane lokalizacje przy dużych osiedlach lub skupiskach domów. Pragniemy towarzyszyć klientom w ich codziennych zakupach, inspirując do modnej i funkcjonalnej aranżacji wnętrz – mówi Robert Stachniak, dyrektor ds. rozwoju i zarządzania nieruchomościami w Sklepy Komfort. – W przypadku sklepów Komfort bardzo ważny jest również łatwy dostęp do parkingu. Sprzedajemy asortyment o dużych gabarytach, dobrze więc, by klient mógł podjechać jak najbliżej sklepu. Atut przy ul. Bunscha w Krakowie spełnia wszystkie te kryteria, dlatego jest to idealna lokalizacja dla salonu Komfort – dodaje Stachniak.

Komfort to sklep oferujący duży wybór dywanów, podłóg drewnianych, paneli oraz akcesoriów do montażu i pielęgnacji podłóg. – Z roku na rok rośnie zainteresowanie Polaków branżą wnętrzarską. Wzrost zamożności oraz większa świadomość w zakresie designu sprawia, że Polacy coraz częściej poszukują elementów wykończenia wnętrz o wysokim standardzie, oryginalnych. Nierzadko korzystają z doradztwa projektantów i architektów wnętrz. Sklep Komfort, będący liderem na polskim rynku w branży podłóg jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego klienta. Najwyższej jakości asortyment oraz rzetelne doradztwo obsługi sklepu sprostają oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Atut Ruczaj to obiekt handlowy typu convenience, przeznaczony na szybkie i komfortowe zakupy. Na 6,8 tys. mkw. powierzchni najmu zlokalizowanych będzie ok. 13 lokali handlowo-usługowych, a na parkingu znajdującym się przed obiektem znajdzie się miejsce na około 145 pojazdów. Wśród najemców znajdą się m.in. Lidl, Pepco, Rossmann, apteka Ziko, a także cukiernio-piekarnia Buczek. Tenant mix uzupełnią sklepy modowe.

Za komercjalizację Atut Ruczaj odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Krakowskie centrum handlowe Atut przy ul. Bunscha zlokalizowane jest w jednej z najszybciej rozwijających się dzielnic Krakowa – Ruczaj, przy osiedlu Europejskim. Klientami centrum będą nie tylko mieszkańcy Ruczaju, usytuowanych jest tu kilka obszarów zabudowań jednorodzinnych: Pychowice, Mochaniec, Skotniki, Kobierzyn. W pobliżu centrum znajduje się także Krakowski Park Technologiczny oraz Kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego. Świetna lokalizacja łączy się z dużym catchmentem obiektu. W bezpośrednim pieszym zasięgu obiektu znajduje się 30 tys. osób, ale już do 10 min. jazdy samochodem liczba ta rośnie do 150 tys. potencjalnych klientów.

Dekada Kraków dla przedszkolaków

22/03/2018
dodany przez Admin Admin

Centrum handlowe Dekada Kraków, usytuowane wśród dużych osiedli mieszkaniowych i domów jednorodzinnym kompleksowo odpowiada na potrzeby swoich klientów. Po ponad pięciu latach funkcjonowania stała się nie tylko popularnym miejscem codziennych zakupów, ale również realizacji innych ważnych potrzeb. Dużym powodzeniem cieszy się otwarte w obiekcie przedszkole Happy Kids, a rodzice przedszkolaków stali się lojalnymi klientami krakowskiej Dekady.

– Przedszkole usytuowane w budynku Dekady Kraków jest dla wielu rodziców idealnym wyborem. W drodze do pracy mogą pozostawić swoje pociechy i odebrać je wracając do domu, a tym samym zaoszczędzić czas. Obecność przedszkola wpływa jednocześnie na wzrost footfallu w centrum. Wyraźnie widać przywiązanie rodziców do konkretnych najemców takich jak Rossmann, Pepco, Carrefour czy Empik – mówi Bartosz Soból, Dyrektor Centrum Handlowego Dekada Kraków.

Przedszkole Happy Kids w Dekadzie Kraków funkcjonuje od września 2017 roku. Obecnie uczęszcza do niego około 80 dzieci. Placówka zajmuje powierzchnię blisko 330 mkw., do dyspozycji najmłodszych jeszcze w tym roku zostanie oddany także nowoczesny plac zabaw.

