Postępuje komercjalizacja Tkalni

09/07/2017
dodany przez Admin Admin

Drogeria i elektromarket to tylko niektóre z firm, które wzbogacą ofertę nowo powstającego centrum handlowo rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach. Hebe i Media Expert zajmą łącznie ponad 1000 mkw. powierzchni handlowej w obiekcie.

Tkalnia to najnowsza inwestycja spółki A&A. Centrum handlowo – rozrywkowe stanie w bezpośrednim sąsiedztwie innych, już zrewitalizowanych budynków. Powierzchnia najmu obiektu wyniesie blisko 14 tys. mkw. GLA. Znajdzie się w nim 40 sklepów. Dla wygody klientów inwestor zaplanował także 230 miejsc parkingowych. Obiekt zostanie zaprezentowany podczas Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku BOIG 4.4

Media Expert to marka, która dynamicznie rozwija się na polskim rynku już od 10 lat. Punkt sieci elektromarketów w centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia zajmie około 770 mkw.

– Tkalnia to bardzo ciekawa galeria, usytuowana w ścisłym centrum miasta, mająca ogromną szansę stać się ulubionym miejscem handlowo-rozrywkowym mieszkańców Pabianic. Jestem przekonany, że wszyscy odwiedzający to miejsce doceniają nie tylko walory architektoniczne obiektu, ale i interesujące, przemyślane grono najemców, którzy gwarantują kompleksowość oferty. Nasza obecność w Tkalni to efekt strategii umacniania naszej pozycji w Pabianicach. Miasto wspaniale się rozwija i chcemy być częścią tych pozytywnych zmian – mówi Michał Mystkowski, reprezentujący sieć Media Expert.

Hebe to nowoczesna drogeria, oferująca wyselekcjonowany asortyment, często produkty dostępne na wyłączność. W Tkalni, na niemal 400 mkw. klienci znajdą zarówno produkty do makijażu, pielęgnacji włosów i paznokci, jak i dermokosmetyki, czy szeroki wybór zapachów.

– Pabianice to lokalizacja, którą byliśmy zainteresowani już od dłuższego czasu i uwzględnialiśmy je w naszych planach rozwojowych. Zależało nam na znalezieniu miejsca dostępnego dla wszystkich mieszkańców, a nie tylko wybranej dzielnicy lub osiedla. Tkalnia ma szansę spełnić nasze oczekiwania dzięki centralnemu położeniu i dobrej komunikacji z możliwością dotarcia zarówno pieszo jak i samochodem. Dzięki obecnym tu już wcześniej obiektom handlowym, mieszkańcy znają Tkalnię jako lokalizację zakupową, która zostanie wzbogacona o szeroką i wyselekcjonowaną ofertę kosmetyczną drogerii Hebe. Dodatkową wartością jest architektura obiektu utrzymana w industrialnej tonacji, doskonale wpisującej się okoliczną zabudowę z uwzględnieniem również historii miejsca. Jesteśmy przekonani, że wspólnie z innymi najemcami zbudujemy ofertę spełniającą oczekiwania mieszkańców miasta, a Tkalnia stanie się dla nich miejscem codziennych zakupów – komentuje reprezentant Biura Prasowego Jeronimo Martins w Polsce.

– Obserwujemy duże zainteresowanie powierzchnią handlową wśród najemców – potwierdza to słuszność przyjętej przez nas strategii komercjalizacji. Obecnie finalizujemy rozmowy dotyczące wynajmu łącznie ponad 60 proc. powierzchni obiektu. Wśród najemców znajdą się reprezentanci zarówno sieci handlowych, jak i podmiotów z branży gastronomicznej, usługowej czy rozrywkowej – mówi Paweł Bartosiak, odpowiedzialny za komercjalizację centrum z firmy BOIG Property Consulting.

Najnowsze projekty KG Group na Shopping Center Forum 2017

09/07/2017
dodany przez Admin Admin

Centra handlowe Atut oraz centrum wyprzedażowe Cracovia Outlet zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017.

Z najnowszymi projektami Spółki KG Group będzie można się zapoznać, odwiedzając stoisko BOIG nr 4.4.



Realizowane przez KG Group obiekty handlowe pod szyldem Atut to centra typu convenience, przeznaczone do robienia szybkich i wygodnych zakupów. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli lub przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie, wkrótce też w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz Suchej Beskidzkiej.



