Dziś otwarcie Atut Bełchatów

08/08/2019
dodany przez Admin Admin

KG Group otwiera nowe centrum Atut w Bełchatowie. W czwartek 8 sierpnia KG Group otworzy nowe centrum handlowe Atut w Bełchatowie. Będzie to już szósty obiekt handlowy wybudowany przez krakowskiego dewelopera.

Centrum Atut Bełchatów powstało przy ul. Armii Krajowej, w pobliżu ul. Wojska Polskiego, głównej arterii komunikacyjnej miasta. W niewielkiej odległości od centrum znajdują się duże osiedla mieszkaniowe, m.in. Osiedle Dolnośląskie, zamieszkiwane przez ponad 20 tysięcy mieszkańców. Ponadto obiekt położony jest w miejscu bardzo mocno związanym z handlem.
– Naszym celem było stworzenie centrum, które da mieszańcom Bełchatowa nowe możliwości zakupowe i uzupełnił ofertę handlową znajdujących się w pobliżu galerii między innymi o sklepy, których do tej pory w mieście nie było – podkreśla Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group.

Oferta handlowa w centrum Atut Bełchatów

Wśród najemców centrum Atut Bełchatów znajdują się Biedronka, Neonet oraz dynamicznie rozwijające się i cieszące się ogromną popularnością w Polsc e sklepy z artykułami wielobranżowymi – Action oraz Tedi. Na parkingu przed centrum Atut znajduje się blisko 200 miejsc postojowych. – Szeroka i różnorodna oferta oraz układ wejść bezpośrednio z parkingu, sprawią, że centrum będzie sprzyjać wygodnym i szybkim codziennym zakupom – podkreśla prezes KG Group.
KG Group planuje już rozbudowę centrum Atut w Bełchatowie. W kolejnym etapie grono najemców obiektu mają uzupełnić m.in. popularne sieci dyskontowe. Docelowo w centrum o powierzchni około 6,6 tys. mkw. będzie funkcjonować 10 lokali handlowo-usługowych.
Atut Bełchatów jest już szóstym centrum handlowym otwartym przez KG Group. Obiekty z charakterystycznym żółtym słoneczkiem funkcjonują już w Krakowie (Atuty Ruczaj, Grażyny i Złocień) oraz w Pruszkowie i Węgrzcach koło Krakowa.
KG Group nie zamierza zwalniać tempa rozwoju sieci Atut. W planach dewelopera znajdują się już kolejne centra w Krakowie – przy ul. Nowohuckiej i Ks. Józefa oraz obiekty w Wieliczce i Suchej Beskidzkiej.

Nowe centrum handlowe w Pabianicach. Tkalnia to efekt rewitalizacji poprzemysłowego terenu

01/07/2019
dodany przez Admin Admin

Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach już działa. Obiekt powstał na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche&Ender przy ul. Grobelnej. Inwestorem jest firma A&A.

Centrum jest zlokalizowane w sercu miasta, w sąsiedztwie terenów zielonych – Parku Słowackiego i Pola Golfowego A&A.
- Tkalnia to obiekt, który jest czymś więcej niż centrum handlowym. To kompleks stworzony z myślą o pabianiczanach – wychodzący naprzeciw ich potrzebom, nowoczesny, na miarę dzisiejszych czasów. Naszym celem było ożywienie centrum Pabianic i sprawienie, aby to miejsce ponownie tętniło życiem i było punktem spotkań wszystkich pokoleń – komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A.
Pabianice to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w aglomeracji łódzkiej. Stabilna polityka budżetowa, wzrost wydatków na edukację i wysoki poziom wykształcenia mieszkańców wpływają na jego dynamiczny rozwój. - Nasze miasto ma duży potencjał i bogatą historię. Cieszę się, że tak znaczący inwestor potrafił to docenić i wykorzystać. Dzięki budowie „Tkalni” poprzemysłowy teren dostaje nowe życie, a centrum miasta zyskuje atrakcyjne miejsce handlowo-rozrywkowe. Cała inwestycja idealnie wpisuje się w plany rewitalizacji Pabianic – komentuje prezydent Pabianic, Grzegorz Mackiewicz.
Tkalnia to obiekt o powierzchni 12 tys. mkw. GLA, na których znajduje się 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych.
Za komercjalizację obiektu, która obecnie zrealizowana jest w blisko 100%, odpowiada BOIG Property Consulting. Wśród najemców centrum znajdują się popularne marki m.in.: Reserved, Media Expert, Sinsay, Diverse, CCC i Martes Sport, część z nich, jak Smyk, Empik, House czy Hebe pojawiła się w Pabianicach po raz pierwszy.
Ważny element obiektu stanowi pasaż spełniający funkcję rynku miejskiego, który powstał z myślą o lokalnych przedsiębiorcach. Pozostały w nim do wynajęcia ostatnie wolne lokale o powierzchni od 15 mkw. do 50 mkw. z przeznaczeniem na prowadzenie działalności handlowej lub usługowej. W ofercie centrum znajdzie się także kino Helios, którego otwarcie nastąpi jesienią tego roku.
Inwestorem centrum jest A&A. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Awbud, a pieczę nad realizacją inwestycji pełniła firma Trebbi Polska. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting. Zarządcą obiektu jest Savills Property Management.

NEINVER i Nuveen Real Estate kupują Silesia Outlet

27/06/2019
dodany przez Admin Admin

Neptune, spółka joint venture NEINVER i Nuveen Real Estate, nabyła Silesia Outlet w Gliwicach od 6B47 Real Estate Investors za 31,5 mln euro. To szósty obiekt Neptune w Polsce i piętnasty w Europie, włączając jeden projekt w fazie rozwoju.

