KG Group zapowiada kolejne inwestycje na rynku krakowskim

13/12/2017
dodany przez Admin Admin

Mijający rok był dla nas czasem intensywnej pracy. Główny nacisk położyliśmy na pozyskanie nowych najemców. W tym roku otworzyliśmy centrum handlowe Atut przy ul. Grażyny w Krakowie, a w 2018 planujemy kolejne otwarcia – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.

– W listopadzie otworzyliśmy kolejne centrum handlowe należące do sieci Atut zlokalizowane w Krakowie, przy ul. Grażyny. Obiekt o powierzchni 3,5 tys. mkw. GLA położony jest w doskonałej lokalizacji, w dzielnicy Prądnik Biały, przy jednym z największych krakowskich targów, Placu Imbramowskim – podsumowuje osiągnięcia w mijającym roku prezes spółki.

Projekt przy ul. Grażyny powiększył sieć Atut, w której znajdują się już dobrze prosperujące obiekty w Sosnowcu, Jaworzu, Łodzi, Pruszkowie oraz Węgrzcach.

– Obecnie skupiamy się głównie na krakowskim rynku i to tam planujemy w najbliższym czasie zrealizować kolejne obiekty handlowe w formacie convenience. Ostatnie lata dowiodły, że centra handlowe tego typu są bardzo pożądane. W II połowie 2018 roku zamierzamy zaprosić klientów do centrum handlowego Atut Ruczaj oraz do obiektu znajdującego się na krakowskim osiedlu Złocień. Budowa Atut Złocień przebiega w dwóch etapach. Na ten moment zakończyliśmy komercjalizację I etapu. W II połowie 2018 rozpoczniemy także budowę centrum handlowego Atut w prestiżowej okolicy Bielany – podkreśla prezes KG Group.

– Najważniejsze plany spółki KG Group na przyszły rok to umacnianie i pozycjonowanie naszych obiektów jako convenience shopping center. Obecnie w Polsce cieszą się one rosnącą popularnością zarówno wśród deweloperów, jak i najemców. Planujemy również jak najszybciej zakończyć przygotowania oraz uzyskać pozwolenie i rozpocząć budowę naszych najnowszych inwestycji w Krakowie i równocześnie prowadzić ich intensywną komercjalizację przy udziale firmy BOIG. Wszystkie nasze projekty są silne pod względem lokalizacji, dojazdu oraz koncepcji i wzbudzają zainteresowanie potencjalnych najemców – podsumowuje Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.

Przypomnijmy, sześć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa, Pruszkowie i w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

Komercjalizacją obiektów sieci Atut zajmuje się BOIG Property Consulting.

Dekada zapowiada 4 nowe projekty

12/12/2017
dodany przez Admin Admin

Dekada przedstawia szczegółowy plan na 2018 rok. – W Dekadzie konsekwentnie realizujemy projekty obiektów wpisujących się w styl i rytm życia konsumentów i tworzących nowy wymiar przestrzeni miejskiej – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

W 2017 roku w Polsce pojawiło się kolejne centrum handlowe funkcjonujące pod szyldem Dekada – w Ciechanowie. Deweloper zrealizował już 11 centrów handlowych w całym kraj i obecnie pracuje nad kolejnymi projektami. W 2018 roku ruszy budowa Dekady w Nysie, Koninie i Mińsku Mazowieckim, a także zakończy się rozbudowa obiektu w Grójcu.

W marcu 2017 roku pierwszych klientów powitała Dekada Ciechanów – nowoczesne centrum, integrujące handel i transport. Na powierzchni 2,2 tys. mkw. GLA mieści się 7 lokali handlowo-usługowych, w części dworcowej natomiast 5 stanowisk autobusowych. Do każdego ze sklepów w jednopoziomowym budynku typu strip mall klienci wejdą bezpośrednio z parkingu. Ciechanowska Dekada, umiejscowiona przy ul. Sienkiewicza, obejmuje swoim zasięgiem do 20 minut jazdy samochodem ponad 90 tys. mieszkańców.