– Obecność na Shopping Center Forum to dla nas przede wszystkim okazja do rozmowy z potencjalnymi najemcami, a ponadto do spotkań i wymiany doświadczeń z innymi deweloperami i inwestorami – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.



– Nasze centra handlowe to obiekty spełniające oczekiwania zakupowe konsumentów, ale również, ze względu na powierzchnię handlową i logistykę mają bardzo duży potencjał rozwoju regionalnego i pozwalają osiągać wyższą rentowność najemcom. Na targach zaprezentujemy również nasz najnowszy projekt – Cracovia Outlet, centrum wyprzedażowe w kompleksie mixed-use – dodaje K. Gaczorek.



Centrum wyprzedażowe Cracovia Outlet, będzie obiektem handlowym o powierzchni bliskiej 21 tys. mkw. GLA, wybudowanym w dwóch fazach. Powstanie jako część unikalnego konceptu handlowego typu mixed-use m.in. z retail parkiem, wielkopowierzchniowym sklepem z wyposażeniem wnętrz, hipermarketem spożywczym oraz kompleksem wyposażeniowo-wykończeniowym. Łącznie docelowo na 60 tys. mkw. powierzchni handlowej znajdzie się blisko 150 sklepów popularnych marek. Przy kompleksie znajdzie się parking na 2,2 tys. pojazdów, co zapewni łatwy dostęp do budynków handlowych. Otwarcie zaplanowano na 2019 rok.



Za komercjalizację wszystkich obiektów Atut oraz Cracovia Outlet odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Dekada Nysa na Shopping Center Forum 2017

09/05/2017
dodany przez Admin Admin

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition, spółka Dekada SA zaprezentuje swoją najnowszą inwestycję – Dekadę Nysa. Otwarcie obiektu planowane jest w połowie 2019 roku.

W tegorocznej edycji Shopping Center Forum zaprezentowanych zostanie ponad 300 projektów handlowych, w tym nowoczesne centrum handlowe Dekada Nysa. 9 sierpnia br. nastąpiło uprawomocnienie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego uchwalonego przez Radę Miejską w Nysie na początku lipca 2017 roku. Spółka Dekada SA wkrótce rozpoczyna budowę obiektu.

– Obecnie przygotowujemy projekt budowlany i jeszcze przed końcem 2017 roku chcemy rozpocząć wyburzenia oraz prace archeologiczne – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

– Budowa obiektu będzie trwała około półtora roku, otwarcie planujemy w połowie 2019 roku. Autorem ostatecznego projektu architektonicznego Dekady Nysa jest pracownia JSK Architekci, znana m. in. z projektu Stadionu Narodowego w Warszawie – dodaje A. Walczak.

Galeria Dekada w Nysie będzie posiadać dwie kondygnacje handlowe o powierzchni ok. 20 tys. mkw. GLA, na której zlokalizowanych zostanie ponad 90 sklepów, restauracje i kawiarnie oraz strefa rozrywki z 4-ekranowym multipleksem kinowym. Dla wygody klientów powstanie podziemny parking na ponad 400 miejsc. Obiekt usytuowany będzie w ścisłym centrum Nysy, pomiędzy Rynkiem a dworcami PKS i PKP, tuż przy głównej arterii komunikacyjnej miasta.

W wielobryłową elewację budynku galerii wkomponowane zostanie historyczne ogrodzenie XIX-wiecznej Gazowni Miejskiej. Zastosowane będą także nowoczesne rozwiązania, takie jak corten – stal patynowana oraz „zielone ściany”. W miejscu przebiegu dzisiejszej ulicy Drzymały powstanie szklany pasaż z zachowaną przedwojenną kostką granitową.

– Dekada Nysa doskonale wpisze się w istniejącą tkankę urbanistyczną miasta i jednocześnie zachowa historyczny charakter okolicy. Dążymy także do tego, by jej oferta dostosowana była do potrzeb rynku i tym samym atrakcyjna dla konsumentów. Obecnie trwa komercjalizacja obiektu. Umowy najmu podpisały już takie marki jak m. in.: Rossmann, CCC, Martes Sport, Swiss, Briju, Yes, Quiosque, 4F oraz Grycan. Aktualnie trwają negocjacje z kolejnymi markami – mówi Wojciech Nowakowski, Dyrektor ds. Rozwoju i Komercjalizacji w spółce Dekada SA.

