Cracovia Outlet ze sportową ofertą

17/09/2019
dodany przez Admin Admin

Trwa intensywna komercjalizacja centrum Cracovia Outlet, którego oferta właśnie wzbogaciła się o sklep Active. W ramach multibrandowej koncepcji na powierzchni 414 mkw. będzie on sprzedawać produkty cenionych marek tak jak między innymi: Adidas, Reebok czy Fila.

Active to sklep sportowy oferujący odzież, obuwie i akcesoria sportowe najlepszych marek, jak Adidas, Reebok, Fila. Wyróżnia się bogatą kolekcją, stworzoną z myślą o miłośnikach sportu i entuzjastach aktywnego trybu życia. Atutami Active MG są najkorzystniejsze ceny na rynku, a także duża częstotliwość dostaw i promocji. Firma ta – jako jedna z nielicznych na rynku – uzyskała certyfikat jakości „adidas Poland e-commerce QUALITY”.
– Sport zawsze wnosi do życia pozytywną energię. Nasza oferta z pewnością zaktywizuje zakupy w kierunku asortymentu sportowego. Klienci centrum zyskają szeroki wybór marek i produktów, a będą one tym atrakcyjniejsze, że w stałej przecenie – zapowiada Michalina Kaczmarska, Prezes Zarządu Active MG.
– Zależy nam, by oferta centrum outlet przyciągnęła jak największą rzeszę klientów. Dywersyfikujemy portfolio tak, aby produkty znalazły swoich fanów wśród osób o możliwie najszerszym zakresie zainteresowań. Wiemy, jak ważna dla centrum outlet jest oferta sportowa, dlatego multibrandowa koncepcja Active MG na pewno będzie cieszyć się popularnością – mówi Katarzyna Szabelska, Associate Director z firmy BOIG, która odpowiada za komercjalizację obiektu.

– Do wyboru Cracovia Outlet przekonała nas lokalizacja. Centrum będzie funkcjonować przy jednej z najruchliwszych krakowskich ulic, z dużym dziennym przepływem samochodów. Jest to trasa często wybierana przez krakowian, bo łączy różne części miasta. Położenie przy Nowohuckiej gwarantuje więc duży ruch samochodowy i łatwy dojazd do obiektu. Centrum będzie na tym korzystać. Ważną zaletą jest również to, że Cracovia Outlet powstaje w popularnej strefie handlowej, od dawna funkcjonującej w świadomości krakowian. To bez wątpienia ułatwi pozyskanie klientów, którzy mają już wypracowane ścieżki zakupowe na terenie miasta – dodaje Michalina Kaczmarska.

BOIG 15 lat na rynku: ponad 70 projektów i 2,5 tys. transakcji

05/09/2019
dodany przez Admin Admin

Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że nie ma wielu firm, które oferują tak szerokie możliwości realizacji inwestycji na każdym ich etapie, poparte praktycznym doświadczeniem całego zespołu – mówi Wojciech Cieślak, Prezes BOIG.

Nowoczesne projekty mixed-use, centra wyprzedażowe, parki handlowe, obiekty o charakterze convenience shopping center, przestrzenie handlowe w kompleksach biurowych – zakres i model realizacji projektów składających się na portfolio BOIG wyróżnia spółkę wśród specjalistów działających na polskim rynku nieruchomości komercyjnych.
BOIG jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019. Z przedstawicielami spółki będzie można spotkać się na stoisku 3.4. BOIG jest również partnerem Welcome Mixer.
Niewiele na polskim rynku jest firm, które mogą zaoferować tak szerokie możliwości realizacji projektów komercyjnych jak BOIG. W zależności od potrzeb partnera, firma w ramach własnych zasobów gotowa jest przejąć odpowiedzialność za cały proces deweloperski, od analizy rynku, wytypowania lokalizacji i nabycia terenu, pozyskania inwestora, projekt i nadzór nad wszystkimi etapami budowy, komercjalizację i ostatecznie sprzedaż zrealizowanego projektu.
– Odkąd pracujemy w obszarze polskiego rynku nieruchomości komercyjnych mogliśmy obserwować ogromne zmiany zarówno samego rynku, jak i procesów biznesowych związanych z obsługą inwestycji. W BOIG od zawsze wierzyliśmy w wartość doświadczenia i relacji. Wszystkiego, co dziś wiemy o rynku, nauczyliśmy się uczestnicząc w każdym etapie powstawania obiektów, analizując, jak zmieniają się potrzeby inwestorów, deweloperów i konsumentów i w jaki sposób możemy pomóc im w ich realizacji. Tak powstawały kolejne projekty i pojawiały się kolejne sektory usług, które mogliśmy zaproponować naszym klientom. Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że nie ma wielu firm, które oferują tak szerokie możliwości realizacji inwestycji na każdym ich etapie, poparte praktycznym doświadczeniem całego zespołu – mówi Wojciech Cieślak, Prezes BOIG.

Najważniejsze projekty w portfolio BOIG

Przykładem projektu, w którego powstanie zaangażowane były zespoły wszystkich działów firmy: od BOIG Investment&Finance, przez Project Management, Development, Property Consulting, Tenants Coordination i Marketing, jest Silesia Outlet w Gliwicach. Budowa obiektu trwała zaledwie 14 miesięcy. Podczas otwarcia dla klientów, które odbyło się w marcu tego roku, poziom jego komercjalizacji wynosił blisko 95 proc., a już trzy miesiące później obiekt został sprzedany i trafił w ręce Neptune, spółki joint venture Neinver i Nuveen Real Estate.

W portfolio BOIG przeważają projekty handlowe, dominujące w swoich lokalizacjach i kategoriach. Wśród nich są zarówno projekty outletowe, jak i niewielkie centra convenience, parki handlowe czy kompleksy mixed-use. Strategia i konstrukcja kompleksowej oferty handlowej jednych z pierwszych obiektów outletowych w Polsce, takich jak dawne centra Fashion House w Gdańsku, Sosnowcu i Warszawie (obecnie Designer Outlet) czy Ptak Outlet to efekt pracy działu BOIG Property Consulting. Ten sam zespół stworzył ofertę Silesia Outlet, 11 centrów convenience sieci Dekada, centrów handlowych Atut należących do KG Group, Focus Malli w Bydgoszczy, Piotrkowie Trybunalskim, Rybniku i Zielonej Górze, obiektów Vis a Vis czy Centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach, a obecnie pracuje nad komercjalizacją kolejnych nowopowstających obiektów, m.in, Dekad w Nysie, Mińsku Mazowieckim i Koninie, obiektów Atut w Wieliczce, Bełchatowie, Suchej Beskidzkiej czy największego i najnowocześniejszego kompleksu łączącego ofertę outletową z centrum szybkich zakupów w stolicy Małopolski – Cracovia Outlet.

