Outletowa ofensywa. Górny Śląsk to za mało

18/08/2017
dodany przez Admin Admin

Polska, podobnie jak cała Europa, dojrzała do rozwoju rynku outletowego. Jednym z beneficjentów nowych trendów jest BOIG. Firma oprócz nowej inwestycji na Górnym Śląsku szykuje również potężny projekt we wschodnim Krakowie.

Coraz więcej outletów pojawia się w Niemczech, Francji czy Hiszpanii. To trend ogólnoeuropejski, bowiem rozwój outletów jest odbiciem korzystnej sytuacji na rynku detalicznym. Im więcej powstaje nowych sklepów, tym więcej stoków trzeba sprzedać. Jedną z opcji są outlety - tłumaczy Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

Firma realizuje obecnie nowy projekt na Górnym Śląsku. - To jedno z miejsc, w którym bardzo brakuje outletów. Istniejące centrum w Sosnowcu tak naprawdę działa w Zagłębiu. Górny Śląsk to 2,5 mln mieszkańców i na pewno drugi projekt, z wygodnym dojazdem, an pewno znajdzie tu swoje miejsce - deklaruje.

Zgodnie z planem budowa ruszy jeszcze tej jesieni. BOIG przygotowuje się również do kolejnego projektu, tym razem w Krakowie.

- Kraków, zaraz po Górnym Śląsku, to miasto z dużym potencjałem do realizacji outletu - dodaje.

Centrum będzie częścią większego kompleksu handlowe. Powstanie 60 tys. mkw., w tym park handlowy, sklep "dom i ogród", a także outlet.

Nagranie powstało podczas konferencji REDI 2017

Dekada: kluczem lokalizacja

17/08/2017
dodany przez Admin Admin

Centra handlowe Dekada to obiekty umożliwiające szybkie i wygodne zakupy. Lokalizacja to prawie zawsze centrum miasta, co bardzo ułatwia dotarcie do obiektu. Spółka swoimi projektami przywraca handel do śródmieścia i ożywia miejscowości.

– Budujemy obiekty handlowe zlokalizowane w centrum miasta lub dużego osiedla, gdzie spora część klientów może dostać się pieszo, komunikacją miejską lub własnym samochodem – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

– Dla nas bardzo ważny jest łatwy dostęp klientów w preferowany przez nich sposób. Takie warunki spełniają przeważnie tylko lokalizacje śródmiejskie. Łatwy dostęp do centrum handlowego to także miejsca do parkowania, gdzie odwiedzający mogą pozostawić swój pojazd na czas zakupów. Wszystkie nasze obiekty posiadają wygodne parkingi – dodaje A. Walczak.

Obiekty Dekady, ze względu na swoją lokalizację stanowią zazwyczaj dla okolicznych mieszkańców centra handlowe pierwszego wyboru. Formuła oparta na idei convenience shopping center zapewnia komfortowy dostęp do najbardziej potrzebnych produktów i usług. Nowoczesne, dobrze zaprojektowane obiekty w centrum miasta przyciągają dużą liczbę klientów, co buduje w najbardziej prawidłowy sposób strukturę i siłę oddziaływania danego miasta. Kilka obiektów Dekady, oprócz śródmiejskiej lokalizacji, charakteryzuje się połączeniem z dworcami autobusowym. W ramach takich inwestycji Dekada buduje nowe budynki i place dworcowe. Dzięki temu miasto zyskuje nie tylko centrum handlowe, ale także nowoczesny dworzec autobusowy.

