Prawie 700 mkw. dla Martes Sport w Silesia Outlet

24/07/2017
dodany przez Admin Admin

Powiększa się grono najemców Silesia Outlet w Gliwicach. Tenat mix poszerzy znana marka sportowa Martes Sport, zajmując lokal o powierzchni 683 mkw. Silesia Outlet będzie największym centrum wyprzedażowym na Górnym Śląsku. Inwestorem jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, a za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

Martes Sport to multibrandowy salon z artykułami sportowymi renomowanych marek, dedykowanymi zarówno wytrawnym sportowcom, jak i tym, którzy dopiero szukają dla siebie odpowiedniej dyscypliny. W ofercie znajduje się najwyższej jakości odzież, obuwie oraz akcesoria sportowe. Miłośnicy Martes Sport znajdą nasze produkty w Silesia Outlet w cenie aż kilkadziesiąt procent niższej niż w regularnych sklepach.

– Niemal połowa Polaków (44 proc.) uprawia sport. Najczęściej decydujemy się na jazdę na rowerze, bieganie, grę w piłkę nożną, trening siłowy oraz pływanie. Popularność sportu znajduje odzwierciedlenie w ofercie handlowej centrów wyprzedażowych – właśnie w outletach segment sportowy jest jednym z najbardziej popularnych. Dlatego, z myślą o potrzebach miłośników sportu stale poszerzamy ten segment w Silesia Outlet. Koncept tenant – mix zakłada obecność szeregu wiodących na świecie brandów. Umowy najmu podpisaliśmy już z m.in. marką Puma, Adidas, New Balance i Reebok. Cieszymy się, że do tego grona dołącza kolejna znana firma – Martes Sport – komentuje Tomasz Rydlewski, wiceprezes BOIG.

Silesia Outlet będzie centrum wyprzedażowym zlokalizowanym tuż przy autostradzie oraz w sąsiedztwie hipermarketów Auchan i Leroy Merlin. W obiekcie na powierzchni blisko 20 tys. mkw. GLA znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Lee Wrangler, Gee One, Bagatelle, Puma, Reebok , Adidas, New Balance, Guess, Umbro a także Venezia i Unisono oraz Pierre Cardin, który w salonie zaoferuje produkty takich marek jak Bugatti i Milestone. Po zakupach będzie można odpocząć w restauracji Olimp lub Mia Pizza.

Dużą zaletą inwestycji jest doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób. Silesia Outlet w ubiegłym miesiącu otrzymała ostateczne pozwolenie na budowę; pierwsze prace budowlane rozpoczną się już w sierpniu, a otwarcie centrum zaplanowano na rok 2018.

6B47 POLAND to firma koncentrująca się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski. Należy do grupy 6B47 Real Estate Investors AG, aktualnie rozwijającej i realizującej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości inwestycji przekraczającej miliard euro.

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) od blisko 14 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych, począwszy od wstępnych badań rynkowych, poprzez doradztwo projektowe, pomoc w pozyskiwaniu finansowania, budowę, komercjalizację, kreowanie marki, aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji. Grupa BOIG to spółki, które świadczą wyspecjalizowane usługi w zakresie property consulting, project management, tenants coordination, investment consulting, asset management i marketing.

Atut Złocień – sukces tkwi w lokalizacji

20/07/2017
dodany przez Admin Admin

Kluczem do sukcesu na konkurencyjnym rynku nieruchomości komercyjnych jest lokalizacja. Realizowane przez KG Group centrum handlowe Atut Złocień, położone w dynamicznie rozwijającym się regionie Krakowa, to inwestycja z ogromnym potencjałem. Otwarcie obiektu planowane jest w I połowie 2018 roku.

Pod koniec grudnia zeszłego roku całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni w centrach handlowych w Polsce wyniosły 11,2 mln mkw. GLA w ramach 479 obiektów. Na tak konkurencyjnym rynku, by przyciągnąć najemców i zyskać wiernych klientów trzeba się wyróżniać świetną lokalizacją – ważny jest zarówno wybór miasta, jak i konkretnej dzielnicy.