Za proces komercjalizacji Dekady Nysa odpowiada BOIG Property Consulting.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz, we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Vis à Vis Warszawa z Generalnym Wykonawcą

08/31/2017
dodany przez Admin Admin

Spółka celowa pod nazwą RM 1, której udziałowcami są Grupa Capital Park i Real Management SA, podpisała z firmą Erbud SA umowę na generalne wykonawstwo Parku Handlowego Vis à Vis przy skrzyżowaniu ulic Przyczółkowej i Pałacowej w Warszawie Wilanów.

Prace budowlane ruszą w pierwszych dniach września br. Otwarcie street mall Vis à Vis planowane jest w III kwartale 2018 r.

Za projekt architektoniczny nowego centrum handlowego odpowiada firma Archicon, autor koncepcji m.in. trójmiejskiej Ergo Areny. Komercjalizację obiektu prowadzi firma BOIG, która jest na etapie zaawansowanych negocjacji umów najmu. Street mall Vis à Vis w Warszawie będzie liczył 4,3 tys. mkw. GLA, na której znajdzie się od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych.

Street mall Vis à Vis ma być dla mieszkańców południowego Wilanowa miejscem wygodnych zakupów w drodze z domu do pracy. Obiekt będzie się wyróżniać przyjazną architekturą i strefą rekreacyjną na świeżym powietrzu, która zlokalizowana zostanie pomiędzy dwoma budynkami. Dla mieszkańców Wilanowa jest to miejsce już kojarzące się z handlem – w bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się supermarket Biedronka, który uzupełni ofertę obiektu.

– Obecnie klienci oczekują od centrum handlowego nie tylko bogatej oferty handlowej ale też możliwości odpoczynku, relaksu i dodatkowych udogodnień. Musi to być miejsce klimatyczne, z charakterem. Taki właśnie będzie kameralny street mall Vis à Vis, który idealnie wpisze się w swoją wyjątkową lokalizację i zapotrzebowanie okolicznych mieszkańców. Cieszymy się, że za generalne wykonawstwo inwestycji będzie odpowiadać firma z wieloletnim doświadczeniem na rynku budowlanym – mówi Maciej Mędrek, Leasing Manager Grupy Capital Park.

Centrum będzie zlokalizowane w południowej części Warszawy przy ulicy Przyczółkowej, dzięki czemu zapewniony zostanie łatwy dojazd mieszkańcom Wilanowa, Ursynowa oraz Konstancina-Jeziornej. Dodatkowym komfortem dla klientów będzie parking na 104 miejsca oraz bliskość przystanku autobusowego, obsługiwanego przez 7 linii komunikacji miejskiej.

Street Mall „Vis à Vis” to sieć kameralnych centrów handlowych typu convenience zlokalizowanych przy głównych ulicach miast. Formuła obiektów jest oparta na idei dostępności i otwarciu handlu na zewnątrz. Wejścia do lokali dostępne są bezpośrednio z ulicy i parkingu, a powierzchnie wspólne zostały ograniczone do minimum. Projekty Street Mall „Vis à Vis” funkcjonują w Łodzi, Radomiu oraz Toruniu. Ich łączna powierzchnia wynosi ponad 12 tys. mkw.

Vis à Vis Warszawa kompletuje najemców

08/29/2017
dodany przez Admin Admin

Listę najemców nowopowstającego centrum handlowego Vis à Vis w Wilanowie otworzy renomowana klinika dentystyczna oraz Apteka Cosmedica.

Inwestorami projektu, który powstanie w południowej części warszawskiego Wilanowa, są firmy Capital Park oraz Real Management. Inwestorzy posiadają już prawomocne pozwolenie na budowę, która rozpocznie się w III kw. br. i potrwa ok. 11 miesięcy.

Klinika dentystyczna zajmie dwupiętrowy lokal o łącznej powierzchni blisko 800 mkw. i zaoferuje przyszłym klientom Vis à Vis kompleksowe usługi z zakresu stomatologii zachowawczej i estetycznej, ortodoncji, implantologii oraz higieny jamy ustnej. Ofertę segmentu healthcare Vis à Vis Warszawa wzmocni także sieć aptek Cosmedica, która zajmie powierzchnię 135 mkw.