Silesia Outlet został otwarty 27 marca tego roku. Na 12 tys. mkw. gromadzi 60 sklepów, w tym m.in. Bugatti, Bytom, Guess, Diverse, Home & Cook, New Balance, Only, Pepe Jeans, Pierre Cardin, Puma, Triumph i Reebok.
NEINVER odpowiada za zarządzanie centrum outlet od momentu otwarcia. W drugiej fazie projektu, planowane jest rozszerzenie oferty do 20 tys. mkw. powierzchni handlowej i 120 sklepów.
Centrum zlokalizowane jest w Gliwicach, obok centrum handlowego Auchan i marketu budowlanego Leroy Merlin, a także w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław. W obszaże oddziaływania centrum znajduje ponad 6,5 mln mieszkańców.
- Zakup Silesia Outlet to nowy kamień milowy w strategii rozwoju Neptune, którego celem jest zbudowanie wiodącej platformy outletowej w Europie. Centrum ma duży potencjał, w tym silną kombinację marek i doskonałą lokalizację, blisko kluczowych połączeń komunikacyjnych - komentuje Carlos González, Managing Director NEINVER.
- Wierzymy w potencjał polskiego rynku i cieszymy się, że Silesia Outlet trafi do portfolio Neptune. W początkowym okresie czekamy na nowe marki i nowych klientów, zachęconych udanym otwarciem - dodaje Charlotte Ashworth, Fund Manager, Neptune Nuveen Real Estate.
Za przygotowanie koncepcji komercjalizacji projektu, wynajem oraz project management odpowiedzialna była firma BOIG.
Spółka Neptune, wyłączny udziałowiec joint venture, została utworzona w 2014 roku przez NEINVER oraz Nuveen Real Estate.

BOIG 15 lat na rynku. Zawsze o krok przed trendami

08/05/2019
dodany przez Admin Admin

Najwięcej satysfakcji przynoszą nam chwile tuż po otwarciu centrum, kiedy widać, że ludzie czekali na pojawienie się w okolicy nowego obiektu i chętnie robią w nim zakupy.