– Łączenie centrów komunikacyjnych z centrami handlowymi jest naturalnym procesem wynikającym z potrzeby podnoszenia standardu życia. Ludzie mają coraz mniej czasu i chcą coraz wygodniej żyć. Zakupy po drodze z pracy lub szkoły, czy przy okazji podróży to duże ułatwienie. Jeżeli dworzec jest zlokalizowany w centrum miasta, a tak jest w większości przypadków, to automatycznie jest to dobra lokalizacja handlowa dla wszystkich mieszkańców miasta oraz regionu. Stąd nasze kolejne zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne powstające w Mińsku Mazowieckim i Koninie, realizowane we współpracy z PKP SA i jej spółką zależną XCity – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Dekada Mińsk Mazowiecki będzie budynkiem typu strip mall, w ścisłym centrum miasta. W ramach inwestycji powstaną nowe dworce: kolejowy i autobusowy, które łącznie obsłużą rocznie około 2 mln pasażerów. Mińska Dekada z wygodnym parkingiem stanowić będzie funkcjonalne i wygodne miejsce na szybkie zakupy. Obiekt tego samego typu będzie również w centrum Konina. Tutaj także powstaną nowe dworce: kolejowy i autobusowy, w których rocznie pojawi się około 1 mln pasażerów. W pobliżu znajdują się duże osiedla mieszkaniowe, a rozwinięta sieć komunikacji miejskiej oraz wygodna infrastruktura drogowa zapewnią doskonały dostęp do zintegrowanego centrum handlowo-komunikacyjnego.

Otwarcie Dekad w Mińsku Mazowieckim i Koninie zaplanowano na II połowę 2018 roku.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku i Ciechanowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce.

KG Group stawia na rozwój formatu convenience

17/08/2017
dodany przez Admin Admin

Centra handlowe Atut w formacie convenience shopping center idealnie wpisują się w zurbanizowaną przestrzeń miast i osiedli mieszkaniowych. A przede wszystkim w potrzeby ich mieszkańców.

Odpowiednia lokalizacja, zdefiniowanie i zrozumienie potrzeb i stylu życia konsumentów to klucz do sukcesu obiektu handlowego. Przyjazne i wygodne budynki typu strip mall nie bez powodu stają się coraz popularniejszym formatem w Polsce. To idealne miejsca na codzienne, podstawowe i szybkie zakupy. O ich przewadze decyduje kilka czynników. Jednym z nich jest z pewnością wygodny dostęp do obiektu. Możliwość wejścia do wybranego sklepu bezpośrednio z parkingu, ale także łatwy dostęp pieszo czy komunikacją miejską, to bez wątpienia ogromny atut tego typu obiektów. Nie mniej istotne jest zrozumienie zwyczajów zakupowych klientów. To w jaki sposób robią zakupy, jakie są ich potrzeby i oczekiwania dotyczące oferty i podążający w ślad za tym tenant mix decydują o tym, czy klienci wybierają centrum jako miejsce realizacji swoich codziennych potrzeb.

– Na rozwój formatu convenience wpływają trendy konsumenckie, zachowania zakupowe i preferencje klientów m.in. potrzeba realizacji szybkich zakupów, komfortu i dogodnej lokalizacji. W najbliższych latach będzie to najszybciej rosnący segment nowoczesnego handlu. Regularnie wzrasta również sprzedaż w tym segmencie i może wkrótce zająć 11 proc. rynku – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

Klienci cenią sobie bliskość obiektów, w których znajdują się sklepy i punkty usługowe pierwszej potrzeby: operator spożywczy, drogeria, księgarnia, sklep odzieżowy, apteka, kiosk z prasą, bank, sklep z akcesoriami do domu czy punkt gastronomiczny. Dostęp do podstawowej oferty w jednym miejscu i indywidualne podejście do klienta sprawiają, że odwiedzają je kilka razy w tygodniu i realizują tu swoje podstawowe zakupy. Współczesny konsument żyje szybko, dłużej i więcej pracuje, coraz częściej prowadzi też jednoosobowe gospodarstwo domowe i chce zakupić potrzebne produkty bardzo szybko np. w drodze z pracy do domu. Poza wygodną lokalizacją sklepu i dostępną powierzchnią parkingową ważne jest dla niego również spełnienie oczekiwań dobrej ceny i jakości produktów.