Kilkanaście lat doświadczenia, udział w najdynamiczniejszym okresie przemian gospodarczych, odpowiedzialność za rozwój znacznej części polskiego rynku nieruchomości komercyjnych w okresie jego silnego rozwoju, a także szerokie spektrum projektów, stawiają BOIG w gronie najlepszych specjalistów w Polsce.
– Polski rynek nieruchomości komercyjnych przeszedł olbrzymie przemiany. Jego dzisiejszy kształt jest wynikiem kilkunastoletniego procesu wdrażania rozwiązań z bardziej rozwiniętych rynków zagranicznych i tworzenia nowej jakości dostosowanej do potrzeb i specyfiki rodzimej rzeczywistości. Obecnie jego kondycja jest bardzo dobra, coraz więcej firm oferuje też usługi wsparcia dla inwestorów i deweloperów, którzy chcą inwestować w nowe obiekty, modernizować lub rozbudowywać już istniejące. Za sukcesem każdego z tych przedsięwzięć musi stać jednak doświadczenie i bardzo dobra znajomość rynku, która pozwala na realne oszacowanie szans powodzenia projektu i zaplecze sprawdzonych rozwiązań. Ale także umiejętność szybkiego reagowania i dostosowania się do zmian zachowań konsumenckich, niestandardowych sytuacji na rynku czy otwarcie na innowacje, które będą miały coraz większy wpływ na działalność biznesową na rynku nieruchomości – mówi W. Cieślak.
– Nasz model pracy ulega pewnym zmianom wraz z rynkiem, ale od początku konsekwentnie trzymamy się zasady, że nie różnicujemy projektów na mniej lub bardziej ważne. Do każdego podchodzimy indywidualnie i dostosowujemy do potrzeb konkretnego rynku. Każdy jest tak samo istotny, niezależnie od tego, czy realizujemy go dla dużego, międzynarodowego dewelopera, czy dla lokalnego inwestora. O ile widzimy potencjał i jesteśmy pewni, że możemy zrealizować oczekiwania dotyczące projektu, koncentrujemy się na znalezieniu dla niego najlepszego rozwiązania i podchodzimy jak do najważniejszej inwestycji, bo taką też jest dla jej inwestora czy dewelopera – dodaje Tomasz Rydlewski, Wiceprezes BOIG.
Podsumowanie 15 lat pracy BOIG to ponad 70 zrealizowanych projektów komercyjnych, blisko 2,5 tys. transakcji na ok. 1,3 mln. mkw. powierzchni handlowej i grono partnerów, dla których profesjonalizm, skuteczność i partnerstwo oferowane przez firmę przekładają się na sukcesy własnych marek i inwestycji.

Dekada Nysa pnie się w górę

04/09/2019
dodany przez Admin Admin

Na mapie polskiego handlu są jeszcze nieliczne miejsca, które potrzebują nowoczesnych, wielkopowierzchniowych centrów handlowych. Taki obiekt powstaje obecnie w Nysie z inicjatywy Dekada - dewelopera z polskim kapitałem. Będzie to największa galeria realizowana dotychczas przez tego inwestora. Otwarcie obiektu o powierzchni 27 tys. mkw. zaplanowano na drugą połowę 2020 roku.

Prace przy budowie Dekady Nysa trwają od kilku miesięcy i posuwają się dynamicznie do przodu. Obiekt usytuowany został tuż obok Rynku i pomiędzy dworcami - autobusowym i kolejowym. Nieopodal przebiega główna arteria komunikacyjna miasta - ul. Bema. Na powierzchni ok. 27 tys. mkw. (w tym 19 tys. mkw. GLA), znajdzie się około 80 sklepów oraz strefa rozrywki z multipleksem kinowym, a obszerny parking pomieści 400 samochodów. Dotychczas w Nysie nie powstało jeszcze centrum handlowe z tak szeroką ofertą handlowo-rozrywkową i o tak dużej powierzchni.
- Roboty budowlane postępują zgodnie z planem. Skończyliśmy już ponad 70 proc. konstrukcji żelbetowo-murowej obiektu i przechodzimy do realizacji konstrukcji stalowej dachu. Pracujemy także nad izolacjami termicznymi zewnętrznych ścian. Obecnie wykonywane są one w podziemnej części i przy stropie nad kondygnacją, w której znajdzie się parking. Na ukończeniu są także przebudowy sieci, których umiejscowienie kolidowało z inwestycją i konieczne było zmienienie ich układu. Montowane są też instalacje przeciwpożarowe - mówi Arkadiusz Gawron, Project Manager, BOIG.
- Do końca tego roku planujemy doprowadzić obiekt do stanu surowego zamkniętego, zakończyć prace murowe wewnątrz galerii i rozpocząć prace wykończeniowe związane z suchą zabudową - dodaje A. Gawron.
Projekt galerii stworzony został przez pracownię architektoniczną JSK Architekci, która stawia na architekturę ponadczasową, zintegrowaną z otoczeniem. Istotnym elementem nyskiej Dekady będzie zabytkowa, XIX-wieczna Gazownia Miejska. Jej historyczne, ceglane ogrodzenie zostanie w większości zachowane i wkomponowane w elewację galerii, a kolorystyka całego obiektu będzie się do niego odwoływać. Ponadto, w galerii powstanie także szklany pasaż z zachowaną przedwojenną kostką granitową. Obiekt został podzielony na bryły o różnym wykończeniu elewacji, przy jednoczesnym zastosowaniu szkła i naturalnej zieleni.
- Dekada Nysa to dla nas projekt szczególny. Nie tylko dlatego, że to największa inwestycja w naszym portfolio. Chcemy jak najlepiej odpowiadać na oczekiwania przyszłych klientów, stąd przez długi okres poszukiwaliśmy najlepszych rozwiązań dla tej galerii. W efekcie udało nam się stworzyć projekt, który łączy historię tego miejsca z teraźniejszą tkanką miasta i potrzebami lokalnej społeczności. Z myślą o ich wymaganiach stworzyliśmy bogatą ofertę handlowo-usługową obiektu oraz obszerny sektor rozrywkowy - mówi Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada.
Dekada Nysa zapewni przyszłym klientom szeroką ofertę zakupową. Szczególnie rozbudowany zostanie segment odzieżowy, który stworzą popularne polskie i międzynarodowe brandy tj. Reserved, Sinsay, Cropp, Diverse, House, Vistula i Wólczanka, Kubenz, Big Star, CCC, Quiosque i inne. Miłośnicy aktywności fizycznej znajdą w obiekcie także salony marek 4F, Martes Sport czy 50 style. W galerii obecne będą też sieci Smyk, Empik, RTV Euro AGD, Rossmann, Swiss, Yes, Briju, Pepco i KiK. Strefę rozrywkową stworzą restauracje i kawiarnie, m.in. Grycan i So!Coffee oraz 4-salowe kino.
Za koordynację budowy odpowiada BOIG Project Management, natomiast za wynajem powierzchni handlowej w obiekcie odpowiada BOIG Property Consulting. Inwestorem i deweloperem galerii jest Dekada SA. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Adamietz.

