Dekada planuje kolejne śródmiejskie centra handlowe

10/30/2017
dodany przez Admin Admin

Śródmiejskie centra handlowe wzmacniają rozwój miast. Korzystają na tym mieszkańcy oraz miejski budżet. Spółka Dekada SA specjalizuje się w obiektach handlowych zlokalizowanych właśnie w centrach miast.

Tworzenie śródmiejskich centrów handlowych powoduje korzystne zmiany w strukturze handlu i usług w mieście. Pojawienie się w centrum miasta dużego, nowoczesnego obiektu handlowego to silny magnes dla mieszkańców miasta i całego regionu. Klienci takiego obiektu w naturalny sposób powodują ożywienie działalności handlowo-usługowej w najbliższej okolicy. Umożliwiają lepsze funkcjonowanie pobliskich sklepów czy rozwój gastronomii w historycznych centrach miast. Jednocześnie pojawienie się dużej ilości nowej i nowoczesnej powierzchni najmu, oznacza spadek czynszów najmu lokali użytkowych przy głównych ulicach handlowych czy rynkach, a to oznacza duże korzyści dla lokalnych przedsiębiorców. Przy niższych kosztach najmu rozwija się tam gastronomia czy inne punkty handlowo-usługowe. Zatem nowoczesne obiekty handlowe w centrum miasta to szansa na przyciągnięcie do śródmieścia nowych klientów oraz tworzenie kolejnych miejsc pracy – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Śródmiejskie galerie handlowe w mniejszych miastach często są jedynymi atrakcyjnymi przestrzeniami publicznymi i rozrywkowymi. Odwiedza je duża liczba klientów, którzy korzystają również z oferty handlowo-usługowej dostępnej poza obiektem, w jego okolicy. Takie obiekty wbrew pozorom nie likwidują lokalnej przedsiębiorczości, tylko ją wzmacniają. Poprawiają rentowność sklepów prowadzonych w najbliższej okolicy i powodują rozwój okolicznej gastronomii. Umożliwiają również prowadzenie działalności lokalnym przedsiębiorcom na terenie centrum handlowego, np. w postaci sklepów franczyzowych. Prowadzenie handlu w centrach miast to również zyski dla miejskiego budżetu poprzez dodatkowe podatki od nieruchomości czy od wynagrodzeń zatrudnionych pracowników.

Dekada SA specjalizuje się w budowie centrów handlowych w centrach miast, często łącząc je z dworcami autobusowymi. W swoim portfolio ma również kilka funkcjonujących już śródmiejskich galerii handlowych, m. in. w Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku czy Sieradzu.

Dekada Sieradz jest jednym z najważniejszych obiektów w portfolio polskiego dewelopera i inwestora – Dekada SA. To największa galeria w regionie o powierzchni całkowitej ponad 12 tys. mkw. Atutem obiektu jest właśnie lokalizacja w centrum miasta. Tenant mix Dekady Sieradz jest dopasowany do rynku lokalnego. Obecnie ofertę obiektu tworzy ponad 30 znanych międzynarodowych i polskich marek.

– Lokalizacja Dekady Sieradz bez wątpienia wpływa na sukces tego obiektu – mówi Jacek Przybyłek, Dyrektor Galerii Handlowej, Dekada Sieradz. – Z roku na rok najemcy notują coraz lepsze wyniki obrotów, a odwiedzalność obiektu stale wzrasta. Nasz sukces to także wygrana dla miasta, w którym od początku działalności Dekady Sieradz obserwujemy duże ożywienie gospodarcze – dodaje J. Przybyłek.

– Tworzenie galerii w centrum miasta zapobiega peryferyzacji śródmieścia, charakteryzującej się przenoszeniem działalności handlowej poza obręb historycznie ukształtowanego centrum. Tak stało się niestety w wielu polskich miastach i obecnie, kiedy widać negatywne skutki tego zjawiska, wielu Burmistrzów i Prezydentów Miast chciałoby znów przyciągnąć handel – a co za tym idzie i klientów – do centrum miasta. Duże perspektywy daje rewitalizacja śródmiejskich dworców kolejowych czy autobusowych. Dekada obecnie prowadzi takie projekty w Mińsku Mazowieckim i Koninie – podsumowuje Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Pod nazwą Dekada obecnie działa jedenaście obiektów – w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada BOIG Property Consulting. Docelowo sieć Dekada ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Wkrótce ruszy budowa nowego projektu w Koninie

10/11/2017
dodany przez Admin Admin

Budowa nowej wielofunkcyjnej inwestycji, tzw. zintegrowanego centrum w Koninie, ruszy już z początkiem 2018 roku. Projekt powstanie dzięki współpracy spółek Xcity Investment Sp. z o.o. i Dekada SA. Otwarcie obiektu planowane jest w I połowie 2019 roku.

