Rozbudowana Dekada Grójec skomercjalizowana w 100 proc.

10/05/2018
dodany przez Admin Admin

Spółka Dekada SA realizuje rozbudowę centrum handlowego w Grójcu. W nowej części Dekady Grójec pojawią się m. in. Jysk, Szachownica, Takko Fashion oraz powiększony sklep Martes Sport.

Ostatni wolny lokal na dobudowanej powierzchni zajął sklep marki Smyk, oferujący szeroki wybór zabawek, akcesoriów oraz ubranek dla dzieci. Za komercjalizację obiektu odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Otwarcie rozbudowanej Dekady Grójec w połowie roku

Zlokalizowana przy ul. Armii Krajowej Dekada Grójec to nowoczesne centrum handlowe przystosowane do szybkich i wygodnych zakupów, liczące obecnie 5,7 tys. mkw. GLA. Po rozbudowie obiekt osiągnie łączną powierzchnię najmu 8,7 tys. mkw., a ilość dostępnych lokali wzrośnie z 17 do 23. Otwarcie powiększonego obiektu zaplanowano w połowie 2018 roku.

– Sieci, których sklepy dołączyły do grójeckiego obiektu reprezentują najbardziej rozpoznawalne marki w swoich segmentach, a coraz bardziej zasobne portfele Polaków sprawiają, że są oni skłonni do większych wydatków na tego typu asortyment. Jesteśmy przekonani, że obecność nowych marek zapewni klientom Dekady Grójec jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę, a najemcom miejsce handlu o wysokim potencjale sprzedażowym – komentuje Wojciech Nowakowski, Dyrektor ds. Rozwoju i Komercjalizacji w spółce Dekada SA.

Oferta handlowa Dekady Grójec

W powiększonej Dekadzie Grójec oprócz marki Smyk, która zajęła lokal o powierzchni 260 mkw. pojawi się również Jysk – międzynarodowa sieć handlowa, proponująca klientom bogaty asortyment z segmentu wyposażenia domu (1180 mkw.), niemiecka sieć dyskontowa Takko Fashion (ponad 460 mkw.) oraz popularna polska marka odzieżowa Szachownica (ponad 400 mkw.). Na zmianę lokalu zdecydowała się marka Martes Sport, oferująca szeroką paletę produktów sportowych, która przeniesie się do salonu większego niż dotychczas przez nią zajmowany, o metrażu wynoszącym 650 mkw. Nowi najemcy dołączają do takich brandów jak m. in.: Biedronka, Rossmann, Pepco, Empik, Diverse, 50 Style, KiK, Quiosque, CCC czy Media Expert.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce.

Wszystkie obiekty działające pod szyldem Dekada zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum na stoisku BOIG.

Martes, Jysk, Smyk i inne marki zapełniły nową część Dekady Grójec

09/05/2018
dodany przez Admin Admin

Dekada realizuje rozbudowę centrum handlowego w Grójcu. W nowej części Dekady Grójec pojawią się m. in. Jysk, Szachownica, Takko Fashion oraz powiększony sklep Martes Sport. Ostatni wolny lokal na dobudowanej powierzchni zajął sklep marki Smyk.

Zlokalizowana przy ul. Armii Krajowej Dekada Grójec to nowoczesne centrum przystosowane do szybkich i wygodnych zakupów, liczące obecnie 5,7 tys. mkw. GLA. Po rozbudowie obiekt osiągnie łączną powierzchnię najmu 8,7 tys. mkw., a ilość dostępnych lokali wzrośnie z 17 do 23. Otwarcie powiększonego obiektu zaplanowano w połowie 2018 roku.

– Sieci, których sklepy dołączyły do grójeckiego obiektu reprezentują najbardziej rozpoznawalne marki w swoich segmentach, a coraz bardziej zasobne portfele Polaków sprawiają, że są oni skłonni do większych wydatków na tego typu asortyment. Jesteśmy przekonani, że obecność nowych marek zapewni klientom Dekady Grójec jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę, a najemcom miejsce handlu o wysokim potencjale sprzedażowym – komentuje Wojciech Nowakowski, dyrektor ds. rozwoju i komercjalizacji w spółce Dekada.