W planach Dekady na 2018 rok jest budowa śródmiejskiej galerii handlowej Dekada w Nysie. Będzie to dwupoziomowy budynek o powierzchni najmu 19 tys. mkw., na której zlokalizowanych zostanie ok. 80 sklepów, liczne restauracje i kawiarnie, a także strefa rozrywki z 4-salowym kinem. Na początku 2018 roku Dekada wystąpi o pozwolenie na budowę. Budowa będzie trwała około półtora roku.

W połowie 2018 roku inwestor zakończy także rozbudowę centrum handlowego w Grójcu. Zlokalizowana przy ul. Armii Krajowej Dekada Grójec to obiekt typu convenience shopping centre, przeznaczony do szybkich, wygodnych zakupów. Prace ruszyły we wrześniu br. Centrum zostanie rozbudowane o prawie 3 tys. mkw. GLA, dzięki czemu jego łączna powierzchnia najmu będzie wynosić 8,7 tys. mkw. GLA. Planowane otwarcie nastąpi w połowie 2018 roku.

Jesienią 2018 roku rozpocznie się także rozbudowa Dekady w Skierniewicach. Projekt zakłada znaczące powiększenie istniejącego budynku. Dobudowane zostaną 4 kondygnacje o całkowitej powierzchni 20 250 mkw., z czego dwa piętra podziemne przeznaczone zostaną na parking dla zmotoryzowanych klientów, liczący około 280 miejsc postojowych. Piętra nadziemne zapewnią z kolei ok. 8250 mkw. powierzchni komercyjnej, które przeznaczone zostanie na kilkanaście nowych lokali handlowych, dedykowanych nowym najemcom z sektora modowego, gastronomicznego i usługowego.

Grupa Dekada od 2011 roku zrealizowała już jedenaście obiektów handlowych typu convenience. Wśród nich są galerie, strip malle czy zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne. W planach spółki jest powiększenie sieci o kolejne centra handlowo-komunikacyjne, m. in. w Mińsku Mazowieckim i Koninie. Projekty będą realizowane we współpracy z PKP SA i jej spółką zależną XCity Investment. Budowa Dekady Konin ruszy wiosną 2018 roku, a Dekady w Mińsku Mazowieckim – jesienią.

Mińska Dekada będzie budynkiem typu strip mall, w ścisłym centrum miasta. W ramach inwestycji powstaną nowe dworce: kolejowy i autobusowy – łącznie obsłużą rocznie około 2 mln pasażerów. Obiekt tego samego typu będzie również w centrum Konina. Powstaną także nowe dworce: kolejowy i autobusowy, w których rocznie pojawi się około 1 mln pasażerów. W pobliżu są duże osiedla mieszkaniowe, a rozwinięta sieć komunikacji miejskiej oraz wygodna infrastruktura drogowa zapewnią doskonały dostęp do zintegrowanego centrum handlowo-komunikacyjnego.

– W Dekadzie konsekwentnie realizujemy projekty obiektów wpisujących się w styl i rytm życia konsumentów i tworzących nowy wymiar przestrzeni miejskiej. Stąd nasze projekty rewitalizacji dworców autobusowych i kolejowych, które realizujemy obecnie razem z PKP w Koninie i Mińsku Mazowieckim, oraz lokalizowanie dominujących dla danych rynków projektów w centrach miast, jak ma to miejsce w przypadku Galerii Dekada w Nysie, która wpisana zostanie w historyczny charakter okolicy. Dekada Nysa zgodnie z oczekiwaniami konsumentów będzie posiadała większy zakres usług, w tym gastronomicznych oraz 4-salowy multiplex kinowy – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce. Za komercjalizację obiektów Dekada odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Najemcy wchodzą do Dekady Nysa

08/12/2017
dodany przez Admin Admin

Wkrótce ruszy budowa Dekady Nysa – śródmiejskiej galerii handlowej. Aktualnie trwa komercjalizacja obiektu. Umowy najmu w obiekcie podpisały w ostatnim czasie sieć lodziarni Grycan – lody od pokoleń oraz Swiss.