Inwestorzy mają już uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja realizowana będzie na terenach PKP przy ul. Kolejowej.
– Naszym celem jest modernizacja dwóch istniejących dworców – autobusowego i kolejowego – mówi Krzysztof Tkacz, project manager z Xcity Investment Sp. z o. o.

– Ogromną zaletą Dekady Konin jest połączenie funkcji komunikacyjnej i handlowej. Nowe dworce wygenerują napływ potencjalnych klientów. Szacujmy, że rocznie obsłużą one około 1 mln pasażerów. Nowy obiekt umożliwi dokonanie szybkich i wygodnych zakupów – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

– Pasażerowie będą mieli sposobność dokonania zakupów w oczekiwaniu na autobus czy pociąg. Mieszkańcy Konina, w szczególności pobliskich osiedli, zyskają nowe centrum handlowe, położone w ścisłym centrum miasta, co umożliwi zrealizowanie niektórych zakupów bez potrzeby udawania się do Ferio, zlokalizowanego poza miastem – podkreśla A. Walczak.

W ramach projektu poza modernizacją dworców powstanie także galeria handlowa – obiekt typu stripmall, które połączy budynki dworcowe. Łączna powierzchnia obiektu wynosić będzie około 6 tys. mkw. W planach inwestorów jest także budowa parkingu na 180 samochodów oraz 100 miejsc postojowych w systemie Park&Ride.

Komercjalizację prowadzi firma BOIG Property Consulting.

Xcity Investment to spółka która w Grupie PKP odpowiada za współpracę z deweloperami. FirmaXcity została powołana z początkiem 2015 roku. Wśród największych jej projektów znajdują się inwestycje mające na celu zagospodarowanie takich miejsc jak: Warszawa Gdańska i Główna, Gdynia Międzytorze, okolice ulicy Bosackiej w Krakowie, czy terenu dworca Wrocław Świebodzki.

Dekada SA to spółka, która specjalizuje się w budowie galerii i centrów handlowych typu covenience. Firma zrealizowała już tego typu obiekty w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz, we współpracy z PKP, centrum handlowo-komunikacyjne w Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Modernizacja ETC Swarzędz pochłonęła 15 mln euro

10/10/2017
dodany przez Admin Admin

Po trwającej ponad 14 miesiącach modernizacji centrum handlowe ETC Swarzędz zostało ponownie otwarte. Koszty przebudowy obiektu wyniosły blisko 15 milionów euro. W pierwszy weekend funkcjonowania centrum po przebudowie obiekt został odwiedzony przez ponad 26 tys. osób.

Modernizacja trwała od lipca ubiegłego roku. Głównym celem prac w ETC Swarzędz, którego inwestorami są Grupa Capital Park oraz austriacka firma Akron Group, było połączenie trzech funkcjonujących uprzednio odrębnie hal i usprawnienie układu komunikacyjnego wewnątrz centrum. W wyniku zmian powstał jeden, przestronny budynek z ułatwiającymi poruszanie się szerokimi pasażami i zupełnie nową elewacją. W obiekcie pojawiły się powierzchnie wspólne, a także food court, miejsca odpoczynku dla klientów, a w niedalekiej przyszłości do dyspozycji najmłodszych klientów będzie także strefa dziecięca.

– Duża część najemców nie funkcjonowała prawidłowo, dodatkowo układ komunikacyjny nie sprzyjał komfortowi zakupów. Biorąc pod uwagę siłę nabywczą mieszkańców Swarzędza i jego najbliższych okolic, a także wsłuchując się w głosy i potrzeby naszych klientów, zdecydowaliśmy się na gruntowną rewitalizację projektu i dostosowanie go do aktualnych standardów rynkowych oraz architektonicznych – komentuje Stefan Ausch, Dyrektor Zarządzający Akron Group.