SCF 2019: BOIG partnerem Welcome Mixer

02/09/2019
dodany przez Admin Admin

Tradycyjny Welcome Mixer rozpoczyna się wieczorem w przeddzień Shopping Center Forum. Tym razem goście spotkają się w Restauracji Izumi Sushi przy ul. Biały Kamień w Warszawie. Ten lokal, to połączenie doskonałej orientalnej kuchni i egzotyki miejsca. Udział w wydarzeniu jest otwarty dla wszystkich uczestników Forum. Partnerem tegorocznego Welcome Mixer jest firma BOIG.

Firma BOIG w tym roku obchodzi jubileusz 15 lat obecności na rynku. Od zawsze jest wystawcą Shopping Center Forum i w tym uroczystym dla siebie roku jest także partnerem wydarzenia Welcome Mixer rozpoczynającego jesienną edycję Forum.
– W tym roku mija 15 lat od pojawienia się firmy BOIG na rynku. Czynnikiem sukcesu, który osiągnęliśmy na przełomie tych lat jest m.in. doświadczenie naszych pracowników, zaufanie klientów, a także wypracowane dobre relacje z partnerami biznesowymi. Chcąc podziękować za wspólne lata pracy, 24 września zapraszamy uczestników jesiennej edycji Shopping Center Forum na Welcome Mixer do restauracji Izumi Sushi przy ul. Biały Kamień 4. Rozpoczynamy punktualnie o godzinie 19:00. Będzie to doskonała okazja do wspólnego świętowania urodzin BOIG w gronie przedstawicieli kluczowych osób w branży – mówi Wojciech Cieślak, Prezes BOIG.

Wszystkie projekty BOIG na SCF 2019

Obecnie BOIG jest odpowiedzialny za wynajem kilkudziesięciu obiektów handlowych w całej Polsce. Wśród nich są zarówno niewielkie centra handlowe convenience, obiekty wyprzedażowe, zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne, parki handlowe czy regularne galerie. O najważniejszych projektach nad jakimi pracuje firma, będzie można porozmawiać podczas zbliżających się targów Shopping Center Forum 2019. Wśród obiektów prezentowanych na stoisku BOIG (3.4) znajdą się kluczowe projekty min firm Dekada SA i KG Group.
– Aktualnie przygotowujemy kilkanaście projektów, o różnym charakterze, na terenie całego kraju. Do najciekawszych zaliczyć można najnowszy, multifunkcyjny projekt realizowany wspólnie ze spółką Dekada. Znacznie różni się on od dotychczasowych realizacji spółki i będzie największą inwestycją w portfolio Dekady. Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany podczas kwietniowych targów Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards i spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem branży. Dużo uwagi poświęcamy też obecnie Galerii Handlowej Dekada w Nysie. Będzie to najnowocześniejszy z dotychczasowych obiektów Dekady, liczący 19 tys. mkw. GLA, z doskonałą lokalizacją w samym sercu miasta, nieopodal Rynku i dworców – autobusowego i kolejowego. Jego otwarcie planowane jest na drugą połowę 2020 roku – zapowiada Grzegorz Augustyn, współzałożyciel i Członek Zarządu Grupy BOIG.
– Pracujemy też nad kolejnymi obiektami dla KG Group: centra convenience sieci Atut pojawią się w Wieliczce, Bełchatowie i Suchej Beskidzkiej. W tym roku w stolicy Małopolski rusza także budowa Cracovia Outlet – centrum wyprzedażowego zintegrowanego z convenience shopping center Atut, które komercjalizujemy – dodaje Tomasz Rydlewski, współzałożyciel i Członek Zarządu Grupy BOIG.

Welcome Mixer odbędzie się 24 września 2019 r. od godz. 19.00 w Restauracji Izumi Sushi, ul. Biały Kamień 4, 02-593 Warszawa.

Pepco na dłużej w Dekadzie

18/08/2019
dodany przez Admin Admin

Europejska sieć dyskontów Pepco przedłużyła umowę najmu w Dekadzie Nowy Targ o kolejne 5 lat i powiększyła swój lokal do 350 mkw. Sklep w nowej odsłonie powitał pierwszych klientów na początku sierpnia.

Pepco rozwija się dynamicznie od kilkunastu lat i obecnie jest jednym z najpopularniejszych sprzedawców odzieży dziecięcej oraz wiodącym dostawcą artykułów dekoracyjnych. W Dekadzie Nowy Targ firma obecna jest od początku funkcjonowania obiektu, a 2 sierpnia otworzyła swój powiększony sklep.

– Sklep Pepco w Dekadzie Nowy Targ cieszy się dużą popularnością. Wpłynęło to nie tylko na przedłużenie umowy najmu na kolejne 5 lat, ale też powiększenie salonu. Dzięki temu oferta sklepu jest jeszcze bogatsza, co z pewnością zadowoli naszych klientów - mówi Bartosz Soból, dyrektor centrum handlowego Dekada w Nowym Targu. - Po pięciu latach od otwarcia obiektu na przedłużenie swoich umów zdecydowali się wszyscy dotychczasowi najemcy. Jest to dla nas dowód bardzo dobrej kondycji i wysokiego potencjału naszego centrum - dodaje B. Soból.

