21/03/2018
dodany przez Admin Admin

Rozwój formatu galerii handlowych w XXI w. sprawił, że współczesny konsument jest w stanie zaspokoić wszystkie swoje potrzeby w jednym miejscu. Wisienką na torcie są eventy – odpowiednio dopasowane do profilu klientów stają się receptą na zwiększoną odwiedzalność.

Przyszłością galerii handlowej jest poszerzenie oferty rozrywkowej – około 36 proc. klientów przybywa do centrum handlowego nie po to, aby zrobić zakupy, ale żeby skorzystać z oferty rozrywkowej. Według ekspertów rynkowych ta zależność będzie jeszcze większa, głównie ze względu na rozwijający się sektor e-commerce. Obecnie niemal wszystkie niezbędne produkty jesteśmy w stanie kupić przez Internet, a najbardziej atrakcyjne w galeriach handlowych są aspekty emocjonalne – okazja do spotkania ze znajomymi i ciekawego spędzenia czasu. Około 88 proc. respondentów w raporcie „galerie handlowe nowego pokolenia” deklaruje, że idealne centrum handlowe to takie, które poprawia samopoczucie.

- Oferta rozrywkowa w centrach handlowych jest obecnie kluczowa – zarówno w dużych jak i mniejszych lokalizacjach. Dlatego w naszym najnowszym projekcie – centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia w Pabianicach powstaje nie tylko nowoczesne i komfortowe miejsce na zakupy, ale atrakcyjna przestrzeń publiczna - przyjazne miejsce do spędzania wolnego czasu. Nasz obiekt wyróżni m.in. pierwszy multipleks w mieście, już teraz myślimy również o cyklicznych wydarzeniach kierowanych do pabianiczan – komentuje Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel firmy A&A.

Przepis na zorganizowanie udanego wydarzenia w centrum handlowym to suma wielu czynników, m.in. odpowiedniego dopasowania oferty do grupy docelowej. Należy dostosować scenariusz imprezy do wieku klientów i ich zainteresowań. Nieszablonowe rozwiązania wsparte aktywną promocją to w efekcie nie tylko zwiększenie przychodów galerii, ale również budowanie grupy stałych klientów.

- Lokalna społeczność jest dla nas najważniejsza – już od etapu projektowania obiektu wychodziliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom konsultując zarówno preferencje odnośnie nazwy centrum handlowego jak i zapotrzebowanie na ofertę handlową. Tak samo zamierzamy zrobić z planowaną ofertą eventową. W centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia którego otwarcie odbędzie się w przyszłym roku planujemy cykliczne wydarzenia w specjalnie wydzielonej do tego strefie. Zadbamy o to, aby pabianiczanie nie narzekali na nudę. Kolejnym projektem, który obecnie realizujemy w Pabianicach jest centrum rekreacyjno-sportowe, w skład którego wejdą Nowe Centrum Golfa, grota solna, tężnie z solanką oraz strzelnica sportowo – rekreacyjna - jedyny tego typu obiekt na terenie województwa łódzkiego– podsumowuje Adrian Majsterek.

Pabianice to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w aglomeracji łódzkiej. Stabilna polityka budżetowa, wzrost wydatków na edukację i ponadprzeciętne wykształcenie mieszkańców, pozwalają oczekiwać jego szybkiego rozwoju w najbliższym czasie. Tkalnia dopełni proces rewitalizacji historycznej zabudowy miasta. Centrum handlowo-rozrywkowe powstaje na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche & Ender przy ulicy Grobelnej 8. Powierzchnia najmu w obiekcie wyniesie około 14 tys. mkw. GLA. na których zlokalizowanych będzie około 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada firma The Blue Ocean Investment Group. Wśród grona najemców znajdą się m.in. salon Empik, sklep odzieżowo-przemysłowy Pepco, czy elektromarket Media Expert. Ofertę handlową wzbogaci również sieć sklepów z artykułami dziecięcymi SMYK, sklep z ofertą sportową Martes Sport, drogeria Hebe, sklep obuwniczy CCC, punkt sieci KiK oraz pierwszy multipleks w mieście pod szyldem Helios.