Centrum zostało przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodzin z dziećmi. Powiększony został również parking, na którym znajdzie się ok. 1000 miejsc postojowych i stojaki rowerowe. Powierzchnia ETC Swarzędz po modernizacji wynosi 20 tys. mkw. 7 października centrum zostało oddane do dyspozycji klientów, co zwieńczyło główny etap prac modernizacyjnych, jednak ich część będzie kontynuowana jeszcze przez kolejne miesiące.

W ETC Swarzędz od 7 października swoją działalność prowadzą znane sieciowe marki, m.in.: Intermarché, Diverse, KiK, Martes Sport, Deichmann, Swiss, CCC, Rossmann, Drogeria Natura, Empik, Top Secret, Yes, Smyk, 5-10-15, RTV Euro AGD, jak również lokalni najemcy: Mine Wine, Kids OK, Prestige Obuwie, Biuro Podróży Jamajka oraz kwiaciarnia Florist. Klienci będą mogli ponadto korzystać z oferty usługowej, w skład której wejdą m.in. restauracja Marhaba, szewc, pralnia, salony telefonii komórkowych i sieci kablowych czy punkt dorabiania kluczy. Niezmiennie otwarty będzie klub fitness 2 Be Active oraz klub dziecięcy Kulkids.

– Cieszymy się, że poza znanymi, sieciowymi markami są u nas również przedstawiciele lokalnych przedsiębiorców. Mamy nadzieję, że nasz obiekt stanie się nie tylko centrum zakupowym, ale także tętniącym życiem miejscem spotkań, relaksu i wspólnego spędzania czasu – dodaje Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, inwestora obiektu.

W następnych miesiącach będą pojawiać się kolejne salony, należące m.in. do marek PEPCO, Reserved, Medicine, Vistula/Wólczanka, Vision Express, Maxi Zoo, a także restauracja Don Lucci, kantor czy Apteka Heureka. Trwają zaawansowane rozmowy z kolejnymi markami, które są zainteresowane wynajmem lokalu w rozbudowanym ETC Swarzędz.

Vis à Vis Warszawa zyskało ważnego najemcę

10/06/2017
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców nowo powstającego na warszawskim Wilanowie centrum handlowego Vis à Vis, którego inwestorami są firmy Capital Park oraz Real Management, dołącza ogólnopolska sieć sklepów z elektroniką i AGD – RTV Euro AGD. Budowa obiektu rozpoczęła się na początku września br., a zakończy w trzecim kw. 2018 r.

RTV Euro AGD zajmie lokal o pow. 444,1 mkw. i wzmocni strukturę najemców centrum, do którego dołączyły już m.in. sieć aptek Cosmedica oraz klinika stomatologiczna. RTV Euro AGD jest największą ogólnopolską siecią działającą na rynku sprzedaży detalicznej sprzętu elektronicznego oraz gospodarstwa domowego.

– Pracujemy nad kolejnymi umowami najmu i mamy nadzieję na stworzenie nowego, ciekawego miejsca handlowego na mapie stolicy. Strategicznie planujemy strukturę najemców w taki sposób, aby wyjść naprzeciw potrzebom okolicznych mieszkańców. W bezpośrednim sąsiedztwie działki, jako obiekt komplementarny dla Vis a Vis, funkcjonuje już supermarket spożywczy. Chcemy stworzyć miejsce służące wygodnym, kompleksowym zakupom, ale jednocześnie odpowiadające stylowi życia okolicznych mieszkańców. Obecność znanej marki z wieloletnim doświadczeniem na rynku i cenionej przez klientów – takiej jak RTV Euro AGD – z pewnością ułatwi nam realizację tego zadania – mówi Anna Kotyńska, Head of Retail Leasing Department Grupy Capital Park.

Centrum handlowe Vis à Vis będzie czwartym obiektem pod tym szyldem (pozostałe trzy funkcjonują w Łodzi, Radomiu i Toruniu). Już w III kw. 2018 r. stanie przy skrzyżowaniu ulic Przyczółkowej i Pałacowej i zajmie powierzchnię 4 300 mkw. GLA, na której znajdzie się od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych. Lokalizacja centrum w południowej części Warszawy przy ulicy Przyczółkowej, w bardzo bliskiej przyszłości bezpośrednio przy planowanym Węźle Przyczółkowa, który połączy Ursynów z Wawrem i umożliwi łatwy dojazd mieszkańcom Wilanowa, Ursynowa oraz Konstancina-Jeziornej. Dodatkowym komfortem dla klientów będzie parking mieszczący 104 pojazdy oraz bliskość przystanku autobusowego, obsługiwanego przez 7 linii komunikacji miejskiej.