O tym skąd wzięła się nazwa BOIG, jak pozyskać Inditex i Grupę H&M do mniejszej miejscowości i ile to kosztuje – rozmawiamy z Wojciechem Cieślakiem – CEO oraz Tomaszem Rydlewskim i Grzegorzem Augustynem – Współzałożycielami i Członkami Zarządu Grupy BOIG
BOIG działa na rynku nieruchomości komercyjnych od kilkunastu lat. Jak zaczynaliście ?
Wojciech Cieślak: Firma została założona dokładnie 15 lat temu przez grupę przyjaciół. Zaczęliśmy dynamicznie się rozwijać, kiedy dołączyli do nas Tomasz Rydlewski i Grzegorz Augustyn. Zwiększyliśmy liczbę pracowników i zakres działalności. Ten podstawowy skład już od lat się sprawdza i pozostaje bez zmian.
Początkowo jednak działaliście pod szyldem międzynarodowej firmy Lambert Smith Hampton?
Tomasz Rydlewski: Na początku naszej działalności byliśmy niepewni rynku, więc zdecydowaliśmy się na franczyzę. Lambert Smith Hamptonto brytyjska firma, która wówczas udzieliła nam niezbędnego zaplecza do funkcjonowania i pod jej logo działaliśmy przez kilka lat. LSH jest dużym pośrednikiem nieruchomości w Anglii, działającym w segmencie residential. Po dwóch latach współpracy nabraliśmy pewności, że mamy już wystarczająco dużo doświadczenia, by zacząć działać samodzielnie. Postanowiliśmy więc stworzyć niezależną firmę pod własnym logo.
Skąd wzięła się nazwa firmy?
WC: W tamtych latach byłem pod dużym wrażeniem książki The Blue Ocean Strategy – popularnej publikacji grupy ekonomistów z USA, którzy udowadniali, że poprzez odpowiednią strategię nawet w wyjątkowo trudnych branżach można stworzyć firmę, która będzie odnosić sukcesy. Jednym z przykładów jest branża cyrkowa, która od wielu lat nie ma dobrego PR-u i traci zwolenników. Jednak Cirque De Solei odniósł wielki sukces właśnie dzięki zastosowaniu strategii Blue Ocean. Uznaliśmy, że my również możemy pójść nową drogą i znaleźć swój błękitny ocean. Naszym założeniem było wykorzystanie trendów, które wówczas przychodziły do Polski z Europy Zachodniej i pokazanie innych standardów niż te, które oferowali dotychczas kluczowi agenci na rynku nieruchomości w Polsce.
Od początku oferowaliście pełen zakres usług związanych z rynkiem nieruchomości komercyjnych?
Grzegorz Augustyn: Dołożyliśmy wszelkich starań, by obsłużyć potencjalnego klienta na każdym etapie inwestycji. Zaoferowaliśmy zatem nie tylko usługę komercjalizacji, ale znacznie szersze spektrum działań. Mogliśmy odpowiadać za projekt od jego stworzenia, aż po otwarcie i funkcjonowanie.
WC: Nie miałem doświadczenia w pracy agencyjnej, wcześniej pracowałem tylko dla deweloperów – Plaza Centres i Apsys. Miałem jednak pewność, że klientom trzeba zaoferować obsługę kompleksową. Jeśli pojawi się firma zainteresowana inwestycją w rynek nieruchomości komercyjnych, to naszym obowiązkiem jest zapewnienie jej obsługi na każdym etapie: doradzenie w jakiej wielkości miasta celować, jaki format obiektu wybrać i w końcu skalkulować ile na tym zarobi. Tak stworzyliśmy działy, które zajmują się finansowaniem, budową, zarządzaniem, marketingiem i komercjalizacją.
Wtedy też pojawiły się na rynku centra convenience i zaczęto inwestować również w mniejszych miastach.
WC: To prawda. Możemy pochwalić się tym, że byliśmy prekursorami w realizacji tego formatu. Naszą siłą był fakt, że nie czekaliśmy na to, co przyniesie rynek, jak wówczas większość agencji w Polsce, ale przyglądaliśmy się trendom z zagranicy i przenosiliśmy je na nasz grunt. Tłumaczyliśmy inwestorom, że w mniejszych miastach także potrzebna jest oferta modowa, restauracyjna, rozrywkowa.
TR: Przekonywaliśmy inwestorów i najemców do zaistnienia w nowych formatach, które w Polsce dopiero zaczynały się pojawiać. Wiedzieliśmy np., że Polacy lubią markową odzież, ale często ich na nią nie stać. Jako pierwsi dostrzegliśmy potencjał w centrach wyprzedażowych iskomercjalizowaliśmy ponad 50 proc. dzisiejszego rynku outletowego w Polsce. Pracowaliśmy między innymi przy Fashion House w Sosnowcu, Gdańsku i Piasecznie, które dziś funkcjonują jako Designer Outlet oraz Ptak Outlet, obiektach w Białymstoku i ostatnio w Gliwicach, gdzie wspólnie z 6B47 oddaliśmy do użytku Silesia Outlet. Mamy na swoim koncie 11 funkcjonujących centrów convenience sieci Dekada, 7 obiektów tego typu sieci Atut i jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.
Inwestorzy już wtedy dostrzegli potencjał mniejszych miast. Zaczęły pojawiać się m.in. centra Dekady. A jak było z najemcami? Ciężko było ich przekonać?
TR: Początki były trudne, ale mamy w swoim portfolio wprowadzenie marki H&M do Żyrardowa, czy brandów Grupy Inditex do Bydgoszczy. To był w tamtych czasach ewenement. H&M otwierał sklepy tylko w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Nam udało się zaprosić ich do Dekady w 40-tysięcznym Żyrardowie. To była pierwsza taka umowa tego najemcy.
WC: Podobnie było z Grupą Inditex. Założyłem się z prezesem, właścicielem firmy Parkridge, Jonem Cutsem, o butelkę szampana „mojej wielkości”, że uda mi się ich pozyskać dla projektu Focus Mall w Bydgoszczy. Udało się. Po raz pierwszy weszli do miasta liczącego mniej niż pół miliona mieszkańców i to ze wszystkimi swoimi brandami. Szampan pokaźnych rozmiarów dotarł do mnie prywatnym samolotem.
Jak to się udało?
WC: Wsiadłem w samolot i wylądowałem w La Coruna, w Hiszpanii. Spotkałem się osobiście z Dyrektorem ds. Ekspansji. Przedstawiłem twarde dane demograficzne, a on to docenił. Po jakimś czasie przyleciał nawet do Polski i zaprezentowaliśmy mu wszystkie obiekty Focus Mall.
