KG Group otworzyło centrum Atut Bielany w Krakowie

25/02/2021
dodany przez Admin Admin

KG Group otworzyło 25 lutego br. centrum handlowe Atut Bielany przy ul. Księcia Józefa w Krakowie. Jest to już siódmy obiekt handlowy krakowskiego dewelopera.

Centrum Atut Bielany to jednokondygnacyjnym obiekt o powierzchni 5,2 tysięcy mkw. GLA. Znajduje się w nim dziewięć sklepów i lokali usługowych. W czwartek (25.02) swoje sklepy otworzyły już Biedronka, Pepco, KiK, Rossmann i piekarnio-cukiernia Buczek. Od 4 marca klienci będą mogli robić zakupy również w Action i Media Ekspert. Wkrótce do grona najemców dołączą natomiast Diagnostyka oraz apteka.

Centrum Atut powstał przy ul. Księcia Józefa w Krakowie i jest pierwszym wielkopowierzchniowym obiektem handlowym w tej części miasta, skierowanym między innymi do mieszkańców takich rejonów, jak: Wola Justowska, Piekary, Bielany, Salwator, Przegorzały, Dębniki czy Liszki.

– Naszym celem było stworzenie miejsca, w które będzie komfortowym punktem zakupowym dla mieszkańców tych części miasta. Myślę, że udało nam się stworzyć atrakcyjną ofertę, która sprosta oczekiwaniom przyszłych klientów – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group.

Portfolio KG Group

Atut Bielany jest już siódmym obiektem handlowym KG Group. Deweloper jest już właścicielem trzech centrów w Krakowie (Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Grażyny) oraz Atutów w Węgrzcach, Bełchatowie i Pruszkowie.

Krakowski inwestor planuje już kolejne inwestycje. Nowe obiekty sieci Atut powstaną m.in. w Krakowie i Suchej Beskidzkiej. W realizacji jest również obiekt w województwie mazowieckim.

– Wszystkie nasze centra budujemy w podobnych miejscach – gęsto zaludnionych, z dużym ruchem samochodowym, dobrym dojazdem i w których istnieje zapotrzebowanie na tego typu obiekt – zaznacza prezes KG Group.

Dekada Nysa już otwarta

01/12/2020
dodany przez Admin Admin

1grudnia 2020 roku, otwarty został najnowocześniejszy obiekt handlowy w Nysie. Galeria Dekada Nysa, której inwestorem i deweloperem jest Dekada SA, powstała w ścisłym centrum miasta, przy zbiegu ulic Kolejowej i Wolności.

Dekada w Nysie to dwie kondygnacje, blisko 20 tys. mkw. powierzchni najmu, otwartych ok. 50 sklepów znanych i rozpoznawalnych marek, w tym. m.in. Carrefour, Home&You, Douglas, Rossmann, RTV Euro AGD, Sizeer, Vistula/Wólczanka, Vision Express, 50 Style, Dealz, Cropp, House, Sinsay, Pepco, KiK, Martes Sport, 4F, Smyk, Diverse, Quiosque, Empik, Apart, Yes, W. Kruk, Ryłko, Grycan. A ponadto wygodna strefa co-workingowa z dostępem do Wi-Fi i niezależnymi stanowiskami biurowymi, która zapewnia możliwość komfortowej pracy zdalnej.

– Od 2018 roku mocno pracowaliśmy nad tym, aby w Nysie powstał nowoczesny obiekt handlowy. Po dwóch latach ciężkiej pracy otwieramy jedyną taką galerię w mieście, pełną rozpoznawalnych i lubianych marek, z bogatą ofertą handlowo-usługową – mówi Maciej Kwit, dyrektor galerii handlowej Dekada Nysa. – Bezpieczeństwo naszych odwiedzających i pracowników jest dla nas najwyższym priorytetem. Dlatego w obecnej, trudnej dla wszystkich sytuacji epidemiologicznej, dokładamy wszelkich starań, aby zakupy były spokojne i komfortowe. Zgodnie z odgórnymi rozporządzeniami, w Dekadzie Nysa wprowadzony jest limit osób przebywających jednocześnie w sklepach, zaostrzone są procedury sanitarne dot. czystości i dezynfekcji, zapewniamy także dostęp do maseczek i jednorazowych rękawiczek czy płynów odkażających. Wszystko po to, aby zakupy w galerii były komfortowe i bezpieczne – dodaje Maciej Kwit.


Dekada realizuje strategię inwestowania w mniejszych miastach

Galeria Dekada Nysa to obiekt położony w ścisłym centrum Nysy, w sąsiedztwie dworca kolejowego i autobusowego, Urzędu Miejskiego i Starostwa Powiatowego oraz Nyskiego Domu Kultury. W pobliżu przebiega także ul. Bema, która stanowi główną arterię komunikacyjną łączącą miasto z regionem. Do dyspozycji klientów dostępny jest parking podziemny z 400 miejscami postojowymi.

Otwarcie galerii wpisuje się także w realizowaną przez spółkę Dekada strategię inwestowania w mniejszych miastach, gdzie obiekty handlowe są czynnikiem wspierającym lokalną gospodarkę i przedsiębiorczość.