Lodziarnio-kawiarnie są niezwykle ważną częścią naszego biznesu, którą stale rozwijamy. W tym celu nieustannie szukamy najlepszych, najbardziej atrakcyjnych dla potencjalnych klientów lokalizacji, takich jak Dekada Nysa, w której otworzymy nasz nowy punkt. Jesteśmy przekonani, że bogata oferta lodów, deserów lodowych, kaw i domowych ciast trafi w gusta mieszkańców Nysy i okolic. Wierzymy, że nasza nowa lodziarnio-kawiarnia stanie się lubianym, chętnie odwiedzanym miejscem – mówi Wojciech Biśta, dyrektor ds. zarządzania siecią lodziarni Grycan – lody od pokoleń.

– Swiss otwiera w Dekadzie Nysa swój kolejny butik. Liczymy na to, że siła nabywcza w regionie przełoży się na wysoką odwiedzalność naszego butiku oraz, co za tym idzie, wysokie obroty. Wierzymy, że lokalizacja obiektu w centrum miasta będzie bardzo atrakcyjna dla klientów. Jesteśmy przekonani, że nasze markowe zegarki przypadną do gustu mieszkańcom Nysy, co pozwoli nam zyskać grono lojalnych i zadowolonych klientów – mówi Iwona Przybylska, Development Manager butików Swiss.

Dekada SA, inwestor i deweloper, planuje otwarcie obiektu w połowie 2019 roku. Dwukondygnacyjna Galeria Dekada Nysa będzie miała ok. 25 tys. mkw. powierzchni w tym 19 tys. powierzchni najmu, na których zlokalizowanych zostanie około 80 sklepów, restauracje i kawiarnie oraz strefa rozrywki z 4-salowym kinem. Dla wygody klientów powstanie podziemny parking na ponad 400 miejsc.

Obiekt usytuowany będzie w ścisłym centrum Nysy, pomiędzy Rynkiem a dworcami: autobusowym i kolejowym, tuż przy głównej arterii komunikacyjnej miasta, ul. Bema. Budowa będzie trwała około półtora roku, otwarcie Dekady Nysa planowane jest w połowie 2019 roku.

Oferta Dekady Nysa dostosowana będzie do potrzeb rynku i tym samym atrakcyjna dla konsumentów. Obecnie trwa komercjalizacja obiektu. Umowy najmu podpisały już takie marki jak: Rossmann, Empik, CCC, Martes Sport, Swiss, Briju, Yes, Quiosque, 4F, Grycan, So Coffee oraz Sphinx. Znajdą się tu także 4-salowe kino oraz optyk, apteka, pralnia, salon prasowy, piekarnia i biuro podróży. Część tych sklepów i punktów usługowych będą prowadzić nyscy przedsiębiorcy. Aktualnie trwają negocjacje z kolejnymi markami, w tym ze sklepem spożywczym, kolejnymi sieciami odzieżowymi i obuwniczymi.

Nowi najemcy wzmocnią ofertę Vis à Vis Warszawa

06/12/2017
dodany przez Admin Admin

Do grona najemców powstającego na warszawskim Wilanowie centrum handlowego Vis à Vis, którego inwestorami są firmy Capital Park oraz Real Management, dołączają nowi najemcy, którzy zajmą łącznie powierzchnię ok. 225 mkw. Ofertę obiektu wzmocnią restauracja indyjska oraz sklep Owoce i Warzywa Świata. Centrum jest już w trakcie budowy, która rozpoczęła się z początkiem września b.r., a zakończy już w III kw. 2018 r.

Kolejni najemcy uzupełnią ofertę gastronomiczno-spożywczą nowopowstającego obiektu. Jednym z najemców będzie restauracja, oferująca kuchnię indyjską o pow. 130 mkw. Świeżo przygotowywane dania będzie można zarówno spożywać na miejscu, jak i zabierać na wynos. Dodatkowo, przy lokalu pojawi się ogródek, z którego będzie można korzystać w sezonie wiosenno-letnim. Ofertę Vis à Vis Warszawa wzmocni także sklep Owoce i Warzywa Świata, który zajmie powierzchnię ok. 95 mkw. i będzie posiadał niezwykle bogatą i starannie wyselekcjonowaną ofertę warzyw, owoców i ziół zarówno sezonowych, jak i importowanych.