Nowy projekt KG Group, Atut Złocień, usytuowany będzie przy skrzyżowaniu ul. Domagały i Agatowej, na krakowskim osiedlu Złocień. To prężnie rozwijający się obszar, gdzie bardzo aktywnie działają deweloperzy sukcesywnie budujący nowe skupiska mieszkań oraz domów. Dzięki dobremu skomunikowaniu z centrum miasta w okolicy wciąż przybywa nowych mieszkańców. Złocień jest rejonem nie tylko o gęstym zaludnieniu, lecz również o niskim nasyceniu powierzchnią handlową. Po zakończeniu prowadzonych inwestycji catchment obiektu do 5 minut pieszo wyniesie 20 tys. osób.

– W Krakowie, trzeciej co do wielkości aglomeracji w Polsce, konsumenci mogą zrobić zakupy w 15 różnych centrach handlowych o łącznej powierzchni wynoszącej 548 tys. mkw GLA. Jednak popyt na tego typu powierzchnie w mieście utrzymuje się nadal na wysokim poziomie – komentuje Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group. – Jesteśmy przekonani, że inwestycja w dobrze dobranej lokalizacji będzie miała bardzo duży potencjał handlowy. W naszej ocenie taką lokalizacją jest właśnie osiedle Złocień – uzupełnia K. Gaczorek.

Atut Złocień będzie centrum handlowym w formacie convenience. To formuła, która doskonale odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. Zakupy, które można zrobić ekspresowo i wygodnie, w drodze z pracy do domu to duże udogodnienie dla zabieganych mieszkańców miast.

Budowa obiektu Atut Złocień, liczącego 3 tys. mkw. GLA budynku typu strip mall, będzie przebiegać w dwóch etapach. Po pierwszym z nich w centrum znajdzie się około 10 lokali handlowo-usługowych. Tenant mix stworzą uznane na polskim rynku marki spożywcze, modowe, drogeryjne, farmaceutyczne oraz usługowe. Na parkingu przed obiektem znajdzie się miejsce na 100 pojazdów. Za komercjalizację obiektu odpowiada BOIG Property Consulting, firma specjalizująca się w wynajmie powierzchni komercyjnych.

Pięć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa i Pruszkowie, wkrótce też w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany, oraz Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

Dekada Nysa połączy historię z nowoczesnością

19/07/2017
dodany przez Admin Admin

Zrewitalizowane projekty idealnie trafiają w potrzeby nowej generacji konsumentów – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu spółki Dekada SA, której najnowsza inwestycja w Nysie połączy elementy XIX-wiecznej Gazowni Miejskiej z nowoczesną bryłą.

Stare fabryki, obiekty przemysłowe, zaniedbane budynki dworców kolejowych czy autobusowych, w które przez lata nikt nie inwestował – znajdziemy je w całej Polsce, często opuszczone i niszczejące. Szansą dla takich miejsc jest rewitalizacja, dzięki której mieszkańcy zyskują nowoczesną przestrzeń publiczną, tętniącą życiem i oferującą atrakcyjne formy spędzania wolnego czasu, a deweloperzy nieruchomości komercyjnych atrakcyjny obiekt handlowy.

Budowa galerii w ramach projektu rewitalizacyjnego łączy się z wieloma korzyściami, takimi jak m.in. lokalizacja w unikatowym i zabytkowym budynku, dzięki czemu centrum handlowe nie jest już jednym z wielu podobnych do siebie tego typu miejsc, co może stanowić bazę dla niestandardowej strategii marketingowej. Niewątpliwą zaletą jest także umiejscowienie przeważnie w centrach miast lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie. Ponadto zrewitalizowana przestrzeń w sercu miasta, do której wracają handel i usługi, ożywia się.

Tego typu inwestycję w Nysie prowadzi znany, ogólnopolski deweloper – Dekada SA. W ekspertyzach branżowych miasto jest oceniane jako obszar o największym potencjale inwestycyjnym w całym regionie południowo-zachodniej Polski (Colliers International, 2013). Jego potencjał doceniła Dekada, która planuje tu śródmiejską galerię handlową.

– Zrewitalizowane projekty idealnie trafiają w potrzeby nowej generacji konsumentów, szukających w galeriach handlowych nie tylko szerokiej oferty zakupowej, ale również odpoczynku i wyjątkowej atmosfery. Naszą inwestycją w Nysie wpisujemy się również w trend ożywiania centrów miast i przywracania im handlowo-rozrywkowej funkcji – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Galeria Dekada w Nysie będzie dwupoziomowym budynkiem o powierzchni liczącej przeszło 20 tys. mkw. GLA, na której zlokalizowanych zostanie ponad 90 sklepów, liczne restauracje i kawiarnie oraz strefa rozrywki z czteroekranowym multipleksem kinowym. Dla wygody klientów w galerii powstanie podziemny parking na ponad 440 miejsc. Dekada Nysa zlokalizowana będzie w samym centrum przy ul. Kolejowej, w pobliżu rynku oraz dworców PKP i PKS.

