700 mkw. powierzchni dla Stokrotki w CH Atut

14/11/2017
dodany przez Admin Admin

Trwa komercjalizacja centrum handlowego Atut Złocień, przy ul. Agatowej w Krakowie. W gronie najemców znajdzie się m. in. supermarket Stokrotka, zajmując lokal o powierzchni 700 mkw. Za komercjalizację Atut Złocień odpowiada BOIG Property Consulting.

– Obiekt przy ul. Agatowej w Krakowie odpowiada charakterowi lokalizacji supermarketów Stokrotka – mówi Paweł Nadulski, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku w Stokrotka Sp. z o.o. – Znajduje się on przy wjeździe do wciąż rozwijającego się osiedla mieszkaniowego. Posiadać będzie wygodny parking, a formuła parku handlowego pozwalać będzie klientom w komfortowy sposób zaspakajać ich szerokie potrzeby zakupowe. Funkcjonujące w Krakowie sklepy naszej sieci pozwalają wierzyć, że nowa lokalizacja supermarketu Stokrotka w centrum handlowym Atut przy ul. Agatowej spotka się z przychylnym przyjęciem klientów – dodaje P. Nadulski.

Stokrotka to spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Obecnie sieć obejmuje ponad 400 sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Typowe placówki handlowe oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci, a także produkty należące do marki własnej.

Otwarcie Atut Złocień planowane jest w III kwartale 2018 roku. Budowa obiektu, liczącego 3 tys. mkw. GLA budynku typu strip mall, będzie przebiegać w dwóch etapach. Po pierwszym z nich w centrum znajdzie się 5 lokali handlowo-usługowych. Tenant mix stworzą uznane na polskim rynku marki spożywcze, modowe, drogeryjne, farmaceutyczne oraz usługowe. Na parkingu przed obiektem znajdzie się miejsce na 100 pojazdów.

– Realizowane przez nas centrum handlowe Atut Złocień, położone w dynamicznie rozwijającym się regionie Krakowa, to inwestycja z dużym potencjałem – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group. – Na osiedlu Złocień stale budowane są nowe mieszkania i domy. Dzięki dobremu skomunikowaniu z centrum miasta w okolicy wciąż przybywa nowych mieszkańców. Atut Złocień będzie centrum handlowym w formacie convenience, który doskonale odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. Zakupy, które można zrobić ekspresowo i wygodnie, w drodze z pracy do domu to duże udogodnienie – dodaje K. Gaczorek.

Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie, od 23 listopada także w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany, oraz Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

W ETC Swarzędz zadebiutują nowe marki

09/11/2017
dodany przez Admin Admin

Od ponownego otwarcia ETC Swarzędz po trwającej ponad 14 miesięcy przebudowie minął już miesiąc. Tymczasem na listopad planowane są kolejne otwarcia nowych salonów, m.in. z branży modowej oraz gastronomicznej. Nowi najemcy zajmą łączną powierzchnię ponad 2000 mkw. Część z tych marek pojawi się w Swarzędzu po raz pierwszy.

Do grona najemców ETC Swarzędz cały czas dołączają nowe sklepy. 21 października otwarty został salon Pepco, który zajął powierzchnię niemal 455 mkw. Już 9 listopada swoją działalność rozpocznie też długo wyczekiwany salon polskiej modowej marki Reserved o pow. 1667 mkw. W drugiej połowie miesiąca w ETC Swarzędz pojawią się także modowe marki Vistula i Lambert (115 mkw.), Wólczanka (35 mkw.) oraz sklep odzieżowy Medicine (260 mkw.).

W następnej kolejności swoją działalność rozpoczną również najemcy gastronomiczni: Restauracja Olimp, która otworzy swój lokal w strefie gastronomicznej, a także znana i lubiana włoska restauracja Don Lucci w zupełnie nowej odsłonie z ogródkiem.