– Format convenience jest najlepiej dostosowany do zwiększającej się częstotliwości zakupów w bliskich lokalizacjach. To obiekty spełniające oczekiwania zakupowe konsumentów, ale również, ze względu na powierzchnię handlową i logistykę mają bardzo duży potencjał rozwoju regionalnego i pozwalają osiągać wyższą rentowność najemcom – dodaje Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach koło Krakowa i Pruszkowie, wkrótce też w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany, oraz w Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców. Za komercjalizację wszystkich obiektów Atut odpowiada firma BOIG Property Consulting.

460 mkw. dla Pepco w Galeria Zaspa

11/08/2017
dodany przez Admin Admin

Portfolio najemców gdańskiej Galerii Zaspa powiększa się o sklep Pepco. Firma wynajęła 460 mkw. powierzchni na pierwszym piętrze centrum. Pierwszych zakupów klienci będą mogli dokonać najpóźniej w listopadzie br.

Za komercjalizację powierzchni centrum odpowiada firma BOIG. Galeria Zaspa ma już ponad 90 proc. wynajętej powierzchni. Pepco to europejska sieć dyskontów, oferująca odzież dla całej rodziny i produkty dekoracyjne dla domu. W Polsce rozwija się od 13 lat i posiada blisko 750 sklepów na terenie kraju.

– Z dużą satysfakcją przyjęliśmy współpracę z Pepco. To w pewnym sensie powrót tego najemcy do naszego centrum. Sklep tej sieci był obecny w dawnym ETC Gdańsk przed modernizacją i cieszył się ogromną popularnością wśród klientów, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że dołączy do grona naszych najemców w zmodernizowanej Galerii Zaspa – komentuje Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, właściciela centrum.

W Galerii Zaspa na powierzchni 8,8 tys. mkw. znajduje się 40 sklepów prowadzonych zarówno przez marki ogólnopolskie jak i lokalnych przedsiębiorców. Wśród najemców centrum znajdują się m.in. supermarket Intermarche, drogeria Rossmann, salon RTV Euro ADG, klub fitness Calypso, KiK, sklepy odzieżowe Textil Market, Natalia Strojna i Exxelent, cukiernia Sowa, Domino’s Pizza, salon prasowy Inmedio, jubiler Verona oraz apteka Dbam o Zdrowie. Lokalnych najemców reprezentują m.in. piekarnia Szydłowski, ZOO Karina czy sklep kolonialny Camellia. Galeria zapewnia także dostęp do usług potrzebnych do realizacji bieżących potrzeb klientów. Na jej terenie działa pralnia, kwiaciarnia, kantor, fotograf, serwis GSM, punkt z usługami krawieckimi, bankomat oraz centrum diagnostyczne Synevo.

Galeria Zaspa (dawne ETC Gdańsk) to centrum handlowe zlokalizowane w gdańskiej dzielnicy Zaspa. W latach 2015/2016 obiekt przeszedł gruntowną modernizację, zrealizowaną przez Grupę Capital Park (inwestora) oraz Akron Group (właściciela obiektu). Aktualnie na powierzchni 8,8 tys. mkw. mieści się 40 punktów handlowych i usługowych. Klienci mają do dyspozycji parking z 215 miejscami postojowymi. Obiekt pierwotnie pełnił funkcję hangaru lotniczego. Do swojej historii nawiązuje poprzez elementy architektoniczne i wizualne. Elementy konstrukcyjne znajdujące się w galerii są stylizowane na skrzydła samolotu, a na ścianach znajdują się grafiki z historycznymi zdjęciami. Także nowe logo Galerii Zaspa nawiązuje do historii miejsca, wykorzystując motyw skrzydeł samolotu, jako odniesienie do pierwotnych funkcji jakie pełnił budynek.