W powiększonej Dekadzie Grójec oprócz marki Smyk, która zajęła lokal o powierzchni 260 mkw. pojawi się również Jysk - międzynarodowa sieć handlowa, proponująca klientom bogaty asortyment z segmentu wyposażenia domu (1180 mkw.), niemiecka sieć dyskontowa Takko Fashion (ponad 460 mkw.) oraz popularna polska marka odzieżowa Szachownica (ponad 400 mkw.). Na zmianę lokalu zdecydowała się marka Martes Sport, oferująca szeroką paletę produktów sportowych, która przeniesie się do salonu większego niż dotychczas przez nią zajmowany, o metrażu wynoszącym 650 mkw. Nowi najemcy dołączają do takich brandów jak m. in.: Biedronka, Rossmann, Pepco, Empik, Diverse, 50 Style, KiK, Quiosque, CCC czy Media Expert. Za komercjalizację obiektu odpowiadał BOIG.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce.

Popularne marki sportowe w Silesia Outlet

24/04/2018
dodany przez Admin Admin

Silesia Outlet wzbogaca tenant mix i zaprasza do współpracy nowe marki. Miłośnicy sportu z Gliwic i okolic będą mogli skorzystać z szerokiej oferty odzieży i sprzętu sportowego. W gliwickim outlecie znajdą się m. in.: Puma, Adidas, Reebok, New Balance, Martes Sport, Trespass czy Umbro – brytyjska marka znana z wysokiej jakości ubrań sportowych przeznaczonych dla klubów i drużyn piłkarskich. Silesia Outlet w Gliwicach na Górnym Śląsku realizuje firma 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, a komercjalizuje BOIG Property Consulting. Otwarcie obiektu nastąpi wiosną 2019 roku.

– Sytuacja na rynku artykułów sportowych jest bardzo dobra. Dobrze radzą sobie przede wszystkim sieci dysponujące szerokim asortymentem w niskich cenach, idealne dla osób amatorsko uprawiających sport oraz sklepy specjalistyczne, kierujące swoją ofertę do świadomych konsumentów. Tenant mix Silesia Outlet zakłada obecność szeregu marek sportowych, oferujących nie tylko sportową odzież i obuwie, ale również markowy sprzęt i akcesoria – komentuje Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

20 tys. mkw. GLA w Silesia Outlet

W Silesia Outlet na łącznej powierzchni blisko 20 tys. mkw. GLA znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. Obiekt wyróżnia doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.

W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans, Pepe Jeans, Diverse, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Trespass, Volcano i Symbiosis. Sektor usługowy będą reprezentować m.in. restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumeria Amora oraz salon optyczny Soczekwki24.

Silesię Outlet zaprojektowało doświadczone w inwestycjach komercyjnych, biuro architektoniczne IMB Asymetria, które zrealizowało wiele udanych obiektów, m.in.: krakowski outlet Factory czy centrum handlowe Wroclavia. Projekt wyróżnia się prostą, jasną, geometryczną i maksymalnie funkcjonalną bryłą. Silesia Outlet będzie nowoczesną przestrzenią handlową z licznymi udogodnieniami dla klientów, a jej znakiem rozpoznawczym stanie się motyw szachownicy na elewacji.

Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA, finansowanie projektu zapewnił Bank Zachodni WBK SA. Otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na wiosnę 2019 roku.

Inwestor i komercjalizacja

6B47 Poland koncentruje się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski. Należy do grupy 6B47 Real Estate Investors AG, aktualnie rozwijającej i realizującej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości inwestycji przekraczającej miliard euro.

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) od ponad 15 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych, począwszy od wstępnych badań rynkowych, poprzez doradztwo projektowe, pomoc w pozyskiwaniu finansowania, budowę, komercjalizację, kreowanie marki, aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji. Grupa BOIG to spółki, które świadczą wyspecjalizowane usługi w zakresie property consulting, project management, tenants coordination, investment consulting, asset management i marketing.

Dekada Nowy Targ podsumowuje działania

15/04/2018
dodany przez Admin Admin

Dekada Nowy Targ, zintegrowane centrum handlowo-komunikacyjne należące do spółki Dekada, pod koniec marca br. obchodziła 4 lata swojego funkcjonowania na rynku.

Kolejne powstaną w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Otwarcie planowane jest na 2019 rok.

Dekada Nowy Targ jest obiektem o powierzchni 3,3 tys. mkw. GLA, na której znajduje się 15 lokali handlowo – usługowych oraz nowoczesny dworzec autobusowy, obsługujący miejskich, regionalnych i ogólnopolskich przewoźników. Rocznie z dworca korzysta około 400 tys. pasażerów.