Inaczej negocjowało się wtedy i dziś?
TR: Bywało różnie. Największym problemem było to, że firmy nie wierzyły w potencjał naszego rynku i w większości nie miały w Polsce swoich przedstawicielstw. Z czasem udało się to zmienić. Dziś mogę śmiało powiedzieć, że naszą siłą jest relacja z najemcami. Obserwowanie ich ekspansji i dostarczenie optymalnej dla nich powierzchni jest największą satysfakcją.
Poza komercjalizacją, BOIG oferuje także usługi project managementu i budowy. Jak teraz projektuje się centra handlowe?
GA: Główny trend to odejście od wielkich supermarketów i inwestowanie w centra convenience. Coraz ciekawszym formatem staje się też mixed-use, łączący wiele funkcji: od handlu poprzez rozrywkę czy funkcje mieszkalne i biurowe.
WC: Na uwagę zasługuje fakt, że przy takim nasyceniu rynku, jakie widzimy obecnie, coraz większa liczba inwestorów orientuje się, że pomyliła się co do szacunków i możliwości generowania czynszów w obiektach handlowych. Wiele projektów jest zamykanych, a jeszcze więcej ma kłopoty z obsługą długu. Część projektów nawet nie powstaje, pomimo włożonych już środków. I tu znów przychodzimy z pomocą, przygotowując analizy obecnego stanu i potencjału nieruchomości. Doradzamy, co w takiej sytuacji zrobić – jak sprawić, aby obiekt znów mógł zyskać na popularności i osiągać zyski. Nasza strategia polega na realizowaniu tylko rentownych projektów i nikt jeszcze nie stracił na powierzonych nam inwestycjach. Niestety, skutkiem takiej polityki jest to, że czasem musimy odmówić współpracy, jeśli naszym zdaniem projekt nie ma szans powodzenia.
Co doradzacie najczęściej?
TR: Czasem niezbędna jest całkowita zmiana profilu centrum handlowego, czego przykładem może być Galeria Podlaska czy Galeria Rumia, dla których najlepszym rozwiązaniem jest przekształcenie w outlet. Czasem wystarczy rozbudowa, poszerzenie strefy restauracyjno-rozrywkowej lub wprowadzenie do obiektu kina. Zdarza się także, że obiekt musi zupełnie zmienić funkcję na np. biurową.
Który z etapów przygotowywania inwestycji jest najciekawszy?
WC: Najwięcej satysfakcji przynoszą chwile tuż po otwarciu centrum, kiedy widać, że ludzie czekali na pojawienie się w okolicy nowego obiektu i chętnie robią w nim zakupy. Tak było w przypadku otwarcia Silesia Outlet – z tym projektem wyszliśmy o oczko wyżej niż obowiązujące standardy. To widać w zastosowanych tam rozwiązaniach, kolorystyce, oświetleniu. W pierwszym dniu działania obiekt odwiedziło o 60 proc. klientów więcej, niż szacowali eksperci. To też dobrze wróży mu na przyszłość.
Który z projektów jest panów ulubionym?
WC: Kwintesencją naszych wieloletnich doświadczeń jest nasze „najmłodsze dziecko”, czyli Silesia Outlet w Gliwicach. Piękny, funkcjonalny obiekt precyzyjnie wpisujący się w lokalny rynek i potrzeby klientów. W kategorii obiektów śródmiejskich moim ulubionym jest Dekada Żyrardów. Projekt mały, ale bardzo atrakcyjny. W tkankę starej części Żyrardowa, gdzie Filip de Girard stworzył własną fabrykę i domy dla mieszkańców, udało się wbudować obiekt, który doskonale wkomponował się w przestrzeń miejską. Współgra z fasadą z czerwonej cegły, ma bardzo dobre proporcje i pasuje do otoczenia. Odpowiada też potrzebom mieszkańców, którzy chętnie z niego korzystają. Dobrze wspominam ten projekt również ze względu na to, że od niego zaczęła się nasza współpraca z marką H&M.
TR: Wierzymy także, że najciekawsze i najambitniejsze projekty są jeszcze przed nami.
Jakie plany ma BOIG na najbliższy czas?
GA: Aktualnie przygotowujemy kilkanaście projektów, o różnym charakterze, na terenie całego kraju. Do najciekawszych zaliczyć można najnowszy, multifunkcyjny projekt realizowany wspólnie ze spółką Dekada. Znacznie różni się on od dotychczasowych realizacji spółki i będzie największą inwestycją w portfolio Dekady. Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany podczas kwietniowych targów Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards i spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem branży. Dużo uwagi poświęcamy też obecnie Galerii Handlowej Dekada w Nysie. Będzie to najnowocześniejszy z dotychczasowych obiektów Dekady, liczący 19 tys. mkw. GLA, z doskonałą lokalizacją w samym sercu miasta, nieopodal Rynku i dworców – autobusowego i kolejowego. Jego otwarcie planowane jest na drugą połowę 2020 roku.
WC: Kolejne obiekty pod szyldem Dekada, nad którymi pracujemy, to zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim, realizowane w ścisłym centrum miast, wraz z nowymi dworcami. W Koninie posiadamy pozwolenie na budowę i w wakacje rozpoczynamy realizację, do której przygotowujemy się już od blisko 4 lat.
TR: Pracujemy też nad kolejnymi obiektami dla KG Group: centra convenience sieci Atut pojawią się w Wieliczce, Bełchatowie i Suchej Beskidzkiej. W tym roku w stolicy Małopolski rusza także budowa Cracovia Outlet – centrum wyprzedażowego zintegrowanego z convenience shopping center Atut, które komercjalizujemy. Natomiast już w czerwcu tego roku otwarte zostanie centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach, dla którego stworzyliśmy tenant mix. Dzięki temu obiekt stanie się nie tylko ważnym punktem handlowym, ale także centrum rozrywki i spędzania wolnego czasu dla mieszkańców miasta. W międzyczasie przygotowujemy kilkanaście innych projektów, których realizację chcemy rozpocząć w ciągu najbliższych dwóch lat.