– Chcemy stworzyć miejsce służące wygodnym, kompleksowym zakupom, ale jednocześnie odpowiadające stylowi życia okolicznych mieszkańców. Dlatego też staramy się tak dobierać najemców, by oferta obiektu była oryginalna, zróżnicowana, ale i odpowiadała na najważniejsze codzienne potrzeby naszych klientów. Naszym zamysłem jest stworzenie przestrzeni, gdzie w komfortowej, kameralnej atmosferze będzie można skorzystać z ciekawej oferty handlowej, a także z punktów usługowych i gastronomicznych oraz zrelaksować się na specjalnie przygotowanym w tym celu terenie rekreacyjnym, który będzie znajdował się wokół budynków Vis à Vis Warszawa – mówi Anna Kotyńska, Head of Retail Leasing Department, Grupa Capital Park.

Do tej pory do grona najemców centrum dołączyły już takie marki, jak RTV Euro AGD, Apteka Cosmedica i renomowana klinika dentystyczna. Cały czas trwają zaawansowane rozmowy dotyczące kolejnych lokali i ciekawych konceptów handlowych, które się w nich znajdą. Kolejne umowy zostaną zamknięte do końca roku. Wszystko wskazuje na to, że w obiekcie znajdą się unikalne, nowatorskie rozwiązania, które sprawią, że projekt stanie się ciekawą destynacją. Komercjalizację obiektu prowadzą wspólnie grupa Capital Park oraz firma BOIG.

To już czwarty obiekt, powstający pod wspólnym szyldem Vis à Vis (pozostałe 3 funkcjonują już z sukcesem w Łodzi, Radomiu i Toruniu). Centrum zostanie otwarte już w III kwartale 2018 r. Zlokalizowane na warszawskim Wilanowie, przy skrzyżowaniu ulic Przyczółkowej i Pałacowej, zajmie powierzchnię 4 300 mkw. powierzchni handlowej, na której znajdzie się od 22 do 25 lokali handlowo-usługowych. Vis a Vis położone będzie w południowej części Warszawy przy ulicy Przyczółkowej, w bardzo bliskiej przyszłości bezpośrednio przy planowanym Węźle Przyczółkowa, który połączy Ursynów z Wawrem i umożliwi łatwy dojazd mieszkańcom Wilanowa, Ursynowa oraz Konstancina-Jeziornej. Dodatkowym komfortem dla klientów będzie parking mieszczący 104 pojazdy oraz bliskość przystanku autobusowego, obsługiwanego przez 7 linii komunikacji miejskiej.

Szachownica wybiera Dekadę

04/12/2017
dodany przez Admin Admin

Polska marka odzieżowa Szachownica dołącza do grona najemców centrum handlowego Dekada w Grójcu. Nowy salon zajmie ponad 400 mkw. GLA powierzchni. Za komercjalizację Dekady Grójec odpowiada firma BOIG Property Consulting.

W ofercie Szachownicy klienci Dekady znajdą zarówno odzież damską, męską, jak i dziecięcą wraz z dodatkami i akcesoriami. Chcąc docierać ze swoją ofertą do coraz szerszej grupy odbiorców, sieć otwiera sklepy nie tylko w dużych, ale też w małych miastach.

– Wybraliśmy centrum handlowe Dekada Grójec ze względu na dużą popularność obiektu. Szukając nowych lokalizacji dla naszych salonów zwracamy również uwagę na marki, które razem z nami stanowić będą tenant mix obiektu. Również w tym aspekcie, jesteśmy zadowoleni i wierzymy, że razem z innymi najemcami Dekady Grójec stworzymy atrakcyjną ofertę handlową – mówi Katarzyna Biała, Marketing Manager, Joart S.A. Szachownica.

– Sieci handlowe dostrzegają potencjał grójeckiej Dekady – mówi Wojciech Nowakowski, Dyrektor ds. Rozwoju i Komercjalizacji w spółce Dekada SA. – Obiekt na dobre wpisał się w mapę lokalnego handlu, o czym świadczą dobre wyniki odwiedzalności i stale rosnącą popularność obiektu. Nasi obecni najemcy osiągają bardzo dobre wyniki sprzedaży. Odpowiadając na potrzebę rynku, zdecydowaliśmy się na rozbudowę obiektu. Oprócz Szachownicy w Dekadzie Grójec pojawią się również m.in. Takko Fashion, Jysk oraz powiększony sklep Martes Sport. Rozmowy z kolejnymi brandami trwają – dodaje W. Nowakowski.