– Dekada Nowy Targ od samego początku cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców miasta i regionu, która przekłada się na dobrą odwiedzalność i wysokie wyniki sprzedażowe najemców. Dworzec autobusowy wraz z centrum handlowym na stałe wpisał się w krajobraz handlowo - komunikacyjny powiatu nowotarskiego. Zarówno mieszkańcy jak i przyjezdni, a także przewoźnicy bardzo ciepło i miło wypowiadają się o naszym obiekcie – mówi Bartosz Soból, dyrektor Centrum Handlowego Dekada w Nowy Targu.

Na wysokie wskaźniki footfallu Dekady w Nowym Targu wpływa dogodna lokalizacja obiektu – bezpośrednio przy drodze krajowej nr 47, czyli popularnej „Zakopiance”, a także połączenie z nowoczesnym dworcem autobusowym, co zapewnia dogodny dojazd dla mieszkańców miasta, całego regionu Podhala, jak i licznie podróżujących w tamten rejon turystów.

Za wynajem powierzchni centrum odpowiada firma BOIG Property Consulting. Ofertę tworzy m. in.: Tesco, Rossmann, Pepco, Martes Sport, salon obuwnicy CCC oraz Szpila, salon odzieżowy marki Butik, Apteka Ziko, kawiarnia Green Lemon, sieć telefonii komórkowej Play oraz Orange, a także liczne punkty usługowe. Do dyspozycji klientów centrum jest 150 miejsc parkingowych.

W Polsce działają już cztery zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne Dekady - w Myślenicach, Nowym Targu, Brodnicy i Ciechanowie. Powstały na terenie dawnych dworców autobusowych, które Dekada zrewitalizowała. W planach są kolejne dwa obiekty, połączone z dworcami kolejowymi i autobusowym jednocześnie. Takie inwestycje zrealizowane zostaną w Koninie i Mińsku Mazowieckim, we współpracy z PKP i jej spółką zależną Xcity Investment.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce.

Jeszcze więcej centrów handlowych Atut

11/04/2018
dodany przez Admin Admin

W minionym roku dostarczono na polski rynek ponad 380 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych. Zgodnie z prognozami ekspertów, w 2018 roku deweloperzy mogą zrealizować jeszcze więcej powierzchni niż w zeszłym roku. Rosnące nasycenie rynku sprawia, że szukają oni alternatywnych inwestycji i lokalizacji – oczekuje się dalszego rozwoju projektów typu mixed-use oraz convenience.

– Poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią centrów handlowych w Polsce wciąż rośnie. Rynek ten jest jednak nadal mało zróżnicowany pod względem występujących formatów i zdominowany przez tradycyjne centra handlowe. Ciekawą alternatywą są inwestycje typu mixed-use, wielofunkcyjne projekty z kompleksową ofertą wynikającą z charakteru lokalizacji – komentuje Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group, inwestora i dewelopera centrów handlowych Atut.

Największy projekt KG Group w Krakowie

Największy z planowanych przez KG Group projektów, to Atut Kraków, przy ul. Nowohuckiej – obiekt typu mixed-use o powierzchni blisko 60 tys. mkw. GLA., w skład którego wejdzie retail park, wielkopowierzchniowy sklep z wyposażeniem wnętrz, hipermarket spożywczy, a także centrum restauracyjne i wyprzedażowe Cracovia Outlet.



Cracovia Outlet to obiekt o powierzchni niemal 21 tys. mkw. GLA, którego budowa zrealizowana zostanie w dwóch fazach. Dogodne położenie obiektu, przy głównych arteriach i ważnych drogach komunikacyjnych zapewniają zasięg blisko 4,3 mln osób w strefie dojazdu do 90 minut samochodem.



Mocną stroną całego projektu Atut Kraków jest lokalizacja. Obiekt powstanie przy ul. Nowohuckiej (DW 776), jednej z głównych arterii komunikacyjnych miasta, pomiędzy dwiema dzielnicami: Czyżyny i Podgórze. Dodatkową zaletą projektu jest jego położenie w strefie znanej mieszkańcom jako miejsce handlu – w pobliżu funkcjonuje już M1, Selgros, Centrum Handlowe Czyżyny, Krokus, Galeria Plaza czy otwarta niedawno Serenada. W bezpośrednim sąsiedztwie obiektu znajduje się również Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO. Wygodne połączenie z autostradą A4 pozwoli klientom na sprawny dojazd zarówno od strony Rzeszowa, Tarnowa, Katowic, jak i Nowego Sącza czy Zakopanego.



