Komfort w nowej lokalizacji

21/03/2018
dodany przez Admin Admin

Atut przy ul. Bunscha w Krakowie sukcesywnie buduje tenant mix obiektu. W ostatnim czasie do grona najemców dołączył sklep Komfort, zajmując lokal o powierzchni 500 mkw. KG Group, inwestor i deweloper centrum handlowego Atut Ruczaj planuje otwarcie obiektu w II połowie 2018 roku.

– W naszej strategii rozwoju podążamy za miejscami w których odbywa się naturalny ruch klienta. Stawiamy na dobrze skomunikowane lokalizacje przy dużych osiedlach lub skupiskach domów. Pragniemy towarzyszyć klientom w ich codziennych zakupach, inspirując do modnej i funkcjonalnej aranżacji wnętrz – mówi Robert Stachniak, dyrektor ds. rozwoju i zarządzania nieruchomościami w Sklepy Komfort. – W przypadku sklepów Komfort bardzo ważny jest również łatwy dostęp do parkingu. Sprzedajemy asortyment o dużych gabarytach, dobrze więc, by klient mógł podjechać jak najbliżej sklepu. Atut przy ul. Bunscha w Krakowie spełnia wszystkie te kryteria, dlatego jest to idealna lokalizacja dla salonu Komfort – dodaje Stachniak.

Komfort to sklep oferujący duży wybór dywanów, podłóg drewnianych, paneli oraz akcesoriów do montażu i pielęgnacji podłóg. – Z roku na rok rośnie zainteresowanie Polaków branżą wnętrzarską. Wzrost zamożności oraz większa świadomość w zakresie designu sprawia, że Polacy coraz częściej poszukują elementów wykończenia wnętrz o wysokim standardzie, oryginalnych. Nierzadko korzystają z doradztwa projektantów i architektów wnętrz. Sklep Komfort, będący liderem na polskim rynku w branży podłóg jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego klienta. Najwyższej jakości asortyment oraz rzetelne doradztwo obsługi sklepu sprostają oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Atut Ruczaj to obiekt handlowy typu convenience, przeznaczony na szybkie i komfortowe zakupy. Na 6,8 tys. mkw. powierzchni najmu zlokalizowanych będzie ok. 13 lokali handlowo-usługowych, a na parkingu znajdującym się przed obiektem znajdzie się miejsce na około 145 pojazdów. Wśród najemców znajdą się m.in. Lidl, Pepco, Rossmann, apteka Ziko, a także cukiernio-piekarnia Buczek. Tenant mix uzupełnią sklepy modowe.

Za komercjalizację Atut Ruczaj odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Krakowskie centrum handlowe Atut przy ul. Bunscha zlokalizowane jest w jednej z najszybciej rozwijających się dzielnic Krakowa – Ruczaj, przy osiedlu Europejskim. Klientami centrum będą nie tylko mieszkańcy Ruczaju, usytuowanych jest tu kilka obszarów zabudowań jednorodzinnych: Pychowice, Mochaniec, Skotniki, Kobierzyn. W pobliżu centrum znajduje się także Krakowski Park Technologiczny oraz Kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego. Świetna lokalizacja łączy się z dużym catchmentem obiektu. W bezpośrednim pieszym zasięgu obiektu znajduje się 30 tys. osób, ale już do 10 min. jazdy samochodem liczba ta rośnie do 150 tys. potencjalnych klientów.

Dekada Kraków dla przedszkolaków

21/03/2018
dodany przez Admin Admin

Centrum handlowe Dekada Kraków, usytuowane wśród dużych osiedli mieszkaniowych i domów jednorodzinnym kompleksowo odpowiada na potrzeby swoich klientów. Po ponad pięciu latach funkcjonowania stała się nie tylko popularnym miejscem codziennych zakupów, ale również realizacji innych ważnych potrzeb. Dużym powodzeniem cieszy się otwarte w obiekcie przedszkole Happy Kids, a rodzice przedszkolaków stali się lojalnymi klientami krakowskiej Dekady.