Nowe, zmodernizowane ETC Swarzędz funkcjonuje już od przeszło miesiąca. Od 7 października klienci mogą korzystać z bogatej oferty zarówno sieciowych znanych marek, takich jak Intermarché, Diverse, KiK, Martes Sport, Deichmann, Swiss, CCC, Rossmann, Drogeria Natura, Empik, Top Secret, Yes, Smyk, 5-10-15 czy RTV Euro AGD, jak również tej proponowanej przez lokalnych najemców: Piekarni Mine Wine, Kids OK, Prestige Obuwie, Biuro Podróży Jamajka, klubu fitness Be Active, Sali zabaw Kulkids czy kwiaciarni Florist.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej działalności ETC Swarzędz po modernizacji. Część prac jeszcze trwa i w kolejnych kilku miesiącach będą sukcesywnie pojawiać się nowi najemcy. Notujemy wysokie zainteresowanie powierzchnią handlową dostępną w naszym centrum i prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi najemcami. Jednocześnie uważnie wsłuchujemy się w głosy naszych klientów, które są dla nas niezwykle istotne i pozwalają nam tak kierować strategią leasingową, by pozyskać do współpracy najbardziej oczekiwane i pożądane przez mieszkańców Swarzędza marki – mówi Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, inwestora obiektu.

ETC Swarzędz to jedno z najstarszych centrów handlowych w Wielkopolsce. Modernizacja obiektu trwała od lipca 2016 do 7 października 2017 roku. Prace obejmowały przede wszystkim połączenie trzech oddzielnych budynków w jeden, który zyskał nowoczesną, odświeżoną fasadę. W obiekcie utworzony został nowy układ komunikacyjny z przestronnymi korytarzami, wzbogacił się także o udogodnienia dla rodzin oraz osób niepełnosprawnych. Powiększony został również parking, na którym znajduje się obecnie ok. 1000 bezpłatnych miejsc postojowych oraz stojaki na rowery. ETC Swarzędz po modernizacji zajmuje 20 tys. mkw., na której mieści się 80 lokali handlowo-usługowych.

Komercjalizację obiektu prowadzi grupa BOIG. Inwestorami i właścicielami projektu są Grupa Capital Park oraz Akron Group.

Tkalnia pozyskała operatora kinowego

06/11/2017
dodany przez Admin Admin

Helios otworzy pierwszy multipleks w Pabianicach. Grono najemców Tkalni wzbogaci się o 4 salowe kino o powierzchni 1,2 tys. mkw. w którym zmieści się 700 osób.

Sieć kin Helios dysponuje obecnie 43 kinami z 237 ekranami i ponad 48 tys. miejsc dla miłośników kinowych seansów. Helios rozwija swoją działalność nie tylko w największych aglomeracjach, ale również w perspektywicznych miastach średniej i małej wielkości.

– Bardzo cieszę się, że udało nam się wypracować model mniejszego, 4-salowego kina, dzięki któremu tworzymy nowoczesne multipleksy także w mniejszych miastach – w rozbudowywanych lub modernizowanych galeriach. Takie kina cieszą się dużą popularnością wśród widzów, którzy nie muszą już jeździć do odległego dużego miasta i chętniej spędzają wolny czas w lokalnych centrach handlowych. Jestem pewny, że podobnie będzie w Pabianicach, gdzie otworzymy pierwszy nowoczesny multipleks w centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia – komentuje Tomasz Jagiełło, dyrektor generalny Helios.

Na terenie nowo powstającego centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia prace rozbiórkowe dobiegają końca. Obiekt otrzymał pozwolenie na budowę, która rozpocznie się w najbliższych miesiącach. Powierzchnia najmu obiektu wyniesie 14 tys. mkw. GLA. W centrum handlowo-rozrywkowym znajdzie się około 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Za komercjalizację obiektu odpowiada The Blue Ocean Investment Group. Wśród najemców znajdą się m.in. Media Expert, Martes Sport, Hebe, CCC, Smyk, Empik, Pepco, KiK.