Grupa Capital Park jest inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości w Polsce. Specjalizuje się w wyszukiwaniu i wykorzystywaniu okazji rynkowych oraz modernizacji obiektów handlowych i usługowych. Od rozpoczęcia działalności w 2003 roku grupa przeprowadziła ok. 100 transakcji inwestycyjnych i zarządza portfelem nieruchomości obejmującym 76 projektów, zlokalizowanych w 39 miastach.

Budowa Atut przy ul. Grażyny w Krakowie na ukończeniu

09/08/2017
dodany przez Admin Admin

Prace przy nowo powstającym, krakowskim centrum handlowym Atut przy ul. Grażyny postępują zgodnie z planem. Deweloper inwestycji, KG Group, planuje otwarcie obiektu w listopadzie 2017 roku.

Centrum handlowe Atut Grażyny w Krakowie to dwupoziomowy, nowoczesny obiekt typu convenience przeznaczony do szybkich i wygodnych zakupów. Na powierzchni 3,5 tys. mkw. GLA znajdzie się 13 lokali handlowo-usługowych i gastronomicznych. W podziemiach budynku miejsce parkingowe przeznaczone będzie dla około 50 samochodów. Budowa obiektu trwa od września 2016 roku, otwarcie zaplanowano na listopad br. Obecnie prowadzone są m. in. prace wykończeniowe.

– Generalny wykonawca, firma Skanska, sukcesywnie realizuje zaplanowany harmonogram prac budowlanych – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group. – Aktualnie wykonywana jest elewacja budynku, a na dachu zamontowano urządzenia wentylacyjno-klimatyzacyjne. Rozpoczęto również budowanie dróg i chodników. Wewnątrz obiektu trwa m. in. montaż instalacji elektrycznych, sanitarnych oraz grzewczo-wentylacyjnych. Gotowe są ruchome schody oraz dźwig towarowy, w trakcie montażu jest winda osobowa, a na ukończeniu podziemny garaż. Co ważne, przygotowano już powierzchnie do przekazywania najemcom – podkreśla K. Gaczorek.

Niekwestionowaną zaletą obiektu będzie jego lokalizacja w dzielnicy Prądnik Biały, przy jednym z największych krakowskich targów, Placu Imbramowskim. Dzięki temu tereny przylegające do centrum Atut od lat jednoznacznie kojarzą się z handlem, a sam plac generuje bardzo duży ruch o zasięgu ponadlokalnym.

– Oprócz placu targowego w okolicy galerii zlokalizowane są budynki handlowe, biurowe oraz osiedla mieszkaniowe. Atut Grażyny znajduje się w pobliżu głównej arterii komunikacyjnej Krakowa – ul. Opolskiej. W odległości 150-200 m wzdłuż ul. Opolskiej znajdują się przystanki siedmiu linii autobusowych komunikacji miejskiej, a w promieniu 500 m, na al. 29 Listopada oraz ul. Mackiewicza są przystanki kolejnych piętnastu linii. W sąsiedztwie znajdują się też duże parkingi dla samochodów osobowych – dodaje Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

Za komercjalizację centrum handlowego Atut Grażyny odpowiada firma BOIG Property Consulting. W gronie najemców znajdują się już m.in. Biedronka, Pepco, apteka Ziko, KiK, Rossmann, a także Buczek.

Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie, wkrótce też w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

Centra Atut zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku BOIG 4.4

Deichmann w Dekadzie Żyrardów

07/08/2017
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców Dekady Żyrardów dołącza wiodąca marka rynku obuwniczego. Deichmann otworzy swój nowy salon zajmując powierzchnię 416 mkw. Za komercjalizację Dekady w Żyrardowie odpowiada BOIG Property Consulting.

Międzynarodowa sieć sklepów obuwniczych Deichmann od 20 lat systematycznie rozwija obecność w Polsce. W tym czasie stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w segmencie obuwniczym w naszym kraju, docenianą zarówno przez klientów jak i właścicieli obiektów handlowych. To obecnie największy brand pod względem sprzedaży obuwia w Europie. W ofercie sieci, poza asortymentem obuwniczym znajdują się także akcesoria galanteryjne, m.in. torebki, paski czy portfele.