Obiekt wybudowany zostanie przy skrzyżowaniu ulic Przyczółkowej i Pałacowej i będzie liczył 4 300 mkw. GLA, na której znajdzie się od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych. Dla mieszkańców Wilanowa jest to miejsce już kojarzące się z handlem – w bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się supermarket Biedronka, który uzupełni ofertę obiektu. Komercjalizację prowadzi firma BOIG, która jest na etapie zaawansowanych negocjacji kolejnych umów najmu.

Street mall Vis à Vis ma być dla mieszkańców południowego Wilanowa miejscem wygodnych zakupów w drodze z domu do pracy. Obiekt będzie się wyróżniać przyjazną architekturą i strefą rekreacyjną na świeżym powietrzu, która zlokalizowana zostanie pomiędzy dwoma budynkami. Za projekt architektoniczny centrum odpowiada firma Archicon, autor koncepcji m.in. trójmiejskiej Ergo Areny.

– Projektując Vis à Vis chcieliśmy, by jak najlepiej wpisywał się w sąsiadującą z nim okolicę. Na terenie inwestycji znajdzie się dużo zieleni, a pomiędzy budynkami zaplanowaliśmy przestrzeń rekreacyjno-wypoczynkową. Ponieważ w niedalekiej odległości od obiektu znajduje się dużo terenów zielonych – m.in. Park Natoliński czy Park w Powsinie, przygotujemy ciekawe udogodnienia dla osób aktywnych, które spędzają tam czas. Vis a Vis będzie także przyjazne rowerzystom – przed centrum znajdą się miejsca postojowe dla jednośladów. Mamy nadzieję, że dla okolicznych mieszkańców Vis a Vis stanie się nie tylko miejscem zakupów, ale też spędzania wolnego czasu – mówi Maciej Mędrek, Leasing Manager Grupy Capital Park.

Centrum będzie zlokalizowane w południowej części Warszawy przy ulicy Przyczółkowej, dzięki czemu zapewniony zostanie łatwy dojazd mieszkańcom Wilanowa, Ursynowa oraz Konstancina-Jeziornej. Dodatkowym komfortem dla klientów będzie parking na 104 miejsca oraz bliskość przystanku autobusowego, obsługiwanego przez 7 linii komunikacji miejskiej.

Postępuje komercjalizacja Dekady Nysa

08/28/2017
dodany przez Admin Admin

Dekada SA, inwestor i deweloper śródmiejskiej galerii handlowej Dekada Nysa, pozyskuje kolejnych najemców. Otwarcie obiektu zaplanowano na 2019 rok.

– Dekada Nysa to jeden z naszych najnowszych projektów. Galeria powstanie w sercu 50-tysięcznego miasta. Nowoczesne, dobrze zaprojektowane obiekty w centrum przyciągają dużą liczbę konsumentów, co wpływa na pozytywne zmiany w strukturze handlu i usług w danej miejscowości. Zyskują zatem nie tylko klienci, ale również najemcy i lokalni przedsiębiorcy, którzy chętniej zainwestują w sprawdzone już miejsce – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Galeria Dekada w Nysie będzie dwupoziomowym budynkiem o powierzchni liczącej przeszło 20 tys. mkw. GLA, na której zlokalizowanych zostanie ponad 90 sklepów, liczne restauracje i kawiarnie oraz strefa rozrywki. Dla wygody klientów w galerii powstanie podziemny parking na blisko 440 miejsc. Obiekt usytuowany będzie w ścisłym centrum Nysy, pomiędzy rynkiem a dworcami PKS i PKP, tuż przy głównej arterii miasta. Za proces komercjalizacji obiektu odpowiada BOIG Property Consulting.

– Powierzchnia handlowa obiektu budzi nieustająco duże zainteresowanie wśród potencjalnych najemców – mówi Wojciech Nowakowski, Dyrektor ds. Rozwoju i Komercjalizacji Dekada SA. – Ostatnio dołączyły do nas takie marki jak: Swiss, Briju, Quiosque i 4F. W gronie najemców mamy już m. in.: salon Yes, sklep CCC, lodziarnio-kawiarnię Grycan, znaną sieć sklepów sportowych Martes Sport oraz drogerię Rossmann. Aktualnie trwają negocjacje z nowymi markami, niebawem będziemy informować o sfinalizowanych kolejnych umowach – mówi Wojciech Nowakowski, Dyrektor ds. Rozwoju i Komercjalizacji Dekada SA.