– Przedszkole usytuowane w budynku Dekady Kraków jest dla wielu rodziców idealnym wyborem. W drodze do pracy mogą pozostawić swoje pociechy i odebrać je wracając do domu, a tym samym zaoszczędzić czas. Obecność przedszkola wpływa jednocześnie na wzrost footfallu w centrum. Wyraźnie widać przywiązanie rodziców do konkretnych najemców takich jak Rossmann, Pepco, Carrefour czy Empik – mówi Bartosz Soból, Dyrektor Centrum Handlowego Dekada Kraków.

Przedszkole Happy Kids w Dekadzie Kraków funkcjonuje od września 2017 roku. Obecnie uczęszcza do niego około 80 dzieci. Placówka zajmuje powierzchnię blisko 330 mkw., do dyspozycji najmłodszych jeszcze w tym roku zostanie oddany także nowoczesny plac zabaw.

Eventy magnesem w galeriach handlowych

20/03/2018
dodany przez Admin Admin

Rozwój formatu galerii handlowych w XXI w. sprawił, że współczesny konsument jest w stanie zaspokoić wszystkie swoje potrzeby w jednym miejscu. Wisienką na torcie są eventy – odpowiednio dopasowane do profilu klientów stają się receptą na zwiększoną odwiedzalność.

Przyszłością galerii handlowej jest poszerzenie oferty rozrywkowej – około 36 proc. klientów przybywa do centrum handlowego nie po to, aby zrobić zakupy, ale żeby skorzystać z oferty rozrywkowej. Według ekspertów rynkowych ta zależność będzie jeszcze większa, głównie ze względu na rozwijający się sektor e-commerce. Obecnie niemal wszystkie niezbędne produkty jesteśmy w stanie kupić przez Internet, a najbardziej atrakcyjne w galeriach handlowych są aspekty emocjonalne – okazja do spotkania ze znajomymi i ciekawego spędzenia czasu. Około 88 proc. respondentów w raporcie „galerie handlowe nowego pokolenia” deklaruje, że idealne centrum handlowe to takie, które poprawia samopoczucie.

- Oferta rozrywkowa w centrach handlowych jest obecnie kluczowa – zarówno w dużych jak i mniejszych lokalizacjach. Dlatego w naszym najnowszym projekcie – centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia w Pabianicach powstaje nie tylko nowoczesne i komfortowe miejsce na zakupy, ale atrakcyjna przestrzeń publiczna - przyjazne miejsce do spędzania wolnego czasu. Nasz obiekt wyróżni m.in. pierwszy multipleks w mieście, już teraz myślimy również o cyklicznych wydarzeniach kierowanych do pabianiczan – komentuje Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel firmy A&A.

Przepis na zorganizowanie udanego wydarzenia w centrum handlowym to suma wielu czynników, m.in. odpowiedniego dopasowania oferty do grupy docelowej. Należy dostosować scenariusz imprezy do wieku klientów i ich zainteresowań. Nieszablonowe rozwiązania wsparte aktywną promocją to w efekcie nie tylko zwiększenie przychodów galerii, ale również budowanie grupy stałych klientów.

- Lokalna społeczność jest dla nas najważniejsza – już od etapu projektowania obiektu wychodziliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom konsultując zarówno preferencje odnośnie nazwy centrum handlowego jak i zapotrzebowanie na ofertę handlową. Tak samo zamierzamy zrobić z planowaną ofertą eventową. W centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia którego otwarcie odbędzie się w przyszłym roku planujemy cykliczne wydarzenia w specjalnie wydzielonej do tego strefie. Zadbamy o to, aby pabianiczanie nie narzekali na nudę. Kolejnym projektem, który obecnie realizujemy w Pabianicach jest centrum rekreacyjno-sportowe, w skład którego wejdą Nowe Centrum Golfa, grota solna, tężnie z solanką oraz strzelnica sportowo – rekreacyjna - jedyny tego typu obiekt na terenie województwa łódzkiego– podsumowuje Adrian Majsterek.