Dekada w Nowym Targu to obiekt o powierzchni 3,3 tys. mkw. GLA, na których funkcjonuje dworzec autobusowy oraz 15 lokali handlowo-usługowych. Wśród nich są m.in.: Tesco, CCC, Martes Sport, Rossmann, Ziko Apteka.

Za komercjalizację obiektu odpowiada BOIG Property Consulting.

Dziś otwarcie Atut Bełchatów

07/08/2019
dodany przez Admin Admin

KG Group otwiera nowe centrum Atut w Bełchatowie. W czwartek 8 sierpnia KG Group otworzy nowe centrum handlowe Atut w Bełchatowie. Będzie to już szósty obiekt handlowy wybudowany przez krakowskiego dewelopera.

Centrum Atut Bełchatów powstało przy ul. Armii Krajowej, w pobliżu ul. Wojska Polskiego, głównej arterii komunikacyjnej miasta. W niewielkiej odległości od centrum znajdują się duże osiedla mieszkaniowe, m.in. Osiedle Dolnośląskie, zamieszkiwane przez ponad 20 tysięcy mieszkańców. Ponadto obiekt położony jest w miejscu bardzo mocno związanym z handlem.
– Naszym celem było stworzenie centrum, które da mieszańcom Bełchatowa nowe możliwości zakupowe i uzupełnił ofertę handlową znajdujących się w pobliżu galerii między innymi o sklepy, których do tej pory w mieście nie było – podkreśla Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group.

Oferta handlowa w centrum Atut Bełchatów

Wśród najemców centrum Atut Bełchatów znajdują się Biedronka, Neonet oraz dynamicznie rozwijające się i cieszące się ogromną popularnością w Polsc e sklepy z artykułami wielobranżowymi – Action oraz Tedi. Na parkingu przed centrum Atut znajduje się blisko 200 miejsc postojowych. – Szeroka i różnorodna oferta oraz układ wejść bezpośrednio z parkingu, sprawią, że centrum będzie sprzyjać wygodnym i szybkim codziennym zakupom – podkreśla prezes KG Group.
KG Group planuje już rozbudowę centrum Atut w Bełchatowie. W kolejnym etapie grono najemców obiektu mają uzupełnić m.in. popularne sieci dyskontowe. Docelowo w centrum o powierzchni około 6,6 tys. mkw. będzie funkcjonować 10 lokali handlowo-usługowych.
Atut Bełchatów jest już szóstym centrum handlowym otwartym przez KG Group. Obiekty z charakterystycznym żółtym słoneczkiem funkcjonują już w Krakowie (Atuty Ruczaj, Grażyny i Złocień) oraz w Pruszkowie i Węgrzcach koło Krakowa.
KG Group nie zamierza zwalniać tempa rozwoju sieci Atut. W planach dewelopera znajdują się już kolejne centra w Krakowie – przy ul. Nowohuckiej i Ks. Józefa oraz obiekty w Wieliczce i Suchej Beskidzkiej.

Nowe centrum handlowe w Pabianicach. Tkalnia to efekt rewitalizacji poprzemysłowego terenu

30/06/2019
dodany przez Admin Admin

Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach już działa. Obiekt powstał na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche&Ender przy ul. Grobelnej. Inwestorem jest firma A&A.

Centrum jest zlokalizowane w sercu miasta, w sąsiedztwie terenów zielonych – Parku Słowackiego i Pola Golfowego A&A.
- Tkalnia to obiekt, który jest czymś więcej niż centrum handlowym. To kompleks stworzony z myślą o pabianiczanach – wychodzący naprzeciw ich potrzebom, nowoczesny, na miarę dzisiejszych czasów. Naszym celem było ożywienie centrum Pabianic i sprawienie, aby to miejsce ponownie tętniło życiem i było punktem spotkań wszystkich pokoleń – komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A.
Pabianice to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w aglomeracji łódzkiej. Stabilna polityka budżetowa, wzrost wydatków na edukację i wysoki poziom wykształcenia mieszkańców wpływają na jego dynamiczny rozwój. - Nasze miasto ma duży potencjał i bogatą historię. Cieszę się, że tak znaczący inwestor potrafił to docenić i wykorzystać. Dzięki budowie „Tkalni” poprzemysłowy teren dostaje nowe życie, a centrum miasta zyskuje atrakcyjne miejsce handlowo-rozrywkowe. Cała inwestycja idealnie wpisuje się w plany rewitalizacji Pabianic – komentuje prezydent Pabianic, Grzegorz Mackiewicz.
Tkalnia to obiekt o powierzchni 12 tys. mkw. GLA, na których znajduje się 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych.
Za komercjalizację obiektu, która obecnie zrealizowana jest w blisko 100%, odpowiada BOIG Property Consulting. Wśród najemców centrum znajdują się popularne marki m.in.: Reserved, Media Expert, Sinsay, Diverse, CCC i Martes Sport, część z nich, jak Smyk, Empik, House czy Hebe pojawiła się w Pabianicach po raz pierwszy.
Ważny element obiektu stanowi pasaż spełniający funkcję rynku miejskiego, który powstał z myślą o lokalnych przedsiębiorcach. Pozostały w nim do wynajęcia ostatnie wolne lokale o powierzchni od 15 mkw. do 50 mkw. z przeznaczeniem na prowadzenie działalności handlowej lub usługowej. W ofercie centrum znajdzie się także kino Helios, którego otwarcie nastąpi jesienią tego roku.
Inwestorem centrum jest A&A. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Awbud, a pieczę nad realizacją inwestycji pełniła firma Trebbi Polska. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting. Zarządcą obiektu jest Savills Property Management.

NEINVER i Nuveen Real Estate kupują Silesia Outlet

26/06/2019
dodany przez Admin Admin

Neptune, spółka joint venture NEINVER i Nuveen Real Estate, nabyła Silesia Outlet w Gliwicach od 6B47 Real Estate Investors za 31,5 mln euro. To szósty obiekt Neptune w Polsce i piętnasty w Europie, włączając jeden projekt w fazie rozwoju.