Generalnym wykonawcą projektu jest firma ERBUD S.A., a za komercjalizację odpowiedzialna jest firma BOIG.

Rewitalizacja fabryki Norblina w blokach startowych

10/06/2017
dodany przez Admin Admin

W połowie listopada mają ruszyć prace nad rewitalizacją dawnej fabryki Norblina w Warszawie.

ArtN to nowy projekt handlowo-usługowy Grupy Capital Park. Inwestycja miała rozpocząć się już dwa lata temu, ale wtedy utknęła w urzędzie. Powodem opóźnień, był m.in. brak uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania. Teraz, według oficjalnych zapowiedzi, prace ruszą w połowie listopada - podaje warszawa.naszemiasto.pl.

Olbrzymi teren, o powierzchni 2 hektarów, ma zostać częściowo zrewitalizowany. Odnowione zostaną budynki z XIX wieku: stara odlewnia, rurownia i walcownia. W części z nich ma powstać nawet Muzeum Dawnej Fabryki Norblina. Historia to jedynie część gigantycznego projektu - wartego 740 mln zł. Poza zrewitalizowanymi halami, powstaną zupełnie nowe budynki. Właśnie powierzchnia nowych przestrzeni była przedmiotem żywej dyskusji na radach dzielnicy. Ostatecznie uchwalono, że w Norblinie może znaleźć się nie więcej niż 40 tys. mkw. biur. Reszta zostanie zmieniona w centrum handlowe. Rewitalizacja dawnej fabryki Norblina w Warszawie przy ul. Żelaznej 51/53, odbywa się na podstawie projektu stworzonego przez pracownię PRC Architekci.

ETC Swarzędz ma pozwolenie na użytkowanie

10/06/2017
dodany przez Admin Admin

Zakończyły się trwające ponad 14 miesięcy prace modernizacyjne na terenie centrum handlowego ETC Swarzędz. Projekt koordynowany przez Grupę Capital Park oraz Akron Group uzyskał już prawomocne pozwolenie na użytkowanie i zostanie udostępniony klientom już w 7 października.

ETC Swarzędz to jedno z najstarszych centrów handlowych w Wielkopolsce. Modernizacja obiektu trwała od lipca ubiegłego roku. Prace obejmowały przede wszystkim połączenie trzech oddzielnych budynków w jeden, który zyskał nowoczesną, odświeżoną fasadę. W obiekcie utworzony został nowy układ komunikacyjny z przestronnymi korytarzami, wzbogacony jest także o udogodnienia dla rodzin oraz osób niepełnosprawnych. Powiększony został również parking, który mieści obecnie 750 bezpłatnych miejsc postojowych oraz stojaki na rowery. ETC Swarzędz po modernizacji zajmie 20 tys. mkw. Obiekt zostanie oddany do użytku już w najbliższą sobotę, 7 października – to, jak podkreśla zarząd obiektu, zwieńczenie pierwszego i największego etapu przebudowy dawnego centrum. Część prac będzie kontynuowana jeszcze przez kolejne miesiące.

– ETC Swarzędz ma ugruntowane tradycje handlowe i funkcjonuje tutaj od ponad 20 lat. Jesteśmy zadowoleni, że wraz z modernizacją udało nam się wnieść nową jakość i oddajemy do użytku mieszkańców nowoczesny, dostosowany do współczesnych standardów oraz oczekiwań konsumentów obiekt. Chcemy, by stał się on nie tylko miejscem zakupów, ale i relaksu, odpoczynku, a także spotkań. Oferta centrum jest tak skonstruowana, by odpowiadała na możliwie jak najszersze potrzeby naszych klientów, dzięki czemu nie będą musieli już oni jeździć do Poznania, by zrobić kompleksowe zakupy w jednym miejscu, co znacząco oszczędzi ich czas – mówi Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, inwestora obiektu.