Zlokalizowana przy ul. Armii Krajowej Dekada Grójec to nowoczesne centrum handlowe typu convenience shopping centre, przeznaczone do szybkich i wygodnych zakupów. Obecnie liczy 5,7 tys. mkw. powierzchni GLA, na której usytuowanych jest 17 lokali handlowo-usługowych. Niebawem obiekt zostanie rozbudowany o prawie 3 tys. mkw. GLA, dzięki czemu jego łączna powierzchnia najmu będzie wynosić 8,7 tys. mkw. GLA., a liczba lokali wzrośnie do 23. Za proces komercjalizacji obiektu odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Adrian Majsterek, A&A: w średnich i małych miastach wciąż istnieją „białe plamy”

01/12/2017
dodany przez Admin Admin

Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce jest dojrzały, ale wciąż widać perspektywy na jego rozwój, szczególnie w średnich i małych miastach cechujących się niskim współczynnikiem nasycenia powierzchnią handlową – mówi w rozmowie z Retailnet Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel spółki A&A.

Z perspektywy naszej spółki, rok 2017 był bardzo udany – podpisaliśmy ponad 50 proc. umów najmu w nowo powstającym obiekcie handlowym, z takimi firmami jak m.in. Martes Sport, Hebe, CCC, Empik, Media Expert, Pepco, czy Smyk. Możemy również potwierdzić, że w centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia powstanie pierwszy multipleks w mieście pod szyldem Helios, w którym zmieści się 700 osób w 4 salach kinowych. Ponadto, otrzymaliśmy pozwolenie na budowę Tkalni, która ruszy już w najbliższych miesiącach.

Według szacunków ogólnorynkowych, do końca roku 2017 całkowita podaż w sektorze powierzchni handlowych w Polsce wyniesie 350 tys. mkw. W tym roku kilkanaście zagranicznych sieci handlowych zdecydowało się na debiut w naszym kraju. Między innymi, w warszawskiej Arkadii odbyło się otwarcie pierwszego sklepu Victoria’s Secret z pełną ofertą. To dobry znak dla deweloperów – widać duży potencjał na polskim rynku handlowym. W 2017 r. istotną zmianą był wzrost płacy minimalnej, który zwiększył koszty zatrudnienia oraz automatycznie koszty związane z robotami budowlanymi.

Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce jest dojrzały, ale wciąż widać perspektywy na jego rozwój, szczególnie w średnich i małych miastach cechujących się niskim współczynnikiem nasycenia powierzchnią handlową. Przykładowo, w Pabianicach – drugim mieście pod względem liczby mieszkańców w aglomeracji łódzkiej, wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi aktualnie 204 mkw./1000 mieszkańców. Jest to współczynnik o ponad połowę niższy niż średni wskaźnik dla miast poniżej 100 tys. mieszkańców.

Nasza nowo powstająca inwestycja – centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia będzie odpowiedzią na zapotrzebowanie mieszkańców i idealnie wpiszę się w lukę istniejącą na rynku handlowym Pabianic. Myślę, że w kolejnych latach deweloperzy skupią się na rozbudowach i modernizacjach obiektów handlowych w większych miastach. W średnich i małych miejscowościach wciąż istnieją tak zwane „białe plamy” i jest szansa na powstanie nowych inwestycji. Zarządcy obiektów handlowych położą nacisk na rozwój konceptów rozrywkowych w galeriach, będą szukali możliwości pozwalających na atrakcyjne spędzenie wolnego czasu przez mieszkańców. W przyszłym roku istotnym ryzykiem dla galerii handlowych w Polsce będzie zakaz handlu w niedzielę, który wpłynie na zyski pochodzące ze sprzedaży. Zmianą związaną ze wzrostem utrzymania centrów handlowych będzie również wprowadzenie podatku od sprzedaży detalicznej, co w efekcie prawdopodobnie przeniesie handel do centrów miast.