Pabianice to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w aglomeracji łódzkiej. Stabilna polityka budżetowa, wzrost wydatków na edukację i ponadprzeciętne wykształcenie mieszkańców, pozwalają oczekiwać jego szybkiego rozwoju w najbliższym czasie. Tkalnia dopełni proces rewitalizacji historycznej zabudowy miasta. Centrum handlowo-rozrywkowe powstaje na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche & Ender przy ulicy Grobelnej 8. Powierzchnia najmu w obiekcie wyniesie około 14 tys. mkw. GLA. na których zlokalizowanych będzie około 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada firma The Blue Ocean Investment Group. Wśród grona najemców znajdą się m.in. salon Empik, sklep odzieżowo-przemysłowy Pepco, czy elektromarket Media Expert. Ofertę handlową wzbogaci również sieć sklepów z artykułami dziecięcymi SMYK, sklep z ofertą sportową Martes Sport, drogeria Hebe, sklep obuwniczy CCC, punkt sieci KiK oraz pierwszy multipleks w mieście pod szyldem Helios.

Polacy w małych miastach też chcą mieć swoje galerie

11/03/2018
dodany przez Admin Admin

Mieszkańcy małych miast też chcą mieć nowoczesne centra, które pełnią nie tylko funkcję handlową, ale są miejscem spędzania wolnego czasu - mówi Aleksander Walczak, prezes sieci centrów handlowych Dekada. Mniejsze miasta to miejsca, w których Dekada czuje się najlepiej i to tam lokuje swoje inwestycje. W planach jest łącznie 20 centrów handlowych budowanych od podstaw lub rewitalizowanych z już istniejących domów handlowych.

Sprawdzamy wszelkie działki, które nadają się do zabudowy. Szczerze mówiąc większość odrzucamy, dlatego, że przy nasyconym rynku jest niewiele miejsc, gdzie można postawić nowy obiekt. Rozglądamy się od pewnego czasu za obiektami, które można kupić i zmodernizować lub rozbudować. Jest sporo centrów, budowanych przed laty, które nadają się do modernizacji, częściowej zmiany najemców, ulepszenia. Mamy duże doświadczenie, czujemy się jednym z liderów w segmencie niedużych centrów handlowych, wiec chcemy skupić się też na kupowaniu obiektów.

20 obiektów to plan Dekady na najbliższe lata. Brakuje dziewięciu, kiedy one powstaną?

Proces ich powstawania trwa. Staramy się rozwijać jak najszybciej, ale wiele zależy od sytuacji na rynku. Dziś jest duże nasycenie powierzchnią handlową nawet w przypadku obiektów typu convenience. Mamy kilka projektów w zaawansowanym przygotowaniu. Latem tego roku oddamy do użytku nowy, rozbudowany obiekt w Grójcu. Dobudowujemy tam kolejny budynek. Dwa nowe projekty realizujemy z PKP, to centra w Koninie i Mińsku Mazowieckim.

Będą to zintegrowane centra komunikacyjno-handlowe. W Koninie powstanie obiekt o powierzchni ok. 5, 5 tys. mkw., a Mińsku większy bo około 10 tys. mkw. z nowymi dworcami autobusowymi i kolejowymi. Wszystko wskazuje na to, że budowa obiektu w Koninie ruszy jeszcze przed wakacjami, z terminem oddania go do użytku na jesień 2019, z budową obiektu w Mińsku ruszymy albo na koniec tego roku albo na początek 2019 i wtedy oddanie do użytku będziemy planować na 2020 rok. Z budową w Nysie także chcemy ruszyć przed wakacjami i oddać ją do użytku pod koniec przyszłego roku.

W tym mieście powstanie dwukondygnacyjna galeria o powierzchni 20 tys. mkw. z parkingiem podziemnym na ponad 400 samochodów. Prowadzimy też modernizację Dekady w Skierniewicach, tam obiekt o powierzchni 3 tys. mkw. powiększymy prawie czterokrotnie, do 12 tys. mkw. Robimy wszystko, żeby ta budowa ruszyła jeszcze w tym roku.

Część z Państwa centrów handlowych działa we wspólnych budynkach z dworcami. Czy w związku z tym te centra są otwarte w niedziele niehandlowe?