Eventy magnesem w galeriach handlowych

21/03/2018
dodany przez Admin Admin

Rozwój formatu galerii handlowych w XXI w. sprawił, że współczesny konsument jest w stanie zaspokoić wszystkie swoje potrzeby w jednym miejscu. Wisienką na torcie są eventy – odpowiednio dopasowane do profilu klientów stają się receptą na zwiększoną odwiedzalność.

Przyszłością galerii handlowej jest poszerzenie oferty rozrywkowej – około 36 proc. klientów przybywa do centrum handlowego nie po to, aby zrobić zakupy, ale żeby skorzystać z oferty rozrywkowej. Według ekspertów rynkowych ta zależność będzie jeszcze większa, głównie ze względu na rozwijający się sektor e-commerce. Obecnie niemal wszystkie niezbędne produkty jesteśmy w stanie kupić przez Internet, a najbardziej atrakcyjne w galeriach handlowych są aspekty emocjonalne – okazja do spotkania ze znajomymi i ciekawego spędzenia czasu. Około 88 proc. respondentów w raporcie „galerie handlowe nowego pokolenia” deklaruje, że idealne centrum handlowe to takie, które poprawia samopoczucie.

- Oferta rozrywkowa w centrach handlowych jest obecnie kluczowa – zarówno w dużych jak i mniejszych lokalizacjach. Dlatego w naszym najnowszym projekcie – centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia w Pabianicach powstaje nie tylko nowoczesne i komfortowe miejsce na zakupy, ale atrakcyjna przestrzeń publiczna - przyjazne miejsce do spędzania wolnego czasu. Nasz obiekt wyróżni m.in. pierwszy multipleks w mieście, już teraz myślimy również o cyklicznych wydarzeniach kierowanych do pabianiczan – komentuje Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel firmy A&A.

Przepis na zorganizowanie udanego wydarzenia w centrum handlowym to suma wielu czynników, m.in. odpowiedniego dopasowania oferty do grupy docelowej. Należy dostosować scenariusz imprezy do wieku klientów i ich zainteresowań. Nieszablonowe rozwiązania wsparte aktywną promocją to w efekcie nie tylko zwiększenie przychodów galerii, ale również budowanie grupy stałych klientów.

- Lokalna społeczność jest dla nas najważniejsza – już od etapu projektowania obiektu wychodziliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom konsultując zarówno preferencje odnośnie nazwy centrum handlowego jak i zapotrzebowanie na ofertę handlową. Tak samo zamierzamy zrobić z planowaną ofertą eventową. W centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia którego otwarcie odbędzie się w przyszłym roku planujemy cykliczne wydarzenia w specjalnie wydzielonej do tego strefie. Zadbamy o to, aby pabianiczanie nie narzekali na nudę. Kolejnym projektem, który obecnie realizujemy w Pabianicach jest centrum rekreacyjno-sportowe, w skład którego wejdą Nowe Centrum Golfa, grota solna, tężnie z solanką oraz strzelnica sportowo – rekreacyjna - jedyny tego typu obiekt na terenie województwa łódzkiego– podsumowuje Adrian Majsterek.

Pabianice to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w aglomeracji łódzkiej. Stabilna polityka budżetowa, wzrost wydatków na edukację i ponadprzeciętne wykształcenie mieszkańców, pozwalają oczekiwać jego szybkiego rozwoju w najbliższym czasie. Tkalnia dopełni proces rewitalizacji historycznej zabudowy miasta. Centrum handlowo-rozrywkowe powstaje na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche & Ender przy ulicy Grobelnej 8. Powierzchnia najmu w obiekcie wyniesie około 14 tys. mkw. GLA. na których zlokalizowanych będzie około 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada firma The Blue Ocean Investment Group. Wśród grona najemców znajdą się m.in. salon Empik, sklep odzieżowo-przemysłowy Pepco, czy elektromarket Media Expert. Ofertę handlową wzbogaci również sieć sklepów z artykułami dziecięcymi SMYK, sklep z ofertą sportową Martes Sport, drogeria Hebe, sklep obuwniczy CCC, punkt sieci KiK oraz pierwszy multipleks w mieście pod szyldem Helios.

Polacy w małych miastach też chcą mieć swoje galerie

12/03/2018
dodany przez Admin Admin

Mieszkańcy małych miast też chcą mieć nowoczesne centra, które pełnią nie tylko funkcję handlową, ale są miejscem spędzania wolnego czasu - mówi Aleksander Walczak, prezes sieci centrów handlowych Dekada. Mniejsze miasta to miejsca, w których Dekada czuje się najlepiej i to tam lokuje swoje inwestycje. W planach jest łącznie 20 centrów handlowych budowanych od podstaw lub rewitalizowanych z już istniejących domów handlowych.