W. Cieślak, prezes BOIG: projekt Silesia Outlet przygotowaliśmy od podstaw

27/03/2019
dodany przez Admin Admin

Przestrzeń, w której powstaje nowy projekt musi być obszarem atrakcyjnym dla inwestora i dewelopera, ale przede wszystkim potrzebnym i przyjaznym dla przyszłych klientów. Tym kierowaliśmy się tworząc m.in. najnowszy obiekt w Gliwicach. Projekt Silesia Outlet przygotowaliśmy od podstaw – poprzez badania rynku, znalezienie odpowiedniej działki, stworzenie unikalnego konceptu obiektu, zapewnienie inwestowania i komercjalizację, aż po oddanie w zarządzanie gotowego obiektu – mówi dla Retailnet Wojciech Cieślak, prezes The Blue Ocean Investment Group (BOIG)

Polski rynek tradycyjnych nieruchomości komercyjnych oficjalnie dojrzał. Fakt ten potwierdzają zgodnie wszyscy eksperci, podkreślając, że jednocześnie otwierają się nowe możliwości dla alternatywnych projektów handlowych. O aktualnej sytuacji na polskim rynku handlowym, kierunkach jego rozwoju i planach na przyszłość rozmawiamy z Wojciechem Cieślakiem, prezesem The Blue Ocean Investment Group (BOIG) oraz Katarzyną Szabelską, Associate Director w BOIG – spółce, która od ponad 15 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi na rynku nieruchomości komercyjnych.
Jak w Państwa ocenie dojrzałość rynku i mnogość formatów, które pojawiają się na rynku nieruchomości handlowych wpłynie na jego dalszy rozwój?
Wojciech Cieślak: W całej Europie, także w Polsce, wkroczeniu w dojrzałą fazę towarzyszy spowolnienie przyrostu nowej podaży. Dojrzałe rynki zbliżają się do poziomu nasycenia, maleje zapotrzebowanie na nowe centra handlowe, ale starzenie się zasobów stwarza okazję dla tych, którzy na mocno nasyconym rynku potrafią znaleźć niszę i mądrze ją zagospodarować. Biorąc pod uwagę, że ok 1/3 powierzchni w europejskich galeriach handlowych powstała 20 lat temu, jedną z dróg rozwoju w najbliższych latach będą nadal przebudowy istniejących obiektów i ich modernizacje w kierunku obiektów o charakterze mieszanym.
Katarzyna Szabelska: Uwaga naszego rodzimego rynku będzie kierowała się także w stronę centrów outletowych. Dotychczas obecne głównie w aglomeracjach i na obrzeżach miast, będą pojawiać się także w ich centrach, czy to jako samodzielne obiekty, czy też jako element projektów mixed-use. Outlety, które stanowią obecnie zaledwie 5 proc. powierzchni handlowej w Polsce, mają dziś ogromny potencjał podjęcia rywalizacji z kanałem online, a dostępna w nich jakość i wartość marek z sektora premium, deficytowa w tradycyjnych obiektach handlowych, może zaspokoić rosnące apetyty wymagających klientów.
Polskie outlety spotykały się dotychczas z zarzutem, że nie różnią się znacząco od tradycyjnych centrów handlowych, podobnie jest z cenami. Czym obiekty wyprzedażowe mogą konkurować z tradycyjnymi galeriami?
KS: W odróżnieniu od rynków wschodzących, na których rozwój wpływa wzrastająca liczba konsumentów, w naszym kraju dominującą rolę odgrywa obecnie konsumpcja per capita. Stać nas na coraz więcej, a to naturalnie kieruje uwagę konsumentów w stronę marek o wyższej wartości. Zainteresowanie sektorem premium i grupa aspirujących do niego klientów rosną. Dostrzegły to także największe marki obsługujące tę część rynku i nasze rodzime outlety coraz częściej będą gościły największych międzynarodowych graczy. Oferta dobrych sklepów wyprzedażowych przestaje już opierać się na markach znanych z tradycyjnych centrów handlowych, a ich ceny nie odbiegają od propozycji sklepów internetowych. Obok luksusowych butików, klienci coraz częściej znajdą też w outletach salony ze sprzętem elektronicznym czy wyposażeniem domu i niespotykaną wcześniej w tego typu obiektach bogatą ofertę rozrywki, restauracje, kawiarnie czy punkty usługowe. To naturalna konsekwencja zmian krajobrazu konsumenckiego i dostosowującego się do jego potrzeb rynku. Klient, który dotychczas spędzał w centrum wyprzedażowym ok. 1,5 h, gotowy jest zostać dłużej, o ile zapewnimy mu doświadczenia, których oczekuje. Rozbudowana oferta pozahandlowa podnosi komfort zakupów i zachęca konsumentów do coraz częstszych wizyt w centrum i spędzania w nim wolnego czasu. To siła i przewaga konkurencyjna nowoczesnych centrów wyprzedażowych.
Lokalizacja, gęstość zaludnienia, zasięg oddziaływania to czynniki, które mają stanowić najistotniejsze części składowe sukcesu obiektu handlowego. To solidne podstawy, ale czy jedyne?
WC: Punktem wyjścia powinno być zawsze to, że każdy tego typu projekt tworzony jest dla ludzi. Przestrzeń, w której powstanie musi być obszarem atrakcyjnym dla inwestora i dewelopera, ale przede wszystkim potrzebnym i przyjaznym dla przyszłych klientów. Tym kierowaliśmy się tworząc m.in. najnowszy obiekt w Gliwicach. Projekt Silesia Outlet przygotowaliśmy od podstaw – poprzez badania rynku, znalezienie odpowiedniej działki, stworzenie unikalnego konceptu obiektu, zapewnienie inwestowania i komercjalizację, aż po oddanie w zarządzanie gotowego obiektu.
Skąd decyzja o lokalizacji tego projektu właśnie w Gliwicach?
KS: Śląsk to jeden z najzamożniejszych obszarów Polski, od lat utrzymujący najwyższe indeksy siły nabywczej. Ponad 4,5 milionowa aglomeracja miała dotychczas do dyspozycji tylko jedno centrum wyprzedażowe w Sosnowcu. Kolejny obiekt tego typu, uzupełniający i poszerzający ofertę, był tu po prostu potrzebny. Biorąc pod uwagę charakterystyczną strukturę śląskiej komunikacji, gdzie mieszkańcy stale podróżują pomiędzy miastami i gminami, ważna była lokalizacja obiektu przy najważniejszych drogach przejazdowych – Silesia Outlet znajduje się przy autostradzie A4 i skrzyżowaniu głównych szlaków komunikacyjnych. Fakt, że tuż obok funkcjonują silne obiekty handlowe Auchan i Leroy Merlin odwiedzane rocznie przez 4,5 mln. klientów, tylko potwierdza potencjał miejsca. Dzięki lokalizacji w samym centrum aglomeracji, w bezpośrednim zasięgu obiektu do 60 min. jazdy samochodem znajdują się 4 mln. klientów, a kolejne 2,5 miliona dotrze tu w zaledwie 0,5 h dłużej.
Za realizacją każdego świetnego projektu stoi czas i sztab podmiotów zaangażowanych w proces inwestycyjny, budowlany, komercjalizację, marketing i w końcu oddanie gotowego obiektu do użytku publicznego. Ryzyko powodzenia i utrzymania założonego planu maleje z każdym niedotrzymanym terminem, nierzetelnością podwykonawców, przekroczonymi budżetami czy problemem ze zbudowaniem planowanej struktury najmu. Jak to wyglądało w przypadku Silesia Outlet?
WC: Projekt Silesia Outlet prawdopodobnie nie powstałby zgodnie z planowanym harmonogramem, bez żadnych opóźnień, gdyby odpowiedzialność za jego powstanie rozmyła się pomiędzy zbyt wiele tzw. czynników zewnętrznych. Ale jesteśmy na rynku wystarczająco długo, uczestniczyliśmy w tak wielu projektach inwestycyjnych klasycznych centrów handlowych i outletowych (m.in centra Fashion House w Gdańsku, Sosnowcu i Warszawie, Ptak Outlet w Rzgowie, czy powstające aktualnie Cracovia Outlet i Pomerania Outlet – przyp. redakcji), że byliśmy w stanie przejąć pełną odpowiedzialność za każdy etap tego projektu. Przez lata wypracowaliśmy własne struktury pozwalające na realizację dobrych inwestycji – od idei, przez wnikliwe studium wykonalności, koordynację zakupu gruntów, pozyskanie inwestora i zarządzanie procesem budowlanym. Mamy zaufanych partnerów i profesjonalny zespół, który czuwa nad każdym najmniejszym trybikiem tego mechanizmu. Tak wysoki poziom zaangażowania w projekt jest dla nas gwarantem najwyższej jakości realizacji i uwiarygadnia go w oczach najemców, czy przyszłego zarządcy, a my mamy pewność, że oddajemy w ich ręce obiekt zrealizowany od początku do końca tak jak zaplanowaliśmy. Myślę, że to jeden z powodów, dla których nie mieliśmy najmniejszych problemów z przekonaniem największych światowych brandów do wejścia w ten projekt, czego efektem jest przejęcie zarządzania obiektem przez Neinver – wiodącego operatora segmentu outletowego w Polsce i Europie.
Projekt gotowy, jakie kolejne wyzwania czekają BOIG?
WC: Dziś wypuszczamy nasze najnowsze „dziecko” w świat i będziemy bacznie obserwować jak rośnie. Równolegle pracujemy nad kolejnymi projektami, w tym dwoma, które pozwalają nam nadal rozwijać rynek obiektów outletowych i mixed-use. Aktualnie pracujemy nad procesem przekształcenia Galerii Rumia w wielofunkcyjny obiekt Pomerania Outlet, a w II połowie 2020 na mapie Krakowa pojawi się Cracovia Outlet – obiekt pełniący funkcję głównego centrum wyprzedażowego w stolicy Małopolski zintegrowany z convenience shopping center Atut, za komercjalizację których odpowiada BOIG Property Consulting. W połowie tego roku otwarte zostanie centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach, którego komercjalizacja jest już na finiszu, trwa kompletowanie najemców w Dekadzie Nysa, która zostanie otwarta w 2021 i planowanych rozbudowach kolejnych obiektów Dekady.
BOIG jest wystawcą wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019. Wszystkie swoje projekty zaprezentuje na stoisku 2.5

Dekada z pozwoleniem na start nowej inwestycji

27/07/2018
dodany przez Admin Admin

Zintegrowane centrum handlowo-komunikacyjne Dekada Konin otrzymało pozwolenie na budowę. Aktualnie trwa przetarg na wybór generalnego wykonawcy inwestycji. Budowa rozpocznie się we wrześniu br., zakończenie prac i otwarcie nowego obiektu planowane jest w IV kwartale 2019 roku.