Dworce są w naszych centrach wydzielonymi lokalami. W ustawie jest zapis, że otwarte mogą być sklepy służące do bezpośredniej obsługi podróżnych więc my nie chcemy nadużywać tej interpretacji. Ja osobiście głęboko wierzę, że będzie duże niezadowolenie społeczne z „zamkniętych” niedziel, że doprowadzi to do sytuacji takiej, jak zdarzyła się na Węgrzech, gdzie rząd wycofał się z wprowadzonych regulacji.

Czy Dekady są otwarte w niehandlowe niedziele?

Oficjalnie informujemy najemców, że jeśli ktoś chce prowadzić działalność w niedzielę to my jak najbardziej jesteśmy za tym i udostępniamy infrastrukturę. Mimo tego, nie wierzę by miało to jakikolwiek sens ekonomiczny. Lokalni najemcy nie będą mieli siły ściągalności, by dla jednego czy dwóch sklepów, przy kilkunastu zamkniętych, ludzie odwiedzali centrum handlowe. Nowe prawo uderza więc w drobnych przedsiębiorców, których w galeriach też mamy.

Czy ci, którzy mimo wszystko chcą otworzyć lokal w niedzielę będą musieli sami dźwignąć koszt obsługi powierzchni wspólnych?

To, że centra będą nieczynne w niedziele nie oznacza, że obniżą się jakiekolwiek koszty poza minimalną obniżką prądu na powierzchniach wspólnych. W naszych obiektach duża część jest bez powierzchni wspólnych więc można powiedzieć, że żadne koszty się nie obniżą. Nie ma więc możliwości ulgi czynszowej ani w kosztach eksploatacyjnych. Ci najemcy, którzy zamkną swoje sklepy w niedziele, bo tak im nakaże ustawa, będą ponosić takie same koszty jak najemcy, którzy będą mieli otwarte lokale siedem dni w tygodniu.

Lokalni najemcy w polskich centrach handlowych wciąż stanowią pewnego rodzaju wyjątek. Czy ta grupa najemców jest istotna dla funkcjonowania centrów takich jak Dekada?

Istotą sprawy jest to, jaka to jest działalność. Wielu lokalnych najemców prowadzi działalność franczyzową pod szyldem znanych marek sieciowych. Są to lokale dobrze prowadzone, z wypracowaną przez lata koncepcją i utrzymują się przynosząc zyski lokalnym partnerom. Mamy również nie powodzenia, kiedy przychodzi lokalny najemca ze swoim pomysłem, nawet ciekawym, ale nie sprawdzonym i w praktyce w konkurencji z innymi sklepami przegrywa. W związku z tym występuje rotacja najemców. Uważam, że to dobrze gdy pojawiają się w centrum handlowym najemcy niestandardowi, spoza typowego zestwu marek, tacy, których nie spotkamy w każdym innym parku handlowym czy galerii. Lokalni najemcy dodają galeriom kolorytu, odróżniają je od innych obiektów. Na przykład w Myślenicach mamy sklep, który nazywa się Świat Dziecka, ma podobna ofertę do Smyka i robi obroty podobne jak Smyk.

Czym Dekady wygrywają z innymi centrami?

To nie jest kwestia rywalizacji, ale dzielenia się tortem, który ma trzy podstawowe części. Pierwszą stanowią sklepy typowo osiedlowe, typu Żabka i to jest segment najbliżej domu. Potem są takie centra jak Dekada, które są w odległości kilku kilometrów maksymalnie, w których można zrobić zakupy w średnim wymiarze, czyli oprócz artykułów spożywczych, również buty, odzież, kosmetyki czy książki. Na końcu są duże galerie, lokalizowane w większych miastach, gdzie jedzie się na zakupy raz na jakiś czas, najczęściej na zakupy sezonowe. My działamy w segmencie convenience shopping center, dość blisko domu a jednocześnie z dość dużym asortymentem towarów i usług.

Co jest obecnie dla centrów typu convenience największym wyzwaniem przy zmieniającym się rynku?