– Zależy nam na tym, aby centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia było nie tylko destynacją zakupową, ale również głównym miejscem spotkań dla pabianiczan. Wzbogacenie oferty obiektu o kino, które będzie dysponować największym repertuarem w mieście, definitywnie potwierdza nasze założenia. Cieszymy się z postępów w procesie komercjalizacji obiektu oraz niesłabnącego zainteresowania powierzchnią w Tkalni wśród najemców na rynku. Niebawem będziemy mogli poinformować o kolejnych podpisanych umowach – komentuje Paweł Bartosiak, odpowiedzialny za komercjalizacje centrum z firmy BOIG Property Consulting.

Projekt Tkalni powstał w pracowni architektonicznej MAAi, pod kierunkiem Marka Arciszewskiego. Pieczę nad realizacją inwestycji pełni Trebbi Polska. Otwarcie obiektu zaplanowano na przełom 2018/2019 r.

Dekada przyciąga znane marki

02/11/2017
dodany przez Admin Admin

Obiekty Dekada przyciągają znane i silne rynkowo marki dobrymi lokalizacjami i przemyślanymi projektami, przekładającymi się na wysoką jakość powierzchni handlowej.

Sukces centrum handlowego to lokalizacja, zasięg oddziaływania i jakość oferty. O tej ostatniej decyduje nie tylko pozycjonowanie i postrzeganie marek przez klientów, ale przede wszystkim to, czy sklepy obecne w obiekcie są w stanie odpowiedzieć na ich potrzeby. Komplementarność oferty centrum jest szczególnie ważna w przypadku obiektów typu convenience, których rolą jest zaspokajanie codziennych potrzeb zakupowych w sposób szybki, wygodny i kompleksowy.

– Kluczem do sukcesu centrum handlowego jest znalezienie dla obiektu takiej formuły, dzięki której wpisuje się on w rytm życia konsumentów i staje się ważnym punktem na mapie miasta. Ważne jest dla nas, aby centrum handlowe Dekada było atrakcyjne dla konsumentów pod względem funkcjonalności i integralności z otaczającą przestrzenią, ale również oferty handlowej – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada S.A.

Wzór na sukces Dekady to konsekwentne lokalizowanie dominujących dla rynków projektów w centrach miast, wielofunkcyjne inwestycje łączące zrewitalizowane dworce PKS i PKP, tzw. zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne i oferta handlowa budowana z uwzględnieniem realnych potrzeb rynku.

– Na przedsięwzięciach tego typu zyskują nie tylko mieszkańcy, ale również miasto, które w miejsce często zaniedbanych wcześniej terenów, otrzymuje atrakcyjną przestrzeń i nowe miejsca pracy. Dla sieci handlowych to z kolei szansa na stworzenie kompleksowej oferty handlowej w obiektach wpisujących się w cykl zakupowy konsumentów i gwarantujących duży przepływ klientów, a tym samym znaczące obroty – dodaje Aleksander Walczak.

Wśród sieci handlowych, które kiedyś pojawiały się niemal wyłącznie w dużych galeriach handlowych wyraźnie wzrasta zainteresowanie obiektami w formacie convenience i galeriami handlowymi w mniejszych miastach. Obiekty Dekada przyciągają znane i silne rynkowo marki doskonałymi lokalizacjami i przemyślanymi projektami przekładającymi się na wysoką jakość powierzchni handlowej i tenant mix spójny z formatem obiektu, obszarem jego oddziaływania i grupą docelową. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju, otwartość na szukanie nowych rozwiązań i zrozumienie, że obiekty powinny rozwijać się wraz ze swoimi klientami i najemcami znajdują odzwierciedlenie w lojalności zadowolonych konsumentów i rozwoju współpracy z najemcami także w kolejnych inwestycjach spółki.