W elewacja budynku galerii częściowo wkomponowane zostanie historyczne ogrodzenie XIX-wiecznej Gazowni Miejskiej. W sąsiedztwie głównego wejścia projektanci zaplanowali odbudowę ogrodzenia w jego istniejącej formie i miejscu, dzięki czemu powstanie kameralna strefa rekreacyjno-gastronomiczna dla klientów. Nyska Dekada doskonale wpisze się w istniejącą tkankę urbanistyczną miasta i jednocześnie zachowa historyczny charakter okolicy. Będzie przyjaznym, wielofunkcyjnym obiektem pełniącym rolę centrotwórczą.

– Rewitalizowanie starych obiektów to kolejny krok w rozwoju branży nieruchomości komercyjnych – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA. – Przedsięwzięcia tego typu zwracają zaniedbane tereny miastom, generują powstawanie nowych miejsc pracy, przyciągają znane marki i klientów. Na takich projektach zyskują wszyscy – miasto z jego mieszkańcami, inwestorzy i najemcy. Zależy nam, żeby galeria Dekada była atrakcyjna dla konsumentów zarówno pod względem oferty handlowej, jak i estetyki oraz funkcjonalności przestrzeni, w której można spędzić czas wolny – dodaje A. Walczak.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku i Ciechanowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz, we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

Za komercjalizację projektu odpowiada BOIG Property Consulting.

ETC Swarzędz powiększa ofertę dla najmłodszych

17/07/2017
dodany przez Admin Admin

ETC Swarzędz przechodzi modernizację i wzbogaca swoją ofertę o sklep sieci Smyk. Marka zajmie lokal o powierzchni 510 mkw.

Smyk wraz z takimi markami, jak Reporter Young oraz Kids, stworzą w ETC Swarzędz silną ofertę dla najmłodszych klientów. Jej ciekawym uzupełnieniem będzie specjalnie utworzona strefa dedykowana dzieciom.

Modernizacja ETC Swarzędz weszła w finalny etap. Trwa aranżacja wnętrz oraz lokali należących do najemców. Równolegle działa miasteczko handlowe oraz sklepy tymczasowe, w których najemcy nieprzerwanie prowadzą działalność. Zakończenie prac i uroczyste otwarcie ETC po przebudowie zaplanowane jest już na 7 października br.

- W chwili obecnej koncentrujemy się na pracach wewnątrz budynku. Pierwszym najemcom zostały przekazane lokale i rozpoczęto ich aranżację. Wraz z generalnym wykonawcą pracujemy aktualnie nad wykonaniem części wspólnych, które sprawią, że ETC Swarzędz stanie się miejscem nie tylko zakupów, ale także spotkań i spędzania czasu wolnego – mówi Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park. – Nasi klienci już jesienią będą mogli przejść się zupełnie nowymi, przestronnymi pasażami, odpocząć w miejscach relaksu, przyjść z dziećmi do dedykowanej im strefy czy zjeść posiłek w zupełnie nowej, komfortowej strefie gastronomicznej – dodaje.

W zmodernizowanym ETC Swarzędz na powierzchni 20 tys. mkw. znajdzie się 80 sklepów i punktów usługowych. Najemcami centrum będą zarówno znane, sieciowe marki, takie jak Intermarché, Diverse, Reserved, KiK, Martes Sport, Deichmann, Pepco, Vision Express, Swiss, CCC, Rossmann, Drogeria Natura, Empik, RTV Euro AGD, Maxi Zoo, Top Secret, Yes, Apteka Heureka czy Organic Farma, ale też lokalni przedsiębiorcy, których reprezentować będą sklepy Mine Wine, Kids, Prestige Obuwie, PANI, Biuro Podróży Jamajka oraz kwiaciarnia Artis Flower.