Wyzwaniem jest znaleźć jak najlepszy model dla funkcjonowania tego środkowego segmentu rynku. Szukamy najlepszego sposobu spełnienia potrzeb konsumenckich. Widzimy, że sprawdzają się obiekty proste, gdzie jest wygodny parking i wejścia do sklepów bezpośrednio z parkingu czyli obiekty typu strip mall (w kształcie długiego paska). Nasze centra handlowe spełniają warunek zrobienia szybkich zakupów. Przy powszechnym na całym świecie braku czasu, takie obiekty często lepiej sprawdzają się niż duże galerie, gdzie trzeba zaparkować na dużym parkingu podziemnym, jechać schodami ruchomymi czy windą na górę i szukać potem dość długo wybranego sklepu. Zmierzamy zatem do tego, aby robić proste obiekty, ale z dobrą architekturą, dobrymi, dużymi witrynami, aby zapewnić najemcom jak najlepsze warunki funkcjonowania i zaspakajania oczekiwań klientów.

Polacy w miastach powiatowych chcą mieć swoje galerie?

Zdecydowanie tak. W centrach typu convinince także coraz większy udział zajmują usługi, których wcześniej właściwie nie było, np. pojawiają się kina wielosalowe. Klienci w mniejszych miastach chcą czuć się jak mieszkańcy dużych miast i mieć te same lub podobne towary na wyciągnięcie ręki, a my im to umożliwiamy.

Pepco i Atut łączą siły

07/03/2018
dodany przez Admin Admin

Współpraca KG Group, inwestora i dewelopera centrów handlowych Atut z siecią Pepco przynosi efekty. Popularna sieć dyskontowa otworzy swoje salony w powstających w Krakowie obiektach Atut Ruczaj i Atut Bielany. Firma podpisała także w ostatnim czasie umowę najmu około 450 mkw. powierzchni w centrum Atut Złocień, którego otwarcie planowane jest w II połowie 2018 roku.

Marka Pepco funkcjonuje już w otwartym od listopada 2017 roku centrum handlowym Atut przy ul. Grażyny w Krakowie, a także w pozostałych obiektach Atut, m. in. w Węgrzcach koło Krakowa czy w podwarszawskiej miejscowości Pruszków. W przyszłym roku otworzy swój salon także w łódzkim Atucie. Centra Atut to obiekty typu convenience, przeznaczone na szybkie i komfortowe zakupy. Za ich komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

– Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju marki PEPCO w całej Polsce. Centra handlowe Atut doskonale wpisują się w nasze oczekiwania dzięki bardzo dobrej lokalizacji i formacie convenience, umożliwiającym codzienne, szybkie i wygodne zakupy. Klientom nowych obiektów handlowych zaoferujemy szeroki wybór odzieży dla całej rodziny i produkty dla domu w najniższych cenach. Wierzymy, że wraz z innymi najemcami stworzymy we wszystkich krakowskich Atutach kompleksową ofertę handlową – mówi Katarzyna Wilczewska, Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej PEPCO.

– KG Group to dla nas ważny partner biznesowy, jesteśmy bardzo zadowoleni ze tej współpracy. Funkcjonujące już w centrach handlowych Atut sklepy Pepco, m. in. w Pruszkowie i Węgrzcach koło Krakowa cieszą się dużą odwiedzalnością. Jesteśmy przekonani, że w przypadku nowych lokalizacji będzie tak samo – dodaje K. Wilczewska.

– Obiekty handlowe typu convenience to idealne miejsca dla sieci stawiających na rozwój, takich właśnie jak Pepco. Bardzo dobra lokalizacja, dostępność komunikacyjna oraz kompleksowa oferta handlowa dopasowana do lokalnego klienta to gwarancja sukcesu centrów handlowych Atut i funkcjonujących w nich najemców. Polacy chcą kupować blisko i szybko, oczekują też dobrej jakości i ceny, dlatego sektor convenience będzie się nadal rozwijał, a dyskonty takie jak Pepco cieszyć się będą dużą popularnością – komentuje Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

W II połowie 2018 roku KG Group zaprosi klientów do centrum handlowego Atut Ruczaj oraz do obiektu znajdującego się na krakowskim osiedlu Złocień. Budowa Atut Złocień przebiega w dwóch etapach. Na ten moment zakończono komercjalizację I etapu. W II połowie br. rozpoczyna się także budowa centrum handlowego Atut w prestiżowej okolicy Bielany.