– Jesteśmy obecni w 7 centrach handlowych Dekada i uznajemy współpracę za udaną. Dekada starannie dobiera lokalizacje, a my wchodzimy do centrum ze zróżnicowanym asortymentem w dobrej cenie, co w efekcie daje obopólne korzyści. Czekamy na kolejne obiekty handlowe, w których będziemy mogli kontynuować współpracę – mówi Daria Sulgostowska, Kierownik ds. Komunikacji CCC.

– Z Dekadą S.A. współpracujemy przy wielu projektach, m.in. ze względu na doskonałą lokalizację tych obiektów, co wpisuje się w politykę wyboru lokalizacji dla sklepów RTV Euro AGD. Wierzę, że nasza marka stanowi doskonałe uzupełnienie oferty jaką proponują centra handlowe Dekada – komentuje Dyrektor ds. Marketingu w RTV Euro AGD, Tomasz Siedlecki

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce. Za komercjalizację obiektów Dekada odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Zielone światło dla Tkalni

31/10/2017
dodany przez Admin Admin

Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach otrzymało prawomocne pozwolenie na budowę. Otwarcie obiektu planowane jest na IV kwartał 2018 roku.

– Prace nad centrum handlowym Tkalnia trwają. Jestem ogromnie zadowolony z tego, że przebiegają zgodnie z harmonogramem. Obecnie na ukończeniu są prace rozbiórkowe i otrzymaliśmy prawomocne pozwolenie na budowę, którą planujemy rozpocząć w najbliższych miesiącach – komentuje Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel spółki A&A

Projekt centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia powstał w pracowni architektonicznej MAAi, pod kierunkiem Marka Arciszewskiego. Kompleks powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zrewitalizowanych budynków pofabrycznych zlokalizowanych w centrum Pabianic.

– Centrum handlowo rozrywkowe Tkalnia będzie częścią miejskiego pasażu łączącego Park Słowackiego z bulwarami i polem golfowym A&A Arkadia. Chciałbym, aby pełniło nie tylko funkcję zakupową, ale było przede wszystkim miejscem spotkań mieszkańców miasta. Ze względu na planowaną ofertę gastronomiczną i rozrywkową ma na to duży potencjał – dodaje Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel spółki A&A.

Powierzchnia najmu Tkalni wyniesie około 14 tys. mkw. GLA. W obiekcie handlowym zaplanowano ok 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Wśród grona najemców znajdą się między innymi: Pepco, Empik, KiK, Smyk, Martes Sport, Media Expert, Hebe oraz CCC. Za komercjalizację centrum odpowiada The Blue Ocean Investment Group.

Dekada planuje kolejne śródmiejskie centra handlowe

30/10/2017
dodany przez Admin Admin

Śródmiejskie centra handlowe wzmacniają rozwój miast. Korzystają na tym mieszkańcy oraz miejski budżet. Spółka Dekada SA specjalizuje się w obiektach handlowych zlokalizowanych właśnie w centrach miast.

Tworzenie śródmiejskich centrów handlowych powoduje korzystne zmiany w strukturze handlu i usług w mieście. Pojawienie się w centrum miasta dużego, nowoczesnego obiektu handlowego to silny magnes dla mieszkańców miasta i całego regionu. Klienci takiego obiektu w naturalny sposób powodują ożywienie działalności handlowo-usługowej w najbliższej okolicy. Umożliwiają lepsze funkcjonowanie pobliskich sklepów czy rozwój gastronomii w historycznych centrach miast. Jednocześnie pojawienie się dużej ilości nowej i nowoczesnej powierzchni najmu, oznacza spadek czynszów najmu lokali użytkowych przy głównych ulicach handlowych czy rynkach, a to oznacza duże korzyści dla lokalnych przedsiębiorców. Przy niższych kosztach najmu rozwija się tam gastronomia czy inne punkty handlowo-usługowe. Zatem nowoczesne obiekty handlowe w centrum miasta to szansa na przyciągnięcie do śródmieścia nowych klientów oraz tworzenie kolejnych miejsc pracy – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Śródmiejskie galerie handlowe w mniejszych miastach często są jedynymi atrakcyjnymi przestrzeniami publicznymi i rozrywkowymi. Odwiedza je duża liczba klientów, którzy korzystają również z oferty handlowo-usługowej dostępnej poza obiektem, w jego okolicy. Takie obiekty wbrew pozorom nie likwidują lokalnej przedsiębiorczości, tylko ją wzmacniają. Poprawiają rentowność sklepów prowadzonych w najbliższej okolicy i powodują rozwój okolicznej gastronomii. Umożliwiają również prowadzenie działalności lokalnym przedsiębiorcom na terenie centrum handlowego, np. w postaci sklepów franczyzowych. Prowadzenie handlu w centrach miast to również zyski dla miejskiego budżetu poprzez dodatkowe podatki od nieruchomości czy od wynagrodzeń zatrudnionych pracowników.