– Jesteśmy obecni we wszystkich znaczących centrach handlowych w Polsce i staramy się brać udział w każdym interesującym projekcie. Nasza pozycja na rynku to efekt dbałości o rozwój, ale także o warunki najmu, satysfakcjonujące dla obu stron. Decydującym czynnikiem jest jednak zawsze lokalizacja. Nie inaczej jest w przypadku Galerii Dekada w Żyrardowie – świetna lokalizacja w centrum miasta, dobór mixu najemców i znaczący catchment obiektu pozwalają nam wierzyć w sukces naszego sklepu w tym obiekcie – mówi Marcin Richert, Senior Manager ds. Ekspansji sieci Deichmann.

Dynamika rozwoju polskiego rynku odzieżowo-obuwniczego stale rośnie, a coraz więcej osób jako główne miejsce dokonywania tego rodzaju zakupów traktuje markowe sklepy w galeriach handlowych.

– Konsumenci są coraz bardziej świadomi, przywiązują większą wagę do marki, jakości, ale również wygody zakupów. Oczekują funkcjonalnej przestrzeni, w której znajdą wszystko czego potrzebują szybko i wygodnie. Sprawdzony i uniwersalny koncept jak Deichmann doskonale wpisuje się w te potrzeby, a format obiektu i idąca za tym częstotliwość wizyt, z pewnością szybko przełożą się na obroty – dodaje Wojciech Nowakowski, Dyrektor ds. Rozwoju i Komercjalizacji w spółce Dekada SA.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku i Ciechanowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz, we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Galeria Zaspa z szerszą ofertą jubilerską

03/08/2017
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców gdańskiej Galerii Zaspa dołączył salon z biżuterią Verona. Lokal o powierzchni 50 mkw. został otwarty 24 lipca i znajduje się na parterze obiektu.

Jubiler Verona to jedna z odsłon marki YES, oferująca szeroki asortyment jubilerski. Firma koncentruje się na łączeniu najnowszych biżuteryjnych trendów z klasyką. Marka Verona posiada kilkadziesiąt butików w całej Polsce. Najnowszy z nich został otwarty właśnie w gdańskiej Galerii Zaspa. Marka wynajęła lokal znajdujący się na parterze obiektu, w sąsiedztwie supermarketu Intermarche.

– Bardzo się cieszymy, że kolejny najemca zaufał nam i zdecydował się wzbogacić ofertę Galerii Zaspa. Stale poszukujemy ciekawych marek które sprawiają, że nasze centrum jest dla klientów miejscem codziennych, komfortowych zakupów w przyjemnej atmosferze. Staramy się, by dobór sklepów był różnorodny, komplementarny i spełniał potrzeby zakupowe jak najszerszej grupy naszych odwiedzających – komentuje Anna Kakareko, administrator Galerii Zaspa.

W Galerii Zaspa na powierzchni 8,8 tys. mkw. znajduje się 40 sklepów, prowadzonych zarówno przez znane sieciowe marki, takie jak: supermarket Intermarche, drogeria Rossmann, salon Euro RTV ADG, klub fitness Calypso, restauracja Dominos Pizza, sklepy odzieżowe Textil Market oraz Exxelent, cukiernia Sowa, salon prasowy Inmedio oraz przez lokalnych najemców: piekarnię Szydłowski, sklep zoologiczny ZOO Karina czy sklep kolonialny Camellia. Galeria proponuje także rozbudowany segment usługowy – klienci mogą skorzystać m.in. z usług krawieckich, pralni, kantoru, bankomatu oraz salonu fotograficznego i centrum diagnostycznego Synevo.