To kolejna inwestycja spółki Dekada SA będącej inwestorem, deweloperem i zarządcą obiektów komercyjnych typu convenience, realizowana we współpracy z PKP SA i jej spółką zależną Xcity Investment.

W portfolio spółki Dekada SA są już cztery zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne: w Nowym Targu, Brodnicy, Myślenicach i Ciechanowie – wszystkie dobrze prosperują. Ponadto, Dekady w Nowym Targu i Myślenicach połączone są z dworcami autobusowymi, którymi spółka z powodzeniem sama zarządza. Oprócz Konina, kolejne nowe zintegrowane centrum handlowo-komunikacyjne Dekady powstanie także w Mińsku Mazowieckim.

Dekada Konin zlokalizowana będzie w ścisłym centrum miasta, przy ul. Kolejowej i ul. Dworcowej. Inwestycja obejmuje nowy dworzec kolejowy i autobusowy oraz centrum handlowe typu strip mall, które połączy oba budynki. Łączna powierzchnia obiektu wynosić będzie około 5,5 tys. mkw.

– Miło nam poinformować o otrzymaniu ostatecznego pozwolenia na budowę Dekady w Koninie. Rozpoczęcie prac budowlanych planujemy na wrzesień, tuż po ogłoszeniu generalnego wykonawcy. Prace rozpoczniemy od rozbiórki starego dworca. Obecnie trwa procedura zamiany działek pomiędzy PKP SA, a Miastem Konin – komentuje Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA.

Centrum handlowe Dekada w Koninie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród najemców. BOIG Property Consulting skomercjalizował już ponad 70 proc. powierzchni handlowej obiektu. Tenant mix Dekady Konin stworzą m. in.: Empik, CCC, Martes Sport, Pepco, RTV Euro AGD, drogeria HEBE, piekarnia Pod Strzechą, biuro podróży TUI oraz E-smoking world.

Czwarty Vis à Vis w blokach startowych

26/07/2018
dodany przez Admin Admin

Prace na budowie centrum handlowego Vis à Vis w Warszawie, którego inwestorami są Grupa Capital Park oraz Real Management SA, weszły w finalny etap. Do otwarcia obiektu pozostały niecałe 3 miesiące. Część lokali została już przekazana najemcom. Tymczasem ofertę centrum wzmacnia kolejny najemca – kwiaciarnia „Kwiaty i…”.

„Kwiaty i…” to warszawska kwiaciarnia z ponad 30-letnią tradycją. Asortyment obejmuje przede wszystkim kwiaty cięte i doniczkowe oraz liczne akcesoria ozdobne i dekoracyjne, a także donice, wazony i środki ochrony roślin. Klienci będą mogli zamówić również bukiety i wieńce okolicznościowe. Najemca zajmie w Vis à Vis na Wilanowie lokal o powierzchni 47 mkw. Będzie to już trzeci punkt tej sieci w Warszawie. Cały czas toczą się też negocjacje najmu ostatnich wolnych lokali w centrum. Komercjalizację projektu prowadzi Dział Najmu Grupy Capital Park oraz BOIG Property Consulting.

– Vis à Vis na warszawskim Wilanowie będzie już czwartym centrum działającym pod tym szyldem. Pozostałe z sukcesem funkcjonują w Radomiu, Łodzi i Toruniu. Zarówno klienci, jak i najemcy znają, lubią i doceniają format, który umożliwia wygodne zakupy, w kameralnej atmosferze i kompaktowej przestrzeni, blisko domu – mówi Anna Kotyńska, Head of Retail w Dziale Najmu Grupy Capital Park. – Miks najemców został dobrany tak, by zaspokoić najważniejsze potrzeby zakupowe, a wzbogacenie oferty licznymi punktami usługowymi oraz gastronomicznymi, a także wyjątkową przestrzenią rekreacyjną na zewnątrz centrum sprawi, że klienci będą w mogli komfortowo i w jednym miejscu zarówno zrobić codzienne zakupy, jak i odpocząć czy spotkać się z rodziną lub przyjaciółmi – uzupełnia A. Kotyńska.

W gronie najemców znalazł się m.in. Decathlon z zupełnie nowym konceptem. We wnętrzu sklepu będzie można ćwiczyć wspólnie z pasjonatami sportu, zasięgnąć profesjonalnej porady, przetestować sprzęt, a w specjalnej strefie odpoczynku zregenerować się po treningu. Najemca zorganizuje również teren rekreacyjny, zlokalizowany na zewnątrz obiektu, gdzie znajdzie się multisportowe boisko oraz siłownia na świeżym powietrzu. Oprócz tego, ofertę Vis à Vis w Wilanowie tworzyć będą także pierwsza w Warszawie restauracja Max Premium Burgers, klinika stomatologiczna Villa Nova Dental Clinic, drogeria Hebe, elektromarket RTV Euro AGD, restauracja indyjska, delikatesy Dębowy Dym, sklep Owoce i Warzywa Świata, pralnia Lemon Fresh, salon prasowy GLM oraz wielu innych.

Budowa centrum weszła w najbardziej zaawansowaną fazę. Pod koniec sierpnia zakończą się prace związane z wykonaniem elewacji oraz zagospodarowaniem terenu. Od końca czerwca najemcy sukcesywnie odbierają lokale i prowadzą prace adaptacyjne oraz aranżacyjne. Centrum powita swoich pierwszych klientów już w drugiej połowie października. Za budowę centrum odpowiada generalny wykonawca – firma ERBUD SA. Warszawskie Vis à Vis będzie zlokalizowane przy ul. Przyczółkowej, stanowiącej jedną z głównych arterii komunikacyjnych stolicy. Trasę tę codziennie pokonuje kilkanaście tysięcy osób, które dojeżdżają z centrum miasta do Wilanowa, Ursynowa bądź Konstancina-Jeziorny. Ponadto, ok. 600 metrów od centrum powstaje planowany węzeł Południowej Obwodnicy Warszawy S2, co umożliwi łatwy dojazd do głównych tras wylotowych. Powierzchnia centrum liczyć będzie 4 300 mkw., na której funkcjonować będzie od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych. Dodatkowym komfortem dla klientów będzie parking mieszczący 104 pojazdy, a także 130 miejsc postojowych i samoobsługowa stacja napraw dla rowerów. Ponadto, ok. 100m od centrum znajduje się przystanek komunikacji miejskiej, obsługujący 7 linii autobusowych.

