Dekada Nysa coraz bliżej finiszu budowy

24/02/2020
dodany przez Admin Admin

Trwają intensywne prace na terenie budowy Dekady Nysa. Galeria zostanie otwarta już w drugiej połowie tego roku.

Najnowszy projekt spółki Dekada – śródmiejska galeria handlowa Dekada Nysa powstaje zgodnie z planem. W grudniu minionego roku zakończone zostały prace związane z wykonaniem konstrukcji żelbetowej i murowej budynku, zamontowana konstrukcja stalowa i pokrycie dachu, ruszyły też prace elewacyjne, w efekcie których powstała już część elewacji z efektownymi przeszkleniami i elementami klinkierowymi nawiązującymi do historycznej zabudowy. Równocześnie, zgodnie z założonym harmonogramem, rozpoczęto realizację prac związanych z montażem instalacji wewnętrznych.

- Wszystkie działania zaplanowane na 2019 rok zostały zrealizowane planowo, teraz możemy skupić się w głównej mierze na pracach wewnątrz budynku, tak aby zapewnić najemcom jak najwięcej czasu na przygotowanie swoich salonów do otwarcia. Wnętrze Dekady Nysa oparte będzie na przejrzystym i funkcjonalnym układzie z centralnym, dwukondygnacyjnym pasażem handlowym doświetlonym światłem dziennym. Zarówno pasaż jak i liczne przeszklenia galerii sprawią, że budynek będzie otwarty na otaczający go krajobraz, lekki i, pomimo swoich rozmiarów, nie dominujący, a wpisany w proporcje miejskiej zabudowy – mówi Arkadiusz Gawron, Project Manager, BOIG.

Powierzchnia inwestycji wyniesie 27 tys. mkw., z czego 19 tys. mkw. stanowić będzie powierzchnia GLA obejmująca około 80 sklepów i strefę rozrywki z lokalami gastronomicznymi oraz 4-salowym kinem. Swoje lokale otworzą tu m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, Diverse, House, Vistula, Wólczanka czy Martes Sport i 50 style. Listę najemców z branży fashion uzupełnią znane sieci sklepów, w tym Empik, RTV Euro AGD, Rossmann, Yes, Briju, Pepco, KiK i Swiss. Nie zabraknie także miejsca na punkty handlowe, usługowe i gastronomiczne prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców, czy to pod własnymi markami czy w ramach współpracy z sieciami franczyzowymi.

S8 Corner. Dekada szykuje projekt mixed-use za miliard złotych

20/02/2020
dodany przez Admin Admin

Tam na razie jest ściernisko, ale będzie San Francisco – żartuje Aleksander Walczak, prezes Dekady, która na 15 hektarach między trasą S8, a ul. Gościnną we wsi Blizne Łaszczyńskiego, w gminie Stare Babice chce zbudować S8 Corner, czyli miasteczko z placem centralnym, kinem Helios, mieszkaniami, hotelami, akademikami, biurowcami oraz ulicą handlową z kieszeniowymi parkingami.

W projekcie przewidziano kino, mieszkania, dwa hotele, akademiki, biurowce, rynek centralny oraz ulicę handlową.

- Tam na razie jest ściernisko, ale będzie San Francisco – żartuje prezes Walczak. Na razie rośnie w tym miejscu kukurydza, ale po jej ścięciu ma być prawdziwy high street.

- Zaplanowaliśmy ok. 150 sklepów. Różne marki są wstępnie zainteresowane, na przykład Apart czy Douglas. Również inne znane sieci, jak H&M czy brandy LPP zastanawiają się nad salonem highstreetowym, zwłaszcza że nie będzie to zwykły deptak. Po tej ulicy będzie można jeździć samochodem, parkować pod wybranym sklepem, a jeśli zabraknie miejsca – zostawić auto na kieszeniowym parkingu za rogiem, na tyłach salonów. Przewidzieliśmy ok. 2 tys. miejsc parkingowych, czyli tyle, co w dużej galerii handlowej – opisuje Aleksander Walczak.

Tkalnia w Pabianicach zdobyła jednego dnia dwie prestiżowe nagrody

17/02/2020
dodany przez Admin Admin

Centrum rozrywkowo-handlowe Tkalnia w Pabianicach otrzymało jednego dnia - 6 lutego - dwie prestiżowe nagrody w dwóch różnych konkursach. Widać więc, że nowa inwestycja mocno zaznaczyła swoją obecność w świadomości ekspertów rynku nieruchomości komercyjnych.