W zmodernizowanym ETC Swarzędz już od 7 października swoją działalność prowadzić będą zarówno znane marki sieciowe: Intermarché, Diverse, KiK, Martes Sport, Deichmann, Swiss, CCC, Rossmann, Drogeria Natura, Empik, Top Secret, Yes, Smyk, 5-10-15, RTV Euro AGD, jak także lokalni przedsiębiorcy: Mine Wine, Kids OK, Prestige Obuwie, Biuro Podróży Jamajka oraz kwiaciarnia Florist. Klienci będą mogli ponadto korzystać z rozbudowanej oferty usługowej, w skład której wejdą m.in. restauracja Marhaba, szewc, pralnia, salony telefonii komórkowych i sieci kablowych czy punkt dorabiania kluczy. Niezmiennie otwarty będzie klub fitness 2 Be Active.

W następnych miesiącach będą pojawiać się kolejne salony, należące m.in. do marek Pepco, Reserved, Medicine, Vistula/Wólczanka, Vision Express, Maxi Zoo, a także restauracja Don Lucci, kantor czy Apteka Heureka. Trwają zaawansowane rozmowy z kolejnymi markami, które są zainteresowane wynajmem lokalu w rozbudowanym ETC Swarzędz. Komercjalizację obiektu prowadzi grupa BOIG.

Inwestorami projektu modernizacji są Grupa Capital Park oraz Akron Group, a za realizację odpowiada generalny wykonawca – firma Doraco. Grupa Capital Park jest inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości w Polsce. Specjalizuje się w wyszukiwaniu i wykorzystywaniu okazji rynkowych oraz modernizacji obiektów handlowych i usługowych. Od rozpoczęcia działalności w 2003 roku grupa przeprowadziła ok. 100 transakcji inwestycyjnych i zarządza portfelem nieruchomości obejmującym 69 projektów, zlokalizowanych w 34 miastach.

Akron Group to austriacka grupa specjalizująca się w inwestowaniu w nieruchomości biurowe, handlowe oraz logistyczne. Firma działa na rynku austriackim, polskim, węgierskim oraz holenderskim oferując możliwości inwestowania m.in. dla inwestorów indywidualnych oraz instytucjonalnych.

Tkalnia podpisuje umowy najmu na SCF 2017

09/29/2017
dodany przez Admin Admin

Nowo powstający obiekt handlowo-rozrywkowy w Pabianicach powiększa się o kolejnych najemców. Na targach Shopping Center Forum zawarto umowy na niemal 2 tys. mkw. powierzchni handlowej w obiekcie.

CCC to największy producent obuwia i jedna z najszybciej rozwijających się sieci obuwniczych w Europie. W swojej ofercie posiada obuwie, torebki oraz akcesoria. Obecnie firma posiada blisko 900 salonów w 16 krajach, a do końca roku ta liczba ma się powiększyć do 1100.

– Salon w CH Tkalnia będzie drugim sklepem CCC w Pabianicach. Uważamy, że przebudowanie starych budynków pofabrycznych i zaaranżowanie tam centrum handlowego jest świetnym pomysłem, a miejsce będzie na tyle atrakcyjne, że przyciągnie mieszkańców miasta nie tylko możliwością zakupów, ale również odpoczynku. Salon CCC będzie otwarty w nowym koncepcie – sekcje produktowe, szerokie wejście, otwarta witryna, a także ekrany LED. Nasi klienci będą mieć zapewniony szeroki wybór marek m.in. Lasocki, Sprandi czy Clara Barson – komentuje Daria Sulgostowska, Kierownik ds. Komunikacji CCC

Martes Sport to sieć wielkopowierzchniowych obiektów sportowych – lider na rynku Europy Środkowej i Wschodniej. W jego ofercie znajdują się markowe artykuły sportowe. Posiada 232 sklepy w Polsce i poza jej granicami i stawia na intensywny rozwój.

– Martes Sport to marka oferująca odzież sportową dla ludzi ceniących komfort, swobodę i wysoką jakość. Nieustannie powiększamy sieć naszych salonów o kolejne lokalizacje z potencjałem. Współpraca z centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia jest kolejnym etapem ekspansji naszej sieci. Mamy nadzieje, że Martes Sport w Pabianicach będzie cieszył się równie dużym zainteresowaniem jak w pozostałych częściach kraju – mówi Katarzyna Puchałka, Martes Sport

Tkalnia dopełni proces rewitalizacji historycznej zabudowy miasta. Kilka tygodni temu na terenie inwestycji rozpoczęły się prace rozbiórkowe, które zgodnie z planem potrwają do końca października. Powierzchnia najmu obiektu wyniesie 14 tys. mkw. GLA. W centrum handlowo-rozrywkowym znajdzie się około 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Za komercjalizację obiektu odpowiada The Blue Ocean Investment Group.