– Otwarcie galerii Dekada Nysa jest wydarzeniem oczekiwanym zarówno przez przedstawicieli sieci handlowych, jak i mieszkańców miasta. Galeria rozpoczyna działalność w kluczowym momencie pod względem generowania przychodów w sklepach, jakim jest IV kwartał, w szczególności sezon przedświąteczny. Dla najemców to szansa na zdobycie wiernych klientów już w pierwszych dniach od otwarcia. Z kolei mieszkańcom regionu nowo otwarta Dekada może zapewnić ok. 600 nowych miejsc pracy – dodaje Maciej Kwit.

Projekt galerii dostosowany został pod względem architektonicznym do historycznej zabudowy miasta. Dominują w nim kolory nawiązujące do ogrodzenia zabytkowej, XIX-wiecznej Gazowni Miejskiej, które w większości zostało zachowane i wkomponowane w elewację obiektu. Autorami koncepcji architektonicznej są projektanci z pracowni JSK Architekci z Warszawy. Po stronie właściciela obiektu – spółki Dekada SA – negocjacje w sprawie komercjalizacji i samą budowę obiektu prowadziła firma BOIG.

Galeria Dekada Nysa przygotowana do otwarcia

27/11/2020
dodany przez Admin Admin

Spółka Dekada zakończyła budowę największego obiektu handlowego w swoim dotychczasowym portfolio. Galeria Dekada Nysa rozpocznie działalność 1 grudnia tego roku.

Od początku grudnia klienci z Nysy i okolic będą mogli korzystać z oferty nowej galerii handlowej, w której na blisko 20 tys. mkw. GLA przygotowano przestrzeń dla ponad 70 lokali handlowo-usługowych i gastronomicznych. Inwestorem i deweloperem najnowocześniejszego obiektu handlowego w mieście jest Dekada SA.

– Dekada Nysa to inwestycja wyczekiwana przez lokalną społeczność, przygotowana z myślą o tym, że będzie służyła mieszkańcom regionu przez wiele lat. Zależało nam, aby nowy obiekt najlepiej odpowiadał na potrzeby lokalnego rynku, zarówno te związane z konsumpcją, jak i dotyczące szeroko pojętej rekreacji, kultury i rozrywki. W trakcie prac nad projektem zaangażowaliśmy się w sprawy miasta, nawiązaliśmy współpracę z władzami samorządowymi i instytucjami publicznymi, zapoznaliśmy się z oczekiwaniami przedsiębiorców z Nysy i zaoferowaliśmy im przestrzeń do rozwoju. Jestem przekonany, że dzięki temu stworzyliśmy wyjątkowe miejsce w skali całego regionu, które już zyskuje rozpoznawalność poprzez wysokiej jakości architekturę, a dzięki starannie dobranej, różnorodnej ofercie najemców będzie chętnie odwiedzane. Już wkrótce miasto zyska nowy obiekt stymulujący rozwój gospodarczy, a marki poszukujące nowych, dobrze rokujących rynków istotną alternatywę dla ośrodków wielkomiejskich – mówi Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada SA.

Oferta handlowa Dekady w Nysie

Spółka Dekada konsekwentnie realizuje strategię inwestowania w mniejszych miastach, w których centra handlowe mogą być dużym wsparciem dla lokalnej gospodarki i przedsiębiorczości. Prace budowlane w Nysie trwały od listopada 2018 r. O dużym potencjale projektu świadczy fakt, że już przyciągnął on do miasta marki o szerokim zasięgu, w tym m.in. Carrefour, Reserved, Home&You, Douglas, Rossmann, RTV Euro AGD, Sizeer, Vistula/Wólczanka, Vision Express, 50 Style, Dealz, Cropp, House, Sinsay, Pepco, KiK, Martes Sport, 4F, Smyk, Diverse, Quiosque, Empik, Apart, Yes, W. Kruk, Pepco, Ryłko, Grycan. Z powodu pandemii opóźni się otwarcie 4-salowego kina i restauracji – planowane obecnie na wiosnę przyszłego roku. Za komercjalizację obiektu odpowiada firma BOIG. Autorami ostatecznej koncepcji architektonicznej są projektanci z pracowni JSK Architekci z Warszawy.

Biorąc pod uwagę sytuację epidemiczną w kraju, w miejsce tradycyjnego, hucznego otwarcia spółka Dekada skoncentrowała się na bieżących potrzebach mieszkańców miasta i okazaniu wsparcia tam, gdzie jest obecnie najbardziej potrzebne. Równolegle z przygotowaniami do otwarcia firma zaangażowała się w działania pomocowe skierowane do lokalnej społeczności m.in. poprzez zakup pościeli dla oddziału zakaźnego nyskiego szpitala dla pacjentów z koronawirusem.

– Mając na względzie aktualną sytuację i dobro naszych gości oraz pracowników, zrezygnowaliśmy z programu wydarzeń towarzyszących otwarciu, natomiast wszystkie prace związane z udostępnieniem centrum dla klientów są prowadzone zgodnie z harmonogramem i jesteśmy gotowi na otwarcie galerii 1 grudnia. Zadbaliśmy nie tylko o funkcjonalność obiektu, ale także wysokie standardy bezpieczeństwa. Chcemy stać się dla mieszkańców Nysy i regionu czymś więcej niż tylko miejscem zakupów – jestem przekonany, że w przyszłości będziemy mogli zaprosić naszych gości do udziału w wydarzeniach, które dostarczą im wyłącznie pozytywnych wrażeń, a nasza strefa rozrywki będzie jednym z ulubionych miejsc spotkań – dodaje Maciej Kwit, dyrektor centrum handlowego Dekada Nysa.