W ETC Swarzędz po modernizacji powstanie także silny sektor usługowy – klienci będą mogli skorzystać m.in. z salonu fryzjerskiego i kosmetycznego, pralni czy klubu fitness. Stworzona zostanie także ciekawa i komfortowa strefa foodcourt. Łączna powierzchnia lokali gastronomicznych w ETC Swarzędz to blisko 1150 mkw., a sektor ten reprezentują m.in. restauracje KFC, Olimp czy Don Lucci, lodziarnia Zielona Budka, cukiernia i piekarnia Piskorskioraz wiele innych. Trwają zaawansowane rozmowy z kolejnymi markami, które są zainteresowane wynajmem lokalu w rozbudowanym ETC Swarzędz. Proces komercjalizacji centrum prowadzi grupa BOIG.

ETC Swarzędz to miejsce, które od prawie 25 lat jest dla lokalnej społeczności miejscem silnie zakorzenionym w tradycjach zakupowych i zarazem jednym z najstarszych obiektów handlowych w Wielkopolsce. Za modernizację centrum odpowiada spółka joint venture, utworzona przez Grupę Capital Park oraz Akron Group. Generalnym wykonawcą prac jest firma Doraco.

Jedwabie i koronki w Silesia Outlet

16/07/2017
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców Silesia Outlet, największego centrum wyprzedażowego powstającego na Górnym Śląsku, dołączyła marka bieliźniarska Bagatelle. Inwestorem centrum jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, a za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

Z roku na rok przychody na globalnym rynku w segmencie bielizny rosną, a w 2016 roku wyniosły ponad 82 mld dolarów, zaś w Europie sektor bielizny stanowi ok. 45 procent udziałów w rynku.

Zgodnie z potrzebami rynku, Silesia Outlet kompletuje najemców z tego sektora. Już wkrótce w centrum pojawi się salon Bagatelle o powierzchni ponad 100 mkw., w którym dostępna będzie oferta najlepszych polskich marek bieliźniarskich.

- Z przyjemnością dołączamy do najemców powstającego w Gliwicach, największego na Górnym Śląsku centrum wyprzedażowego – mówi Maciej Iłowski, właściciel salonów z bielizną Bagatelle. - Obecność wielu popularnych sieci sportowych, modowych oraz sąsiedztwo już istniejących dwóch obiektów retail parku, Auchan i Leroy Merlin, które odwiedza rocznie około 4,5 mln osób oznacza duży potencjał dla naszej marki oraz samego obiektu. W naszym salonie w Outlet Silesia dostępna będzie oferta najlepszych polskich marek jak Dalia, Alles Ewa Bień, Nessa czy Kris Line produkujących nowoczesną ale niezwykle zmysłową i seksowną bieliznę – w doskonałej, outletowej cenie - dodaje Maciej Iłowski.

W Silesia Outlet na powierzchni blisko 20 tys. mkw. GLA znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych.

Lancerto dołącza do Silesia Outlet

12/07/2017
dodany przez Admin Admin

Wzbogaca się sektor mody męskiej w Silesia Outlet, centrum wyprzedażowym powstającym w Gliwicach. Do silnych marek takich jak Vistula i Wólczanka, Kubenz, Pierre Cardin, Bruno Zinger i Lavard dołączyła kolejna znana sieć odzieżowa: Lancerto.

Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, a za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting

– Lancerto SA konsekwentnie realizuje strategię ekspansji w centrach handlowych, które mają najsilniejszą pozycję w danym regionie Polski, a powstająca w Gliwicach Silesia Outlet z całą pewnością ma szansę stać się najpopularniejszym centrum wyprzedażowym na Górnym Śląsku. To także dobre miejsce na rozwój naszej marki – wygodny dojazd samochodem ze wszystkich kierunków i bliskość autostrady A4 oraz zlokalizowanie centrum w strefie zasięgu, którą zamieszkuje ok. 6,5 mln klientów ma szanse zapewnić obiektowi popularność i wysoką odwiedzalność – mówi Tomasz Ciąpała, prezes zarządu Lancerto S.A.

W salonie o powierzchni około 130 mkw. oferowana będzie elegancka odzież męska w dobrych, outletowych cenach. Lancerto to nie tylko garnitury, smokingi, spodnie i wizytowe koszule ale też dodatki: krawaty, spinki, poszetki, buty oraz szeroka oferta ubrań w stylu smart casual: spodni chino, kolorowych skarpet, butów, koszulek polo i okularów przeciwsłonecznych.