Sprawdzamy wszelkie działki, które nadają się do zabudowy. Szczerze mówiąc większość odrzucamy, dlatego, że przy nasyconym rynku jest niewiele miejsc, gdzie można postawić nowy obiekt. Rozglądamy się od pewnego czasu za obiektami, które można kupić i zmodernizować lub rozbudować. Jest sporo centrów, budowanych przed laty, które nadają się do modernizacji, częściowej zmiany najemców, ulepszenia. Mamy duże doświadczenie, czujemy się jednym z liderów w segmencie niedużych centrów handlowych, wiec chcemy skupić się też na kupowaniu obiektów.

20 obiektów to plan Dekady na najbliższe lata. Brakuje dziewięciu, kiedy one powstaną?

Proces ich powstawania trwa. Staramy się rozwijać jak najszybciej, ale wiele zależy od sytuacji na rynku. Dziś jest duże nasycenie powierzchnią handlową nawet w przypadku obiektów typu convenience. Mamy kilka projektów w zaawansowanym przygotowaniu. Latem tego roku oddamy do użytku nowy, rozbudowany obiekt w Grójcu. Dobudowujemy tam kolejny budynek. Dwa nowe projekty realizujemy z PKP, to centra w Koninie i Mińsku Mazowieckim.

Będą to zintegrowane centra komunikacyjno-handlowe. W Koninie powstanie obiekt o powierzchni ok. 5, 5 tys. mkw., a Mińsku większy bo około 10 tys. mkw. z nowymi dworcami autobusowymi i kolejowymi. Wszystko wskazuje na to, że budowa obiektu w Koninie ruszy jeszcze przed wakacjami, z terminem oddania go do użytku na jesień 2019, z budową obiektu w Mińsku ruszymy albo na koniec tego roku albo na początek 2019 i wtedy oddanie do użytku będziemy planować na 2020 rok. Z budową w Nysie także chcemy ruszyć przed wakacjami i oddać ją do użytku pod koniec przyszłego roku.

W tym mieście powstanie dwukondygnacyjna galeria o powierzchni 20 tys. mkw. z parkingiem podziemnym na ponad 400 samochodów. Prowadzimy też modernizację Dekady w Skierniewicach, tam obiekt o powierzchni 3 tys. mkw. powiększymy prawie czterokrotnie, do 12 tys. mkw. Robimy wszystko, żeby ta budowa ruszyła jeszcze w tym roku.

Część z Państwa centrów handlowych działa we wspólnych budynkach z dworcami. Czy w związku z tym te centra są otwarte w niedziele niehandlowe?

Dworce są w naszych centrach wydzielonymi lokalami. W ustawie jest zapis, że otwarte mogą być sklepy służące do bezpośredniej obsługi podróżnych więc my nie chcemy nadużywać tej interpretacji. Ja osobiście głęboko wierzę, że będzie duże niezadowolenie społeczne z „zamkniętych” niedziel, że doprowadzi to do sytuacji takiej, jak zdarzyła się na Węgrzech, gdzie rząd wycofał się z wprowadzonych regulacji.

Czy Dekady są otwarte w niehandlowe niedziele?

Oficjalnie informujemy najemców, że jeśli ktoś chce prowadzić działalność w niedzielę to my jak najbardziej jesteśmy za tym i udostępniamy infrastrukturę. Mimo tego, nie wierzę by miało to jakikolwiek sens ekonomiczny. Lokalni najemcy nie będą mieli siły ściągalności, by dla jednego czy dwóch sklepów, przy kilkunastu zamkniętych, ludzie odwiedzali centrum handlowe. Nowe prawo uderza więc w drobnych przedsiębiorców, których w galeriach też mamy.

Czy ci, którzy mimo wszystko chcą otworzyć lokal w niedzielę będą musieli sami dźwignąć koszt obsługi powierzchni wspólnych?