Dekada jest aktywnym inwestorem i deweloperem nieruchomości komercyjnych. Od rozpoczęcia działalności w 2007 roku zbudowała rozpoznawalną ogólnopolską markę i stała się liderem budowy nowoczesnych centrów handlowych typu convenience oraz zintegrowanych centrów komunikacyjno-handlowych. W portfolio Dekady znajduje się jedenaście obiektów, które pod wspólną nazwą Dekada działają w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Realizowane są także dwie inwestycje we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim.

Atut Express w Wieliczce już otwarty

29/07/2020
dodany przez Admin Admin

Atut Express w Wieliczce jest już otwarty dla klientów. Otwarcie obiektu odbyło się 27 lipca 2020 r. i już pierwszego dnia oferta zakupowa centrum cieszyła się dużym zainteresowaniem mieszkańców miasta oraz okolicznych miejscowości. Wśród najemców centrum znalazły się m.in. Rossmann, Pepco, Tedi, Biedronka oraz Media Expert.

– Atut Express w Wieliczce to najnowsze centrum w naszym portfolio. Cieszę się, że dzień jego otwarcia okazał się ważnym wydarzeniem dla lokalnej społeczności. Liczba klientów, którzy odwiedzili centrum, daje dużą satysfakcję i motywację do dalszego działania. Przygotowując nową inwestycję, w pełni wykorzystaliśmy potencjał lokalizacji. Wieliczka to miasto, które co roku przyciąga nie tylko rzesze turystów, ale i nowych mieszkańców, stanowiąc silną konkurencję dla Krakowa. Atut Express jest już w całości skomercjalizowany. Ofertę dopasowaliśmy do profilu lokalnego konsumenta, dlatego mamy pewność, że oddany do użytku retail park w pełni odpowiada na aktualne potrzeby rynku – mówi Wojciech Cieślak, prezes grupy BOIG.

Kompleks usługowo-handlowy

Wraz z położoną w bezpośrednim sąsiedztwie pierwszą w mieście restauracją McDonald’s, Atut Express Wieliczka stanowi kompleks usługowo-handlowy z bogatym asortymentem i dogodnymi połączeniami komunikacyjnymi. Obiekt jest zlokalizowany w rejonie ulic Reformackiej, Łąkowej oraz drogi krajowej nr 94. Takie położenie oznacza również niewielką odległość (ok. 5 minut) od zjazdu z autostrady A4 w kierunku Katowic i Rzeszowa.

Park handlowy Atut Express zajmuje powierzchnię ok. 5000 mkw. Przestronne lokale handlowo-usługowe są zaprojektowane w zabudowie parterowej. Wejścia do sklepów bezpośrednio z poziomu parkingu umożliwiają komfortowe i bezpieczne zakupy. Przestrzeń parkingowa przy centrum obejmuje stanowiska na 110 samochodów. Warto dodać, że poza standardowymi miejscami przewidziano w niej także specjalnie oznaczone, wygodne miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz rodzin z małymi dziećmi

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) od ponad 15 lat świadczy kompleksowe usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych, począwszy od wstępnych badań rynkowych, poprzez doradztwo projektowe, pomoc w pozyskiwaniu finansowania, budowę, komercjalizację, kreowanie marki, aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji. Grupa BOIG to spółki, które świadczą wyspecjalizowane usługi w zakresie property consulting, project management, tenants coordination, investment consulting, asset management i marketing.

Wojciech Cieślak, BOIG: rynek parków handlowych i centrów convenience nie wypadł z kursu

22/05/2020
dodany przez Admin Admin

Jeśli obroty nie spadną o więcej niż 30 proc., to sytuacja nadal będzie możliwa do szybkiego opanowania. Pojawią się zawirowania, ale odbicie nie będzie trwało długo i w perspektywie 6-9 miesięcy powinniśmy wrócić do normalnych obrotów – wywiadzie dla SCF News/retailnet.pl mówi Wojciech Cieślak, prezes zarządu BOIG

W tej chwili jedynymi twardymi danymi, dotyczącymi tego jak rynek wygląda, są wyniki footfallu. Wydaje się, że jest on powyżej oczekiwań jakie mieliśmy jeszcze kilka tygodni temu. Co z tego płynie na przyszłość, jakie wnioski można z tego wyciągnąć?