Za komercjalizację obiektu Tkalni odpowiada firma BOIG.

Dekada inna niż wszystkie. Wkrótce ruszy budowa

25/11/2017
dodany przez Admin Admin

Na początku 2018 roku ruszy budowa śródmiejskiej galerii handlowej Dekada w Nysie. Dekada, inwestor i deweloper, planuje otwarcie obiektu w połowie 2019 roku.

Galeria Dekada Nysa posiadać będzie dwie kondygnacje handlowe o powierzchni ok. 25 tys. mkw. (w tym 19 tys. powierzchni najmu), na których zlokalizowanych zostanie około 80 sklepów, restauracje i kawiarnie oraz strefa rozrywki z 4-salowym kinem. Dla wygody klientów powstanie podziemny parking na ponad 400 miejsc. Obiekt usytuowany będzie w ścisłym centrum Nysy, pomiędzy Rynkiem a dworcami: autobusowym i kolejowym, tuż przy głównej arterii komunikacyjnej miasta, ul. Bema.

9 sierpnia br. nastąpiło uprawomocnienie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego uchwalonego przez Radę Miejską w Nysie na początku lipca 2017 roku. Spółka Dekada zleciła wówczas przygotowanie projektu budowlanego, umożliwiającego uzyskanie pozwolenia na budowę. W grudniu projekt budowlany będzie gotowy i na tej podstawie Dekada jeszcze w tym samym miesiącu wystąpi o pozwolenie na prace rozbiórkowe, a na początku 2018 roku o pozwolenie na budowę. Budowa będzie trwała około półtora roku, otwarcie Dekady Nysa planowane jest w połowie 2019 roku.

Ostateczną koncepcję obiektu i projekt budowlany przygotowuje jedna z największych pracowni architektonicznych w Polsce – JSK Architekci z Warszawy (autorzy projektu Galerii Solaris w Opolu oraz Stadionu Narodowego w Warszawie). W stosunku do pierwszych koncepcji architektura obiektu została „ocieplona” kolorystycznie. Będą dominować kolory nawiązujące do przedwojennego ogrodzenia z cegły, które w większości zostanie zachowane. Jednocześnie, w odniesieniu do opinii mieszkańców, władz miasta i konserwatorów zabytków obiekt został podzielony na wiele różnych brył o różnym wykończeniu elewacji, w tym z zastosowaniem cegły i naturalnej zieleni, aby był postrzegany jako lekki i nie dominujący nad otoczeniem.

Galeria handlowa Dekada Nysa będzie przyjaznym, wielofunkcyjnym obiektem pełniącym rolę centrotwórczą. Doskonale wpisze się w istniejącą tkankę urbanistyczną miasta i jednocześnie zachowa historyczny charakter okolicy.

- W wielobryłową elewację budynku galerii wkomponowane zostanie historyczne ogrodzenie XIX-wiecznej Gazowni Miejskiej. Zastosowane będą także nowoczesne rozwiązania, takie jak corten – stal patynowana oraz „zielone ściany”. W miejscu przebiegu dzisiejszej ulicy Drzymały powstanie szklany pasaż z zachowaną przedwojenną kostką granitową – dodaje Aleksander Walczak.

CH Atut przy ul. Grażyny w Krakowie już działa

23/11/2017
dodany przez Admin Admin

Nowoczesny, dwupoziomowy obiekt, sklepy wiodących sieci handlowych oraz podziemny parking – tak wygląda Atut przy ul. Grażyny w Krakowie. Od dzisiaj najnowsza inwestycja KG Group jest już otwarta.

Centrum handlowe Atut przy ul. Grażyny w Krakowie to dwupoziomowy obiekt typu convenience przeznaczony do szybkich i wygodnych zakupów. Na powierzchni 3,5 tys. mkw. GLA znajduje się kilkanaście lokali handlowo-usługowych. W podziemiach budynku miejsce parkingowe przeznaczone jest dla około 50 samochodów. Budowa obiektu trwała od września 2016 roku, generalnym wykonawcą jest firma Skanska. Koncepcję architektoniczną opracowało Biuro Projektowe B2 Studio z Krakowa.