Dekada SA specjalizuje się w budowie centrów handlowych w centrach miast, często łącząc je z dworcami autobusowymi. W swoim portfolio ma również kilka funkcjonujących już śródmiejskich galerii handlowych, m. in. w Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku czy Sieradzu.

Dekada Sieradz jest jednym z najważniejszych obiektów w portfolio polskiego dewelopera i inwestora – Dekada SA. To największa galeria w regionie o powierzchni całkowitej ponad 12 tys. mkw. Atutem obiektu jest właśnie lokalizacja w centrum miasta. Tenant mix Dekady Sieradz jest dopasowany do rynku lokalnego. Obecnie ofertę obiektu tworzy ponad 30 znanych międzynarodowych i polskich marek.

– Lokalizacja Dekady Sieradz bez wątpienia wpływa na sukces tego obiektu – mówi Jacek Przybyłek, Dyrektor Galerii Handlowej, Dekada Sieradz. – Z roku na rok najemcy notują coraz lepsze wyniki obrotów, a odwiedzalność obiektu stale wzrasta. Nasz sukces to także wygrana dla miasta, w którym od początku działalności Dekady Sieradz obserwujemy duże ożywienie gospodarcze – dodaje J. Przybyłek.

– Tworzenie galerii w centrum miasta zapobiega peryferyzacji śródmieścia, charakteryzującej się przenoszeniem działalności handlowej poza obręb historycznie ukształtowanego centrum. Tak stało się niestety w wielu polskich miastach i obecnie, kiedy widać negatywne skutki tego zjawiska, wielu Burmistrzów i Prezydentów Miast chciałoby znów przyciągnąć handel – a co za tym idzie i klientów – do centrum miasta. Duże perspektywy daje rewitalizacja śródmiejskich dworców kolejowych czy autobusowych. Dekada obecnie prowadzi takie projekty w Mińsku Mazowieckim i Koninie – podsumowuje Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Pod nazwą Dekada obecnie działa jedenaście obiektów – w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada BOIG Property Consulting. Docelowo sieć Dekada ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Cracovia Outlet powstanie w dwóch etapach

16/10/2017
dodany przez Admin Admin

Położenie przy głównych arteriach i ważnych drogach komunikacyjnych zapewni nowej inwestycji spółki KG Group zasięg blisko 4,3 mln osób.

Cracovia Outlet – najnowsza inwestycja krakowskiego inwestora i dewelopera, spółki KG Group, powstanie w kompleksie handlowym przy ul. Nowohuckiej w ramach konceptu handlowego typu mixed-use. Będzie to obiekt o powierzchni niemal 21 tys. mkw. GLA, którego budowa zrealizowana zostanie w dwóch fazach. Wraz z retail parkiem, wielkopowierzchniowym sklepem z wyposażeniem wnętrz, marketem spożywczym oraz kompleksem wyposażeniowo-wykończeniowym, inwestycja liczyć będzie 60 tys. mkw. GLA i będzie największym obiektem kompleksowo łączącym tego typu funkcje w Krakowie.