Poziom odwiedzalności centrów handlowych w pierwszych tygodniach po zniesieniu części obostrzeń jest faktycznie wyższy niż się spodziewaliśmy. Warto jednak pamiętać, że te oczekiwania były tak naprawdę budowane na tym, co się działo w Chinach dwa miesiące wcześniej. Tam, początkowo frekwencja w obiektach handlowych była na poziomie 20 proc., po czym po dwóch miesiącach czy nawet nieco szybciej wzrosła do poziomu 40 proc. w porównaniu do okresu sprzed pandemii. Większość uczestników polskiego rynku handlowego liczyła się z podobnym scenariuszem, który na szczęście u nas się nie zrealizował. Jeśli w Polsce tylko 20 proc. klientów, którzy do tej pory chętnie robili zakupy w galeriach handlowych, wróciłoby do nich, to zarówno dla najemców, jak i wynajmujących oznaczałoby to bardzo poważne problemy. Musimy też pamiętać, że ogólny footfall był/jest wyższy niż prognozowany, ale różni się w zależności od specyfiki poszczególnych centrów. W małych obiektach, street mallach, retail parkach jest on aktualnie znacznie wyższy niż w dużych obiektach handlowych. Na przykładzie centrów handlowych Dekady widać, że nawet te obiekty, które mają korytarze i części wspólne, ale nie są ogromne, takie jak Żyrardów, Malbork, Skierniewice oraz Sieradz nie ucierpiały tak bardzo jak te największe centra handlowe. Średni footfall w tych 4 obiektach był na poziomie 72 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Z kolei, jeśli chodzi o klasyczne retail parki, to szacujemy, że obroty nie zmniejszą się o więcej niż 20 proc. w porównaniu do okresu przed pandemią.

A co, jeśli te prognozy się nie sprawdzą i obroty jednak spadną o więcej niż 20 proc.?

Jeśli obroty nie spadną o więcej niż 30 proc., to sytuacja nadal będzie możliwa do szybkiego opanowania. Pojawią się wówczas zawirowania, ale odbicie nie będzie trwało długo i w perspektywie 6-9 miesięcy powinniśmy wrócić do normalnych obrotów. Biorąc to pod uwagę, wprowadziliśmy model współpracy z najemcami, który zakłada, że dostaną zniżkę w opłatach czynszowych na określony czas, tak aby mogli dojść do normalnych obrotów do końca roku.

Duże galerie są bez wątpienia w trudniejszej sytuacji. Więcej obaw mają też klienci, którzy robią w nich zakupy. Szczęście w nieszczęściu polega na tym, że w większości te obiekty należą do dużych graczy, za którymi w wielu przypadkach stoją bardzo duże fundusze. Niepokojące jest natomiast podejście niektórych najemców do całej sytuacji. Kwestionują oni teraz ustrój gospodarczy na styku najemcy-wynajmujący, a to nikomu nie służy. Myślę, że wynajmujący zdają sobie sprawę, że będą musieli obniżyć stawki, bo najemcy muszą zarabiać, ale zaczynanie wszystkiego do zera, moim zdaniem nikomu nie przyniesie niczego dobrego. Wszyscy wierzymy w to, że epidemia się skończy i sytuacja wróci do normy. Firmy, które budowały swoją pozycję i majątek przez 20 lat, nie mogą teraz burzyć wszystkiego, mówić, że żadne wcześniejsze normy i ustalenia nie obowiązują, i wszystko będziemy zaczynać od nowa.

Wspominał Pan o tym, że perspektywa porozumień, z którymi wynajmujący idą do najemców, jest kilkumiesięczna. Po stronie najemców rzeczywiście jest obawa – co będzie dalej, przecież nie mamy gwarancji, że nie będzie drugiej fali pandemii, nie wiemy, kiedy pojawi się szczepionka. Jest wiele niewiadomych, które sprawiają, że obawy po stronie najemców są długoterminowe i wykraczają poza te kilka miesięcy czy koniec roku.

Rzeczywiście z konsekwencjami tego, że ludzie trochę zacisną pasa i wydadzą mniej na konsumpcję, możemy mierzyć się przez kilka najbliższych lat. Zwłaszcza duże obiekty handlowe będą musiały prędzej czy później zmierzyć się z tą sytuacją, ale myślę, że przyjęły strategię „otwórzmy się, zobaczymy, jak to funkcjonuje” i wtedy na podstawie twardych danych ustalmy warunki gry w nowej rzeczywistości. W tych obiektach spadek nawet o 15 proc. powoduje, że biznes najemców jest prawdopodobnie nierentowny. My jako firma BOIG głównie zajmujemy się małymi miastami i małymi galeriami, w związku z tym nie mamy tego problemu, wręcz odwrotnie. Nawet wtedy, kiedy były duże ograniczenia, ci najemcy, którzy zdecydowali się otworzyć swoje sklepy, mieli obroty na poziomie 60-70 proc.

Obiekty mniejsze i położone w mniejszych miejscowościach przetrwały czas pandemii w bardzo dobrej kondycji. Sądzę, że ich obroty będą rosły wraz z normowaniem się sytuacji. Ci klienci, którzy będą zwracali szczególną uwagę na to, ile wydają, przyjdą do nas, bo znajdą sklepy, w których zapłacą mniej za asortyment, za który być może jeszcze do niedawna płacili dużo więcej. Możliwość wejścia bezpośrednio z parkingu do sklepu też będzie miała znaczenie, zwłaszcza dla osób, które teraz zwracają większą uwagę na kwestie bezpieczeństwa sanitarnego.

Czy w tych projektach, z którymi pracujecie, czyli convenience w mniejsze miastach,zamknięte są już kwestie renegocjowania umów najmu, czy te rozmowy jeszcze trwają?