Galeria Zaspa to dawne centrum handlowe ETC Gdańsk, które dzięki współpracy Capital Park oraz Akron Group zostało gruntownie zmodernizowane w latach 2015/2016. Zakres prac, które zakończyły się 22 kwietnia ub. r. obejmował m.in. stworzenie nowej elewacji, zmianę układu komunikacyjnego, wzmocnienie konstrukcji budynku, przystosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodzin z dziećmi. Wydobyte zostały także akcenty architektoniczne, nawiązujące do dawnego przeznaczenia budynku galerii – hangaru lotniczego.

Grupa Capital Park jest inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości w Polsce. Specjalizuje się w wyszukiwaniu i wykorzystywaniu okazji rynkowych oraz modernizacji obiektów handlowych i usługowych. Od rozpoczęcia działalności w 2003 roku grupa przeprowadziła ok. 100 transakcji inwestycyjnych i zarządza portfelem nieruchomości obejmującym 69 projektów, zlokalizowanych w 34 miastach.

Za komercjalizację obiektu odpowiada BOIG Property Consulting

Silesia Outlet buduje silny segment wyposażenia wnętrz

31/07/2017
dodany przez Admin Admin

Silesia Outlet, największe centrum wyprzedażowe powstające na Górnym Śląsku buduje silną ofertę handlową. Sektor modowy prezentowany przez najpopularniejsze marki modowe uzupełni jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek z działu wyposażenia wnętrz – Dajar Home&Garden. Inwestorem centrum jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, a za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

– Górny Śląsk to dla naszej sieci bardzo ważne miejsce na mapie Polski, widzimy ogromny potencjał sprzedażowy w tym zamieszkałym przez ponad 6 mln ludzi regionie – mówi Anna Kudzia, dyrektor sieci detalicznej Dajar Home&Garden. – Ślązacy są zamożni, mają dobry gust, a dodatkowo lubią spędzać czas z bliskimi we własnych domach. Dlatego jestem przekonana, że nasza szeroka oferta wyposażenia wnętrz spotka się z dużym zainteresowaniem mieszkańców całego regionu, tym bardziej, że w Outlet Silesia dostępna będzie zawsze w wyjątkowych, wyprzedażowych cenach – dodaje Anna Kudzia, dyrektor sieci detalicznej Dajar Home&Garden.

Na wyposażenie wnętrz Polacy wydali w zeszłym roku 14,2 mld zł, w tym 2 mld zł na tekstylia domowe, czyli m.in. pościel i firany — podaje PMR. Z roku na rok te wydatki rosną.

Silesia Outlet w ubiegłym miesiącu otrzymała ostateczne pozwolenie na budowę; pierwsze prace budowlane rozpoczną się już w sierpniu, a otwarcie centrum zaplanowano na rok 2018. Obecnie poziom komercjalizacji to 50 proc. i stale rośnie.

Swoje salony w Outlet Silesia otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Lee Wrangler, Gee One, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia i Unisono oraz restauracja Olimp i Mia Pizza. Dużą zaletą inwestycji jest doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.

Na powierzchni blisko 20 tys. mkw. GLA znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych.

6B47 POLAND to firma koncentrująca się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski. Należy do grupy 6B47 Real Estate Investors AG, aktualnie rozwijającej i realizującej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości inwestycji przekraczającej miliard euro.

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) od blisko 14 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych, począwszy od wstępnych badań rynkowych, poprzez doradztwo projektowe, pomoc w pozyskiwaniu finansowania, budowę, komercjalizację, kreowanie marki, aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji. Grupa BOIG to spółki, które świadczą wyspecjalizowane usługi w zakresie property consulting, project management, tenants coordination, investment consulting, asset management i marketing.

KiK nowym najemcą centrum Atut Grażyny

26/07/2017
dodany przez Admin Admin

Postępuje komercjalizacja krakowskiego centrum handlowego Atut Grażyny. Do grona najemców dołączyła marka KiK, której salon będzie liczył 600 mkw. KG Group, deweloper inwestycji, planuje otwarcie obiektu w II połowie 2017 roku.