– Tenant mix Dekady Nysa budujemy w odpowiedzi na trendy rynkowe i, co się z tym wiąże, oczekiwania konsumentów. Nowy obiekt stanie się ważnym punktem na mapie Nysy nie tylko ze względu na obecność popularnych i długo oczekiwanych przez mieszkańców marek, ale również ze względu na jego rozrywkowy charakter. Na klientów czekać będą restauracje i kawiarnie oraz rozbudowana strefa rozrywki – dodaje W. Nowakowski.

– W wielu miastach funkcjonuje tzw. turystyka zakupowa. Przykładem są właśnie mieszkańcy Nysy, którzy na większe zakupy muszą jeździć do dużych aglomeracji. To właśnie dla nich tworzymy projekt, który jest wygodny, miastotwórczy i stanowi przestrzeń codziennych zakupów bezpośrednio w ich mieście. Łatwy dostęp do obiektu, zlokalizowanego w samym centrum, pozwoli zaoszczędzić czas i szybko zrobić zakupy. Zadowolenie klientów przełoży się na obroty u naszych najemców – podsumowuje Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku i Ciechanowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz, we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Jysk otworzy salon w Atut Ruczaj

08/24/2017
dodany przez Admin Admin

Powiększa się grono najemców centrum handlowego Atut Ruczaj, przy ul. Bunscha w Krakowie. Jysk – lider w zakresie wyposażenia wnętrz, zajmie lokal o powierzchni ponad 1 tys. mkw. Deweloper inwestycji, KG Group, planuje otwarcie obiektu w II połowie 2018 roku.

Jysk to znana sieć handlowa, która sprzedaje „wszystko dla domu”. Swoje korzenie ma w Skandynawii. Pierwszy sklep otwarto w Danii w 1979 roku. Obecnie grupa posiada ponad 2,4 tys. sklepów oraz 20 tys. pracowników w 45 krajach. Ambicją sieci jest oferowanie dobrego asortymentu dla każdego i obecność na każdym kontynencie. Swój pierwszy sklep w Polsce Jysk otworzył w 2000 roku. Obecnie ich liczba w naszym kraju wynosi 207.

– Cieszymy się, że dołączamy do grona najemców nowej inwestycji KG Group – mówi Jacek Wasilewski, Dyrektor ds. Rozwoju i Zarządzania Obiektami, Jysk Sp. z o. o.

– Atut Ruczaj to inwestycja o wielu zaletach. Świetna lokalizacja, duży catchment, a także wygodny dla klientów format obiektu typu strip mall z pewnością zapewnią nam dużą odwiedzalność. W naszym sklepie klienci spotkają się z najlepszą obsługą i ekspertami w dziedzinie snu. Oprócz materacy, kołder i poduszek, posiadamy w asortymencie meble oraz dodatki w skandynawskim wzornictwie, nowoczesne meble ogrodowe oraz ręczniki i akcesoria łazienkowe. Wszystko to, w połączeniu z mocnymi stronami Atut Ruczaj gwarantuje niewątpliwy sukces – dodaje J. Wasilewski.

Realizowane przez KG Group centrum handlowe Atut Ruczaj, przy ul Bunscha w Krakowie to obiekt handlowy typu convenience, przeznaczony na szybkie i komfortowe zakupy. Na 6,8 tys. mkw. powierzchni najmu zlokalizowanych będzie ok. 25 lokali handlowo-usługowych, a na parkingu znajdującym się przed obiektem znajdzie się miejsce na około 160 pojazdów. Wśród najemców znajdą się m.in. Lidl, Pepco, Rossmann, apteka Ziko, a także cukiernio-piekarnia Buczek. Tenant mix uzupełni elektromarket oraz sklepy modowe. Za komercjalizację Atut Ruczaj odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Atut Ruczaj: otwarcie w II połowie 2018 roku

– Ruczaj to rejon Krakowa, który nieustannie się rozrasta. Z roku na rok przybywa tam osiedli mieszkaniowych, a co za tym idzie – mieszkańców, czyli potencjalnych konsumentów, którzy codziennie chcą zaspokajać swoje bieżące potrzeby zakupowe – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

– Świetna lokalizacja łączy się z bardzo dużym catchmentem obiektu. W bezpośrednim zasięgu pieszym Atut Ruczaj znajduje się 30 tys. osób, natomiast do 10 min jazdy samochodem ponad pięć razy więcej – aż 150. tys. potencjalnych klientów. W bezpośrednim sąsiedztwie nie działa żaden większy obiekt handlowy. Atut Ruczaj będzie pierwszym centrum z kompleksową ofertą handlową, zaspokajającą codzienne potrzeby zakupowe okolicznych mieszkańców – dodaje K. Gaczorek.

Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie, wkrótce też w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli lub przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

BOIG zaprezentuje wszystkie centra Atut na jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku 4.4

Outletowa ofensywa. Górny Śląsk to za mało

08/18/2017
dodany przez Admin Admin

Polska, podobnie jak cała Europa, dojrzała do rozwoju rynku outletowego. Jednym z beneficjentów nowych trendów jest BOIG. Firma oprócz nowej inwestycji na Górnym Śląsku szykuje również potężny projekt we wschodnim Krakowie.

Coraz więcej outletów pojawia się w Niemczech, Francji czy Hiszpanii. To trend ogólnoeuropejski, bowiem rozwój outletów jest odbiciem korzystnej sytuacji na rynku detalicznym. Im więcej powstaje nowych sklepów, tym więcej stoków trzeba sprzedać. Jedną z opcji są outlety - tłumaczy Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

Firma realizuje obecnie nowy projekt na Górnym Śląsku. - To jedno z miejsc, w którym bardzo brakuje outletów. Istniejące centrum w Sosnowcu tak naprawdę działa w Zagłębiu. Górny Śląsk to 2,5 mln mieszkańców i na pewno drugi projekt, z wygodnym dojazdem, an pewno znajdzie tu swoje miejsce - deklaruje.

Zgodnie z planem budowa ruszy jeszcze tej jesieni. BOIG przygotowuje się również do kolejnego projektu, tym razem w Krakowie.

- Kraków, zaraz po Górnym Śląsku, to miasto z dużym potencjałem do realizacji outletu - dodaje.

Centrum będzie częścią większego kompleksu handlowe. Powstanie 60 tys. mkw., w tym park handlowy, sklep "dom i ogród", a także outlet.

Nagranie powstało podczas konferencji REDI 2017

Dekada: kluczem lokalizacja

08/17/2017
dodany przez Admin Admin

Centra handlowe Dekada to obiekty umożliwiające szybkie i wygodne zakupy. Lokalizacja to prawie zawsze centrum miasta, co bardzo ułatwia dotarcie do obiektu. Spółka swoimi projektami przywraca handel do śródmieścia i ożywia miejscowości.

– Budujemy obiekty handlowe zlokalizowane w centrum miasta lub dużego osiedla, gdzie spora część klientów może dostać się pieszo, komunikacją miejską lub własnym samochodem – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

– Dla nas bardzo ważny jest łatwy dostęp klientów w preferowany przez nich sposób. Takie warunki spełniają przeważnie tylko lokalizacje śródmiejskie. Łatwy dostęp do centrum handlowego to także miejsca do parkowania, gdzie odwiedzający mogą pozostawić swój pojazd na czas zakupów. Wszystkie nasze obiekty posiadają wygodne parkingi – dodaje A. Walczak.

Obiekty Dekady, ze względu na swoją lokalizację stanowią zazwyczaj dla okolicznych mieszkańców centra handlowe pierwszego wyboru. Formuła oparta na idei convenience shopping center zapewnia komfortowy dostęp do najbardziej potrzebnych produktów i usług. Nowoczesne, dobrze zaprojektowane obiekty w centrum miasta przyciągają dużą liczbę klientów, co buduje w najbardziej prawidłowy sposób strukturę i siłę oddziaływania danego miasta. Kilka obiektów Dekady, oprócz śródmiejskiej lokalizacji, charakteryzuje się połączeniem z dworcami autobusowym. W ramach takich inwestycji Dekada buduje nowe budynki i place dworcowe. Dzięki temu miasto zyskuje nie tylko centrum handlowe, ale także nowoczesny dworzec autobusowy.