W Silesia Outlet na powierzchni blisko 20 tys. mkw. GLA znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. Zakupy będzie można zrobić w salonach min.: Vistuli i Wólczanki, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lee Cooper, Lee Wrangler, Gee One, Pumy, Reebok’a , Adidasa, New Balance, Guess, Umbro a także Venezia i Unisono oraz Pierre Cardin, który w salonie zaoferuje produkty takich marek jak Bugatti i Milestone. Po zakupach będzie można odpocząć w restauracji Olimp lub Mia Pizza.

Dużą zaletą inwestycji jest doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób. Silesia Outlet w ubiegłym miesiącu otrzymała ostateczne pozwolenie na budowę; pierwsze prace budowlane rozpoczną się już w sierpniu, a otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na rok 2018.

6B47 Poland to firma koncentrująca się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski. Należy do grupy 6B47 Real Estate Investors AG, aktualnie rozwijającej i realizującej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości inwestycji przekraczającej miliard euro.

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) od blisko 14 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych, począwszy od wstępnych badań rynkowych, poprzez doradztwo projektowe, pomoc w pozyskiwaniu finansowania, budowę, komercjalizację, kreowanie marki, aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji. Grupa BOIG to spółki, które świadczą wyspecjalizowane usługi w zakresie property consulting, project management, tenants coordination, investment consulting, asset management i marketing.

Quiosque wśród najemców Dekady Nysa

10/07/2017
dodany przez Admin Admin

Ponad 90 sklepów, liczne restauracje i kawiarnie oraz strefa rozrywki. Taka będzie Dekada Nysa – dwupoziomowa, nowoczesna galeria handlowa w sercu miasta. Proces komercjalizacji trwa. Umowę najmu podpisała kolejna znana sieć odzieżowa – Quiosque. Otwarcie obiektu zaplanowano na IV kwartał 2018 r.

Quiosque to polska marka odzieżowa dla kobiet. Oferuje stylowe i eleganckie ubrania uszyte z najwyższej jakości materiałów oraz bogatą paletę dodatków. Kolekcje skierowane są do nowoczesnych pań, które chcą pięknie wyglądać i czuć się swobodnie zarówno w pracy, jak i na co dzień. Quiosque w Dekadzie Nysa zajmie lokal o powierzchni blisko 110 mkw.

– Podpisanie umowy najmu lokalu w Dekadzie Nysa wynika m.in. z potencjału handlowego obiektu, umiejscowionego w atrakcyjnej i perspektywicznej, śródmiejskiej lokalizacji. Jestem przekonany, że kolekcje marki Quiosque, skierowane do nowoczesnych klientek, cieszyć się będą dużym powodzeniem wśród mieszkanek Nysy i okolic – mówi Krzysztof Gamrot, franczyzobiorca marki Quiosque.

– Do tej pory mieszkańcy Nysy na zakupy w sieciowych sklepach musieli podróżować do Opola lub Wrocławia. Teraz pożądane marki będą mieć na miejscu, w galerii Dekada zlokalizowanej w sercu miasta, co bez wątpienia wpłynie tak na komfort dokonywania zakupów, jak na ożywienie centrum Nysy – mówi Wojciech Nowakowski, Dyrektor ds. Rozwoju i Komercjalizacji, Dekada SA. – Niezmiernie się cieszymy, że segment odzieżowy obiektu powiększa się o kolejną markę, której oferta zaspokoi potrzeby wymagających klientek. Chcemy zbudować silny tenant mix, który będzie gwarantem sukcesu Dekady i jednocześnie najemców – dodaje W. Nowakowski.

Galeria Dekada w Nysie będzie dwupoziomowym budynkiem o powierzchni liczącej przeszło 20 tys. mkw. GLA, na której zlokalizowanych zostanie ponad 90 sklepów, liczne restauracje i kawiarnie oraz strefa rozrywki. Dla wygody klientów w galerii powstanie podziemny parking na blisko 440 miejsc. Obiekt usytuowany będzie w ścisłym centrum Nysy, pomiędzy rynkiem a dworcami PKS i PKP, tuż przy głównej arterii miasta. Otwarcie Dekady Nysa, której inwestorem i deweloperem jest Dekada SA, nastąpi w ostatnim kwartale 2018 roku.

Za proces komercjalizacji galerii odpowiada firma BOIG Property Consulting, która ostatnio podpisała umowy najmu z markami takimi jak m.in. CCC, YES, Swiss, Briju, lodziarnio-kawiarnia Grycan, drogeria Rossmann oraz 4F.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku i Ciechanowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz, we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce.