Silesia Outlet został otwarty 27 marca tego roku. Na 12 tys. mkw. gromadzi 60 sklepów, w tym m.in. Bugatti, Bytom, Guess, Diverse, Home & Cook, New Balance, Only, Pepe Jeans, Pierre Cardin, Puma, Triumph i Reebok.
NEINVER odpowiada za zarządzanie centrum outlet od momentu otwarcia. W drugiej fazie projektu, planowane jest rozszerzenie oferty do 20 tys. mkw. powierzchni handlowej i 120 sklepów.
Centrum zlokalizowane jest w Gliwicach, obok centrum handlowego Auchan i marketu budowlanego Leroy Merlin, a także w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław. W obszaże oddziaływania centrum znajduje ponad 6,5 mln mieszkańców.
- Zakup Silesia Outlet to nowy kamień milowy w strategii rozwoju Neptune, którego celem jest zbudowanie wiodącej platformy outletowej w Europie. Centrum ma duży potencjał, w tym silną kombinację marek i doskonałą lokalizację, blisko kluczowych połączeń komunikacyjnych - komentuje Carlos González, Managing Director NEINVER.
- Wierzymy w potencjał polskiego rynku i cieszymy się, że Silesia Outlet trafi do portfolio Neptune. W początkowym okresie czekamy na nowe marki i nowych klientów, zachęconych udanym otwarciem - dodaje Charlotte Ashworth, Fund Manager, Neptune Nuveen Real Estate.
Za przygotowanie koncepcji komercjalizacji projektu, wynajem oraz project management odpowiedzialna była firma BOIG.
Spółka Neptune, wyłączny udziałowiec joint venture, została utworzona w 2014 roku przez NEINVER oraz Nuveen Real Estate.

BOIG 15 lat na rynku. Zawsze o krok przed trendami

07/05/2019
dodany przez Admin Admin

Najwięcej satysfakcji przynoszą nam chwile tuż po otwarciu centrum, kiedy widać, że ludzie czekali na pojawienie się w okolicy nowego obiektu i chętnie robią w nim zakupy.