To, że centra będą nieczynne w niedziele nie oznacza, że obniżą się jakiekolwiek koszty poza minimalną obniżką prądu na powierzchniach wspólnych. W naszych obiektach duża część jest bez powierzchni wspólnych więc można powiedzieć, że żadne koszty się nie obniżą. Nie ma więc możliwości ulgi czynszowej ani w kosztach eksploatacyjnych. Ci najemcy, którzy zamkną swoje sklepy w niedziele, bo tak im nakaże ustawa, będą ponosić takie same koszty jak najemcy, którzy będą mieli otwarte lokale siedem dni w tygodniu.

Lokalni najemcy w polskich centrach handlowych wciąż stanowią pewnego rodzaju wyjątek. Czy ta grupa najemców jest istotna dla funkcjonowania centrów takich jak Dekada?

Istotą sprawy jest to, jaka to jest działalność. Wielu lokalnych najemców prowadzi działalność franczyzową pod szyldem znanych marek sieciowych. Są to lokale dobrze prowadzone, z wypracowaną przez lata koncepcją i utrzymują się przynosząc zyski lokalnym partnerom. Mamy również nie powodzenia, kiedy przychodzi lokalny najemca ze swoim pomysłem, nawet ciekawym, ale nie sprawdzonym i w praktyce w konkurencji z innymi sklepami przegrywa. W związku z tym występuje rotacja najemców. Uważam, że to dobrze gdy pojawiają się w centrum handlowym najemcy niestandardowi, spoza typowego zestwu marek, tacy, których nie spotkamy w każdym innym parku handlowym czy galerii. Lokalni najemcy dodają galeriom kolorytu, odróżniają je od innych obiektów. Na przykład w Myślenicach mamy sklep, który nazywa się Świat Dziecka, ma podobna ofertę do Smyka i robi obroty podobne jak Smyk.

Czym Dekady wygrywają z innymi centrami?

To nie jest kwestia rywalizacji, ale dzielenia się tortem, który ma trzy podstawowe części. Pierwszą stanowią sklepy typowo osiedlowe, typu Żabka i to jest segment najbliżej domu. Potem są takie centra jak Dekada, które są w odległości kilku kilometrów maksymalnie, w których można zrobić zakupy w średnim wymiarze, czyli oprócz artykułów spożywczych, również buty, odzież, kosmetyki czy książki. Na końcu są duże galerie, lokalizowane w większych miastach, gdzie jedzie się na zakupy raz na jakiś czas, najczęściej na zakupy sezonowe. My działamy w segmencie convenience shopping center, dość blisko domu a jednocześnie z dość dużym asortymentem towarów i usług.

Co jest obecnie dla centrów typu convenience największym wyzwaniem przy zmieniającym się rynku?

Wyzwaniem jest znaleźć jak najlepszy model dla funkcjonowania tego środkowego segmentu rynku. Szukamy najlepszego sposobu spełnienia potrzeb konsumenckich. Widzimy, że sprawdzają się obiekty proste, gdzie jest wygodny parking i wejścia do sklepów bezpośrednio z parkingu czyli obiekty typu strip mall (w kształcie długiego paska). Nasze centra handlowe spełniają warunek zrobienia szybkich zakupów. Przy powszechnym na całym świecie braku czasu, takie obiekty często lepiej sprawdzają się niż duże galerie, gdzie trzeba zaparkować na dużym parkingu podziemnym, jechać schodami ruchomymi czy windą na górę i szukać potem dość długo wybranego sklepu. Zmierzamy zatem do tego, aby robić proste obiekty, ale z dobrą architekturą, dobrymi, dużymi witrynami, aby zapewnić najemcom jak najlepsze warunki funkcjonowania i zaspakajania oczekiwań klientów.

Polacy w miastach powiatowych chcą mieć swoje galerie?

Zdecydowanie tak. W centrach typu convinince także coraz większy udział zajmują usługi, których wcześniej właściwie nie było, np. pojawiają się kina wielosalowe. Klienci w mniejszych miastach chcą czuć się jak mieszkańcy dużych miast i mieć te same lub podobne towary na wyciągnięcie ręki, a my im to umożliwiamy.

Pepco i Atut łączą siły

08/03/2018
dodany przez Admin Admin

Współpraca KG Group, inwestora i dewelopera centrów handlowych Atut z siecią Pepco przynosi efekty. Popularna sieć dyskontowa otworzy swoje salony w powstających w Krakowie obiektach Atut Ruczaj i Atut Bielany. Firma podpisała także w ostatnim czasie umowę najmu około 450 mkw. powierzchni w centrum Atut Złocień, którego otwarcie planowane jest w II połowie 2018 roku.