Sześć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa, Pruszkowie i w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj – aktualnie w przygotowaniu, Atut Złocień, Atut Bielany oraz obiekt w Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

Handy Bolesławiec przyciąga znane marki

07/03/2018
dodany przez Admin Admin

RTV Euro AGD dołączyło do grona najemców centrum handlowego typu convenience pod nazwą Handy w Bolesławcu, realizowanego przez Redmond Development.

Za komercjalizację inwestycji odpowiada BOIG, Blue Ocean Investment Group. RTV Euro AGD zajmie lokal o powierzchni ok. 500 mkw. - Miło nam powitać RTV Euro AGD w naszej inwestycji. Wierzymy, że sąsiedztwo restauracji McDonalds przyciągnie klientów mieszkających w promieniu 20 min jazdy samochodem, oraz obecność tak silnej marki jak RTV Euro AGD dodatkowo zwiększy atrakcyjność lokalizacji - mówi Justin Pearce, prezes Redmond Development.

- Położenie centrum handlowego Handy w strefie wzmożonego ruchu samochodowego i w uznanej okolicy handlowej pozwala nam oczekiwać dużego przepływu klientów naszym sklepie. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Redmond Development oraz BOIG podczas realizacji tego projektu – mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu, RTV Euro AGD.

- BOIG widzi wielki potencjał w połączeniu silnej lokalizacji przy najważniejszym rondzie w centrum miasta i ciekawym miksem najemców. McDonald's generuje świetny ruch jako operator gastronomiczny, EURO to silny gracz na rynku pod kątem sprzedaży. Obecnie finalizujemy umowy z operatorami, którzy jeszcze bardziej zaskoczą klientów swoją ofertą, a którzy nie są obecni na tym rynku – dodaje Radosław Gadomski, Commercial Director firmy BOIG, odpowiedzialnej za proces komercjalizacji obiektu Handy w Bolesławcu.

Metropolitan Outlet Bydgoszcz zmienia właściciela

06/03/2018
dodany przez Admin Admin

Metropolitan Investment podpisała umowę przedwstępną na zakup realizowanej przez Carrefour Polska inwestycji - Metropolitan Outlet Bydgoszcz. Nowy inwestor będzie odpowiadał za dalszą realizację, w tym budowę oraz zarządzanie projektem.

Metropolitan Outlet Bydgoszcz to nowoczesny kompleks handlowo-usługowy, łączący w sobie przestrzeń outletu z hipermarketem Carrefour. Obiekt wpisuje się w zapotrzebowanie lokalnego rynku oraz preferencje zakupowe mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego.

Dotychczas za realizację inwestycji odpowiadała firma Carrefour Polska. W związku z podpisaniem umowy przedwstępnej, Metropolitan Investment będzie kontynuował realizację inwestycji, w tym budowę oraz zarządzanie obiektem. Za komercjalizację i najem powierzchni obiektu odpowiadać będzie The Blue Ocean Investment Group (BOIG).

- Doskonała analiza specyfiki danego miasta, potencjału zakupowego jego mieszkańców i ich zachowań konsumenckich sprawia, że obiekty Metropolitan Investment spełniają oczekiwania najemców oraz społeczności lokalnej. Centra wyprzedażowe to naturalna odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów. Dostrzegamy potencjał tego typu obiektów, dlatego zdecydowaliśmy się na zainwestowanie w rozwój bydgoskiego projektu – mówi Łukasz Włodarczyk, prezes zarządu Metropolitan Investment.

Rozpoczęcie budowy Metropolitan Outlet Bydgoszcz zaplanowane jest na II kwartał 2018 roku.

Multibrandowy najemca w Silesia Outlet

04/03/2018
dodany przez Admin Admin

Wzbogaca się grono najemców powstającego w Gliwicach centrum wyprzedażowego Silesia Outlet. Lokal o powierzchni 200 mkw. zajmie multibrandowy koncept Symbiosis.

Właścicielem salonów Symbiosis jest Marketing Investment Group.

