07/24/2017
dodany przez Admin Admin

Zakupy przed podróżą lub zaraz po wyjściu z autobusu lub pociągu, szybka kawa w oczekiwaniu na autobus do pracy – tak wygląda codzienność współczesnego konsumenta. Odpowiedzią na jego potrzeby są zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne, będące połączeniem części handlowej z dworcem kolejowym czy autobusowym. Spółka Dekada SA w swoim portfolio ma już cztery takie obiekty, kolejne dwa powstają w Mińsku Mazowieckim i Koninie.

Coraz więcej osób w Polsce podróżuje koleją. W 2016 roku z jej usług skorzystały ponad 292 mln pasażerów – aż o 12 mln więcej niż w roku 2015. W oczekiwaniu na pociąg, podróżni często zaspokajają podstawowe potrzeby zakupowe. Taki potencjał wykorzystują inwestorzy i deweloperzy centrów handlowych, budując zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne. Oferta obiektów kierowana jest do regularnych klientów oraz pasażerów nastawionych na szybkie i komfortowe zakupy artykułów pierwszej potrzeby.

Korzyści z tego typu inwestycji to przede wszystkim wysoka odwiedzalność centrów. Obecność dworca generuje bowiem w naturalny sposób napływ potencjalnych klientów, dodatkowo to najczęściej jedna z najlepszych lokalizacji w mieście, zazwyczaj w samym centrum. Duży ruch klientów przekłada się na wysokie obroty najemców.

– Nasze doświadczenie pokazuje, że inwestycje komercyjne zintegrowane z częścią komunikacyjną cieszą się dużą popularnością zarówno wśród sieci handlowych, jak i klientów – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA. – Najemcy takich obiektów notują bardzo dobre wyniki footfallu i sprzedaży. W naszym portfolio mamy już cztery takie obiekty, w Nowym Targu, Brodnicy, Myślenicach i Ciechanowie – wszystkie świetnie prosperują. Dekady w Nowym Targu i Myślenicach połączone są z dworcami autobusowymi, którymi ponadto z powodzeniem sami zarządzamy – dodaje A. Walczak.

Kolejne zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne Dekady powstaną w Mińsku Mazowieckim i Koninie. Będą realizowane we współpracy z PKP SA i jej spółką zależną XCity Investment. Mińska Dekada będzie budynkiem typu strip mall, w ścisłym centrum miasta. W ramach inwestycji powstaną nowe dworce: kolejowy i autobusowy – łącznie obsłużą rocznie około 2 mln pasażerów. Dekada Mińsk Mazowiecki z wygodnym parkingiem stanowić będzie funkcjonalne i wygodne miejsce na szybkie zakupy. W centrum handlowym znajdą się takie marki jak: RTV Euro AGD, Pepco, CCC oraz Hebe.

Obiekt tego samego typu będzie również w centrum Konina. Powstaną także nowe dworce: kolejowy i autobusowy, w których rocznie pojawi się około 1 mln pasażerów. W pobliżu są duże osiedla mieszkaniowe, a rozwinięta sieć komunikacji miejskiej oraz wygodna infrastruktura drogowa zapewnią doskonały dostęp do zintegrowanego centrum handlowo-komunikacyjnego. Umowy najmu w Koninie podpisali już: RTV Euro AGD, CCC, Martes Sport, Hebe i Pepco.

Otwarcie Dekad w Mińsku Mazowieckim i Koninie zaplanowano na II połowę 2018 roku. Za komercjalizację obu obiektów odpowiada BOIG Property Consulting. Firma negocjuje kolejne umowy.

– Zaletami Dekad w Mińsku Mazowieckim i Koninie jest przede wszystkim połączenie funkcji komunikacyjnej i handlowej. Korzyści odczują nie tylko mieszkańcy, ale również podróżni z okolicznych regionów. Przy okazji powstaną nowoczesne, zadbane dworce, z których z przyjemnością skorzysta lokalna społeczność. To istotna zmiana, biorąc pod uwagę, że jeszcze w niedalekiej przeszłości większość ze stacji kolejowych była w bardzo złym stanie – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada S.A.