M. Januszko, 6B47: Outlet Silesia skomercjalizowany w 50 proc.

10/07/2017
dodany przez Admin Admin

Projekt Silesia Outlet w Gliwicach otrzymał pozwolenie na budowę. O etapach inwestycji i procesie komercjalizacji obiektu rozmawiamy z Mirosławem Januszko, CEO spółki 6B47

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2016 zaprezentował Pan po raz pierwszy projekt Silesii. W maju tego roku dostali Państwo pozwolenie na budowę. Jak będzie wyglądał harmonogram powstawania tej inwestycji?

Projekt Silesii Outlet w Gliwicach już podczas pierwszej odsłony na SCF spotkał się z zainteresowaniem oraz pozytywnymi opiniami najemców. To utwierdziło nas w przekonaniu, że jest to ważna i potrzebna na Górnym Śląsku inwestycja. Obiekt powstanie w dwóch etapach. Pierwsze prace związane z przygotowaniem terenu pod budowę ruszą już na przełomie sierpnia i września. Jesteśmy na etapie wyboru generalnego wykonawcy. Planowany termin oddania obiektu do użytku to koniec 2018 roku.

Jakie marki chcecie zaprosić do outletu?

W Silesii znajdzie się ponad 120 salonów przede wszystkim znanych marek odzieżowych i obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. W ofercie znajdą się m.in. takie marki, jak Adidas, New Balance, Reebok, Puma, Guess czy polska Wólczanka. Chcemy jednak iść o krok dalej od konkurencji i zaprosić do naszego outletu także takie marki, jak Benetton, Tommy Hilfiger czy Calvin Klein.

W jakim stopniu obiekt jest obecnie skomercjalizowany?

Mamy podpisane umowy na ponad 40 proc. powierzchni najmu. Jesteśmy w trakcie negocjacji z kolejnymi markami. Liczymy na to, że w momencie startu budowy ten proces przyspieszy i jeżeli na tym etapie uzyskamy 50 proc. wynajętych lokali, to możemy mówić o dużym sukcesie. Pamiętajmy, że do tej pory był to projekt jedynie na papierze. Teraz po uzyskaniu pozwolenia wkraczamy w kolejną fazę.

Jeśli mowa o projekcie… Czym będzie się wyróżniał?

Powierzyliśmy go polskiemu biuru architektonicznemu IMB Asymetria. To architekci z dużym doświadczeniem w projektowaniu wielu udanych obiektów, m.in. outletu Kraków Factory czy centrum handlowego Wroclavia. Nasz projekt będzie się wyróżniał prostą, jasną, geometryczną i maksymalnie funkcjonalną bryłą. Silesia Outlet będzie nowoczesną przestrzenią handlową z licznymi udogodnieniami dla klientów. Znakiem rozpoznawczym będzie motyw szachownicy na elewacji. Wydaje się, że mocną stroną inwestycji będzie jej lokalizacja w sąsiedztwie istniejących już hipermarketu Auchan isklepu Leroy Merlin.

Czy klienci zaakceptują ten mix i usytuowanie?

W Polsce outlety zwykło się lokować raczej w miastach niż na ich obrzeżach. Niewątpliwie zaletą inwestycji jest lokalizacja i nie ukrywam, że korzystamy także z tego, że jesteśmy częścią kompleksu Auchan. Jak wiadomo, Auchan od lat buduje swoje centra w najlepszych lokalizacjach, co gwarantuje sukces i nam. Nasze doświadczenia na zachodzie Europy pokazują nam ponadto, że lokalizacje na skrzyżowaniach autostrad, poza centrami miast, ale jednak w sąsiedztwie silnych aglomeracji to strzał w dziesiątkę. Podam tu przykład zlokalizowanego pod Wiedniem Fashion Outlet Parndorf. To obiekt właśnie usytuowany na skrzyżowaniu autostrad, generujący bardzo wysokie obroty i odwiedzalność. Coś podobnego chcemy stworzyć w Gliwicach. Z jednej strony chcemy być częścią ogromnej aglomeracji z populacją o dużej sile nabywczej, a z drugiej w obrębie zjazdu z autostrady A4 Kraków – Wrocław i skrzyżowania z autostradą A1 Gdańsk – Ostrawa. W ten sposób do Silesia Outlet w Gliwicach będzie można się dostać w łatwy sposób ze wszystkich kierunków jazdy. Już teraz trasę tę pokonuje blisko 50 tys. aut dziennie.