Renegocjacje w części obiektów zostały zakończone, w pozostałych jeszcze trwają. W rozmowach z najemcami opieramy się na twardych danych. Jeśli w naszych obiektach dana firma nie odnotowała spadku, ale miała też sklepy w galeriach całkowicie zamkniętych w czasie pandemii i tam straciła obrót, to z naszego punktu widzenia oczekiwanie od nas zredukowania czynszu nie jest do końca uzasadnione, ponieważ straty ponieśli gdzie indziej.

Czy i jaka była ewentualnie skala odstąpień od umów w Waszych obiektach?

Minimalna. Nie chcę powiedzieć, że zerowa, bo jakieś pojedyncze przypadki się zdarzają. One wynikają raczej ze zwyczajnych okoliczności, np. różnych pomysłów na biznes czy działań małych najemców.

Segment convenience to była ta część rynku, która w ostatnich kilku latach najdynamiczniej rozwijała się w Polsce Można powiedzieć, że jedyna, która się rozwijała. Ciągle jest potencjał czy inwestycje będą przyhamowane?

Rynek nieruchomości już się zmienił. Do tej pory zainteresowaniem cieszyły się obiekty biurowe, ale pandemia obnażyła słabość tego sektora. Wiele firm będzie ograniczać zajmowaną powierzchnię biurową, ponieważ stało się jasne, że duża część pracowników może pracować zdalnie. Z kolei w sektorze magazynowo – przemysłowym, niepewność skłania deweloperów do zastanowienia się nad długofalowymi planami inwestycyjnymi. Realizują oni bieżące projekty, ale kolejne stoją pod znakiem zapytania. Duży problem mają też hotele, ponieważ turystyka, także ta biznesowa, praktycznie przestała funkcjonować. Wszyscy widzą też, że straty poniosły również duże centra handlowe. W związku z tym w obliczu niepewnej sytuacji rynkowej małe centra handlowe są dzisiaj ostoją inwestowania. Owszem, stosunek czynszu do wartości takich inwestycji przez ostatnie lata był niekorzystny, część inwestorów tak naprawdę wycofywała się z tej formuły, ale wydaje mi się, że teraz jest czas dla takich projektów i wielu inwestorów zaczyna się nimi interesować. Wierzą, że to jest bezpieczna przystań dla ich pieniędzy na czas pandemii i po niej.

Czy kryzysu to jest dobry czas na zakupy, jak tutaj wygląda sytuacja?

Spektakularnych okazji zakupowych jeszcze nie ma, rynek tak naprawdę dopiero zaczyna reagować na zmiany. Wszyscy jeszcze wierzą, że da się to wszystko poukładać. Za kilka miesięcy okaże się, kto sobie nie poradził i będzie zmuszony do radykalnych działań. Obecnie wyraźnie widać ogólny trend w Polsce do kupowania działek pod miastem i działek rekreacyjnych. Ludzie zrozumieli, że okres kwarantanny spędzony w niedużych mieszkaniach nie wpłynął na nich dobrze, dlatego pojawiła się duża presja na grunty podmiejskie, pod Warszawą, Krakowem i innymi dużymi miastami. To samo dzieje się na Podhalu i na Mazurach, ponieważ ludzie szukają miejsc, w których spędzą wakacje, gdy nie będą korzystać z typowych obiektów turystycznych.

BOIG pracuje nad nową koncepcją, propozycją dla inwestorów indywidualnych. Czy może Pan coś więcej na ten temat powiedzieć?

Na rynku inwestycyjnym widzimy rosnące zainteresowanie formatami małych parków handlowych. Inwestorzy, jeszcze bardziej niż dotychczas, chcą inwestować bezpiecznie. A my chcemy wyjść naprzeciw tym potrzebom, poprzez możliwość kupowania udziałów w spółkach, które realizują takie obiekty. Nasza koncepcja/oferta dotyczy tylko i wyłącznie zrealizowanych centrów. Nie chcemy sprzedawać czegoś, co nie istnieje – przysłowiowej „dziury w ziemi”. Proponowane przez nas zwroty są wyższe niż to, co w tej chwili proponują np. obligacje, nie mówiąc już o lokatach bankowych. To też propozycja dla mniejszych inwestorów, którzy mają gotówkę. Pójście tą drogą umożliwiłoby nam realizowanie kolejnych takich obiektów handlowych.

Jak Pan sądzi, kiedy będziemy mogli powiedzieć, że rynek już jest na torach, na których był przed marcem 2020?

Jeżeli chodzi o nasz segment – retail parki i małe centra handlowe w małych miejscowościach – to rynek nie wypadł z kursu, bardzo dobrze poradził sobie z kryzysem, cały czas było zapotrzebowanie na podstawowe dobra konsumpcyjne. Ono rzeczywiście w pewnym momencie spadło o 30-40 proc., ale przy wszystkich obostrzeniach, które zostały wprowadzone na samym początku pandemii w Polsce to i tak bardzo dobry wynik. Myślę, że w krótkim czasie, kilku miesięcy, wrócimy do obrotów sprzed pandemii lub nawet je poprawimy.

Dekada Nysa coraz bliżej finiszu budowy

24/02/2020
dodany przez Admin Admin

Trwają intensywne prace na terenie budowy Dekady Nysa. Galeria zostanie otwarta już w drugiej połowie tego roku.