Zaglądamy na plac budowy Silesia Outlet

23/07/2018
dodany przez Admin Admin

Prace na budowie centrum wyprzedażowego Silesia Outlet przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnie stan surowy.

Centrum Silesia Outlet realizowane jest w dwóch etapach. Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. mkw. GLA z 70 sklepami zaplanowano na wiosnę 2019 roku. Faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA. Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG.

- Na trwającej od grudnia 2017 roku budowie Silesia Outlet widać już znaczące postępy. Gotowa jest cała konstrukcja żelbetowa, wykonano warstwy podbudowy pod posadzkę obiektu i kanalizację. W 70 proc. zrealizowane są już prace murarskie, obecnie trwa montaż konstrukcji stalowej dachu z warstwami pokrycia. Generalny wykonawca buduje już ściany zewnętrzne. Zaplanowane na najbliższy czas prace dążą do tego, by na przełomie sierpnia i września obiekt osiągnął stan surowy i znalazł się pod dachem – mówi Krzysztof Bębacz, Project Manager w firmie BOIG, odpowiedzialny za proces budowy i wykończenia Silesia Outlet.

Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA, finansowanie projektu zapewnił Bank Zachodni WBK SA.

Poziom komercjalizacji Silesia Outlet sięgnął 70 proc. Kolejnych 10 proc. umów jest już uzgodnionych. Zostało kilka ostatnich powierzchni sklepowych do wynajęcia. Niebawem ruszą przygotowania do drugiego etapu inwestycji. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting. W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans, Pepe Jeans, Diverse, Bagatelle, 4F, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Trespass, Volcano, Symbiosis, Molton, Brand Collection i Apart. Sektor usługowy reprezentowany będzie m.in. przez restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumerię Amora oraz salon optyczny Soczekwki24 i Paris Optique.

Atuty dla Krakowa. KG Group szykuje nowe otwarcia

19/07/2018
dodany przez Admin Admin

Dwa nowe Centra Handlowe Atut w Krakowie na osiedlach Ruczaj oraz Złocień pojawią się na mapie Krakowa już w II połowie 2018 roku.

Kraków to drugi największy ośrodek miejski w Polsce z populacją na poziomie 760 tys. stałych mieszkańców w granicach administracyjnych oraz kilkudziesięcioma tysiącami mieszkańców czasowych – studentów i pracowników firm. Wysoko wyedukowana kadra oraz korzystna sytuacja ekonomiczna i relatywnie niskie koszty życia sprawiają, że miasto jest jedną z najbardziej cenionych lokalizacji dla firm z sektora usług dla biznesu oraz nowoczesnych technologii. W krajobrazie Krakowa pojawiają się kolejne biurowce i kompleksy biurowe powstające w lokalizacjach oferujących udogodnienia dla pracowników firm, jak dostępność komunikacyjna czy bliskość nowoczesnych osiedli mieszkaniowych z infrastrukturą usługową i handlową. Miasto przyciąga pracowników z całego kraju, ale również z zagranicy. To w dużym stopniu dla nich powstają nowe inwestycje mieszkaniowe w najpopularniejszych dzielnicach miasta i kolejne obiekty Atut.

W listopadzie 2018 roku otwarty został obiekt Atut przy ul. Grażyny na osiedlu Prądnik Biały, kolejne centra codziennych zakupów, powstaną w rozwijających się dzielnicach mieszkaniowych Krakowa – na osiedlach Ruczaj, Złocień i Bielany.

Centrum handlowe Atut przy ul. Bunscha zlokalizowane zostanie w jednym z najprężniej rozwijających się i najmodniejszych rejonów miasta. Na terenie Ruczaju działa m.in. Krakowski Park Technologiczny zatrudniający specjalistów z obszaru nowoczesnych technologii, kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego czy siedziby zagranicznych korporacji m.in. Motorola i Shell. Powstają tu kolejne osiedla mieszkaniowe z dobrze rozwiniętą komunikacją i licznymi punktami usługowymi. Zlokalizowany przy Osiedlu Piltza Atut Ruczaj obejmie swoim zasięgiem także pobliskie rejony zabudowań jednorodzinnych takich jak Skotniki, Kobierzyn czy Pychowice, łącznie 150 tysięcy osób w zasięgu zaledwie 10 minut jazdy samochodem. Obiekt dysponować będzie blisko 7 tys. mkw. powierzchni handlowej z 13 sklepami m.in. Lidl, Rossman, Pepco, apteka Ziko czy salon sieci Komfort.

Osiedle Złocień, na którym powstanie kolejny obiekt Atut w Krakowie, kusi nowych lokatorów atrakcyjną ceną mieszkań, bliskością placów zabaw i boisk dla dzieci w otoczeniu zieleni i bardzo dobrze zorganizowaną infrastrukturą usługową. Obiekt handlowy zlokalizowany przy głównej drodze dojazdowej - ul. Agatowej, będzie ich znakomitym dopełnieniem. Istniejące osiedle Złocień i planowane tu w najbliższym czasie inwestycje mieszkaniowe obejmą zasięgiem ponad 20 tys. osób w promieniu zaledwie 5 minut pieszo. Atrakcyjność lokalizacji wzmocni także planowany przy osiedlu przystanek Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z parkingiem dla aut i rowerów, łączącej rejon ze ścisłym centrum miasta. Tutejszy Atut na pow. 3 tys. mkw GLA zgromadzi charakterystyczne dla obiektu convenience marki spożywcze, modowe, drogeryjne, farmaceutyczne oraz usługowe.