Na klientów odwiedzających centrum czekać będzie około 2,2 tys. miejsc parkingowych. Otwarcie Atut Kraków zaplanowano na przełomie 2019 i 2020 roku.

Nowe inwestycje KG Group

– Wśród realizowanych przez nas inwestycji są także mniejsze centra handlowe pozycjonowane jako convenience shopping center. Obecnie skupiamy się głównie na krakowskim rynku i to tam planujemy w najbliższym czasie zrealizować kolejne obiekty w tym formacie. Projekty te powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli lub przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców. Centra handlowe Atut są odpowiedzią na rosnące wymagania klientów, dla których czas zakupów i lokalizacja mają coraz większe znaczenie – podsumowuje Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.

W II połowie 2018 roku KG Group zaprosi klientów do I etapu centrum handlowego Atut przy ul. Bunscha w Krakowie, zlokalizowanego w jednej z najszybciej rozwijających się dzielnic stolicy Małopolski – Ruczaj. W tym samym czasie otwarty zostanie również obiekt na krakowskim osiedlu Złocień. Budowa Atut Złocień przebiega w dwóch etapach. Na ten moment zakończono komercjalizację I etapu. W II połowie br. rozpoczyna się także budowa centrum handlowego Atut w prestiżowej dzielnicy Bielany.

Sześć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa, Pruszkowie i w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane inwestycje na terenie Krakowa to Atut Ruczaj – aktualnie w budowie I etap, II planowany na I połowę 2020, Atut Złocień oraz Atut Bielany, a także obiekt w Suchej Beskidzkiej. Komercjalizacją obiektów sieci Atut zajmuje się BOIG Property Consulting.

ArtN zaczyna nowy rozdział. Warbud wejdzie na plac budowy

03/04/2018
dodany przez Admin Admin

Sztandarowa inwestycja Capital Parku wchodzi w nową fazę realizacji. ArtN, spółka celowa dewelopera wyłoniła głównego wykonawcę projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina na warszawskiej Woli.

Za przeprowadzenie zasadniczego pakietu prac oraz koordynację realizacji całości inwestycji odpowiadać będzie firma Warbud SA. Prace o łącznej wartości ponad 500 mln zł Warbud zrealizuje we współpracy z Soletanche Polska Sp. z o.o., TKT Engineering Sp. z o.o. oraz Maat4 Sp. z o.o. Pierwsze prace przygotowawcze przy budowie obiektu rozpoczęły się w połowie listopada ub.r., a oddanie inwestycji do użytku zaplanowane jest na IV kw. 2020 roku.

Zakres robót przy inwestycji został podzielony pomiędzy cztery podmioty. Głównym wykonawcą została firma Warbud SA, która odpowiadać będzie za wykonanie wszystkich prac konstrukcyjnych, budowlanych i wykończeniowych wraz z zagospodarowaniem terenu i pracami towarzyszącymi. Projekt realizowany jest w systemie „projektuj i buduj”, do zadań Warbud SA będzie należeć także opracowanie wielobranżowego projektu wykonawczego dla całej inwestycji oraz koordynacja prac pozostałych wykonawców. Firma będzie również odpowiedzialna za przeprowadzenie procedury pozwolenia na użytkowanie inwestycji.

– Bardzo się cieszę, że Capital Park obdarzył Warbud zaufaniem, powierzając nam wykonanie tak wymagającej inwestycji. Dla nas to kolejne wyzwanie, ale również ukoronowanie wieloletniej pracy, owocującej zebraniem unikalnego doświadczenia i wiedzy. Zapewniam, iż dołożymy wszelkich starań, aby powierzony nam kontrakt zrealizować zachowując najwyższe standardy jakościowe i technologiczne oraz sprostać wymaganiom Inwestora – powiedział Wojciech Gerber, członek zarządu Warbud.