Dogodne położenie Cracovia Outlet, przy głównych arteriach i ważnych drogach komunikacyjnych zapewniają nam zasięg blisko 4,3 mln osób w strefie dojazdu do 90 minut samochodem. Z kolei realizowane i planowane inwestycje drogowe w Krakowie, dotyczące transportu publicznego i tras składających się na Trzecią Obwodnicę Krakowa, będą miały znaczący wpływ na strefę dojazdu do 10 oraz 10-20 minut i zwiększenie dostępności dla mieszkańców wszystkich części miasta – mówi dla Retailnet Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

Wyjątkowa przestrzeń handlowa i synergia oferty retailowej i outletowej stworzą miejsce realizowania różnych misji zakupowych klientów i będą jednym z silniejszych czynników oddziaływania obiektu, a dodatkowa oferta poza outletowa wpłynie na większą częstotliwość odwiedzin w stosunku do typowych centrów wyprzedażowych. Nie bez znaczenia jest także bliskie sąsiedztwo innych obiektów o ugruntowanej pozycji handlowej m.in. M1, Selgros oraz centrum targowego Expo Kraków i Tauron Arena.

Jak podkreśla inwestor, warta podkreślenia jest również czasowa strefa dojazdu do obiektu, która determinuje jego catchement. Lokalizacja przy jednej z głównych arterii komunikacyjnych miasta, łączącej dzielnicę Czyżyny i Podgórze, z wygodnym połączeniem z autostradą A4 i drogą ekspresową S7 pozwolą na sprawny dojazd do centrum zarówno klientom z Krakowa jak i tym dojeżdżającym od strony Rzeszowa, Tarnowa, Katowic, czy Nowego Sącza i Zakopanego.

– Lokalizacja i strefa zasięgu to najważniejsze warunki sukcesu centrów wyprzedażowych. Obiekty outletowe są kolejnym etapem rozwoju, mocno nasyconego tradycyjnymi centrami handlowymi, rynku. Alternatywny segment tworzą dziś wysokiej jakości centra wyprzedażowe, które coraz częściej przyciągają nie tylko klientów weekendowych, ale również tych codziennych – dodaje Tomasz Rydlewski, Wiceprezes BOIG.

KG Group to holding spółek, których głównym celem jest ogólnopolska działalność deweloperska w zakresie budownictwa mieszkaniowego oraz komercyjnego. Grupa zrealizowała dotychczas projekty lokalnych centrów handlowych Atut – pięć obiektów pod wspólnym szyldem działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie, wkrótce też w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz w Suchej Beskidzkiej. Za komercjalizację wszystkich obiektów Atut oraz Cracovia Outlet odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Wkrótce ruszy budowa nowego projektu w Koninie

11/10/2017
dodany przez Admin Admin

Budowa nowej wielofunkcyjnej inwestycji, tzw. zintegrowanego centrum w Koninie, ruszy już z początkiem 2018 roku. Projekt powstanie dzięki współpracy spółek Xcity Investment Sp. z o.o. i Dekada SA. Otwarcie obiektu planowane jest w I połowie 2019 roku.

Inwestorzy mają już uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja realizowana będzie na terenach PKP przy ul. Kolejowej.
– Naszym celem jest modernizacja dwóch istniejących dworców – autobusowego i kolejowego – mówi Krzysztof Tkacz, project manager z Xcity Investment Sp. z o. o.

– Ogromną zaletą Dekady Konin jest połączenie funkcji komunikacyjnej i handlowej. Nowe dworce wygenerują napływ potencjalnych klientów. Szacujmy, że rocznie obsłużą one około 1 mln pasażerów. Nowy obiekt umożliwi dokonanie szybkich i wygodnych zakupów – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

– Pasażerowie będą mieli sposobność dokonania zakupów w oczekiwaniu na autobus czy pociąg. Mieszkańcy Konina, w szczególności pobliskich osiedli, zyskają nowe centrum handlowe, położone w ścisłym centrum miasta, co umożliwi zrealizowanie niektórych zakupów bez potrzeby udawania się do Ferio, zlokalizowanego poza miastem – podkreśla A. Walczak.