Marka Pepco funkcjonuje już w otwartym od listopada 2017 roku centrum handlowym Atut przy ul. Grażyny w Krakowie, a także w pozostałych obiektach Atut, m. in. w Węgrzcach koło Krakowa czy w podwarszawskiej miejscowości Pruszków. W przyszłym roku otworzy swój salon także w łódzkim Atucie. Centra Atut to obiekty typu convenience, przeznaczone na szybkie i komfortowe zakupy. Za ich komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

– Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju marki PEPCO w całej Polsce. Centra handlowe Atut doskonale wpisują się w nasze oczekiwania dzięki bardzo dobrej lokalizacji i formacie convenience, umożliwiającym codzienne, szybkie i wygodne zakupy. Klientom nowych obiektów handlowych zaoferujemy szeroki wybór odzieży dla całej rodziny i produkty dla domu w najniższych cenach. Wierzymy, że wraz z innymi najemcami stworzymy we wszystkich krakowskich Atutach kompleksową ofertę handlową – mówi Katarzyna Wilczewska, Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej PEPCO.

– KG Group to dla nas ważny partner biznesowy, jesteśmy bardzo zadowoleni ze tej współpracy. Funkcjonujące już w centrach handlowych Atut sklepy Pepco, m. in. w Pruszkowie i Węgrzcach koło Krakowa cieszą się dużą odwiedzalnością. Jesteśmy przekonani, że w przypadku nowych lokalizacji będzie tak samo – dodaje K. Wilczewska.

– Obiekty handlowe typu convenience to idealne miejsca dla sieci stawiających na rozwój, takich właśnie jak Pepco. Bardzo dobra lokalizacja, dostępność komunikacyjna oraz kompleksowa oferta handlowa dopasowana do lokalnego klienta to gwarancja sukcesu centrów handlowych Atut i funkcjonujących w nich najemców. Polacy chcą kupować blisko i szybko, oczekują też dobrej jakości i ceny, dlatego sektor convenience będzie się nadal rozwijał, a dyskonty takie jak Pepco cieszyć się będą dużą popularnością – komentuje Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

W II połowie 2018 roku KG Group zaprosi klientów do centrum handlowego Atut Ruczaj oraz do obiektu znajdującego się na krakowskim osiedlu Złocień. Budowa Atut Złocień przebiega w dwóch etapach. Na ten moment zakończono komercjalizację I etapu. W II połowie br. rozpoczyna się także budowa centrum handlowego Atut w prestiżowej okolicy Bielany.

Sześć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa, Pruszkowie i w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj – aktualnie w przygotowaniu, Atut Złocień, Atut Bielany oraz obiekt w Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

Handy Bolesławiec przyciąga znane marki

08/03/2018
dodany przez Admin Admin

RTV Euro AGD dołączyło do grona najemców centrum handlowego typu convenience pod nazwą Handy w Bolesławcu, realizowanego przez Redmond Development.

Za komercjalizację inwestycji odpowiada BOIG, Blue Ocean Investment Group. RTV Euro AGD zajmie lokal o powierzchni ok. 500 mkw. - Miło nam powitać RTV Euro AGD w naszej inwestycji. Wierzymy, że sąsiedztwo restauracji McDonalds przyciągnie klientów mieszkających w promieniu 20 min jazdy samochodem, oraz obecność tak silnej marki jak RTV Euro AGD dodatkowo zwiększy atrakcyjność lokalizacji - mówi Justin Pearce, prezes Redmond Development.

- Położenie centrum handlowego Handy w strefie wzmożonego ruchu samochodowego i w uznanej okolicy handlowej pozwala nam oczekiwać dużego przepływu klientów naszym sklepie. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Redmond Development oraz BOIG podczas realizacji tego projektu – mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu, RTV Euro AGD.

- BOIG widzi wielki potencjał w połączeniu silnej lokalizacji przy najważniejszym rondzie w centrum miasta i ciekawym miksem najemców. McDonald's generuje świetny ruch jako operator gastronomiczny, EURO to silny gracz na rynku pod kątem sprzedaży. Obecnie finalizujemy umowy z operatorami, którzy jeszcze bardziej zaskoczą klientów swoją ofertą, a którzy nie są obecni na tym rynku – dodaje Radosław Gadomski, Commercial Director firmy BOIG, odpowiedzialnej za proces komercjalizacji obiektu Handy w Bolesławcu.