– Silesia Outlet to odpowiednie miejsce dla marek z segmentu premium fashion, dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć salon obuwniczy Symbiosis właśnie w tym obiekcie. Usytuowanie Silesia Outlet tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław w okolicy ruchliwego węzła Gliwice-Bojków z pewnością zapewni obiektowi niesłabnący footfall, a szeroka, atrakcyjna cenowo oferta marek i sklepów lojalnych klientów – mówi Dariusz Kozorowski, Leasing & Franchising Manager w Marketing Investment Group. – W multibrandowym sklepie Symbiosis klienci Silesia Outlet znajdą szeroki wybór obuwia topowych marek, takich jak Lacoste, Timberland, Tommy Hilifiger, Guess czy Ecco. W salonach Symbiosis sprzedajemy najwyższej jakości obuwie dedykowane kobietom, mężczyznom oraz dzieciom – dodaje Dariusz Kozorowski.

W Silesia Outlet na łącznej powierzchni blisko 20 tys. mkw. GLA znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych, dostępnych zawsze co najmniej 30 proc. taniej niż w regularnych galeriach handlowych. Obiekt wyróżnia doskonała lokalizacja w Gliwicach, tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W bezpośredniej strefie zasięgu zamieszkuje około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln osób.

W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Lee Wrangler, Cross Jeans, Pepe Jeans, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Trespass, Volcano oraz Only. Sektor usługowy będą reprezentować m.in. restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumeria Amora oraz salon optyczny Soczekwki24.

Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. Za komercjalizację obiektu odpowiada BOIG Property Consulting. Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA, finansowanie projektu zapewnił Bank Zachodni WBK SA. Otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na wiosnę 2019 roku.

Dekada dostrzega przestrzeń dla nowych projektów

28/02/2018
dodany przez Admin Admin

Z najnowszego raportu Colliers International wynika, że na koniec 2017 roku poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią centrów handlowych wyniósł 301 mkw. na tysiąc mieszkańców. Największy wskaźnik zanotowano w aglomeracjach i dużych miastach. Jak zaznacza Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA., zagęszczenie powierzchnią handlową w Polsce rośnie z roku na rok i wkrótce może dotyczyć także średnich i małych miast.

– Duże nasycenie w aglomeracjach i dużych miastach spowodowało kilka lat temu zainteresowanie deweloperów miastami od 100 do 200 tys. mieszkańców. Z tego powodu, obecnie w wielu z tych lokalizacji rynki handlowe również są już nasycone. Nadal mamy jednak kilkudziesięciotysięczne miejscowości, gdzie istnieje obszar do działania. Oceniam, że jest to praca i inwestycje na najbliższe 2-3 lata. W takich miejscowościach powstają także najnowsze projekty Dekady – komentuje Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

W sercu 50-tysięcznej Nysy powstanie nowoczesna dwupoziomowa galeria handlowa. W obiekcie znajdzie się ok. 80 sklepów, liczne restauracje i kawiarnie, a także strefa rozrywki z 4-salowym kinem. Dekada Nysa powstanie w ramach projektu rewitalizacyjnego. W elewację budynku wkomponowane zostanie historyczne ogrodzenie XIX-wiecznej Gazowni Miejskiej. Rozpoczęcie budowy planowane jest na wiosnę 2018 roku.

Dekada wybuduje także obiekty w Mińsku Mazowieckim i Koninie. Powstaną tam zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne. Projekty realizowane są we współpracy z PKP SA i jej spółką zależną XCity Investment. Budowa Dekady Konin ruszy wiosną, a Dekady w Mińsku Mazowieckim jesienią br.

– Polski rynek nowoczesnych powierzchni handlowych zdominowany jest przez tradycyjne centra handlowe. W 2017 roku stanowiły one ponad 80 proc. całkowitej podaży. Nie przeszkadza to jednak w rozwoju mniejszych formatów. Odpowiedzią na aktualne oczekiwania klientów są projekty wielofunkcyjne, łączące handel z komunikacją. Zakupy przy okazji pobytu na dworcu, powrotu z pracy, szkoły czy podróży turystycznej są bardzo wygodne i oszczędzają czas. W Europie Zachodniej właściwie przy każdym dworcu istnieje dużo możliwości robienia zakupów czy skorzystania z usług, w Polsce ten rynek także bardzo dobrze się rozwija – mówi A. Walczak.