Od listopada ubiegłego roku na terenie ArtN prowadzone są prace zabezpieczające istniejące budynki, demontaż i wywóz maszyn oraz innych elementów przewidzianych do ponownego wykorzystania w inwestycji po ich odrestaurowaniu. Równolegle od początku grudnia ub. r. na terenie budowy projektu rozpoczęła działalność firma Soletanche Polska, odpowiedzialna za realizację specjalistycznych prace fundamentowych, wykonanie ścian szczelinowych, baret oraz jet-grouting (inaczej: wstrzykiwanie w ziemię zaczynu cementowego pod wysokim ciśnieniem). Zakończenie tego etapu prac jest planowane na IV kw. bieżącego roku. Przy realizacji ArtN współpracować będzie ponadto firma Maat4, która wykona wewnętrzne instalacje elektryczne i teletechniczne, a także TKT Engineering, która zrealizuje wewnętrzne instalacje sanitarne i mechaniczne. Zakończenie całości prac i oddanie inwestycji do użytku jest planowane na IV kw. 2020 r.

– Ze względu na historyczny charakter terenu, dużą ilość skomplikowanych procesów do przeprowadzenia, m.in. przesunięcie w całości jednego z zabytkowych budynków, adaptacje zabytkowej zabudowy z projektowaną częścią inwestycji – w tym połączenie wielu funkcji użytkowych obiektu – poszukiwaliśmy partnerów, którzy będą w stanie przeprowadzić proces wykonawczy kompleksowo i posiadają doświadczenie w realizacji wymagających projektów – komentuje Sylwia Filewicz, Head of Development & Construction, Grupa Capital Park. – Działamy zgodnie z założonym harmonogramem, by już za niecałe trzy lata udostępnić odwiedzającym przestrzeń publiczną i komercyjną o zupełnie nowej jakości – dodaje.

ArtN to nowatorski koncept typu mixed-use, zakładający rewitalizację zabytkowego terenu po fabryce Norblin, Bracia Buch i T. Werner, zlokalizowany w samym sercu warszawskiej Woli, pomiędzy ulicami Prostą, Łucką i Żelazną. Za kompleksowe opracowanie projektu odpowiada pracownia PRC Architekci (pod przewodnictwem Igora Galasa). Docelowy projekt zakłada rewitalizację 9 zabytkowych i 2 historycznych budynków oraz 44 maszyn i urządzeń z dawnej fabryki Norblina. Cały teren ArtN będzie przestrzenią publiczną, dostępną całą dobę.

ArtN obejmie 9 poziomów nadziemnych i 4 podziemne. W ramach projektu, na działce o powierzchni 2 ha powstanie ponad 64 tys. mkw. powierzchni użytkowej, w tym 40 tys. mkw. powierzchni biurowej i 24 tys. mkw. powierzchni rozrywkowo-usługowo-handlowo-kulturalnej. W jej ramach będzie działał m.in. nowoczesny teatr, kino oraz BioBazar - pierwszy i jedyny w Polsce certyfikowany targ z żywnością i produktami ekologicznymi. Zwieńczeniem projektu, bezpośrednio nawiązującym do historii miejsca, będzie Otwarte Muzeum Dawnej Fabryki Norblina, w którym znajdą się m.in. unikatowe kolekcje platerów, a także odrestaurowane zabytkowe maszyny.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji terenu po dawnej fabryce Norblina jest Grupa Capital Park. Projekt jest finansowany z kapitału własnego inwestora oraz kredytu bankowego udzielonego przez Pekao SA. Budynki na terenie ArtN będą wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań - w fazie projektowej otrzymały precertyfikację BREEAM na poziomie Very Good.

W Chrzanowie powstanie nowy obiekt handlowy

29/03/2018
dodany przez Admin Admin

Galeria Metro to nowy kompleks handlowo-usługowy, który ma powstać przy ulicy Balińskiej w Chrzanowie. Budowa inwestycji ruszy w drugiej połowie bieżącego roku, a otwarcie zaplanowano na IV kwartał 2019 roku. Za realizację inwestycji odpowiada Metropolitan Investment S.A.

Obiekt zostanie zaprezentowany podczas Shopping Center Forum 2018 Exhibition&Awards na stoisku BOIG nr 2.4 Decyzja o rozpoczęciu inwestycji została poprzedzona szczegółowymi badaniami potrzeb mieszkańców miasta. Ponad połowa z nich mówi zdecydowane „tak” dla nowej galerii w mieście, dostrzegając w niej nie tylko nową przestrzeń handlowo-usługową i rekreacyjną, ale także nowe miejsca pracy.