Najnowszy projekt spółki Dekada – śródmiejska galeria handlowa Dekada Nysa powstaje zgodnie z planem. W grudniu minionego roku zakończone zostały prace związane z wykonaniem konstrukcji żelbetowej i murowej budynku, zamontowana konstrukcja stalowa i pokrycie dachu, ruszyły też prace elewacyjne, w efekcie których powstała już część elewacji z efektownymi przeszkleniami i elementami klinkierowymi nawiązującymi do historycznej zabudowy. Równocześnie, zgodnie z założonym harmonogramem, rozpoczęto realizację prac związanych z montażem instalacji wewnętrznych.

- Wszystkie działania zaplanowane na 2019 rok zostały zrealizowane planowo, teraz możemy skupić się w głównej mierze na pracach wewnątrz budynku, tak aby zapewnić najemcom jak najwięcej czasu na przygotowanie swoich salonów do otwarcia. Wnętrze Dekady Nysa oparte będzie na przejrzystym i funkcjonalnym układzie z centralnym, dwukondygnacyjnym pasażem handlowym doświetlonym światłem dziennym. Zarówno pasaż jak i liczne przeszklenia galerii sprawią, że budynek będzie otwarty na otaczający go krajobraz, lekki i, pomimo swoich rozmiarów, nie dominujący, a wpisany w proporcje miejskiej zabudowy – mówi Arkadiusz Gawron, Project Manager, BOIG.

Powierzchnia inwestycji wyniesie 27 tys. mkw., z czego 19 tys. mkw. stanowić będzie powierzchnia GLA obejmująca około 80 sklepów i strefę rozrywki z lokalami gastronomicznymi oraz 4-salowym kinem. Swoje lokale otworzą tu m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, Diverse, House, Vistula, Wólczanka czy Martes Sport i 50 style. Listę najemców z branży fashion uzupełnią znane sieci sklepów, w tym Empik, RTV Euro AGD, Rossmann, Yes, Briju, Pepco, KiK i Swiss. Nie zabraknie także miejsca na punkty handlowe, usługowe i gastronomiczne prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców, czy to pod własnymi markami czy w ramach współpracy z sieciami franczyzowymi.

S8 Corner. Dekada szykuje projekt mixed-use za miliard złotych

20/02/2020
dodany przez Admin Admin

Tam na razie jest ściernisko, ale będzie San Francisco – żartuje Aleksander Walczak, prezes Dekady, która na 15 hektarach między trasą S8, a ul. Gościnną we wsi Blizne Łaszczyńskiego, w gminie Stare Babice chce zbudować S8 Corner, czyli miasteczko z placem centralnym, kinem Helios, mieszkaniami, hotelami, akademikami, biurowcami oraz ulicą handlową z kieszeniowymi parkingami.

W projekcie przewidziano kino, mieszkania, dwa hotele, akademiki, biurowce, rynek centralny oraz ulicę handlową.

- Tam na razie jest ściernisko, ale będzie San Francisco – żartuje prezes Walczak. Na razie rośnie w tym miejscu kukurydza, ale po jej ścięciu ma być prawdziwy high street.

- Zaplanowaliśmy ok. 150 sklepów. Różne marki są wstępnie zainteresowane, na przykład Apart czy Douglas. Również inne znane sieci, jak H&M czy brandy LPP zastanawiają się nad salonem highstreetowym, zwłaszcza że nie będzie to zwykły deptak. Po tej ulicy będzie można jeździć samochodem, parkować pod wybranym sklepem, a jeśli zabraknie miejsca – zostawić auto na kieszeniowym parkingu za rogiem, na tyłach salonów. Przewidzieliśmy ok. 2 tys. miejsc parkingowych, czyli tyle, co w dużej galerii handlowej – opisuje Aleksander Walczak.

Tkalnia w Pabianicach zdobyła jednego dnia dwie prestiżowe nagrody

17/02/2020
dodany przez Admin Admin

Centrum rozrywkowo-handlowe Tkalnia w Pabianicach otrzymało jednego dnia - 6 lutego - dwie prestiżowe nagrody w dwóch różnych konkursach. Widać więc, że nowa inwestycja mocno zaznaczyła swoją obecność w świadomości ekspertów rynku nieruchomości komercyjnych.

Pabianicką Tkalnia w obu konkursach rywalizowała z projektami z całej Polski. W pierwszym z nich, Property Design Awards 2020, zbierał głosy jury, ekspertów z branży nieruchomości oraz głosy internautów. Tu niewątpliwie miało znaczenie zaangażowanie mieszkańców Pabianic i okolic, którzy czynnie wsparli Tkalnię w plebiscycie. Nieruchomość zdobyła nagrodę w kategorii Bryła.

W drugim konkursie, CEE Retail Awards 2020, rywalizowały najważniejsze w Polsce projekty 2019 roku. O wynikach decydowało wyłącznie międzynarodowe grono specjalistów z branży. Jest to więc nagroda przyznawana od profesjonalistów. Nagroda została przyznana w kategorii Projekt roku: mały obiekt handlowy.

Dawna fabryka włókiennicza Krusche-Ender przy ulicy Grobelnej 8 stała się kanwą dla utworzenia współczesnego centrum rozrywkowo-handlowego. Zrewitalizowana pofabryczny obiekt doskonale wpisuje się w przemysłową historię Pabianic i jest architektonicznym pomostem między tym, co w mieście dawne z tym, co współczesne i nowoczesne. Obecnie Tkalnia to ponad 40 sklepów, kino Helios i ponad 230 miejsc parkingowych.