O tym skąd wzięła się nazwa BOIG, jak pozyskać Inditex i Grupę H&M do mniejszej miejscowości i ile to kosztuje – rozmawiamy z Wojciechem Cieślakiem – CEO oraz Tomaszem Rydlewskim i Grzegorzem Augustynem – Współzałożycielami i Członkami Zarządu Grupy BOIG
BOIG działa na rynku nieruchomości komercyjnych od kilkunastu lat. Jak zaczynaliście ?
Wojciech Cieślak: Firma została założona dokładnie 15 lat temu przez grupę przyjaciół. Zaczęliśmy dynamicznie się rozwijać, kiedy dołączyli do nas Tomasz Rydlewski i Grzegorz Augustyn. Zwiększyliśmy liczbę pracowników i zakres działalności. Ten podstawowy skład już od lat się sprawdza i pozostaje bez zmian.
Początkowo jednak działaliście pod szyldem międzynarodowej firmy Lambert Smith Hampton?
Tomasz Rydlewski: Na początku naszej działalności byliśmy niepewni rynku, więc zdecydowaliśmy się na franczyzę. Lambert Smith Hamptonto brytyjska firma, która wówczas udzieliła nam niezbędnego zaplecza do funkcjonowania i pod jej logo działaliśmy przez kilka lat. LSH jest dużym pośrednikiem nieruchomości w Anglii, działającym w segmencie residential. Po dwóch latach współpracy nabraliśmy pewności, że mamy już wystarczająco dużo doświadczenia, by zacząć działać samodzielnie. Postanowiliśmy więc stworzyć niezależną firmę pod własnym logo.
Skąd wzięła się nazwa firmy?
WC: W tamtych latach byłem pod dużym wrażeniem książki The Blue Ocean Strategy – popularnej publikacji grupy ekonomistów z USA, którzy udowadniali, że poprzez odpowiednią strategię nawet w wyjątkowo trudnych branżach można stworzyć firmę, która będzie odnosić sukcesy. Jednym z przykładów jest branża cyrkowa, która od wielu lat nie ma dobrego PR-u i traci zwolenników. Jednak Cirque De Solei odniósł wielki sukces właśnie dzięki zastosowaniu strategii Blue Ocean. Uznaliśmy, że my również możemy pójść nową drogą i znaleźć swój błękitny ocean. Naszym założeniem było wykorzystanie trendów, które wówczas przychodziły do Polski z Europy Zachodniej i pokazanie innych standardów niż te, które oferowali dotychczas kluczowi agenci na rynku nieruchomości w Polsce.
Od początku oferowaliście pełen zakres usług związanych z rynkiem nieruchomości komercyjnych?
Grzegorz Augustyn: Dołożyliśmy wszelkich starań, by obsłużyć potencjalnego klienta na każdym etapie inwestycji. Zaoferowaliśmy zatem nie tylko usługę komercjalizacji, ale znacznie szersze spektrum działań. Mogliśmy odpowiadać za projekt od jego stworzenia, aż po otwarcie i funkcjonowanie.
WC: Nie miałem doświadczenia w pracy agencyjnej, wcześniej pracowałem tylko dla deweloperów – Plaza Centres i Apsys. Miałem jednak pewność, że klientom trzeba zaoferować obsługę kompleksową. Jeśli pojawi się firma zainteresowana inwestycją w rynek nieruchomości komercyjnych, to naszym obowiązkiem jest zapewnienie jej obsługi na każdym etapie: doradzenie w jakiej wielkości miasta celować, jaki format obiektu wybrać i w końcu skalkulować ile na tym zarobi. Tak stworzyliśmy działy, które zajmują się finansowaniem, budową, zarządzaniem, marketingiem i komercjalizacją.
Wtedy też pojawiły się na rynku centra convenience i zaczęto inwestować również w mniejszych miastach.
WC: To prawda. Możemy pochwalić się tym, że byliśmy prekursorami w realizacji tego formatu. Naszą siłą był fakt, że nie czekaliśmy na to, co przyniesie rynek, jak wówczas większość agencji w Polsce, ale przyglądaliśmy się trendom z zagranicy i przenosiliśmy je na nasz grunt. Tłumaczyliśmy inwestorom, że w mniejszych miastach także potrzebna jest oferta modowa, restauracyjna, rozrywkowa.
TR: Przekonywaliśmy inwestorów i najemców do zaistnienia w nowych formatach, które w Polsce dopiero zaczynały się pojawiać. Wiedzieliśmy np., że Polacy lubią markową odzież, ale często ich na nią nie stać. Jako pierwsi dostrzegliśmy potencjał w centrach wyprzedażowych iskomercjalizowaliśmy ponad 50 proc. dzisiejszego rynku outletowego w Polsce. Pracowaliśmy między innymi przy Fashion House w Sosnowcu, Gdańsku i Piasecznie, które dziś funkcjonują jako Designer Outlet oraz Ptak Outlet, obiektach w Białymstoku i ostatnio w Gliwicach, gdzie wspólnie z 6B47 oddaliśmy do użytku Silesia Outlet. Mamy na swoim koncie 11 funkcjonujących centrów convenience sieci Dekada, 7 obiektów tego typu sieci Atut i jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.
Inwestorzy już wtedy dostrzegli potencjał mniejszych miast. Zaczęły pojawiać się m.in. centra Dekady. A jak było z najemcami? Ciężko było ich przekonać?
TR: Początki były trudne, ale mamy w swoim portfolio wprowadzenie marki H&M do Żyrardowa, czy brandów Grupy Inditex do Bydgoszczy. To był w tamtych czasach ewenement. H&M otwierał sklepy tylko w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Nam udało się zaprosić ich do Dekady w 40-tysięcznym Żyrardowie. To była pierwsza taka umowa tego najemcy.
WC: Podobnie było z Grupą Inditex. Założyłem się z prezesem, właścicielem firmy Parkridge, Jonem Cutsem, o butelkę szampana „mojej wielkości”, że uda mi się ich pozyskać dla projektu Focus Mall w Bydgoszczy. Udało się. Po raz pierwszy weszli do miasta liczącego mniej niż pół miliona mieszkańców i to ze wszystkimi swoimi brandami. Szampan pokaźnych rozmiarów dotarł do mnie prywatnym samolotem.
Jak to się udało?
WC: Wsiadłem w samolot i wylądowałem w La Coruna, w Hiszpanii. Spotkałem się osobiście z Dyrektorem ds. Ekspansji. Przedstawiłem twarde dane demograficzne, a on to docenił. Po jakimś czasie przyleciał nawet do Polski i zaprezentowaliśmy mu wszystkie obiekty Focus Mall.