W ramach projektu poza modernizacją dworców powstanie także galeria handlowa – obiekt typu stripmall, które połączy budynki dworcowe. Łączna powierzchnia obiektu wynosić będzie około 6 tys. mkw. W planach inwestorów jest także budowa parkingu na 180 samochodów oraz 100 miejsc postojowych w systemie Park&Ride.

Komercjalizację prowadzi firma BOIG Property Consulting.

Xcity Investment to spółka która w Grupie PKP odpowiada za współpracę z deweloperami. FirmaXcity została powołana z początkiem 2015 roku. Wśród największych jej projektów znajdują się inwestycje mające na celu zagospodarowanie takich miejsc jak: Warszawa Gdańska i Główna, Gdynia Międzytorze, okolice ulicy Bosackiej w Krakowie, czy terenu dworca Wrocław Świebodzki.

Dekada SA to spółka, która specjalizuje się w budowie galerii i centrów handlowych typu covenience. Firma zrealizowała już tego typu obiekty w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz, we współpracy z PKP, centrum handlowo-komunikacyjne w Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Modernizacja ETC Swarzędz pochłonęła 15 mln euro

10/10/2017
dodany przez Admin Admin

Po trwającej ponad 14 miesiącach modernizacji centrum handlowe ETC Swarzędz zostało ponownie otwarte. Koszty przebudowy obiektu wyniosły blisko 15 milionów euro. W pierwszy weekend funkcjonowania centrum po przebudowie obiekt został odwiedzony przez ponad 26 tys. osób.

Modernizacja trwała od lipca ubiegłego roku. Głównym celem prac w ETC Swarzędz, którego inwestorami są Grupa Capital Park oraz austriacka firma Akron Group, było połączenie trzech funkcjonujących uprzednio odrębnie hal i usprawnienie układu komunikacyjnego wewnątrz centrum. W wyniku zmian powstał jeden, przestronny budynek z ułatwiającymi poruszanie się szerokimi pasażami i zupełnie nową elewacją. W obiekcie pojawiły się powierzchnie wspólne, a także food court, miejsca odpoczynku dla klientów, a w niedalekiej przyszłości do dyspozycji najmłodszych klientów będzie także strefa dziecięca.

– Duża część najemców nie funkcjonowała prawidłowo, dodatkowo układ komunikacyjny nie sprzyjał komfortowi zakupów. Biorąc pod uwagę siłę nabywczą mieszkańców Swarzędza i jego najbliższych okolic, a także wsłuchując się w głosy i potrzeby naszych klientów, zdecydowaliśmy się na gruntowną rewitalizację projektu i dostosowanie go do aktualnych standardów rynkowych oraz architektonicznych – komentuje Stefan Ausch, Dyrektor Zarządzający Akron Group.

Centrum zostało przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodzin z dziećmi. Powiększony został również parking, na którym znajdzie się ok. 1000 miejsc postojowych i stojaki rowerowe. Powierzchnia ETC Swarzędz po modernizacji wynosi 20 tys. mkw. 7 października centrum zostało oddane do dyspozycji klientów, co zwieńczyło główny etap prac modernizacyjnych, jednak ich część będzie kontynuowana jeszcze przez kolejne miesiące.

W ETC Swarzędz od 7 października swoją działalność prowadzą znane sieciowe marki, m.in.: Intermarché, Diverse, KiK, Martes Sport, Deichmann, Swiss, CCC, Rossmann, Drogeria Natura, Empik, Top Secret, Yes, Smyk, 5-10-15, RTV Euro AGD, jak również lokalni najemcy: Mine Wine, Kids OK, Prestige Obuwie, Biuro Podróży Jamajka oraz kwiaciarnia Florist. Klienci będą mogli ponadto korzystać z oferty usługowej, w skład której wejdą m.in. restauracja Marhaba, szewc, pralnia, salony telefonii komórkowych i sieci kablowych czy punkt dorabiania kluczy. Niezmiennie otwarty będzie klub fitness 2 Be Active oraz klub dziecięcy Kulkids.