Pomysł na architekturę Tkalni przedstawiły i zrealizowały pracownie architektoniczne Wojtyś Wójtowicz Architekci wraz z MAAI Marek Arciszewski. Projekt nadal się rozwija i już wkrótce zostaną otwarte kolejne lokale gastronomiczne i kolejne sklepy. Powstają także kolejne lokale usługowe zlokalizowane w nowoczesnych, przeszklonych kontenerach handlowych.

Inwestorem Tkalni jest łódzka spółka A&A znana w Łodzi i regionie z wielu inwestycji w nieruchomościach, operująca łącznie blisko 250 tys. mkw powierzchni handlowej, magazynowej, produkcyjnej i biurowej. Spółka zarządza 18 obiektami w Łodzi i okolicach.

Za koncepcję oraz komercjalizację Centrum odpowiadał BOIG.

Wiosną ruszy budowa Cracovia Outlet

23/01/2020
dodany przez Admin Admin

Budowa kompleksu handlowego z centrum Cracovia Outlet i kilku kolejnych parków handlowych Atut – takie plany na rynku nieruchomości komercyjnych w 2020 roku ma Spółka KG Group. – Stawiamy sobie bardzo ambitne, ale jednocześnie realistyczne cele – podkreśla krakowski deweloper.

Rok 2019 był dla KG Group bardzo owocny. Grupa rozszerzyła swoją sieć centrów handlowych Atut o kolejne 3 obiekty. W pierwszej połowie roku otwarte zostały dwa parki handlowe w Krakowie (Atut Ruczaj i Atut Złocień), natomiast od sierpnia funkcjonuje już pierwszy etap centrum Atut w Bełchatowie.

– Zamknęliśmy rok z poczuciem dużej satysfakcji. Nie tylko bowiem udało nam się otworzyć kolejne centra handlowe, które cieszą się dużą popularnością wśród klientów, ale też wykonaliśmy ogromną pracę przybliżającą nas o realizacji kolejnych projektów – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.

Kluczowym projektem KG Group jest kompleks handlowy typu mixed-use przy ul. Nowohuckiej w Krakowie, który tworzyć będą m.in. centrum Cracovia Outlet o powierzchni około 22 tys. mkw. oraz dwa parki handlowe Atut o łącznej powierzchni ponad 23 tys. mkw. Budowa kompleksu rozpocznie się już wiosną tego roku.

Centrum Cracovia Outlet będzie jedynym nowym centrum outletowym w Krakowie. Konkurencyjny projekt Fashion Outlet Kraków, po podpisaniu porozumienia przez inwestora Peakside Capital z KG Group, nie będzie ostatecznie realizowany. Operatorem centrum Cracovia Outlet będzie ROS Retail Outlet Shopping. Spółka będzie również odpowiedzialna za dalszą komercjalizację centrum. Wcześniej za proces zarządzania najmem odpowiadał BOIG. – To była naprawdę bardzo dobra i owocna współpraca. Dziękujemy BOIG za pomoc w stworzeniu koncepcji, która doskonale wpisuje się w nadchodzące trendy, wypromowanie projektu i skuteczną komercjalizację, dzięki której podpisaliśmy umowy z wiodącymi na rynku markami – mówi Krzysztof Gaczorek.
Do końca października 2019 roku prowadzony przez BOIG proces komercjalizacji centrum przekroczył 50 proc. Dzięki temu w Cracovii Outlet pojawią się takie marki, jak m.in. Intersport, pierwszy w Polsce multibrandowy sklep Grupy LPP (z odzieżą Reserved, Mohito, Cropp, House), Diverse, Volcano, Venezia, Unisono, Guess, Vistula, Wólczanka, W.Kruk, Kubenz, Dajar, Smyk, Home Deco czy Active – m.in. z produktami Adidas, Fila i Reebok. KG Group nadal będzie współpracować z BOIG przy rozwoju sieci Atut. – Przed nami bardzo intensywny czas związany z komercjalizacją kolejnych obiektów. Zależy nam na tym, żeby za ten proces odpowiadał sprawdzony i zaufany partner – podkreśla Prezes KG Group.

2020 rok będzie stał pod znakiem intensywnego rozwoju sieci centrów Atut. Razem z centrum Cracovia Outlet rozpocznie się budowa jednego z dwóch parków handlowych Atut przy ul. Nowohuckiej, który będzie dopełniał ofertę handlową centrum outletowego. Na przełomie lutego i marca KG Group wbije natomiast pierwszą łopatę na budowie centrum Atut Bielany. Będzie to pierwsze centrum handlowe w zachodniej części Krakowa, skierowane do mieszkańców rejonów Wola Justowska, Piekary, Bielany, Salwator czy Przegorzał. Na powierzchni około 5200 mkw. powstanie 9 sklepów, a wśród nich m.in. Pepco, Rossmann, Biedronka, Buczek i KiK.
W 2020 roku KG Group zamierza rozpocząć również budowę największego dotąd centrum Atut. W Wieliczce deweloper zrealizuje obiekt o powierzchni ponad 18 tys. mkw., który będzie połączeniem parku handlowego z galerią handlową. Znajdzie się w nim około 30 lokali – w tym m.in. duży operator spożywczy, popularne sieci dyskontowe i marki modowe oraz specjalna strefa kawiarniano-restauracyjna.
– Naszym celem jest stworzenie w Wieliczce obiektu, który nie tylko będzie miejscem wygodnych i szybkich zakupów, ale też będzie miał atrakcyjną ofertę rozrywkową – zapowiada Krzysztof Gaczorek.
W centrum w Wieliczce powstanie też jeden z największych klubów fitness w regionie – stworzy go popularna na południu Polski sieć MyFitness Place. Centrum w Wieliczce będzie położone przy ul. Krakowskiej, przy głównym wjeździe do miasta. Będzie atrakcyjnym punktem zakupowym zarówno dla mieszkańców Wieliczki i sąsiednich gmin, jak i mieszkańców południowej części Krakowa. Na 2020 rok KG Group zapowiada również rozpoczęcie budowy parku handlowego Atut w Suchej Beskidzkiej oraz rozbudowę centrum w Bełchatowie.