Oferta handlowo-usługowa Galerii Metro

– Doskonała analiza specyfiki danego miasta, potencjału i nawyków zakupowych klientów pozwala dostosować ofertę realizowanych przez nas obiektów handlowych zarówno dla inwestorów, najemców, jak i społeczności lokalnej. Inwestycja w Chrzanowie ma spełniać większość bieżących potrzeb mieszkańców miasta, stać się dla nich nie tylko atrakcyjną przestrzenią do codziennych zakupów, ale także miejscem rozrywki i spędzania wolnego czasu – mówi dla Retailnet Łukasz Włodarczyk, Prezes Metropolitan Investment S.A.

Projekt Galerii Metro Chrzanów zakłada trzy kondygnacje o łącznej powierzchni użytkowej blisko 14 tys. mkw. W ramach projektu powstanie 60 lokali usługowych, w tym sklepy, punkty gastronomiczne i usługowe, a także market spożywczy. W nowym centrum handlowym znajdzie się także wielosalowe kino o powierzchni ponad 1 tys. mkw., klub fitness oraz duża strefa dziecięca.

Zlokalizowanie obiektu w niedalekiej odległości od ścisłego centrum Chrzanowa, przy głównych szlakach komunikacyjnych, zapewni wygodny dojazd mieszkańcom miasta, jak i okolicznych miejscowości: Trzebini, Libiąża oraz Babic. Planowana przebudowa skrzyżowania ul. Skorupki z północno-wschodnią obwodnicą miasta, dodatkowo ułatwi dojazd do inwestycji. W ramach inwestycji powstaną także 2 nowe przystanki autobusowe, a na zmotoryzowanych klientów czekać będzie blisko 310 miejsc parkingowych. Strefa dojazdu do 10 minut obejmie całe miasto, natomiast mieszkańcy Jaworzna, Trzebini, Krzeszowic czy Libiąża dotrą tu w zaledwie 20-30 minut.

Dzięki obecności wielofunkcyjnego obiektu miasto otrzyma nie tylko nową przestrzeń handlowo-usługową, ale także bardzo wymierne zyski – wpływy z podatków od nieruchomości oraz wynagrodzeń zatrudnionych pracowników zasilą miejski budżet o kwotę około 2 mln zł. rocznie.

Najemcy zainteresowani wynajmem lokali w Galerii Metro

– Nowoczesna galeria handlowa w Chrzanowie z pewnością przyczyni się do rozwoju miasta. Centra handlowe, usytuowane w nich sklepy i punkty usługowe stają się niejednokrotnie największym pracodawcą w okolicy. W przypadku Galerii Metro tylko przy budowie centrum i zagospodarowaniu terenu wokół obiektu znajdzie zatrudnienie ok. 1 tys. osób z Chrzanowa i okolic, kolejne 0,5 tys. stanowić będą pracownicy sklepów czy firm odpowiedzialnych za utrzymanie porządku i bezpieczeństwo obiektu. Potencjał dla rozwoju swoich biznesów w czterdziestotysięcznym Chrzanowie dostrzegli także retailerzy – jeszcze przed rozpoczęciem budowy najemcy deklarują zainteresowanie wynajęciem 90 proc. lokali – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

Galeria Metro realizowana jest przez Metropolitan Investment S.A., pierwszy w Polsce zespół prowadzący projekty inwestycyjno – deweloperskie na rynku nieruchomości dochodowych dla klienta indywidualnego. Firma oferuje unikalne i skuteczne rozwiązania na rynku nieruchomości poprzez projektowanie, budowę, komercjalizację i zarządzanie ukończonymi projektami. Obiekty handlowe Metropolitan Investment z powodzeniem funkcjonują już w Białej Podlaskiej, Wiśle i w Świeciu.

Za koncepcję komercyjną oraz najem powierzchni obiektu odpowiada The Blue Ocean Investment Group (BOIG). Grupa BOIG od ponad 15 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych. Grupa świadczy wyspecjalizowane usługi w zakresie property consultingu, project management, tenants coordination, investment consulting i marketing.

Silesia Outlet rośnie w oczach

26/03/2018
dodany przez Admin Admin

Trwa budowa największego centrum wyprzedażowego na Górnym Śląsku. Silesia Outlet jest zrealizowany w dwóch etapach. Faza pierwsza to około 70 sklepów o łącznej powierzchni najmu 12 tys. mkw., faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw.

Jak zapewnia generalny wykonawca, firma Erbud najpóźniej w lipcu faza pierwsza obiektu znajdzie się pod dachem. Całkowity koszt budowy tego etapu wyniesie ponad 57 mln złotych. Otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na wiosnę 2019 roku.