– Cieszymy się, że poza znanymi, sieciowymi markami są u nas również przedstawiciele lokalnych przedsiębiorców. Mamy nadzieję, że nasz obiekt stanie się nie tylko centrum zakupowym, ale także tętniącym życiem miejscem spotkań, relaksu i wspólnego spędzania czasu – dodaje Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, inwestora obiektu.

W następnych miesiącach będą pojawiać się kolejne salony, należące m.in. do marek PEPCO, Reserved, Medicine, Vistula/Wólczanka, Vision Express, Maxi Zoo, a także restauracja Don Lucci, kantor czy Apteka Heureka. Trwają zaawansowane rozmowy z kolejnymi markami, które są zainteresowane wynajmem lokalu w rozbudowanym ETC Swarzędz.

Vis à Vis Warszawa zyskało ważnego najemcę

06/10/2017
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców nowo powstającego na warszawskim Wilanowie centrum handlowego Vis à Vis, którego inwestorami są firmy Capital Park oraz Real Management, dołącza ogólnopolska sieć sklepów z elektroniką i AGD – RTV Euro AGD. Budowa obiektu rozpoczęła się na początku września br., a zakończy w trzecim kw. 2018 r.

RTV Euro AGD zajmie lokal o pow. 444,1 mkw. i wzmocni strukturę najemców centrum, do którego dołączyły już m.in. sieć aptek Cosmedica oraz klinika stomatologiczna. RTV Euro AGD jest największą ogólnopolską siecią działającą na rynku sprzedaży detalicznej sprzętu elektronicznego oraz gospodarstwa domowego.

– Pracujemy nad kolejnymi umowami najmu i mamy nadzieję na stworzenie nowego, ciekawego miejsca handlowego na mapie stolicy. Strategicznie planujemy strukturę najemców w taki sposób, aby wyjść naprzeciw potrzebom okolicznych mieszkańców. W bezpośrednim sąsiedztwie działki, jako obiekt komplementarny dla Vis a Vis, funkcjonuje już supermarket spożywczy. Chcemy stworzyć miejsce służące wygodnym, kompleksowym zakupom, ale jednocześnie odpowiadające stylowi życia okolicznych mieszkańców. Obecność znanej marki z wieloletnim doświadczeniem na rynku i cenionej przez klientów – takiej jak RTV Euro AGD – z pewnością ułatwi nam realizację tego zadania – mówi Anna Kotyńska, Head of Retail Leasing Department Grupy Capital Park.

Centrum handlowe Vis à Vis będzie czwartym obiektem pod tym szyldem (pozostałe trzy funkcjonują w Łodzi, Radomiu i Toruniu). Już w III kw. 2018 r. stanie przy skrzyżowaniu ulic Przyczółkowej i Pałacowej i zajmie powierzchnię 4 300 mkw. GLA, na której znajdzie się od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych. Lokalizacja centrum w południowej części Warszawy przy ulicy Przyczółkowej, w bardzo bliskiej przyszłości bezpośrednio przy planowanym Węźle Przyczółkowa, który połączy Ursynów z Wawrem i umożliwi łatwy dojazd mieszkańcom Wilanowa, Ursynowa oraz Konstancina-Jeziornej. Dodatkowym komfortem dla klientów będzie parking mieszczący 104 pojazdy oraz bliskość przystanku autobusowego, obsługiwanego przez 7 linii komunikacji miejskiej.

Generalnym wykonawcą projektu jest firma ERBUD S.A., a za komercjalizację odpowiedzialna jest firma BOIG.