– Łączenie centrów komunikacyjnych z centrami handlowymi jest naturalnym procesem wynikającym z potrzeby podnoszenia standardu życia. Ludzie mają coraz mniej czasu i chcą coraz wygodniej żyć. Zakupy po drodze z pracy lub szkoły, czy przy okazji podróży to duże ułatwienie. Jeżeli dworzec jest zlokalizowany w centrum miasta, a tak jest w większości przypadków, to automatycznie jest to dobra lokalizacja handlowa dla wszystkich mieszkańców miasta oraz regionu. Stąd nasze kolejne zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne powstające w Mińsku Mazowieckim i Koninie, realizowane we współpracy z PKP SA i jej spółką zależną XCity – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Dekada Mińsk Mazowiecki będzie budynkiem typu strip mall, w ścisłym centrum miasta. W ramach inwestycji powstaną nowe dworce: kolejowy i autobusowy, które łącznie obsłużą rocznie około 2 mln pasażerów. Mińska Dekada z wygodnym parkingiem stanowić będzie funkcjonalne i wygodne miejsce na szybkie zakupy. Obiekt tego samego typu będzie również w centrum Konina. Tutaj także powstaną nowe dworce: kolejowy i autobusowy, w których rocznie pojawi się około 1 mln pasażerów. W pobliżu znajdują się duże osiedla mieszkaniowe, a rozwinięta sieć komunikacji miejskiej oraz wygodna infrastruktura drogowa zapewnią doskonały dostęp do zintegrowanego centrum handlowo-komunikacyjnego.

Otwarcie Dekad w Mińsku Mazowieckim i Koninie zaplanowano na II połowę 2018 roku.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku i Ciechanowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce.

KG Group stawia na rozwój formatu convenience

08/17/2017
dodany przez Admin Admin

Centra handlowe Atut w formacie convenience shopping center idealnie wpisują się w zurbanizowaną przestrzeń miast i osiedli mieszkaniowych. A przede wszystkim w potrzeby ich mieszkańców.

Odpowiednia lokalizacja, zdefiniowanie i zrozumienie potrzeb i stylu życia konsumentów to klucz do sukcesu obiektu handlowego. Przyjazne i wygodne budynki typu strip mall nie bez powodu stają się coraz popularniejszym formatem w Polsce. To idealne miejsca na codzienne, podstawowe i szybkie zakupy. O ich przewadze decyduje kilka czynników. Jednym z nich jest z pewnością wygodny dostęp do obiektu. Możliwość wejścia do wybranego sklepu bezpośrednio z parkingu, ale także łatwy dostęp pieszo czy komunikacją miejską, to bez wątpienia ogromny atut tego typu obiektów. Nie mniej istotne jest zrozumienie zwyczajów zakupowych klientów. To w jaki sposób robią zakupy, jakie są ich potrzeby i oczekiwania dotyczące oferty i podążający w ślad za tym tenant mix decydują o tym, czy klienci wybierają centrum jako miejsce realizacji swoich codziennych potrzeb.

– Na rozwój formatu convenience wpływają trendy konsumenckie, zachowania zakupowe i preferencje klientów m.in. potrzeba realizacji szybkich zakupów, komfortu i dogodnej lokalizacji. W najbliższych latach będzie to najszybciej rosnący segment nowoczesnego handlu. Regularnie wzrasta również sprzedaż w tym segmencie i może wkrótce zająć 11 proc. rynku – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

Klienci cenią sobie bliskość obiektów, w których znajdują się sklepy i punkty usługowe pierwszej potrzeby: operator spożywczy, drogeria, księgarnia, sklep odzieżowy, apteka, kiosk z prasą, bank, sklep z akcesoriami do domu czy punkt gastronomiczny. Dostęp do podstawowej oferty w jednym miejscu i indywidualne podejście do klienta sprawiają, że odwiedzają je kilka razy w tygodniu i realizują tu swoje podstawowe zakupy. Współczesny konsument żyje szybko, dłużej i więcej pracuje, coraz częściej prowadzi też jednoosobowe gospodarstwo domowe i chce zakupić potrzebne produkty bardzo szybko np. w drodze z pracy do domu. Poza wygodną lokalizacją sklepu i dostępną powierzchnią parkingową ważne jest dla niego również spełnienie oczekiwań dobrej ceny i jakości produktów.

– Format convenience jest najlepiej dostosowany do zwiększającej się częstotliwości zakupów w bliskich lokalizacjach. To obiekty spełniające oczekiwania zakupowe konsumentów, ale również, ze względu na powierzchnię handlową i logistykę mają bardzo duży potencjał rozwoju regionalnego i pozwalają osiągać wyższą rentowność najemcom – dodaje Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach koło Krakowa i Pruszkowie, wkrótce też w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany, oraz w Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców. Za komercjalizację wszystkich obiektów Atut odpowiada firma BOIG Property Consulting.