W ramach Dekady w Mińsku Mazowieckim powstanie obiekt handlowy typu strip mall połączony z nowymi dworcami: kolejowym i autobusowym, które łącznie obsłużą rocznie około 2 mln pasażerów. Galeria handlowa w Koninie także będzie połączona z dworcami kolejowym i autobusowym, które obsługiwać będą 1 mln pasażerów rocznie.

Jak wynika z opinii ekspertów rynku handlowego, rosnące nasycenie sprawia, że równocześnie spada podaż nowej powierzchni handlowej. W minionym roku dostarczono na rynek o ok. 15 proc. mniej niż w roku 2016 nowoczesnej powierzchni centrów handlowych, na znaczeniu zyskują za to rozbudowy istniejących projektów, które stanowiły ok. 16 proc. nowo dostarczonej powierzchni w 2017 roku.

– Wysokie nasycenie galeriami handlowymi sprawia, że inwestowanie w modernizacje i rozbudowy stało się dużo korzystniejsze niż budowanie nowych obiektów. My również stawiamy na rozbudowy i poszerzanie oferty handlowo-usługowej już istniejących galerii handlowych. Obecnie trwają prace przy centrum Dekada w Grójcu, które jeszcze w tym roku powiększy się o 3 tys. mkw. Planujemy również rozbudowy galerii w Skierniewicach, Sieradzu, Żyrardowie i Olsztynie – podsumowuje Aleksander Walczak.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Za komercjalizację obiektów Dekada odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Rusza kolejny etap budowy Tkalni

27/02/2018
dodany przez Admin Admin

Inwestor centrum handlowo – rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach podpisał ze spółką Awbud list intencyjny dotyczący generalnego wykonawstwa obiektu.

Awbud jako generalny wykonawca zrealizuje centrum handlowo – rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach. Prace będą prowadzone w systemie design and build (zaprojektuj i wybuduj). Firmie został przekazany plac budowy i może ona przystąpić do realizacji prac projektowych, robót fundamentowych, ziemnych i odwodnieniowych.

– Cieszymy się z zaufania jakim obdarzył nas inwestor centrum handlowego Tkalnia w Pabianicach. To wyjątkowy projekt wiążący się z rewitalizacją historycznych budynków, który odmieni miasto, dlatego tym bardziej jesteśmy zadowoleni, że możemy być jego częścią – mówi Michał Wuczyński, prezes Awbud S.A.

Centrum handlowo – rozrywkowe Tkalnia powstaje na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche & Ender przy ulicy Grobelnej 8. Obiekt stanie w bezpośrednim sąsiedztwie zrewitalizowanych budynków pofabrycznych. Tkalnia, położona w centrum miasta, między starym a nowym rynkiem będzie nie tylko głównym punktem na handlowej mapie miasta, ale także pozwoli mieszkańcom Pabianic na ciekawe spędzenie czasu dzięki urozmaiconej ofercie handlowo-rozrywkowej.

– Jestem zadowolony, że doszliśmy do porozumienia i to właśnie Awbud będzie odpowiadał za prace budowlane w Tkalni. Budowa jest zaplanowana na około dwanaście miesięcy. Równolegle prowadzimy rozmowy z kolejnymi najemcami zainteresowanymi ulokowaniem się w Tkalni, pracujemy także nad dodatkowymi atrakcjami, z których będą mogli korzystać klienci po otwarciu centrum – mówi Adrian Majsterek, inwestor centrum handlowego Tkalnia w Pabianicach.

Powierzchnia najmu w obiekcie wyniesie około 14 tys. mkw. GLA. Wśród planowanych 40 sklepów znajdą się m.in. salony Smyk, Empik, CCC, Hebe, Pepco, Kik, Martes Sport, Media Expert a także Helios, który otworzy pierwszy w mieście multipleks. Dla wygody klientów inwestor zaplanował także 230 miejsc parkingowych. Za komercjalizację obiektu odpowiada The Blue Ocean Investment Group.