Pabianicką Tkalnia w obu konkursach rywalizowała z projektami z całej Polski. W pierwszym z nich, Property Design Awards 2020, zbierał głosy jury, ekspertów z branży nieruchomości oraz głosy internautów. Tu niewątpliwie miało znaczenie zaangażowanie mieszkańców Pabianic i okolic, którzy czynnie wsparli Tkalnię w plebiscycie. Nieruchomość zdobyła nagrodę w kategorii Bryła.

W drugim konkursie, CEE Retail Awards 2020, rywalizowały najważniejsze w Polsce projekty 2019 roku. O wynikach decydowało wyłącznie międzynarodowe grono specjalistów z branży. Jest to więc nagroda przyznawana od profesjonalistów. Nagroda została przyznana w kategorii Projekt roku: mały obiekt handlowy.

Dawna fabryka włókiennicza Krusche-Ender przy ulicy Grobelnej 8 stała się kanwą dla utworzenia współczesnego centrum rozrywkowo-handlowego. Zrewitalizowana pofabryczny obiekt doskonale wpisuje się w przemysłową historię Pabianic i jest architektonicznym pomostem między tym, co w mieście dawne z tym, co współczesne i nowoczesne. Obecnie Tkalnia to ponad 40 sklepów, kino Helios i ponad 230 miejsc parkingowych.

Pomysł na architekturę Tkalni przedstawiły i zrealizowały pracownie architektoniczne Wojtyś Wójtowicz Architekci wraz z MAAI Marek Arciszewski. Projekt nadal się rozwija i już wkrótce zostaną otwarte kolejne lokale gastronomiczne i kolejne sklepy. Powstają także kolejne lokale usługowe zlokalizowane w nowoczesnych, przeszklonych kontenerach handlowych.

Inwestorem Tkalni jest łódzka spółka A&A znana w Łodzi i regionie z wielu inwestycji w nieruchomościach, operująca łącznie blisko 250 tys. mkw powierzchni handlowej, magazynowej, produkcyjnej i biurowej. Spółka zarządza 18 obiektami w Łodzi i okolicach.

Za koncepcję oraz komercjalizację Centrum odpowiadał BOIG.

Wiosną ruszy budowa Cracovia Outlet

23/01/2020
dodany przez Admin Admin

Budowa kompleksu handlowego z centrum Cracovia Outlet i kilku kolejnych parków handlowych Atut – takie plany na rynku nieruchomości komercyjnych w 2020 roku ma Spółka KG Group. – Stawiamy sobie bardzo ambitne, ale jednocześnie realistyczne cele – podkreśla krakowski deweloper.

Rok 2019 był dla KG Group bardzo owocny. Grupa rozszerzyła swoją sieć centrów handlowych Atut o kolejne 3 obiekty. W pierwszej połowie roku otwarte zostały dwa parki handlowe w Krakowie (Atut Ruczaj i Atut Złocień), natomiast od sierpnia funkcjonuje już pierwszy etap centrum Atut w Bełchatowie.

– Zamknęliśmy rok z poczuciem dużej satysfakcji. Nie tylko bowiem udało nam się otworzyć kolejne centra handlowe, które cieszą się dużą popularnością wśród klientów, ale też wykonaliśmy ogromną pracę przybliżającą nas o realizacji kolejnych projektów – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.

Kluczowym projektem KG Group jest kompleks handlowy typu mixed-use przy ul. Nowohuckiej w Krakowie, który tworzyć będą m.in. centrum Cracovia Outlet o powierzchni około 22 tys. mkw. oraz dwa parki handlowe Atut o łącznej powierzchni ponad 23 tys. mkw. Budowa kompleksu rozpocznie się już wiosną tego roku.