Inaczej negocjowało się wtedy i dziś?
TR: Bywało różnie. Największym problemem było to, że firmy nie wierzyły w potencjał naszego rynku i w większości nie miały w Polsce swoich przedstawicielstw. Z czasem udało się to zmienić. Dziś mogę śmiało powiedzieć, że naszą siłą jest relacja z najemcami. Obserwowanie ich ekspansji i dostarczenie optymalnej dla nich powierzchni jest największą satysfakcją.
Poza komercjalizacją, BOIG oferuje także usługi project managementu i budowy. Jak teraz projektuje się centra handlowe?
GA: Główny trend to odejście od wielkich supermarketów i inwestowanie w centra convenience. Coraz ciekawszym formatem staje się też mixed-use, łączący wiele funkcji: od handlu poprzez rozrywkę czy funkcje mieszkalne i biurowe.
WC: Na uwagę zasługuje fakt, że przy takim nasyceniu rynku, jakie widzimy obecnie, coraz większa liczba inwestorów orientuje się, że pomyliła się co do szacunków i możliwości generowania czynszów w obiektach handlowych. Wiele projektów jest zamykanych, a jeszcze więcej ma kłopoty z obsługą długu. Część projektów nawet nie powstaje, pomimo włożonych już środków. I tu znów przychodzimy z pomocą, przygotowując analizy obecnego stanu i potencjału nieruchomości. Doradzamy, co w takiej sytuacji zrobić – jak sprawić, aby obiekt znów mógł zyskać na popularności i osiągać zyski. Nasza strategia polega na realizowaniu tylko rentownych projektów i nikt jeszcze nie stracił na powierzonych nam inwestycjach. Niestety, skutkiem takiej polityki jest to, że czasem musimy odmówić współpracy, jeśli naszym zdaniem projekt nie ma szans powodzenia.
Co doradzacie najczęściej?
TR: Czasem niezbędna jest całkowita zmiana profilu centrum handlowego, czego przykładem może być Galeria Podlaska czy Galeria Rumia, dla których najlepszym rozwiązaniem jest przekształcenie w outlet. Czasem wystarczy rozbudowa, poszerzenie strefy restauracyjno-rozrywkowej lub wprowadzenie do obiektu kina. Zdarza się także, że obiekt musi zupełnie zmienić funkcję na np. biurową.
Który z etapów przygotowywania inwestycji jest najciekawszy?
WC: Najwięcej satysfakcji przynoszą chwile tuż po otwarciu centrum, kiedy widać, że ludzie czekali na pojawienie się w okolicy nowego obiektu i chętnie robią w nim zakupy. Tak było w przypadku otwarcia Silesia Outlet – z tym projektem wyszliśmy o oczko wyżej niż obowiązujące standardy. To widać w zastosowanych tam rozwiązaniach, kolorystyce, oświetleniu. W pierwszym dniu działania obiekt odwiedziło o 60 proc. klientów więcej, niż szacowali eksperci. To też dobrze wróży mu na przyszłość.
Który z projektów jest panów ulubionym?
WC: Kwintesencją naszych wieloletnich doświadczeń jest nasze „najmłodsze dziecko”, czyli Silesia Outlet w Gliwicach. Piękny, funkcjonalny obiekt precyzyjnie wpisujący się w lokalny rynek i potrzeby klientów. W kategorii obiektów śródmiejskich moim ulubionym jest Dekada Żyrardów. Projekt mały, ale bardzo atrakcyjny. W tkankę starej części Żyrardowa, gdzie Filip de Girard stworzył własną fabrykę i domy dla mieszkańców, udało się wbudować obiekt, który doskonale wkomponował się w przestrzeń miejską. Współgra z fasadą z czerwonej cegły, ma bardzo dobre proporcje i pasuje do otoczenia. Odpowiada też potrzebom mieszkańców, którzy chętnie z niego korzystają. Dobrze wspominam ten projekt również ze względu na to, że od niego zaczęła się nasza współpraca z marką H&M.
TR: Wierzymy także, że najciekawsze i najambitniejsze projekty są jeszcze przed nami.
Jakie plany ma BOIG na najbliższy czas?
GA: Aktualnie przygotowujemy kilkanaście projektów, o różnym charakterze, na terenie całego kraju. Do najciekawszych zaliczyć można najnowszy, multifunkcyjny projekt realizowany wspólnie ze spółką Dekada. Znacznie różni się on od dotychczasowych realizacji spółki i będzie największą inwestycją w portfolio Dekady. Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany podczas kwietniowych targów Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards i spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem branży. Dużo uwagi poświęcamy też obecnie Galerii Handlowej Dekada w Nysie. Będzie to najnowocześniejszy z dotychczasowych obiektów Dekady, liczący 19 tys. mkw. GLA, z doskonałą lokalizacją w samym sercu miasta, nieopodal Rynku i dworców – autobusowego i kolejowego. Jego otwarcie planowane jest na drugą połowę 2020 roku.
WC: Kolejne obiekty pod szyldem Dekada, nad którymi pracujemy, to zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim, realizowane w ścisłym centrum miast, wraz z nowymi dworcami. W Koninie posiadamy pozwolenie na budowę i w wakacje rozpoczynamy realizację, do której przygotowujemy się już od blisko 4 lat.
TR: Pracujemy też nad kolejnymi obiektami dla KG Group: centra convenience sieci Atut pojawią się w Wieliczce, Bełchatowie i Suchej Beskidzkiej. W tym roku w stolicy Małopolski rusza także budowa Cracovia Outlet – centrum wyprzedażowego zintegrowanego z convenience shopping center Atut, które komercjalizujemy. Natomiast już w czerwcu tego roku otwarte zostanie centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach, dla którego stworzyliśmy tenant mix. Dzięki temu obiekt stanie się nie tylko ważnym punktem handlowym, ale także centrum rozrywki i spędzania wolnego czasu dla mieszkańców miasta. W międzyczasie przygotowujemy kilkanaście innych projektów, których realizację chcemy rozpocząć w ciągu najbliższych dwóch lat.