Czy to zapewni odwiedzalność?

Rynek outletowy w Polsce przeżywa teraz boom. Proszę spojrzeć na parkingi wszystkich outletów w weekendy. Są zapełnione w 90 proc. Nowy outlet wpisze się w potrzeby zakupowe mieszkańców Katowic, Gliwic, Zabrza, Bytomia, Tarnowskich Gór, Mikołowa, Kędzierzyna-Koźla, Opola czy Rybnika oraz okolicznych miast. W strefie naszego bezpośredniego oddziaływania (do 90 minut jazdy samochodem) mieszka ok. 6,5 mln klientów. Ponadto Gliwice znajdują się na liście polskich miast z najwyższym dochodem na mieszkańca.

Rusza kolejny projekt Street Mall „Vis à Vis”

07/07/2017
dodany przez Admin Admin

Nowy projekt handlowy typu convenience powstanie na skrzyżowaniu ulic Przyczółkowej i Pałacowej w warszawskim Wilanowie. Sieć Street Mall „Vis à Vis” poszerza swoje portfolio. Realizacją inwestycji zajmą się wspólnie Grupa Capital Park oraz Real Management S.A. Prace nad budową rozpoczną się w III kwartale br. i potrwają ok. 11 miesięcy.

Powierzchnia centrum, na której znajdzie się od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych wyniesie blisko 4,3 tys. mkw. Przed obiektem znajdzie się parking ze 104 miejscami postojowymi oraz stojaki na rowery. W bezpośrednim sąsiedztwie jest zlokalizowany supermarket Biedronka, który będzie stanowił uzupełnienie oferty Street Mall „Vis à Vis”. Proces komercjalizacji obiektu przeprowadza Grupa Capital Park oraz firma BOIG.

– Aktualnie koncentrujemy się na wynajęciu największych powierzchni i prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma potencjalnymi najemcami – mówi Maciej Mędrek, Leasing Manager w firmie Capital Park.

– Posiadamy pozwolenie na budowę i równolegle prowadzimy przetarg na wybór Generalnego Wykonawcy. Planujemy ruszyć z budową jeszcze w III kwartale bieżącego roku – dodaje Ewa Śmigielska, Dyrektor Działu Construction w firmie Real Management.

Inwestycja składać się będzie z dwóch funkcjonalnych budynków, w których będzie możliwość dzielenia powierzchni na wygodne, nowoczesne i przystosowane do potrzeb najemców moduły. Pomiędzy budynkami znajdzie się wspólna przestrzeń rekreacyjno-wypoczynkowa.

Centrum zostanie zlokalizowane w południowej części Warszawy przy ulicy Przyczółkowej, będącej jedną z głównych arterii komunikacyjnych stolicy. Trasę tę codziennie pokonuje kilkanaście tysięcy osób, które dojeżdżają z Wilanowa, Ursynowa bądź Konstancina-Jeziornej w stronę centrum miasta. Dodatkowo, obiekt będzie usytuowany ok. 600 metrów od planowanego węzła Południowej Obwodnicy Warszawy S2, co umożliwi łatwy dojazd do głównych tras wylotowych. Street Mall „Vis à Vis” Przyczółkowa będzie również dostępny za pomocą 7 linii autobusowych komunikacji miejskiej.

Street Mall „Vis à Vis” to czwarty projekt tej sieci. Pozostałe funkcjonują w Toruniu, Radomiu oraz w Łodzi. Obiekty zostały oparte na formule dostępności i otwarciu handlu na zewnątrz. Wejścia do lokali są dostępne bezpośrednio z parkingu oraz alejek wokół obiektu, a powierzchnie wspólne zostały ograniczone do minimum, by umożliwić klientom szybkie i komfortowe zakupy w drodze do domu.

Tkalnia będzie nowym centrum Pabianic

07/07/2017
dodany przez Admin Admin

Chcemy, żeby pabianicka Tkalnia miała własne wibracje, była częścią miasta w której można nie tylko zrobić zakupy, ale w wyjątkowej atmosferze dobrze spędzić czas – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel spółki A&A.

Grupa A&A to właściciel m.in. pola golfowego, rewitalizowanego zamku w Niemodlinie, sieci sklepów z biżuterią, a teraz także projektu centrum handlowego Tkalnia w Pabianicach. Jakie były początki Państwa działalności?