– Na plac budowy weszliśmy pod koniec grudnia, aktualnie jesteśmy na etapie wykonywania dokumentacji wykonawczej, jednocześnie trwają roboty makroniwelacyjne i ziemne. Wykonujemy roboty fundamentowe wraz z główną konstrukcją żelbetową. Na przełomie kwietnia i maja rozpoczniemy montaż konstrukcji stalowej, tak aby najpóźniej w lipcu budynek znalazł się pod dachem – mówi Piotr Dobosz, dyrektor oddziału Erbud z Krakowa.

– Budynek naszego centrum został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami dla obiektów handlowych tego typu. Przestronne i jasne wnętrza pasaży oraz wygodne strefy relaksu dla klientów będą wykończone materiałami najwyższej jakości. Optymalnie dobrane systemy instalacyjne zapewnią komfort użytkowania naszym najemcom i klientom. Połączenie doświadczenia projektowego naszego biura architektonicznego IMB Asymetria oraz wykonawczego firmy Erbud daje gwarancję dla sukcesu tej realizacji w tak ambitnym harmonogramie – zaznacza Miłosz Greszta, odpowiedzialny za realizację członek zarządu spółki Silesia Outlet.

W Silesia Outlet na łącznej powierzchni blisko 20 tys. mkw. znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. Obiekt wyróżnia doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.

– Silesia Outlet to ważna i potrzebna na Śląsku inwestycja. Duża koncentracja ludności w tym regionie stwarza ogromny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych i zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe. Nowy outlet odpowie na potrzeby zakupowe mieszkańców Katowic, Gliwic, Zabrza, Bytomia, Tarnowskich Gór, Mikołowa, Kędzierzyna-Koźla, Opola czy Rybnika oraz okolicznych miast. Inwestycja przyniesie także inne korzyści dla lokalnej społeczności. Szacujemy, że w Silesia Outlet zatrudnienie znajdzie około 650 osób. Jednocześnie obiekt będzie generował stały przychód dla budżetu miejskiego między innymi w postaci podatku od nieruchomości – mówi Mirosław Januszko, CEO spółki 6B47 Poland.

Polska nie jest miejscem na Pradę

25/03/2018
dodany przez Admin Admin

Polska nie jest miejscem na Pradę. Polacy, których stać albo doceniają droższe marki podróżują po świecie i robią te zakupy w Paryżu czy Mediolanie - o rynku handlowym i komercjalizacji Silesia Outlet, którego inwestorem jest 6B47 Poland, mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

Jaki pomysł mają państwo na niedziele wolne od handlu? Według niektórych wyliczeń weekendowe obroty stanowią 70- 80 proc. Tygodniowych obrotów w outletach?

Nie martwimy się tym bardzo.Weekendowy przychód rozkłada się nieproporcjonalnie na sobotę i niedzielę. Znacznie więcej przychodu notują outlety w sobotę bo ok. 40-50 proc. tygodniowego przychodu, a na niedzielę przypada tylko miedzy 20 a 30 proc. Oczywiście niedziele bez handlu dotkną cały segment handlu, ale myślę, że po równo. Potencjalne straty w przychodach naszych najemców chcemy niwelować wydłużeniem o 2, 3 godziny pracy centrum w piątki i soboty. Poza tym zakupy w outlecie nie są impulsywne, ale zaplanowane. W normalnych centrach handlowych tylko co czwarta, piąta osoba wchodząca do centrum robi zakupy, w outletach jest to co druga a nawet co 1,5 osoby. Outlety zazwyczaj są poza centrami miast i większość klientów dojeżdża do nich samochodem. Liczymy więc na to, że nasi klienci będą planować je na inne dni. Poza tym jako Silesia Outlet jesteśmy w dobrej sytuacji, bo planujemy otwarcie wiosną 2019 roku więc będziemy mieli rok na zaobserwowanie tego co dzieje się na rynku po wejściu w życie zakazu.

Jak będzie funkcjonować u państwa strefa usług, która jest wyłączona spod zakazu?

W Silesia Outlet w strefie usług będzie tylko gastronomia, która zajmie 7-8 proc. powierzchni centrum. Nie będzie rozrywki: kin, klubów fitness, placów zabaw dla dzieci. Zastanawiamy się jeszcze czy otwierać w niedziele bez handlu strefy gastronomiczne, ale myślę, że to nie ma sensu i raczej zamknięte będzie całe centrum.

Jak przebiega proces komercjalizacji Silesia Outlet?