Projekt Tkalni powstał w pracowni architektonicznej MAAi, pod kierunkiem Marka Arciszewskiego. Pieczę nad realizacją inwestycji pełni Trebbi Polska. Otwarcie obiektu zaplanowano na przełom 2018/2019 r.

Zielone światło dla rozbudowy Dekady Skierniewice

09/28/2017
dodany przez Admin Admin

Rada Miejska w Skierniewicach uchwaliła Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego umożliwiający rozbudowę galerii handlowej Dekada. Obiekt zyska 4 kondygnacje o całkowitej powierzchni ponad 20 tys. mkw. Nowe marki pojawią się w segmencie modowym, gastronomicznym i usługowym.

– W maju br. uchwalony został Miejscowy Plan Zagospodarowania umożliwiający rozbudowę Dekady w Skierniewicach – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

– Obecnie prowadzone są uzgodnienia z Urzędem Miasta w sprawie pozyskania dodatkowego terenu. Ustalona została już koncepcja rozbudowy, obecnie przygotowywany jest projekt budowlany. Rozpoczęcie prac planujemy w II połowie 2018 roku, a zakończenie na początku 2020 roku – dodaje A. Walczak.

Centrum Handlowe Dekada w Skierniewicach zostało otwarte w 2011 roku i jest to największe centrum handlowe w 50-tysięcznym mieście. Galeria zlokalizowana jest w ścisłym centrum – przy ul. Reymonta, w bliskim sąsiedztwie śródmiejskiego Rynku. Na powierzchni 3,4 tys. mkw. GLA znajduje się 16 lokali handlowo-usługowych zajmowanych przez popularne marki, m.in. Tesco, Rossmann, Empik, RTV Euro AGD, CCC, Deichmann i wiele innych. Za proces komercjalizacji Dekady Skierniewice odpowiada BOIG Property Consulting.

Nowi najemcy modowi w ETC Swarzędz

09/28/2017
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców ETC Swarzędz dołączają kolejne znane, sieciowe marki. Na trzy tygodnie przed otwarciem obiektu po modernizacji ofertę centrum wzmocnią Medicine, Vistula, Lambert oraz Wólczanka. Nowi najemcy zajmą ponad 400 mkw. powierzchni.

Odzieżowa marka Medicine, z sukcesem działająca na polskim rynku od 2011 r., zajmie lokal o powierzchni ponad 260 mkw. W salonie sieci Vistula (ok. 115 mkw. GLA) znajdzie się miejsce także dla marki Lambert, która oferuje bogaty asortyment koszul oraz akcesoriów dla kobiet i mężczyzn. Salon Wólczanka zajmie powierzchnię ok. 35 mkw. GLA, na której znajdzie się pełna oferta marki.

Obecnie w ETC Swarzędz prace modernizacyjne obejmują aranżację pasaży, części wspólnych i wyposażanie lokali najemców. Obiekt zostanie udostępniony klientom już 7 października b.r.

– Po modernizacji ETC Swarzędz stanie się w pełni nowoczesnym, dopasowanym do potrzeb konsumentów miejscem nie tylko zakupów, ale także spotkań i spędzania czasu wolnego. Będzie to pierwszy tego typu obiekt w Swarzędzu, który był przez mieszkańców miasta bardzo długo oczekiwany – mówi Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park. – Oferta centrum zaprojektowana jest tak, by możliwie najszerzej odpowiadać na potrzeby lokalnego rynku i zaspokoić podstawowe potrzeby zakupowe, bez konieczności wyjazdów do Poznania. Jesteśmy zadowoleni, że w obiekcie zagoszczą znane, sieciowe marki, ale także silni, lokalni przedsiębiorcy, którzy przez długie lata przyzwyczaili swarzędzan do swojej obecności w ETC. Dużą część naszej oferty stanowią również polskie marki, których istotnym wzmocnieniem jest pojawienie się właśnie Medicine oraz Vistuli i Wólczanki. Jesteśmy przekonani, że w zmodernizowanym ETC zaoferujemy im w pełni nowoczesne, dogodne warunki do dalszego rozwoju ich działalności – podsumowuje Juszczyk.