Oferta nowego centrum Atut to popularne sklepy, m.in. Biedronka, Pepco, apteka Ziko, Buczek, KiK, Rossmann, a także Tabak. Za komercjalizację obiektu odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Niewątpliwą zaletą centrum Atut jest jego lokalizacja w dzielnicy Prądnik Biały, przy jednym z największych krakowskich targów, Placu Imbramowskim. Dzięki temu tereny przylegające do obiektu od lat jednoznacznie kojarzą się z handlem, a sam plac generuje bardzo duży ruch o zasięgu ponadlokalnym. Ponadto, w okolicy galerii zlokalizowane są budynki handlowe, biurowe oraz osiedla mieszkaniowe. Atut Grażyny znajduje się w pobliżu głównej arterii komunikacyjnej Krakowa – ul. Opolskiej. W odległości 150-200 m wzdłuż ul. Opolskiej znajdują się przystanki siedmiu linii autobusowych komunikacji miejskiej, a w promieniu 500 m, na al. 29 Listopada oraz ul. Mackiewicza są przystanki kolejnych piętnastu linii. W sąsiedztwie znajdują się też duże parkingi dla samochodów osobowych.

– Nowy obiekt, który otworzyliśmy na osiedlu Prądnik Biały w Krakowie, ze względu na dogodną lokalizację umożliwia mieszkańcom zrobienie szybkich i wygodnych zakupów w sprzyjającej, dobrze zaprojektowanej przestrzeni. Znajdują się w nim znane i lubiane marki, oferujące produkty pierwszej potrzeby i gwarantujące możliwość zrobienia kompleksowych zakupów w jednym miejscu. Dużym udogodnieniem jest przyjazna klientom architektoniczna koncepcja obiektu, z układem wejść bezpośrednio z ulicy i wygodnym, podziemnym parkingiem. – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

Sześć obiektów pod wspólną nazwą Atut działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa, Pruszkowie i w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj, Atut Złocień, Atut Bielany oraz Suchej Beskidzkiej. Zaletą wszystkich obiektów jest lokalizacja – centra handlowe Atut powstają na terenie gęsto zaludnionych osiedli, w zamożnych strefach czy przy głównych szlakach komunikacyjnych miast. Format każdego obiektu dostosowany jest do potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

ArtN połączy historię, biznes i futurystyczne koncepty rozrywkowe

17/11/2017
dodany przez Admin Admin

Połączymy stare z nowym, high-tech z platerami, szkło i metal z zabytkową cegłą, a wreszcie slow life z futurystycznymi konceptami rozrywkowymi - tak Kinga Nowakowska, dyrektor generalny ArtN i członek zarządu zapowiedziała start flagowej inwestycji Grupy Capital Park.

Grupa Capital Park rozpoczyna budowę flagowej wielofunkcyjnej inwestycji rozrywkowo-usługowo-biurowej ArtN. Projekt łączący zabytkową, pofabryczną architekturę już w 2020 roku zaoferuje nietuzinkowe butiki, supernowoczesne rozwiązania, niespotykane nigdzie indziej koncepty rozrywkowe, gastronomiczne, największy ekologiczny BioBazar w nowej odsłonie, kameralne kino oraz Otwarte Muzeum Dawnej Fabryki Norblina.

ArtN będzie obejmował 9 poziomów nadziemnych i 4 podziemne. W ramach projektu powstanie ponad 64 tys. mkw. powierzchni użytkowej, w tym 40 tys. mkw. powierzchni biurowej klasy A (poziomy od +3 do +8) i 24 tys. mkw. powierzchni rozrywkowo-usługowo-handlowo-kulturalnej (poziomy od -1 do +2). Projekt zakłada wkomponowanie 9 zabytkowych budynków i 2 historycznych oraz 44 maszyn i urządzeń. Parking zlokalizowany na trzech kondygnacjach podziemnych zaoferuje 750 miejsc parkingowych (400 miejsc dla pracowników biur i 490 dla handlu i usług, w tym 140 rotacyjnych). Zupełną nowością będzie pierwszy w Polsce w pełni automatyczny, podziemny parking na 200 rowerów.