– Naszym priorytetem jest zadowolenie klientów. Przejawia się to zarówno w asortymencie sklepów KiK prezentującym modne, wysokiej jakości produkty w atrakcyjnych cenach, jak i w każdym naszym działaniu – mówi Mariusz Kulik, Dyrektor Generalny sieci sklepów KiK.

KiK jest jedną z wiodących sieci detalicznych oferujących odzież i artykuły do domu na rynku europejskim, gdzie działa od ponad 20 lat. Sukcesywnie się rozrasta, rozwijając działalność w krajach tj. m.in. Polska Niemcy, Austria, Holandia, Czechy, Chorwacja, na Słowacja, Słowenia, Węgry.

– Obraliśmy jasny kierunek rozwoju i konsekwentnie podążamy tą ścieżką. Mamy już blisko 170 sklepów w całej Polsce i ponad 3,4 tys. na terenie Europy, a już wkrótce do tego grona dołączy pierwszy sklep KiK w Krakowie. Biorąc pod uwagę potencjał dotarcia do szerokiego grona konsumentów, jaki prezentuje Centrum Handlowe Atut przy ulicy Grażyny, podjęliśmy decyzję o lokalizacji naszego sklepu właśnie tutaj. Nie bez znaczenia jest też fakt, że centrum sprostało wymaganiom dotyczącym powierzchni handlowej i miejsc parkingowych, dzięki czemu nasi klienci będą mieli możliwość dokonania zakupów w maksymalnie komfortowych warunkach. Jestem przekonany, że CH Atut przy ulicy Grażyny to dobry wybór, a pierwszy, długo wyczekiwany przez krakowian sklep KiK zaskarbi sobie ich sympatię – dodaje M. Kulik.

– Obserwujemy bardzo duże zainteresowanie powierzchnią handlową w centrum Atut Grażyny. Lokalizację obiektu doceniają znane brandy, czego potwierdzeniem jest podpisanie umowy najmu z popularną marką salonów odzieżowych – KiK, co niezmiernie nas cieszy. Jesteśmy w trakcie negocjacji z innymi, wiodącymi sieciami handlowymi – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

KiK zasilił grono najemców, w którym znajdują się już m.in. marki tj. Rossmann – jedna z najpopularniejszych w Europie sieci drogeryjnych, Pepco – znana sieć dyskontów odzieżowych, apteka ZIKO z bogatą ofertą leków oraz kosmetyków, a także Buczek – ceniona przez klientów krakowska piekarnia i cukiernia. Za komercjalizację obiektu odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Nowo powstające, krakowskie centrum handlowe Atut przy ul. Grażyny to dwupoziomowy obiekt typu convenience przeznaczony do szybkich i wygodnych zakupów. Na powierzchni 3,5 tys. mkw. GLA znajdzie się 11 lokali handlowo-usługowych i gastronomicznych. W podziemiach budynku miejsce parkingowe przeznaczone będzie dla około 50 samochodów. Niekwestionowaną zaletą obiektu będzie jego lokalizacja w dzielnicy Prądnik Biały, przy jednym z największych krakowskich targów, Placu Imbramowskim. Dzięki temu tereny przylegające do centrum Atut od lat jednoznacznie kojarzą się z handlem, a sam plac generuje bardzo duży ruch o zasięgu ponadlokalnym. Inwestorem obiektu jest firma KG Group, która zaplanowała jego otwarcie na II połowę 2017 roku.

Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Grażyny, Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany, oraz Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

Dekada z sukcesem łączy handel z komunikacją

24/07/2017
dodany przez Admin Admin

Zakupy przed podróżą lub zaraz po wyjściu z autobusu lub pociągu, szybka kawa w oczekiwaniu na autobus do pracy – tak wygląda codzienność współczesnego konsumenta. Odpowiedzią na jego potrzeby są zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne, będące połączeniem części handlowej z dworcem kolejowym czy autobusowym. Spółka Dekada SA w swoim portfolio ma już cztery takie obiekty, kolejne dwa powstają w Mińsku Mazowieckim i Koninie.