Mamy wynajęte i zarezerwowane około 70 proc. powierzchni centrum. Mamy już najlepsze marki dostępne w Polsce, teraz chcemy pozyskać kilka hitowych brandów typu Calvin Klein,Tommy Hilfiger, Tom Tailor czy Mustang. Prowadzimy też rozmowy z firmami, których na polskim rynku nie ma. Chce jednak zaznaczyć, że Śląsk tak jak i cała Polska nie jest miejscem na Pradę. Polacy, których stać, albo doceniają droższe marki podróżują po świecie i robią te zakupy w Paryżu czy Mediolanie.

Dla kogo jest Silesia Outlet?

Dla całego Górnego Śląska. Zgodnie z badaniami jakie zlecamy, klient outletowy może dojechać do outletu nawet półtorej godziny. Według naszych wyliczeń w godzinę dojazdu do Silesia Outlet ma około 4,5 mln osób.

Wybierając lokalizację pamiętaliśmy o śląskich podziałach, które maja wpływ na zachowania konsumentów, a przez to także rynek powierzchni handlowych. Ślązacy mieszkający w Katowicach czy Gliwicach niezbyt chętnie jeżdżą na zakupy do Zagłębia czyli np. Sosnowca. Dlatego my zdecydowaliśmy zlokalizować obiekt w takim miejscu Górnego Śląska aby było optymalne zarówno mentalnie jak i geograficznie.

Jakim miejscem dla handlu jest aglomeracja katowicka?

Trochę innym niż reszta kraju. Aglomeracja Katowicka to drugi po Warszawie obszar siły nabywczej. Duże zaludnienie i niskie bezrobocie nie wpływają jednak wprost proporcjonalnie na rynek nieruchomości handlowych. Ludzie mieszkający na Śląsku są bardziej konserwatywni od reszty kraju. Inaczej więc robią zakupy. Dla Ślązaków liczą się dobre followerskie marki, nie znajdują tu zainteresowania marki trendsetterskie. Najwięcej jest tu oczywiście marek popularnych ogólnodostępnych takich jak np. Reserved, Mohito czy H&M. Funkcjonują tu też marki premium – kilkanaście z nich pojawiło się rozbudowanym niedawno Silesia City Center. Ślązacy doceniają jakość i mogą za to zapłacić dlatego dobrze sprzedaj a się marki takie jak np. Boss.

Jak te preferencje ukształtowały rynek powierzchni handlowych? Na co jest jeszcze miejsce a na co brak?

Tak naprawę na duże obiekty handlowe na Śląsku już nie ma miejsca. Libero i Gemini Park Tychy wyczerpią popyt na galerie. Budowa kolejnej mogłaby wywołać przegrzanie rynku - tak jak to się stało w Poznaniu i zaraz stanie się we Wrocławiu. Jeśli chodzi o rynek outletów Silesia Outlet także zamyka popyt na outlety na ok. 15 lat. Jest jeszcze miejsce na obiekty typu convenience.

Kolejny najemca w Silesia Outlet

21/03/2018
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców powstającego na Górnym Śląsku - Silesia Outlet dołączyła jedna z wiodących marek odzieżowych w Polsce. Firma Diverse zajmie lokal o powierzchni niemal 290 mkw.

– Diverse to nowoczesna marka,bardzo popularna wśród polskich odbiorców,w Silesia Outlet produkty dostępne będą zawszez co najmniej 30 proc. rabatem od regularnych ceny sprzedaży w galeriach handlowych. Silesia Outlet to świetna lokalizacja dla brandów z segmentu fashion. Wśród 120 innych salonów znanych i cenionych marek odzieżowych nie może zabraknąć marki Diverse. Liczymy, że duża siła nabywcza w regionie zapewni nam odwiedzalność na wysokim poziomie, co przełoży się na obroty sklepu–mówi Alicja Dąbek, Leasing Manager marki Diverse. Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. Za komercjalizację obiektu odpowiada BOIG Property Consulting.

W Silesia Outlet na łącznej powierzchni blisko 20 tys. mkw. GLA znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. Obiekt wyróżnia doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.

W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans, Pepe Jeans, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone,Venezia, Unisono, Trespass, Volcano i Symbiosis. Sektor usługowy będą reprezentować m.in. restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumeria Amora oraz salon optyczny Soczekwki24.

Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA, finansowanie projektu zapewnił Bank Zachodni WBK SA. Otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na wiosnę 2019 roku.