Położona w najbardziej prestiżowym rejonie Krakowa dzielnica Bielany to enklawa dla poszukujących przestrzeni do życia z dala od miejskiego zgiełku. Sąsiedztwo Lasku Wolskiego, Parku Decjusza, kopców T. Kościuszki i J. Piłsudskiego oraz rzeki Rudawy, w odległości zaledwie 4 km od centrum Krakowa to bezsprzeczne zalety tego miejsca. W odróżnieniu od innych dzielnic miasta Bielany zdominowane są przez zabudowę jednorodzinną, która w ostatnich latach intensywnie się rozwija. Jedynym mankamentem tej wyjątkowej lokalizacji jest brak centrum handlowego zaspokajającego codzienne potrzeby zakupowe mieszkańców samych Bielan jak i okolicznych rejonów takich jak Wola Justowska, Piekary, Przegorzały, Dębniki, Salwator czy Liszki. Centrum Atut zlokalizowane przy ul. Księcia Józefa (droga wojewódzka nr 780) będzie pierwszym centrum handlowym w tej części miasta i ogromnym udogodnieniem dla mieszkańców oraz pasażerów blisko 8 tys. pojazdów przemierzających w godzinach szczytu trasę w kierunku autostrady A4 i lotniska Balice. Obiekt o pow. 5,3 tys. mkw. GLA zapewni kompleksową ofertę najemców z branży spożywczej, modowej, kosmetycznej i farmaceutycznej oraz punkty usługowe.

- Rozkwit biznesu i rynku pracy napędza rozwój miasta. Przybywa mieszkańców, powstaje nowa społeczność, która szuka w Krakowie komfortowej przestrzeni do życia. Miasto rozbudowuje kolejne dzielnice, a nasze obiekty powstają tam, gdzie ta przestrzeń potrzebuje dopełnienia i dostępu do miejsc, w których mieszkańcy mogą realizować swoje codzienne podstawowe potrzeby, aby żyło im się tu jeszcze lepiej – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group.

Centra Handlowe Atut Ruczaj oraz Atut Złocień pojawią się na mapie Krakowa już w II połowie 2018 roku. Centrum Atut Bielany zostanie otwarte w 2019 roku.

Sześć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa, Pruszkowie i w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz w Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców. Za komercjalizację obiektów odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Rozwój e-commerce bodźcem do modyfikacji oferty galerii

17/07/2018
dodany przez Admin Admin

Polski rynek e-commerce charakteryzuje się bardzo dynamicznym wzrostem na poziomie 20-30 proc. rocznie. Czy zagraża to pozycji centrów handlowych i należy przewidywać, że sprzedaż przeniesie się całkowicie do internetu?

Według prognoz rynkowych do 2020 roku wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie z obecnych 40 do 63 mln zł. Zakupy on-line są niezwykle popularne i wygodne ze względu na możliwość zrobienia ich o dowolnej porze, bez wychodzenia z domu i stania w kolejkach. Czy to oznacza koniec ery galerii handlowych? Niekoniecznie.

Działać wspolnie

Intensywny rozwój rynku e-commerce z perspektywy handlu tradycyjnego należy potraktować raczej jako bodziec do modyfikacji oferty galerii niż jako zagrożenie. Sieci sklepów stacjonarnych są wciąż niezbędne – chociażby dlatego, że klienci chcą mieć możliwość przymierzenia ubrań, czy porównania produktów. Obecnie mamy do czynienia z efektem ROPO – research online, purchase offline i odwróconego ROPO, kiedy konsument zbiera informacje o danych produktach w sklepie tradycyjnym, aby zakupić je w internecie. Oba rynki – tradycyjny oraz elektroniczny mają więc szansę na współdziałanie i wszystko wskazuje na to, że właśnie tego oczekuje klient.

– Dzięki zakupom internetowym mamy szansę poznać ofertę danego sklepu bez wychodzenia z domu – pozwala to zaoszczędzić czas spędzony na tradycyjnych zakupach, ale nie ma szans, aby e-commerce przejęło funkcję jaką pełnią centra handlowe. Sprzedaż offline i online powinna się przenikać i uzupełniać. Jest to możliwe m.in. dzięki wskazaniu dostępności towaru w danym sklepie stacjonarnym lub możliwości rezerwacji produktów i odbioru zakupów internetowych w galerii handlowej. Myślę, że rozwój e-commerce to nie powód do zmartwień dla zarządców galerii handlowych – raczej motywacja do wprowadzenia ciekawych udogodnień, które będą miały szansę zatrzymać klienta w obiekcie na dłużej – komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A

Obecnie deweloperzy chętnie inwestują w ofertę rozrywkową i rekreacyjną która wydłuży czas spędzony przez klienta w galerii handlowej. Około 15-20 proc. oferty nowo powstających centrów handlowych to rozrywka, rekreacja i gastronomia.

– Rozwój oferty rozrywkowej i rekreacyjnej jest przyszłością centrów handlowych. Być może część klientów preferuje zakupy internetowe, ale nic nie jest w stanie przenieść do internetu miejsca spotkań w którym odbywają się ciekawe wydarzenia. W naszym nowo powstającym centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia planujemy cykliczne eventy, które będą odbywały się w specjalnie wydzielonej strefie. Dodatkowo, Tkalnia będzie połączona z polem golfowym A&A. Obecnie w budowie mamy kolejne atrakcje – całoroczne Nowe Centrum Golfa wraz z grotą solną i tężnią z solanką oraz strzelnicę sportowo-rekreacyjną. Myślimy również o projekcie związanym z kulturą. Jestem pewien, że pabianiczanie nie będą mogli narzekać na nudę i zapewnimy im coś, czego nie znajdą decydując się na zakupy internetowe – podsumowuje Adrian Majsterek, inwestor A&A

Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia będzie częścią miejskiego pasażu łączącego Park Słowackiego z bulwarami i polem golfowym A&A Arkadia. Powierzchnia najmu w obiekcie wyniesie około 12 tys. mkw. GLA. na których zlokalizowanych będzie około 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Wśród grona najemców znajdą się m.in. salon Empik, sklep odzieżowo-przemysłowy Pepco, czy elektromarket Media Expert. Ofertę handlową wzbogaci również sieć sklepów z artykułami dziecięcymi Smyk, sklep z ofertą sportową Martes Sport, drogeria Hebe, sklep obuwniczy CCC, punkt sieci KiK oraz pierwszy multipleks w mieście pod szyldem Helios. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada firma The Blue Ocean Investment Group.