Coraz więcej osób w Polsce podróżuje koleją. W 2016 roku z jej usług skorzystały ponad 292 mln pasażerów – aż o 12 mln więcej niż w roku 2015. W oczekiwaniu na pociąg, podróżni często zaspokajają podstawowe potrzeby zakupowe. Taki potencjał wykorzystują inwestorzy i deweloperzy centrów handlowych, budując zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne. Oferta obiektów kierowana jest do regularnych klientów oraz pasażerów nastawionych na szybkie i komfortowe zakupy artykułów pierwszej potrzeby.

Korzyści z tego typu inwestycji to przede wszystkim wysoka odwiedzalność centrów. Obecność dworca generuje bowiem w naturalny sposób napływ potencjalnych klientów, dodatkowo to najczęściej jedna z najlepszych lokalizacji w mieście, zazwyczaj w samym centrum. Duży ruch klientów przekłada się na wysokie obroty najemców.

– Nasze doświadczenie pokazuje, że inwestycje komercyjne zintegrowane z częścią komunikacyjną cieszą się dużą popularnością zarówno wśród sieci handlowych, jak i klientów – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA. – Najemcy takich obiektów notują bardzo dobre wyniki footfallu i sprzedaży. W naszym portfolio mamy już cztery takie obiekty, w Nowym Targu, Brodnicy, Myślenicach i Ciechanowie – wszystkie świetnie prosperują. Dekady w Nowym Targu i Myślenicach połączone są z dworcami autobusowymi, którymi ponadto z powodzeniem sami zarządzamy – dodaje A. Walczak.

Kolejne zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne Dekady powstaną w Mińsku Mazowieckim i Koninie. Będą realizowane we współpracy z PKP SA i jej spółką zależną XCity Investment. Mińska Dekada będzie budynkiem typu strip mall, w ścisłym centrum miasta. W ramach inwestycji powstaną nowe dworce: kolejowy i autobusowy – łącznie obsłużą rocznie około 2 mln pasażerów. Dekada Mińsk Mazowiecki z wygodnym parkingiem stanowić będzie funkcjonalne i wygodne miejsce na szybkie zakupy. W centrum handlowym znajdą się takie marki jak: RTV Euro AGD, Pepco, CCC oraz Hebe.

Obiekt tego samego typu będzie również w centrum Konina. Powstaną także nowe dworce: kolejowy i autobusowy, w których rocznie pojawi się około 1 mln pasażerów. W pobliżu są duże osiedla mieszkaniowe, a rozwinięta sieć komunikacji miejskiej oraz wygodna infrastruktura drogowa zapewnią doskonały dostęp do zintegrowanego centrum handlowo-komunikacyjnego. Umowy najmu w Koninie podpisali już: RTV Euro AGD, CCC, Martes Sport, Hebe i Pepco.

Otwarcie Dekad w Mińsku Mazowieckim i Koninie zaplanowano na II połowę 2018 roku. Za komercjalizację obu obiektów odpowiada BOIG Property Consulting. Firma negocjuje kolejne umowy.

– Zaletami Dekad w Mińsku Mazowieckim i Koninie jest przede wszystkim połączenie funkcji komunikacyjnej i handlowej. Korzyści odczują nie tylko mieszkańcy, ale również podróżni z okolicznych regionów. Przy okazji powstaną nowoczesne, zadbane dworce, z których z przyjemnością skorzysta lokalna społeczność. To istotna zmiana, biorąc pod uwagę, że jeszcze w niedalekiej przeszłości większość ze stacji kolejowych była w bardzo złym stanie – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada S.A.