Wraz z połową listopada br. rozpoczynają się prace budowlane, które inwestor będzie opłacał z wkładu własnego przez kolejne 10 miesięcy, po czym zostaną uruchomione środki z kredytu. W dniu wczorajszym została podpisana umowa kredytowa z bankiem Pekao S.A. na kwotę około 160 mln EUR. Obecnie Grupa Capital Park jest na etapie wyboru generalnego wykonawcy, który zostanie wyłoniony do końca roku. Budowa potrwa 3 lata i zakończy się w IV kw. 2020 roku.

– Projekt ArtN ma za sobą długą historię. Grupa Capital Park zakupiła teren dawnej fabryki w 2008 roku. Projekt, który dzisiaj prezentujemy, jest efektem wielu lat pracy całego zespołu zaangażowanego w jego realizację i wielu milionów nakładów. Przez te kilka lat koncepcja ewoluowała wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów i najemców. Od początku wierzyliśmy jednak w powodzenie i nadzwyczajny potencjał tego projektu, mimo wielu wyzwań inwestycyjnych, z którymi przyszło nam się zmierzyć – mówi Kinga Nowakowska, dyrektor generalny ArtN i członek zarządu Grupy Capital Park. ArtN będzie przykładem nowej jakości na rynku, miejscem łączącym historię z najnowocześniejszymi rozwiązaniami i niespotykaną do tej pory liczbą funkcji. Wkomponowanie w projekt muzeum, teatru, kina, licznych konceptów gastronomicznych, butików i BioBazaru nada tej przestrzeni szczególny charakter i stanie się destynacją zarówno dla pracowników okolicznych biur, warszawiaków, jak i turystów odwiedzających Warszawę – dodaje Kinga Nowakowska.

Więcej mody w Dekadzie Grójec

17/11/2017
dodany przez Admin Admin

Galeria Dekada w Grójcu zyskuje nowego najemcę z branży fashion. Salon o powierzchni blisko 463 mkw. GLA otworzy w obiekcie niemiecka sieć dyskontowa Takko Fashion.

Sklepy oferujące asortyment w atrakcyjnych cenach niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Sieci dyskontowe utrzymują duży potencjał rozwoju, szczególnie w mniejszych miastach, których mieszkańcy oczekują podobnego doświadczenia zakupowego jak mieszkańcy dużych miast. Salon Takko Fashion, oferujący w rozsądnych cenach wysokiej jakości asortyment modowy dla całej rodziny, będzie pierwszym sklepem sieci w ponad 16-tysięcznym Grójcu.

– Centrum handlowe Dekada w Grójcu bardzo szybko przyjęło się na lokalnym rynku, klienci doceniają możliwość zrobienia wszystkich potrzebnych zakupów w jednym miejscu, a stale rosnąca popularność obiektu przekłada się na coraz lepsze wyniki sprzedażowe najemców. Kolejne lata funkcjonowania obiektu pokazały także, że rośnie zapotrzebowanie na poszerzenie oferty o nowe marki, stąd nasza decyzja o inwestycji w rozbudowę obiektu. Jesteśmy przekonani, że oferta Takko Fashion trafi w gusta mieszkańców Grójca – komentuje Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada SA.

Dekada Grójec to nowoczesne centrum handlowe przystosowane do szybkich i wygodnych zakupów liczące obecnie 5,7 tys. mkw. GLA. Po rozbudowie obiekt osiągnie łączną powierzchnię najmu 8,7 tys. mkw., a ilość dostępnych lokali wzrośnie z 17 do 23. W rozbudowanej części obiektu obok Takko Fashion pojawią się m.in. powiększony sklep Martes Sport oraz Jysk, który otworzy salon o powierzchni 1 180 mkw. Za proces komercjalizacji obiektu odpowiada firma BOIG Property Consulting.

Jedenaście obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Brodnicy, Grójcu, Krakowie, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach, Żyrardowie, Malborku i Ciechanowie. Planowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim. Docelowo sieć ma liczyć co najmniej 20 obiektów w całej Polsce. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce.