Dekada z pozwoleniem na start nowej inwestycji

27/07/2018
dodany przez Admin Admin

Zintegrowane centrum handlowo-komunikacyjne Dekada Konin otrzymało pozwolenie na budowę. Aktualnie trwa przetarg na wybór generalnego wykonawcy inwestycji. Budowa rozpocznie się we wrześniu br., zakończenie prac i otwarcie nowego obiektu planowane jest w IV kwartale 2019 roku.

To kolejna inwestycja spółki Dekada SA będącej inwestorem, deweloperem i zarządcą obiektów komercyjnych typu convenience, realizowana we współpracy z PKP SA i jej spółką zależną Xcity Investment.

W portfolio spółki Dekada SA są już cztery zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne: w Nowym Targu, Brodnicy, Myślenicach i Ciechanowie – wszystkie dobrze prosperują. Ponadto, Dekady w Nowym Targu i Myślenicach połączone są z dworcami autobusowymi, którymi spółka z powodzeniem sama zarządza. Oprócz Konina, kolejne nowe zintegrowane centrum handlowo-komunikacyjne Dekady powstanie także w Mińsku Mazowieckim.

Dekada Konin zlokalizowana będzie w ścisłym centrum miasta, przy ul. Kolejowej i ul. Dworcowej. Inwestycja obejmuje nowy dworzec kolejowy i autobusowy oraz centrum handlowe typu strip mall, które połączy oba budynki. Łączna powierzchnia obiektu wynosić będzie około 5,5 tys. mkw.

– Miło nam poinformować o otrzymaniu ostatecznego pozwolenia na budowę Dekady w Koninie. Rozpoczęcie prac budowlanych planujemy na wrzesień, tuż po ogłoszeniu generalnego wykonawcy. Prace rozpoczniemy od rozbiórki starego dworca. Obecnie trwa procedura zamiany działek pomiędzy PKP SA, a Miastem Konin – komentuje Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA.

Centrum handlowe Dekada w Koninie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród najemców. BOIG Property Consulting skomercjalizował już ponad 70 proc. powierzchni handlowej obiektu. Tenant mix Dekady Konin stworzą m. in.: Empik, CCC, Martes Sport, Pepco, RTV Euro AGD, drogeria HEBE, piekarnia Pod Strzechą, biuro podróży TUI oraz E-smoking world.

Czwarty Vis à Vis w blokach startowych

26/07/2018
dodany przez Admin Admin

Prace na budowie centrum handlowego Vis à Vis w Warszawie, którego inwestorami są Grupa Capital Park oraz Real Management SA, weszły w finalny etap. Do otwarcia obiektu pozostały niecałe 3 miesiące. Część lokali została już przekazana najemcom. Tymczasem ofertę centrum wzmacnia kolejny najemca – kwiaciarnia „Kwiaty i…”.

„Kwiaty i…” to warszawska kwiaciarnia z ponad 30-letnią tradycją. Asortyment obejmuje przede wszystkim kwiaty cięte i doniczkowe oraz liczne akcesoria ozdobne i dekoracyjne, a także donice, wazony i środki ochrony roślin. Klienci będą mogli zamówić również bukiety i wieńce okolicznościowe. Najemca zajmie w Vis à Vis na Wilanowie lokal o powierzchni 47 mkw. Będzie to już trzeci punkt tej sieci w Warszawie. Cały czas toczą się też negocjacje najmu ostatnich wolnych lokali w centrum. Komercjalizację projektu prowadzi Dział Najmu Grupy Capital Park oraz BOIG Property Consulting.

– Vis à Vis na warszawskim Wilanowie będzie już czwartym centrum działającym pod tym szyldem. Pozostałe z sukcesem funkcjonują w Radomiu, Łodzi i Toruniu. Zarówno klienci, jak i najemcy znają, lubią i doceniają format, który umożliwia wygodne zakupy, w kameralnej atmosferze i kompaktowej przestrzeni, blisko domu – mówi Anna Kotyńska, Head of Retail w Dziale Najmu Grupy Capital Park. – Miks najemców został dobrany tak, by zaspokoić najważniejsze potrzeby zakupowe, a wzbogacenie oferty licznymi punktami usługowymi oraz gastronomicznymi, a także wyjątkową przestrzenią rekreacyjną na zewnątrz centrum sprawi, że klienci będą w mogli komfortowo i w jednym miejscu zarówno zrobić codzienne zakupy, jak i odpocząć czy spotkać się z rodziną lub przyjaciółmi – uzupełnia A. Kotyńska.

W gronie najemców znalazł się m.in. Decathlon z zupełnie nowym konceptem. We wnętrzu sklepu będzie można ćwiczyć wspólnie z pasjonatami sportu, zasięgnąć profesjonalnej porady, przetestować sprzęt, a w specjalnej strefie odpoczynku zregenerować się po treningu. Najemca zorganizuje również teren rekreacyjny, zlokalizowany na zewnątrz obiektu, gdzie znajdzie się multisportowe boisko oraz siłownia na świeżym powietrzu. Oprócz tego, ofertę Vis à Vis w Wilanowie tworzyć będą także pierwsza w Warszawie restauracja Max Premium Burgers, klinika stomatologiczna Villa Nova Dental Clinic, drogeria Hebe, elektromarket RTV Euro AGD, restauracja indyjska, delikatesy Dębowy Dym, sklep Owoce i Warzywa Świata, pralnia Lemon Fresh, salon prasowy GLM oraz wielu innych.

Budowa centrum weszła w najbardziej zaawansowaną fazę. Pod koniec sierpnia zakończą się prace związane z wykonaniem elewacji oraz zagospodarowaniem terenu. Od końca czerwca najemcy sukcesywnie odbierają lokale i prowadzą prace adaptacyjne oraz aranżacyjne. Centrum powita swoich pierwszych klientów już w drugiej połowie października. Za budowę centrum odpowiada generalny wykonawca – firma ERBUD SA. Warszawskie Vis à Vis będzie zlokalizowane przy ul. Przyczółkowej, stanowiącej jedną z głównych arterii komunikacyjnych stolicy. Trasę tę codziennie pokonuje kilkanaście tysięcy osób, które dojeżdżają z centrum miasta do Wilanowa, Ursynowa bądź Konstancina-Jeziorny. Ponadto, ok. 600 metrów od centrum powstaje planowany węzeł Południowej Obwodnicy Warszawy S2, co umożliwi łatwy dojazd do głównych tras wylotowych. Powierzchnia centrum liczyć będzie 4 300 mkw., na której funkcjonować będzie od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych. Dodatkowym komfortem dla klientów będzie parking mieszczący 104 pojazdy, a także 130 miejsc postojowych i samoobsługowa stacja napraw dla rowerów. Ponadto, ok. 100m od centrum znajduje się przystanek komunikacji miejskiej, obsługujący 7 linii autobusowych.

Zaglądamy na plac budowy Silesia Outlet

23/07/2018
dodany przez Admin Admin

Prace na budowie centrum wyprzedażowego Silesia Outlet przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnie stan surowy.

Centrum Silesia Outlet realizowane jest w dwóch etapach. Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. mkw. GLA z 70 sklepami zaplanowano na wiosnę 2019 roku. Faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA. Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG.

- Na trwającej od grudnia 2017 roku budowie Silesia Outlet widać już znaczące postępy. Gotowa jest cała konstrukcja żelbetowa, wykonano warstwy podbudowy pod posadzkę obiektu i kanalizację. W 70 proc. zrealizowane są już prace murarskie, obecnie trwa montaż konstrukcji stalowej dachu z warstwami pokrycia. Generalny wykonawca buduje już ściany zewnętrzne. Zaplanowane na najbliższy czas prace dążą do tego, by na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnął stan surowy i znalazł się pod dachem – mówi Krzysztof Bębacz, Project Manager w firmie BOIG, odpowiedzialny za proces budowy i wykończenia Silesia Outlet.

Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA, finansowanie projektu zapewnił Bank Zachodni WBK SA.

Poziom komercjalizacji Silesia Outlet sięgnął 70 proc. Kolejnych 10 proc. umów jest już uzgodnionych. Zostało kilka ostatnich powierzchni sklepowych do wynajęcia. Niebawem ruszą przygotowania do drugiego etapu inwestycji. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting. W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans, Pepe Jeans, Diverse, Bagatelle, 4F, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Trespass, Volcano, Symbiosis, Molton, Brand Collection i Apart. Sektor usługowy reprezentowany będzie m.in. przez restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumerię Amora oraz salon optyczny Soczekwki24 i Paris Optique.

Atuty dla Krakowa. KG Group szykuje nowe otwarcia

19/07/2018
dodany przez Admin Admin

Dwa nowe Centra Handlowe Atut w Krakowie na osiedlach Ruczaj oraz Złocień pojawią się na mapie Krakowa już w II połowie 2018 roku.

Kraków to drugi największy ośrodek miejski w Polsce z populacją na poziomie 760 tys. stałych mieszkańców w granicach administracyjnych oraz kilkudziesięcioma tysiącami mieszkańców czasowych – studentów i pracowników firm. Wysoko wyedukowana kadra oraz korzystna sytuacja ekonomiczna i relatywnie niskie koszty życia sprawiają, że miasto jest jedną z najbardziej cenionych lokalizacji dla firm z sektora usług dla biznesu oraz nowoczesnych technologii. W krajobrazie Krakowa pojawiają się kolejne biurowce i kompleksy biurowe powstające w lokalizacjach oferujących udogodnienia dla pracowników firm, jak dostępność komunikacyjna czy bliskość nowoczesnych osiedli mieszkaniowych z infrastrukturą usługową i handlową. Miasto przyciąga pracowników z całego kraju, ale również z zagranicy. To w dużym stopniu dla nich powstają nowe inwestycje mieszkaniowe w najpopularniejszych dzielnicach miasta i kolejne obiekty Atut.

W listopadzie 2018 roku otwarty został obiekt Atut przy ul. Grażyny na osiedlu Prądnik Biały, kolejne centra codziennych zakupów, powstaną w rozwijających się dzielnicach mieszkaniowych Krakowa – na osiedlach Ruczaj, Złocień i Bielany.

Centrum handlowe Atut przy ul. Bunscha zlokalizowane zostanie w jednym z najprężniej rozwijających się i najmodniejszych rejonów miasta. Na terenie Ruczaju działa m.in. Krakowski Park Technologiczny zatrudniający specjalistów z obszaru nowoczesnych technologii, kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego czy siedziby zagranicznych korporacji m.in. Motorola i Shell. Powstają tu kolejne osiedla mieszkaniowe z dobrze rozwiniętą komunikacją i licznymi punktami usługowymi. Zlokalizowany przy Osiedlu Piltza Atut Ruczaj obejmie swoim zasięgiem także pobliskie rejony zabudowań jednorodzinnych takich jak Skotniki, Kobierzyn czy Pychowice, łącznie 150 tysięcy osób w zasięgu zaledwie 10 minut jazdy samochodem. Obiekt dysponować będzie blisko 7 tys. mkw. powierzchni handlowej z 13 sklepami m.in. Lidl, Rossman, Pepco, apteka Ziko czy salon sieci Komfort.

Osiedle Złocień, na którym powstanie kolejny obiekt Atut w Krakowie, kusi nowych lokatorów atrakcyjną ceną mieszkań, bliskością placów zabaw i boisk dla dzieci w otoczeniu zieleni i bardzo dobrze zorganizowaną infrastrukturą usługową. Obiekt handlowy zlokalizowany przy głównej drodze dojazdowej - ul. Agatowej, będzie ich znakomitym dopełnieniem. Istniejące osiedle Złocień i planowane tu w najbliższym czasie inwestycje mieszkaniowe obejmą zasięgiem ponad 20 tys. osób w promieniu zaledwie 5 minut pieszo. Atrakcyjność lokalizacji wzmocni także planowany przy osiedlu przystanek Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z parkingiem dla aut i rowerów, łączącej rejon ze ścisłym centrum miasta. Tutejszy Atut na pow. 3 tys. mkw GLA zgromadzi charakterystyczne dla obiektu convenience marki spożywcze, modowe, drogeryjne, farmaceutyczne oraz usługowe.

Położona w najbardziej prestiżowym rejonie Krakowa dzielnica Bielany to enklawa dla poszukujących przestrzeni do życia z dala od miejskiego zgiełku. Sąsiedztwo Lasku Wolskiego, Parku Decjusza, kopców T. Kościuszki i J. Piłsudskiego oraz rzeki Rudawy, w odległości zaledwie 4 km od centrum Krakowa to bezsprzeczne zalety tego miejsca. W odróżnieniu od innych dzielnic miasta Bielany zdominowane są przez zabudowę jednorodzinną, która w ostatnich latach intensywnie się rozwija. Jedynym mankamentem tej wyjątkowej lokalizacji jest brak centrum handlowego zaspokajającego codzienne potrzeby zakupowe mieszkańców samych Bielan jak i okolicznych rejonów takich jak Wola Justowska, Piekary, Przegorzały, Dębniki, Salwator czy Liszki. Centrum Atut zlokalizowane przy ul. Księcia Józefa (droga wojewódzka nr 780) będzie pierwszym centrum handlowym w tej części miasta i ogromnym udogodnieniem dla mieszkańców oraz pasażerów blisko 8 tys. pojazdów przemierzających w godzinach szczytu trasę w kierunku autostrady A4 i lotniska Balice. Obiekt o pow. 5,3 tys. mkw. GLA zapewni kompleksową ofertę najemców z branży spożywczej, modowej, kosmetycznej i farmaceutycznej oraz punkty usługowe.

- Rozkwit biznesu i rynku pracy napędza rozwój miasta. Przybywa mieszkańców, powstaje nowa społeczność, która szuka w Krakowie komfortowej przestrzeni do życia. Miasto rozbudowuje kolejne dzielnice, a nasze obiekty powstają tam, gdzie ta przestrzeń potrzebuje dopełnienia i dostępu do miejsc, w których mieszkańcy mogą realizować swoje codzienne podstawowe potrzeby, aby żyło im się tu jeszcze lepiej – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group.

Centra Handlowe Atut Ruczaj oraz Atut Złocień pojawią się na mapie Krakowa już w II połowie 2018 roku. Centrum Atut Bielany zostanie otwarte w 2019 roku.

Sześć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa, Pruszkowie i w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz w Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców. Za komercjalizację obiektów odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Rozwój e-commerce bodźcem do modyfikacji oferty galerii

17/07/2018
dodany przez Admin Admin

Polski rynek e-commerce charakteryzuje się bardzo dynamicznym wzrostem na poziomie 20-30 proc. rocznie. Czy zagraża to pozycji centrów handlowych i należy przewidywać, że sprzedaż przeniesie się całkowicie do internetu?

Według prognoz rynkowych do 2020 roku wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie z obecnych 40 do 63 mln zł. Zakupy on-line są niezwykle popularne i wygodne ze względu na możliwość zrobienia ich o dowolnej porze, bez wychodzenia z domu i stania w kolejkach. Czy to oznacza koniec ery galerii handlowych? Niekoniecznie.

Działać wspolnie

Intensywny rozwój rynku e-commerce z perspektywy handlu tradycyjnego należy potraktować raczej jako bodziec do modyfikacji oferty galerii niż jako zagrożenie. Sieci sklepów stacjonarnych są wciąż niezbędne – chociażby dlatego, że klienci chcą mieć możliwość przymierzenia ubrań, czy porównania produktów. Obecnie mamy do czynienia z efektem ROPO – research online, purchase offline i odwróconego ROPO, kiedy konsument zbiera informacje o danych produktach w sklepie tradycyjnym, aby zakupić je w internecie. Oba rynki – tradycyjny oraz elektroniczny mają więc szansę na współdziałanie i wszystko wskazuje na to, że właśnie tego oczekuje klient.

– Dzięki zakupom internetowym mamy szansę poznać ofertę danego sklepu bez wychodzenia z domu – pozwala to zaoszczędzić czas spędzony na tradycyjnych zakupach, ale nie ma szans, aby e-commerce przejęło funkcję jaką pełnią centra handlowe. Sprzedaż offline i online powinna się przenikać i uzupełniać. Jest to możliwe m.in. dzięki wskazaniu dostępności towaru w danym sklepie stacjonarnym lub możliwości rezerwacji produktów i odbioru zakupów internetowych w galerii handlowej. Myślę, że rozwój e-commerce to nie powód do zmartwień dla zarządców galerii handlowych – raczej motywacja do wprowadzenia ciekawych udogodnień, które będą miały szansę zatrzymać klienta w obiekcie na dłużej – komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A

Obecnie deweloperzy chętnie inwestują w ofertę rozrywkową i rekreacyjną która wydłuży czas spędzony przez klienta w galerii handlowej. Około 15-20 proc. oferty nowo powstających centrów handlowych to rozrywka, rekreacja i gastronomia.

– Rozwój oferty rozrywkowej i rekreacyjnej jest przyszłością centrów handlowych. Być może część klientów preferuje zakupy internetowe, ale nic nie jest w stanie przenieść do internetu miejsca spotkań w którym odbywają się ciekawe wydarzenia. W naszym nowo powstającym centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia planujemy cykliczne eventy, które będą odbywały się w specjalnie wydzielonej strefie. Dodatkowo, Tkalnia będzie połączona z polem golfowym A&A. Obecnie w budowie mamy kolejne atrakcje – całoroczne Nowe Centrum Golfa wraz z grotą solną i tężnią z solanką oraz strzelnicę sportowo-rekreacyjną. Myślimy również o projekcie związanym z kulturą. Jestem pewien, że pabianiczanie nie będą mogli narzekać na nudę i zapewnimy im coś, czego nie znajdą decydując się na zakupy internetowe – podsumowuje Adrian Majsterek, inwestor A&A

Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia będzie częścią miejskiego pasażu łączącego Park Słowackiego z bulwarami i polem golfowym A&A Arkadia. Powierzchnia najmu w obiekcie wyniesie około 12 tys. mkw. GLA. na których zlokalizowanych będzie około 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Wśród grona najemców znajdą się m.in. salon Empik, sklep odzieżowo-przemysłowy Pepco, czy elektromarket Media Expert. Ofertę handlową wzbogaci również sieć sklepów z artykułami dziecięcymi Smyk, sklep z ofertą sportową Martes Sport, drogeria Hebe, sklep obuwniczy CCC, punkt sieci KiK oraz pierwszy multipleks w mieście pod szyldem Helios. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada firma The Blue Ocean Investment Group.

Postępuje komercjalizacja w Tkalni

04/07/2018
dodany przez Admin Admin

Kolejni najemcy wzbogacają ofertę handlowo-usługową i gastronomiczną w nowo powstającym centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia w Pabianicach. Otwarcie obiektu planowane jest na I połowę 2019 roku.

Inwestor A&A odpowiedzialny za centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia od początku pracy nad projektem podkreśla jak ważna dla niego jest współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami i dopasowanie do rodzimego rynku.

Lokalni najemcy Tkalni

– Jestem ogromnie zadowolony z rozpoczęcia współpracy z firmą pochodzącą z Pabianic. To istotne dla nas, że lokalni przedsiębiorcy widzą możliwości rozwoju, które postanowiliśmy im zapewnić w naszej inwestycji. Na terenie Tkalni planujemy stworzenie pasażu, który będzie pełnił funkcję miejskiego rynku dla lokalnych sprzedawców. To serce miasta dające niegdyś rozwój i pracę zaczyna ponownie bić i dołożymy wszelkich starań, aby dla mieszkańców Pabianic było to coś więcej niż centrum handlowe. Zależy nam na tym, aby było nie tylko destynacją zakupową, ale również głównym miejscem spotkań– komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A

Kraina Słodkości to firma rodzinna pochodząca z Pabianic i funkcjonująca na lokalnym rynku już od 13 lat. W swojej ofercie posiada pyszną kawę, ciasta, lody włoskie i gałkowe, gofry, rurki z bitą śmietaną, różnego rodzaju desery, galaretki, musy i koktajle.

– Podpisanie umowy najmu lokalu z centrum rozrywkowo-handlowym Tkalnia pozwoli nam na dalsze kontynuowanie działalności, a tym samym na wykorzystanie doświadczenia zdobytego na przestrzeni 13 lat prowadzenia kawiarnio-lodziarni Kraina Słodkości. Tkalnia będzie jedynym w swoim rodzaju obiektem różniącym się od wszystkich istniejących w Pabianicach. W nowym centrum każdy klient będzie mógł dokonać zakupów, a także skorzystać z oferty gastronomicznej: cukierni, kawiarni, lodziarni czy też wypocząć w strefie kulturalno-rozrywkowej. Sądzę, że nowe centrum rozrywkowo-handlowe Tkalnia w Pabianicach jest przyszłością rozwoju dla mieszkańców i najemców. Liczymy na owocną współpracę i obopólny rozwój firm. Dołożymy wszelkich starań, żeby godnie reprezentować centrum Tkalnia i zadowolić naszymi produktami i usługami przyszłych klientów odwiedzających Krainę Słodkości – komentuje Barbara Mucha, Kraina Słodkości.

Kolejna firma, która wzbogaci grono najemców obiektu to Play – najszybciej rozwijająca się sieć telefonii komórkowej w Polsce, z której usług korzysta już ponad 15,2 mln Polaków. Jej udział w rynku to niemal 30 proc. Już w przyszłym roku kolejny punkt tej wiodącej sieci będzie funkcjonował w centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia.

– Obecnie już niemal 40 proc. klientów przybywa do galerii nie tylko po to, aby skorzystać z oferty handlowej, ale również po to, aby spotkać się ze znajomymi, ciekawie spędzić czas oraz załatwić niezbędne sprawy. Z tego względu, zgodnie z założoną przez nas strategią i w odpowiedzi na oczekiwania lokalnej społeczności postanowiliśmy rozszerzyć ofertę m.in. o firmy z branży gastronomicznej i handlowo-usługowej. Zarówno lokalna działalność – kawiarnia Kraina Słodkości jak i ogólnopolski lider w branży telefonii komórkowej Play doskonale wpisują się w obecne zapotrzebowanie pabianiczan. Oczywiście nie zwalniamy tempa – w tym momencie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi firmami, które wzbogacą ofertę handlowo-usługową Tkalni. O efektach będziemy mogli poinformować już niebawem – komentuje Paweł Bartosiak, odpowiedzialny za komercjalizację centrum z firmy BOIG Property Consulting.

Monnari i mBank wzmacniają ofertę ETC Swarzędz

02/07/2018
dodany przez Admin Admin

Kolejna marka odzieżowa wzmocni sektor mody damskiej w zmodernizowanym niedawno centrum handlowym ETC Swarzędz. Polska marka Monnari otworzy swój pierwszyw Swarzędzu lokal już w połowie lipca. W ostatnim czasie poszerzyła się także oferta usługowa centrum – do grona najemców dołączyła placówka mBanku, która otwarta została 20 czerwca b.r.

Monnari to marka o 20-letniej tradycji, od podstaw zbudowana i stworzona w Polsce. Oferuje odzież damską, uszytą z wysokiej jakości materiałów o wyszukanych krojach, łączących w sobie doskonale znaną klasykę z ponadczasową elegancją. Znakiem rozpoznawczym marki jest także niezwykła dbałość o detal. W butikach tej sieci dostepna jest zarówno rozmiarówka standardowa, jak również plus size (do rozm. 52). W ETC Swarzędz Monnari zajmie lokal o pow. 215 mkw., którego otwarcie zaplanowane jest na 12 lipca. Tym samym znacząco wzmocni się sektor mody damskiej w centrum, współtworzony m.in. przez takie sieci jak Reserved, Tatuum, Wólczanka, Medicine, Top Secret czy lokalną markę Must Have.

Równolegle do oferty modowej w ETC Swarzędz rozwija się sektor usługowy. Od 20 czerwca klienci mogą korzystać z nowo otwartego stoiska mBanku. Na miejscu pracownicy służą pomocą w zakresie obsługi kont indywidualnych, firmowych, kredytów oraz kart płatniczych, jak również udzielą informacji o pozostałych usługach tego banku. Przy okazji zakupów w ETC Swarzędz klienci mogą także m.in. skorzystać z usług pralni Landoo, zegarmistrza, punktu dorabiania kluczy i drobnych napraw, kantoru, szewca Doktor But, salonów sieci komórkowych: Play, T-mobile, Plus oraz telewizji cyfrowej Cyfrowy Polsat, wyspy manicure Neo Nail, biura podróży Jamajka oraz myjni samochodowej.

– Bardzo się cieszymy, że kolejni najemcy zaufali nam i zdecydowali się rozpocząć swoją działalność w ETC Swarzędz. Od momentu ponownego otwarcia centrum po modernizacji, odwiedza nas coraz więcej osób, a my sukcesywnie wprowadzamy kolejne nowości i udogodnienia, a także organizujemy szereg ciekawych wydarzeń, by przyciągnąć do nas nie tylko stałych klientów, ale przekonać do pojawienia się u nas osoby, które jeszcze nie widziały, jak bardzo się zmieniliśmy. Tylko w ostatnim czasie dołączyły do nas takie marki jak Tatuum, Big Star, Quiosque czy restauracja Sushi&More, a nasi klienci mogli się bawić i odpoczywać podczas Dnia dla Rodziny, turnieju tanecznego czy kina samochodowego. Nie poprzestajemy na tym i planujemy kolejne nowości – zarówno w ofercie handlowej, jak i rozrywkowo-rekreacyjnej – mówi Michał Najgrodzki, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami Grupy Capital Park.

Oferta handlowa ETC Swarzędz

ETC Swarzędz to jedno z najstarszych centrów handlowych w Wielkopolsce, które działa nieprzerwanie od 1994 roku. Ze względu na konieczność dostosowania obiektu do współczesnych standardów architektonicznych oraz zwiększenia komfortu zakupów, nakładem wspólnych sił Akron Group oraz Grupy Capital Park, centrum zostało gruntownie zmodernizowane w okresie lipiec 2016-wrzesień 2017. ETC Swarzędz po przebudowie zajmuje 20 tys. mkw. powierzchni, na której mieści się 80 lokali handlowo-usługowych. Najemcami obiektu są zarówno znane, sieciowe marki takie jak Intermarche, Pepco, Rossmann, Drogeria Natura, Reserved, Vistula i Wólczanka, Medicine, Top Secret, Diverse, Martes Sport, Smyk, 5-10-15, KiK, Deichmann, CCC, restauracja Olimp, KFC, Pizza Hut czy Vision Express, ale też lokalni przedsiębiorcy, m.in. Piekarnia Natura, kwiaciarnia Artis Flower, sklep z zabawkami Kids, sklep winiarski Mine Wine, MB Bielizna i wiele innych. Komercjalizację obiektu prowadzi CP Property Management oraz BOIG Property Consulting. Inwestorami i właścicielami projektu są Grupa Capital Park oraz Akron Group.

Capital Park jest doświadczoną i uznaną firmą inwestycyjną na rynku nieruchomości w Polsce, od blisko 5 lat notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Grupa stworzyła wysokiej jakości portfel nieruchomości składający się z nowoczesnej powierzchni biurowej i handlowej klasy A, obejmujący przede wszystkim takie aktywa jak Eurocentrum Office Complex czy Royal Wilanów oraz jest w trakcie budowy flagowego projektu rewitalizacyjnego – ArtN w centrum Warszawy. Grupa zarządza portfelem nieruchomości o łącznej powierzchni 304.000 m2 i wartości rynkowej 2,4 mld PLN, z czego 77% stanowią nieruchomości zlokalizowane w Warszawie – najbardziej perspektywicznym rynku nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Akron Group to austriacka grupa specjalizująca się w inwestowaniu w nieruchomości biurowe, handlowe oraz logistyczne. Firma działa na rynku austriackim, polskim, węgierskim oraz holenderskim oferując możliwości inwestowania m.in. dla inwestorów indywidualnych oraz instytucjonalnych.

Dekada nabyła działki pod rozbudowę galerii handlowej w Skierniewicach

28/06/2018
dodany przez Admin Admin

Spółka Dekada zakupiła w Skierniewicach działki pod rozbudowę istniejącej galerii handlowej. Prace budowlane ruszą na początku przyszłego roku. Obiekt zyska 3 kondygnacje o całkowitej powierzchni ponad 18 tys. mkw. Otwarcie rozbudowanego obiektu planowane jest w 2020 roku. W maju 2017 roku Rada Miejska w Skierniewicach uchwaliła Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego umożliwiający rozbudowę galerii handlowej Dekada. Uzgodnienia w sprawie pozyskania dodatkowego terenu trwały dość długo, ale zakończyły się sukcesem i spółka Dekada kupiła w marcu br. większość działek pod planowaną rozbudowę.

– Od miasta Skierniewice kupiliśmy już cztery działki, w przypadku kolejnej, będącej własnością prywatną, mamy podpisaną umowę przedwstępną na jej nabycie. W maju rozpoczęliśmy budowę nowego parkingu dla Sądu Rejonowego w Skierniewicach. Budowa rozstała zakończona w tym tygodniu, teraz czekamy na odbiór. Umożliwi to zamianę gruntów pomiędzy Miastem a Sądem – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Dekada Skierniewice będzie większa

Centrum Handlowe Dekada w Skierniewicach zostało otwarte w 2011 roku. Galeria zlokalizowana jest w ścisłym centrum – przy ul. Reymonta, w bliskim sąsiedztwie śródmiejskiego Rynku. Na powierzchni 3,4 tys. mkw. GLA znajduje się 16 lokali handlowo-usługowych zajmowanych przez popularne marki, m.in. Tesco, Rossmann, Empik, RTV Euro AGD, CCC, Deichmann i wiele innych. Za proces komercjalizacji Dekady Skierniewice odpowiada BOIG Property Consulting.

Projekt rozbudowy Dekady Skierniewice zakłada znaczące powiększenie istniejącego budynku. Po dobudowaniu 3 kondygnacji całkowita powierzchnia obiektu wyniesie ponad 20 tys. mkw. Do dyspozycji klientów oddany zostanie podziemny parking na ok. 250 miejsc postojowych. Piętra nadziemne przeznaczone zostaną na kilkanaście nowych lokali handlowych, dedykowanych nowym najemcom z sektora modowego, gastronomicznego i usługowego. Po rozbudowie całkowita powierzchnia najmu Dekady Skierniewice wynosić będzie 12 tys. mkw.

– Ze względu na duże nasycenie powierzchnią handlową, mocno inwestujemy w rozbudowy naszych obiektów. Szczególnie jeśli, tak jak Dekada w Skierniewicach, cieszą się dużą popularnością wśród lokalnej społeczności. Na początku sierpnia otwieramy rozbudowany obiekt w Grójcu, przygotowujemy też rozbudowy centrów handlowych w Żyrardowie, Sieradzu i Olsztynie – dodaje A. Walczak.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz, we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Wmurowano kamień węgielny pod budowę Tkalni

18/06/2018
dodany przez Admin Admin

16 czerwca 2018 roku odbyła się ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod budowę centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach. Uroczyste otwarcie obiektu planowane jest na I połowę 2019 roku.

Pabianice to miejsce z bogatą historią. W drugiej połowie XIX wieku były poważnym ośrodkiem przemysłowym. W tym czasie miało miejsce otwarcie fabryki włókienniczej Krusche&Ender, która będąc w krajowej czołówce dysponowała 60 tysiącami wrzecion oraz tkalnią z 1900 krosnami. Przez lata firma się rozwijała i przekształcała – przestała działać dopiero na początku XXI w. W latach 2006/2007 budynki nabyła firma A&A i postanowiła przywrócić im dawny blask tworząc zupełnie nowy projekt – centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia.

Tkalnia – więcej niż galeria handlowa

– Tkalnia to coś więcej niż galeria handlowa. To inwestycja, na którą zasługuje miasto i która bez wątpienia wyróżni się na mapie handlowo-rozrywkowej Pabianic. Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego to dla nas ważny, symboliczny moment. Ta inwestycja powstaje z myślą o mieszkańcach. Już od etapu projektowania obiektu wychodziliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom konsultując zarówno preferencje odnośnie nazwy centrum handlowego jak i zapotrzebowania na ofertę handlową. W efekcie zaoferujemy mieszkańcom pierwszy multipleks w mieście, planujemy również cykliczne eventy, które będą odbywały się w specjalnie wydzielonej strefie. Dodatkowo, Tkalnia będzie połączona z polem golfowym A&A. Obecnie w budowie mamy kolejne atrakcje – całoroczne Nowe Centrum Golfa wraz z grotą solną i tężnią z solanką oraz strzelnicę sportowo-rekreacyjną – mówi Adrian Majsterek, inwestor A&A.

Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia to obiekt o powierzchni ok. 12 tys. mkw., na terenie którego będzie zlokalizowanych 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada firma The Blue Ocean Investment Group. Wśród najemców znajdą się m.in. elektromarket Media Expert, sieć sklepów z artykułami dziecięcymi SMYK, salon Play, drogeria Hebe, czy sklep obuwniczy CCC. Ofertę handlową wzbogaci również Empik, sklep z ofertą sportową Martes Sport, oraz punkt sieci KiK. Ważnym miejscem – nie tylko w Tkalni, ale na mapie rozrywkowej w Pabianicach będzie pierwszy multipleks w mieście pod szyldem Helios. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Awbud która realizuje inwestycje w systemie design and build (zaprojektuj i wybuduj), a pieczę nad realizacją inwestycji pełni Trebbi Polska.



– Prace nad realizacją Tkalni przebiegają zgodnie z harmonogramem. To wyjątkowy obiekt – dzięki rewitalizacji historycznej wnętrza nabiorą blasku i staną się nowym miejscem spotkań. Jesteśmy zadowoleni, że możemy być częścią tej realizacji. Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego symbolizuje zakończenie fazy robót ziemnych i przejście do głównej fazy budowy. Już w przyszłym roku będziemy mogli świętować otwarcie centrum handlowego – mówi Michał Wuczyński, Prezes Zarządu Awbud S.A.

Obecnie Pabianice to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w aglomeracji łódzkiej. Stabilna polityka budżetowa, wzrost wydatków na edukację i ponadprzeciętne wykształcenie mieszkańców, pozwalają oczekiwać jego szybkiego rozwoju w najbliższym czasie.

– Pabianice to miejsce z dużym potencjałem. Jestem zadowolony z faktu, że firma A&A postanowiła z niego skorzystać i wybudować nowoczesne centrum handlowe, rewitalizując przy tym tereny pofabryczne. Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia będzie miało istotny wpływ na dalszy rozwój miasta i życzę inwestorowi sukcesów w kolejnych etapach projektu– komentuje prezydent Pabianic, Grzegorz Mackiewicz.

Inwestor Tkalni, firma A&A działa na rynku nieruchomości w centralnej Polsce. Oferuje do wynajęcia blisko ćwierć miliona metrów kwadratowych powierzchni handlowej, magazynowej, produkcyjnej oraz biurowej, mieszczącej się w 18 zrewitalizowanych obiektach w Łodzi oraz okolicach.

Decathlon z zupełnie nowym konceptem w Vis à Vis Warszawa

15/06/2018
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców Vis à Vis Warszawa, inwestycji realizowanej przez Capital Park i Real Management na warszawskim Wilanowie, dołącza sieć sklepów sportowych Decathlon. Na ponad 600 mkw. GLA marka uruchomi zupełnie nowy koncept, w ramach którego pojawi się wiele ciekawych rozwiązań wykorzystujących nowe technologie. Decathlon zagospodaruje też część terenów zewnętrznych obiektu, na których stworzy strefę sportową.

Firma Capital Park zaprezentuje swoje portfolio obiektów handlowych podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference już 26-27 września 2018 r. w Warszawie.

Decathlon to marka o francuskim rodowodzie i zarazem największa sieć sklepów sportowych na świecie. Na polskim rynku działa od 2001 roku, i posiada w chwili obecnej 50 placówek na terenie kraju. Strategia Decathlon zakłada tworzenie i rozwój produktów marek własnych, niedostępnych nigdzie indziej (takich jak m.in. Quechua, B’Twin, Kalenji, Kipsta czy Wed’ze). Firma jest także autorem kilkunastu technologii i komponentów technicznych, które stosuje w swoich produktach. Misją Decathlon jest upowszechnianie radości i korzyści płynących z uprawiania sportu. Firma dokłada wszelkich starań, aby sport stał się dostępny dla wielu. Koncept Decathlon w warszawskim Vis à Vis będzie inny od tego, jaki można znaleźć w pozostałych placówkach sieci. Miejsce w dużej mierze służyć będzie budowaniu bliższych relacji z miłośnikami danego sportu. Zarówno wygląd, jak i układ przestrzenny oraz aranżacja zaskoczą klientów, gdyż będą różnić się od tego, z czym klienci mieli okazję spotkać się do tej pory.

Siódma lokalizacja Decathlon w stolicy

We wnętrzu Decathlon w Vis à Vis będzie można ćwiczyć wspólnie z pasjonatami sportu, zasięgnąć profesjonalnej sportowej porady, przetestować sprzęt, a w specjalnej strefie odpoczynku zregenerować się po treningu. Dla wszystkich użytkowników, oraz osób przebywających w okolicy centrum dostępna będzie specjalna strefa rekreacyjna zlokalizowana na zielonym terenie wokół obiektu, na której znajdzie się multisportowe boisko oraz siłownia zewnętrzna.

– Jako firma pragniemy, aby sport stał się dostępny dla wielu osób. Obecnie w Polsce mamy 50 placówek stacjonarnych oraz sklep internetowy, a projektem Decathlon Wilanów otwieramy zupełnie nowe miejsce, skoncentrowane na budowaniu relacji z użytkownikiem, opartej na wspólnej pasji sportowej i dzieleniu się nią w tym miejscu i czasie. Wybór lokalizacji nie był przypadkowy. Mieszkańcy Wilanowa to aktywna społeczność. Chcielibyśmy, aby nasz nowy koncept pomagał w wymianie unikalnych sportowych doświadczeń oraz budowaniu relacji na tym polu – mówi Bartosz Żochowski, Lider sklepu Decathlon Wilanów.

Nowy najemca zajmie powierzchnię przeszło 600 mkw. GLA i będzie siódmą lokalizacją Decathlon w stolicy.

– Dzięki obecności zupełnie nowatorskiego i niedostępnego nigdzie indziej konceptu Decathlon, Vis à Vis na warszawskim Wilanowie nabierze wyjątkowego charakteru oraz zyska wartość dodaną w postaci niezwykle ciekawej funkcji sportowo-rekreacyjnej. Zagospodarowana zostanie także zewnętrzna część naszego obiektu, co wpisuje się doskonale w lokalizację centrum – położone jest ono w bezpośrednim sąsiedztwie jednej z najpopularniejszych tras rekreacyjnych łączących Wilanów z Powsinem, a także w sąsiedztwie dużych kompleksów przyrodniczych, takich jak Park Natoliński czy Park w Powsinie. Dzięki temu Vis à Vis będzie mogło funkcjonować nie tylko jako centrum wygodnych, codziennych zakupów, ale również ciekawe miejsce relaksu, odpoczynku i spędzania wolnego czasu. Z pewnością pomoże w tym również bogata oferta gastronomiczna, jaką szykujemy dla naszych przyszłych klientów – mówi Anna Kotyńska, Head of Retail Leasing Department, Grupa Capital Park.

Komercjalizacja w toku

W chwili obecnej trwają zaawansowane rozmowy dotyczące wynajmu ostatnich wolnych powierzchni w obiekcie. Tylko w ostatnim czasie do grona najemców Vis à Vis dołączyły: pierwsza w Warszawie restauracja Max Burgers, klinika stomatologiczna Villa Nova Dental Clinic, drogeria Hebe, elektromarket RTV Euro AGD, restauracja indyjska, delikatesy Dębowy Dym oraz sklep Owoce i Warzywa Świata. Za komercjalizację Vis à Vis odpowiadają grupa Capital Park i dział Property Consulting firmy BOIG.

Vis à Vis Warszawa powstaje na Wilanowie, przy skrzyżowaniu ulic Przyczółkowej i Pałacowej, bezpośrednio przy powstającym Węźle Przyczółkowa, który połączy Ursynów z Wawrem i umożliwi łatwy dojazd mieszkańcom Wilanowa, Ursynowa oraz Konstancina-Jeziorny. Powierzchnia centrum liczyć będzie 4 300 mkw., na której funkcjonować będzie od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych. Dodatkowym komfortem dla klientów będzie parking mieszczący 104 pojazdy oraz bliskość przystanku autobusowego, obsługiwanego przez 7 linii komunikacji miejskiej. Generalnym wykonawcą projektu jest firma ERBUD S.A.