A&A to rodzinna firma założona ponad 20 lat temu przez moich rodziców Arkadiusza i Annę. Stąd nazwa firmy A&A od pierwszych liter imion moich rodziców. Na początku swojej działalności zajmowali się hurtową sprzedażą galanterii skórzanej. Zaopatrywali wówczas ponad 300 sklepów. Później przyszedł czas na handel złotem i biżuterią. Kolejnym etapem było otwieranie własnych sklepów jubilerskich i założenie pracowni, dzięki której mogliśmy projektować biżuterię według własnych pomysłów. Na koncie mamy zatem wyroby jubilerskie dla papieża Jana Pawła II, królowej brytyjskiej czy Otylii Jędrzejczak. Następnym etapem rozwoju Grupy A&A był zakup nieruchomości, w których rodzice mieli sklepy. Obecnie mamy w Łodzi 7 sklepów – 5 przy ul. Piotrkowskiej, jeden przy ul. Kościuszki oraz jeden w centrum handlowym Port Łódź.

Mówił Pan, że A&A to firma rodzinna. Kto zatem stoi za pozostałymi sektorami, w których działa Grupa A&A?

Sieć sklepów jubilerskich A&A Dom Jubilerski jest rozwijana przez mojego brata Artura. Siostra Amanda zdecydowała, że będzie grała w golfa, rozwijając Akademię Golfa na terenie A&A. Tkalnia, nasz najnowszy projekt centrum handlowo-rozrywkowego jest z kolei realizacją mojej pasji, którą są nieruchomości. Uważam za niezwykłe to, że mogę przyczynić się do stworzenia obiektu, który zostanie miejscem spotkań mieszkańców miasta i będzie im służył przez długie lata.

Jaka zatem będzie pabianicka Tkalnia?

Chcemy, aby to było miejsce centralne w mieście, tętniące życiem i swoim klimatem. Coś na kształt Hali Koszyków w Warszawie, gdzie bywam częstym gościem.

Sądzi Pan, że Pabianiczanie są gotowi na takie miejsce?

Atmosferę tworzą ludzie. My chcemy przede wszystkim dać miejsce, gdzie Pabianiczanie taką swoją własną będą mogli stworzyć. To będzie miejsce ze swoimi lokalnymi wibracjami. W celu przygotowania jak najlepszego projektu piszemy z miastem program rewitalizacji miasta, gdzie wpisujemy ten nasz teren jako nowy rynek miasta. Nazywamy to nowym centrum Pabianic. Naszą ideą jest połączenie północy z południem miasta nową drogą i połączenie bulwarów miasta z polem golfowym i z centrum handlowym tak, aby to wszystko tworzyło jednolitą tkankę miejską. Proszę pamiętać, że Tkalnia powstaje na terenie dawnych fabryk, które kiedyś stanowiły centralne ośrodki miasta i wokół których miasto się rozrastało. Chcemy do tego wrócić i oddać te tereny pod lokalny handel.

Na jakim etapie jest aktualnie ta inwestycja?

Teren pod centrum handlowe nabyliśmy 8 lat temu. W czerwcu tego roku złożyliśmy dokumenty starając się o pozwolenie na budowę. W sierpniu chcemy zacząć rozbiórkę, a we wrześniu budowę. Planujemy otwarcie Tkalni na przełom 2018/2019 roku.

Jak będzie wyglądała Tkalnia?

Projekt zakłada budowę 4 budynków, w których znajdzie się ok. 40 sklepów i specjalny pasaż handlowy z ofertą lokalnych najemców takich jak piekarnia, cukiernia, lokalny sklep mięsny, stragany ze świeżymi produktami oraz lokale gastronomiczne. Widzimy coraz większą potrzebę ludzi do zakupów w miejscach z klimatem, gdzie można porozmawiać z dostawcą, samemu wybrać towar, napić się kawy. Taka właśnie będzie Tkalnia.

Jakie marki chcecie zaprosić do projektu i na jakim etapie komercjalizacji jest obecnie ta inwestycja?

Przede wszystkim w Tkalni powstanie pierwsze w mieście kino. Prowadzimy rozmowy dotyczące najmu 1,2 tys. mkw. powierzchni na 4 sale kinowe z kilkoma znanymi sieciowymi operatorami kinowymi. W Tkalni będzie miejsce także dla sieci modowych, obuwniczych, sportowych i drogeryjnych.