Więcej salonów LPP w Dekadzie

20/10/2019
dodany przez Admin Admin

Blisko 3 tys. mkw. zajmą sklepy Sinsay, Cropp i House w rozbudowanej Dekadzie Skierniewice. To kolejna w tym roku umowa dewelopera z grupą LPP, której salony w obiektach Dekady zajmą już łącznie ponad 10 tys. mkw. Za komercjalizację obiektów Dekada odpowiada BOIG Property Consulting.

Obiekty handlowe w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców znajdują się w 2019 roku w centrum uwagi nie tylko deweloperów i klientów, ale także najemców. Tylko w pierwszym półroczu tego roku trzech znaczących graczy na rynku zaanonsowało umowy z siecią centrów Dekada na łączną powierzchnię 6,5 tys. m2 – dyskont spożywczy Biedronka pojawi się w powstającej Dekadzie Konin, do rozbudowanej części Dekady Skierniewice wkrótce zawita Pepco, a grupa LPP zapowiedziała otwarcie w Dekadzie Nysa salonów marek: Reserved, House, Cropp i Sinsay o łącznej powierzchni ponad 5 tys. mkw. Zaledwie miesiąc temu do funkcjonującego już wcześniej w Dekadzie Sieradz salonu marki Sinsay dołączył sklep Reserved, a już kolejny przynosi następną umowę, którą LPP potwierdza wejście z salonami 3 młodzieżowych brandów Sinsay, Cropp i House do rozbudowanej Dekady w Skierniewicach. Łączna powierzchnia handlowa salonów marek z portfolio Grupy LPP w obiektach Dekady wyniesie tym samym już ponad 10 tys. mkw.

- Kolejne umowy z czołówką retailerów są dla nas wymiernym dowodem wartości naszych obiektów i przyjętego dla nich formatu, ale także potencjału całego rynku centrów handlowych w mniejszych miastach. Duże, znane marki zawsze przyciągają klientów do centrów, a w połączeniu z mniejszymi, także tymi lokalnymi, ale lubianymi i oczekiwanymi przez konsumentów tworzą komplementarną ofertę i budują siłę obiektów. Dzięki otwarciu kolejnych salonów marek z Grupy LPP poszerzamy wspólnie ofertę dedykowaną różnym grupom docelowym, zapewniamy możliwość zakupów porównawczych i impulsowych nieodzownych dla sukcesu w tej branży, a dodatkowo potwierdzamy, że dobrze skrojona propozycja modowa doskonale sprawdza się także w formacie convenience – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada.

Najważniejszym kryterium decyzji biznesowych w Dekadzie i strategii komercjalizacji realizowanej we współpracy z BOIG Property Consulting jest kierowanie się oczekiwaniami i potrzebami klienta. W odpowiedzi na te potrzeby w centrach handlowych Dekada pojawiają się rozwiązania mające na celu nie tylko optymalne dostosowanie oferty handlowej i uprzyjemnienie procesu zakupowego, ale także usługi dodatkowe m.in stałe i sezonowe punkty gastronomiczne, proekologiczne stacje ładowania pojazdów elektrycznych czy inwestycje w infrastrukturę tworzące propozycję dostosowaną do lokalnego rynku, dzięki której klienci znajdują w Dekadzie ofertę spełniającą ich potrzeby a najemcy przestrzeń do realizowania z sukcesem własnych założeń biznesowych.

- Nie zapominamy, że nasz biznes tworzony jest dla klientów i to przede wszystkim od nich zależy sukces realizowanych przez nas inwestycji. Szczególnie istotne jest to teraz, kiedy żyjemy w „erze klienta”, którego preferencje muszą znaleźć się na szczycie założeń strategicznych i działań operacyjnych. Kolejne Dekady powstają więc tam, gdzie jest na nie realne zapotrzebowanie, podobnie jest z rozbudowami już istniejących obiektów, dostosowywaniem oferty czy remodelingiem układu najemców. Dialog z klientami, najemcami i partnerami, reagowanie na zmiany ich oczekiwań i dostosowanie do obowiązujących trendów pozwalają nam udoskonalać nasze obiekty, zapewniać partnerom warunki do osiągania rosnących wskaźników i wyznaczają kierunek dla kolejnych naszych projektów i inwestycji – dodaje Aleksander Walczak.