W. Cieślak, prezes BOIG: projekt Silesia Outlet przygotowaliśmy od podstaw

26/03/2019
dodany przez Admin Admin

Przestrzeń, w której powstaje nowy projekt musi być obszarem atrakcyjnym dla inwestora i dewelopera, ale przede wszystkim potrzebnym i przyjaznym dla przyszłych klientów. Tym kierowaliśmy się tworząc m.in. najnowszy obiekt w Gliwicach. Projekt Silesia Outlet przygotowaliśmy od podstaw – poprzez badania rynku, znalezienie odpowiedniej działki, stworzenie unikalnego konceptu obiektu, zapewnienie inwestowania i komercjalizację, aż po oddanie w zarządzanie gotowego obiektu – mówi dla Retailnet Wojciech Cieślak, prezes The Blue Ocean Investment Group (BOIG)

Polski rynek tradycyjnych nieruchomości komercyjnych oficjalnie dojrzał. Fakt ten potwierdzają zgodnie wszyscy eksperci, podkreślając, że jednocześnie otwierają się nowe możliwości dla alternatywnych projektów handlowych. O aktualnej sytuacji na polskim rynku handlowym, kierunkach jego rozwoju i planach na przyszłość rozmawiamy z Wojciechem Cieślakiem, prezesem The Blue Ocean Investment Group (BOIG) oraz Katarzyną Szabelską, Associate Director w BOIG – spółce, która od ponad 15 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi na rynku nieruchomości komercyjnych.
Jak w Państwa ocenie dojrzałość rynku i mnogość formatów, które pojawiają się na rynku nieruchomości handlowych wpłynie na jego dalszy rozwój?
Wojciech Cieślak: W całej Europie, także w Polsce, wkroczeniu w dojrzałą fazę towarzyszy spowolnienie przyrostu nowej podaży. Dojrzałe rynki zbliżają się do poziomu nasycenia, maleje zapotrzebowanie na nowe centra handlowe, ale starzenie się zasobów stwarza okazję dla tych, którzy na mocno nasyconym rynku potrafią znaleźć niszę i mądrze ją zagospodarować. Biorąc pod uwagę, że ok 1/3 powierzchni w europejskich galeriach handlowych powstała 20 lat temu, jedną z dróg rozwoju w najbliższych latach będą nadal przebudowy istniejących obiektów i ich modernizacje w kierunku obiektów o charakterze mieszanym.
Katarzyna Szabelska: Uwaga naszego rodzimego rynku będzie kierowała się także w stronę centrów outletowych. Dotychczas obecne głównie w aglomeracjach i na obrzeżach miast, będą pojawiać się także w ich centrach, czy to jako samodzielne obiekty, czy też jako element projektów mixed-use. Outlety, które stanowią obecnie zaledwie 5 proc. powierzchni handlowej w Polsce, mają dziś ogromny potencjał podjęcia rywalizacji z kanałem online, a dostępna w nich jakość i wartość marek z sektora premium, deficytowa w tradycyjnych obiektach handlowych, może zaspokoić rosnące apetyty wymagających klientów.
Polskie outlety spotykały się dotychczas z zarzutem, że nie różnią się znacząco od tradycyjnych centrów handlowych, podobnie jest z cenami. Czym obiekty wyprzedażowe mogą konkurować z tradycyjnymi galeriami?
KS: W odróżnieniu od rynków wschodzących, na których rozwój wpływa wzrastająca liczba konsumentów, w naszym kraju dominującą rolę odgrywa obecnie konsumpcja per capita. Stać nas na coraz więcej, a to naturalnie kieruje uwagę konsumentów w stronę marek o wyższej wartości. Zainteresowanie sektorem premium i grupa aspirujących do niego klientów rosną. Dostrzegły to także największe marki obsługujące tę część rynku i nasze rodzime outlety coraz częściej będą gościły największych międzynarodowych graczy. Oferta dobrych sklepów wyprzedażowych przestaje już opierać się na markach znanych z tradycyjnych centrów handlowych, a ich ceny nie odbiegają od propozycji sklepów internetowych. Obok luksusowych butików, klienci coraz częściej znajdą też w outletach salony ze sprzętem elektronicznym czy wyposażeniem domu i niespotykaną wcześniej w tego typu obiektach bogatą ofertę rozrywki, restauracje, kawiarnie czy punkty usługowe. To naturalna konsekwencja zmian krajobrazu konsumenckiego i dostosowującego się do jego potrzeb rynku. Klient, który dotychczas spędzał w centrum wyprzedażowym ok. 1,5 h, gotowy jest zostać dłużej, o ile zapewnimy mu doświadczenia, których oczekuje. Rozbudowana oferta pozahandlowa podnosi komfort zakupów i zachęca konsumentów do coraz częstszych wizyt w centrum i spędzania w nim wolnego czasu. To siła i przewaga konkurencyjna nowoczesnych centrów wyprzedażowych.
Lokalizacja, gęstość zaludnienia, zasięg oddziaływania to czynniki, które mają stanowić najistotniejsze części składowe sukcesu obiektu handlowego. To solidne podstawy, ale czy jedyne?
WC: Punktem wyjścia powinno być zawsze to, że każdy tego typu projekt tworzony jest dla ludzi. Przestrzeń, w której powstanie musi być obszarem atrakcyjnym dla inwestora i dewelopera, ale przede wszystkim potrzebnym i przyjaznym dla przyszłych klientów. Tym kierowaliśmy się tworząc m.in. najnowszy obiekt w Gliwicach. Projekt Silesia Outlet przygotowaliśmy od podstaw – poprzez badania rynku, znalezienie odpowiedniej działki, stworzenie unikalnego konceptu obiektu, zapewnienie inwestowania i komercjalizację, aż po oddanie w zarządzanie gotowego obiektu.
Skąd decyzja o lokalizacji tego projektu właśnie w Gliwicach?
KS: Śląsk to jeden z najzamożniejszych obszarów Polski, od lat utrzymujący najwyższe indeksy siły nabywczej. Ponad 4,5 milionowa aglomeracja miała dotychczas do dyspozycji tylko jedno centrum wyprzedażowe w Sosnowcu. Kolejny obiekt tego typu, uzupełniający i poszerzający ofertę, był tu po prostu potrzebny. Biorąc pod uwagę charakterystyczną strukturę śląskiej komunikacji, gdzie mieszkańcy stale podróżują pomiędzy miastami i gminami, ważna była lokalizacja obiektu przy najważniejszych drogach przejazdowych – Silesia Outlet znajduje się przy autostradzie A4 i skrzyżowaniu głównych szlaków komunikacyjnych. Fakt, że tuż obok funkcjonują silne obiekty handlowe Auchan i Leroy Merlin odwiedzane rocznie przez 4,5 mln. klientów, tylko potwierdza potencjał miejsca. Dzięki lokalizacji w samym centrum aglomeracji, w bezpośrednim zasięgu obiektu do 60 min. jazdy samochodem znajdują się 4 mln. klientów, a kolejne 2,5 miliona dotrze tu w zaledwie 0,5 h dłużej.
Za realizacją każdego świetnego projektu stoi czas i sztab podmiotów zaangażowanych w proces inwestycyjny, budowlany, komercjalizację, marketing i w końcu oddanie gotowego obiektu do użytku publicznego. Ryzyko powodzenia i utrzymania założonego planu maleje z każdym niedotrzymanym terminem, nierzetelnością podwykonawców, przekroczonymi budżetami czy problemem ze zbudowaniem planowanej struktury najmu. Jak to wyglądało w przypadku Silesia Outlet?
WC: Projekt Silesia Outlet prawdopodobnie nie powstałby zgodnie z planowanym harmonogramem, bez żadnych opóźnień, gdyby odpowiedzialność za jego powstanie rozmyła się pomiędzy zbyt wiele tzw. czynników zewnętrznych. Ale jesteśmy na rynku wystarczająco długo, uczestniczyliśmy w tak wielu projektach inwestycyjnych klasycznych centrów handlowych i outletowych (m.in centra Fashion House w Gdańsku, Sosnowcu i Warszawie, Ptak Outlet w Rzgowie, czy powstające aktualnie Cracovia Outlet i Pomerania Outlet – przyp. redakcji), że byliśmy w stanie przejąć pełną odpowiedzialność za każdy etap tego projektu. Przez lata wypracowaliśmy własne struktury pozwalające na realizację dobrych inwestycji – od idei, przez wnikliwe studium wykonalności, koordynację zakupu gruntów, pozyskanie inwestora i zarządzanie procesem budowlanym. Mamy zaufanych partnerów i profesjonalny zespół, który czuwa nad każdym najmniejszym trybikiem tego mechanizmu. Tak wysoki poziom zaangażowania w projekt jest dla nas gwarantem najwyższej jakości realizacji i uwiarygadnia go w oczach najemców, czy przyszłego zarządcy, a my mamy pewność, że oddajemy w ich ręce obiekt zrealizowany od początku do końca tak jak zaplanowaliśmy. Myślę, że to jeden z powodów, dla których nie mieliśmy najmniejszych problemów z przekonaniem największych światowych brandów do wejścia w ten projekt, czego efektem jest przejęcie zarządzania obiektem przez Neinver – wiodącego operatora segmentu outletowego w Polsce i Europie.
Projekt gotowy, jakie kolejne wyzwania czekają BOIG?
WC: Dziś wypuszczamy nasze najnowsze „dziecko” w świat i będziemy bacznie obserwować jak rośnie. Równolegle pracujemy nad kolejnymi projektami, w tym dwoma, które pozwalają nam nadal rozwijać rynek obiektów outletowych i mixed-use. Aktualnie pracujemy nad procesem przekształcenia Galerii Rumia w wielofunkcyjny obiekt Pomerania Outlet, a w II połowie 2020 na mapie Krakowa pojawi się Cracovia Outlet – obiekt pełniący funkcję głównego centrum wyprzedażowego w stolicy Małopolski zintegrowany z convenience shopping center Atut, za komercjalizację których odpowiada BOIG Property Consulting. W połowie tego roku otwarte zostanie centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach, którego komercjalizacja jest już na finiszu, trwa kompletowanie najemców w Dekadzie Nysa, która zostanie otwarta w 2021 i planowanych rozbudowach kolejnych obiektów Dekady.
BOIG jest wystawcą wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019. Wszystkie swoje projekty zaprezentuje na stoisku 2.5