W zmodernizowanym ETC Swarzędz na powierzchni 20 tys. mkw. znajdzie się 80 sklepów i punktów usługowych. Najemcami centrum będą zarówno znane, sieciowe marki, takie jak Intermarché, Diverse, Reserved, Medicine, Vistula, Wólczanka, Lambert, KiK, Martes Sport, Deichmann, Pepco, Vision Express, Swiss, CCC, Rossmann, Drogeria Natura, Empik, RTV Euro AGD, Maxi Zoo, Top Secret, Yes, Smyk, Apteka Heureka, ale też lokalni przedsiębiorcy, których reprezentować będą sklepy Mine Wine, Kids OK, Prestige Obuwie, Biuro Podróży Jamajka oraz kwiaciarnia Florist. Do dyspozycji klientów będzie również rozbudowana oferta usługowa, w skład której wejdą m.in. szewc, pralnia, salony telefonii komórkowych i sieci kablowych czy punkt dorabiania kluczy i kantor. Klienci będą mogli korzystać także z klubu fitness Be Active oraz sali zabaw dla dzieci Kulkids. Trwają zaawansowane rozmowy z kolejnymi markami, które są zainteresowane wynajmem lokalu w rozbudowanym ETC Swarzędz. Proces komercjalizacji centrum prowadzi grupa BOIG.

ETC Swarzędz od ponad 20 lat jest dla lokalnej społeczności obiektem silnie zakorzenionym w tradycjach zakupowych i zarazem jednym z najstarszych centrów handlowych w Wielkopolsce. Modernizacja, której celem jest stworzenie w Swarzędzu pierwszego, nowoczesnego centrum handlowego, które stanie się jednocześnie miejscem spotkań i odpoczynku, trwa od lipca ubiegłego roku. Inwestorem projektu jest spółka joint venture, utworzona przez Grupę Capital Park orz Akron Group, a za realizację odpowiada generalny wykonawca – firma DORACO.

Cracovia Outlet na Shopping Center Forum

09/26/2017
dodany przez Admin Admin

Podczas SCF 2017 CEE Edition, Spółka KG Group zaprezentuje m. in. swój najnowszy projekt – centrum wyprzedażowe Cracovia Outlet. Na odwiedzających stoisko BOIG nr 4.4 czekać będzie wiele atrakcji, m. in.: obwarzanki nawiązujące do krakowskich inwestycji firmy. O godzinie 12:00 zabrzmi także hejnał mariacki.

Centrum wyprzedażowe Cracovia Outlet, będzie obiektem handlowym o powierzchni bliskiej 21 tys. mkw. GLA, wybudowanym w dwóch fazach. Powstanie w ramach unikalnego konceptu handlowego typu mixed-use m.in. z retail parkiem, wielkopowierzchniowym sklepem z wyposażeniem wnętrz, hipermarketem spożywczym oraz kompleksem wyposażeniowo-wykończeniowym. Łącznie inwestycja ma liczyć 60 tys. mkw. GLA, na których znajdzie się blisko 150 sklepów popularnych i pożądanych przez konsumentów marek. Przy kompleksie znajdzie się parking na 2,2 tys. pojazdów, co zapewni łatwy dostęp do budynków handlowych. Otwarcie zaplanowano na 2019 rok.

– Centra wyprzedażowe w Polsce cieszą się dużą popularnością wśród klientów i mają przed sobą korzystne perspektywy – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group. – Cracovia Outlet będzie obiektem handlowym z bogatą i atrakcyjną ofertą, którą uzupełnią pozostałe elementy konceptu. To projekt o bardzo dużym potencjale, na który dodatkowo wpływa lokalizacja w drugim co do wielkości mieście w Polsce. Ponadto kompleks usytuowany zostanie na terenie, który funkcjonuje już w świadomości mieszkańców jako miejsce handlu – dodaje K. Gaczorek.

Realizowane przez KG Group obiekty handlowe pod szyldem Atut to centra typu convenience, przeznaczone do robienia szybkich i wygodnych zakupów. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli lub przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie, wkrótce też w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz Suchej Beskidzkiej. Wszystkie te obiekty zostaną zaprezentowane na SCF 2017 CEE Edition.

Za komercjalizację Cracovia Outlet oraz obiektów Atut odpowiada firma BOIG Property Consulting.