Centrum Cracovia Outlet będzie jedynym nowym centrum outletowym w Krakowie. Konkurencyjny projekt Fashion Outlet Kraków, po podpisaniu porozumienia przez inwestora Peakside Capital z KG Group, nie będzie ostatecznie realizowany. Operatorem centrum Cracovia Outlet będzie ROS Retail Outlet Shopping. Spółka będzie również odpowiedzialna za dalszą komercjalizację centrum. Wcześniej za proces zarządzania najmem odpowiadał BOIG. – To była naprawdę bardzo dobra i owocna współpraca. Dziękujemy BOIG za pomoc w stworzeniu koncepcji, która doskonale wpisuje się w nadchodzące trendy, wypromowanie projektu i skuteczną komercjalizację, dzięki której podpisaliśmy umowy z wiodącymi na rynku markami – mówi Krzysztof Gaczorek.
Do końca października 2019 roku prowadzony przez BOIG proces komercjalizacji centrum przekroczył 50 proc. Dzięki temu w Cracovii Outlet pojawią się takie marki, jak m.in. Intersport, pierwszy w Polsce multibrandowy sklep Grupy LPP (z odzieżą Reserved, Mohito, Cropp, House), Diverse, Volcano, Venezia, Unisono, Guess, Vistula, Wólczanka, W.Kruk, Kubenz, Dajar, Smyk, Home Deco czy Active – m.in. z produktami Adidas, Fila i Reebok. KG Group nadal będzie współpracować z BOIG przy rozwoju sieci Atut. – Przed nami bardzo intensywny czas związany z komercjalizacją kolejnych obiektów. Zależy nam na tym, żeby za ten proces odpowiadał sprawdzony i zaufany partner – podkreśla Prezes KG Group.

2020 rok będzie stał pod znakiem intensywnego rozwoju sieci centrów Atut. Razem z centrum Cracovia Outlet rozpocznie się budowa jednego z dwóch parków handlowych Atut przy ul. Nowohuckiej, który będzie dopełniał ofertę handlową centrum outletowego. Na przełomie lutego i marca KG Group wbije natomiast pierwszą łopatę na budowie centrum Atut Bielany. Będzie to pierwsze centrum handlowe w zachodniej części Krakowa, skierowane do mieszkańców rejonów Wola Justowska, Piekary, Bielany, Salwator czy Przegorzał. Na powierzchni około 5200 mkw. powstanie 9 sklepów, a wśród nich m.in. Pepco, Rossmann, Biedronka, Buczek i KiK.
W 2020 roku KG Group zamierza rozpocząć również budowę największego dotąd centrum Atut. W Wieliczce deweloper zrealizuje obiekt o powierzchni ponad 18 tys. mkw., który będzie połączeniem parku handlowego z galerią handlową. Znajdzie się w nim około 30 lokali – w tym m.in. duży operator spożywczy, popularne sieci dyskontowe i marki modowe oraz specjalna strefa kawiarniano-restauracyjna.
– Naszym celem jest stworzenie w Wieliczce obiektu, który nie tylko będzie miejscem wygodnych i szybkich zakupów, ale też będzie miał atrakcyjną ofertę rozrywkową – zapowiada Krzysztof Gaczorek.
W centrum w Wieliczce powstanie też jeden z największych klubów fitness w regionie – stworzy go popularna na południu Polski sieć MyFitness Place. Centrum w Wieliczce będzie położone przy ul. Krakowskiej, przy głównym wjeździe do miasta. Będzie atrakcyjnym punktem zakupowym zarówno dla mieszkańców Wieliczki i sąsiednich gmin, jak i mieszkańców południowej części Krakowa. Na 2020 rok KG Group zapowiada również rozpoczęcie budowy parku handlowego Atut w Suchej Beskidzkiej oraz rozbudowę centrum w Bełchatowie.

Więcej salonów LPP w Dekadzie

20/10/2019
dodany przez Admin Admin

Blisko 3 tys. mkw. zajmą sklepy Sinsay, Cropp i House w rozbudowanej Dekadzie Skierniewice. To kolejna w tym roku umowa dewelopera z grupą LPP, której salony w obiektach Dekady zajmą już łącznie ponad 10 tys. mkw. Za komercjalizację obiektów Dekada odpowiada BOIG Property Consulting.

Obiekty handlowe w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców znajdują się w 2019 roku w centrum uwagi nie tylko deweloperów i klientów, ale także najemców. Tylko w pierwszym półroczu tego roku trzech znaczących graczy na rynku zaanonsowało umowy z siecią centrów Dekada na łączną powierzchnię 6,5 tys. m2 – dyskont spożywczy Biedronka pojawi się w powstającej Dekadzie Konin, do rozbudowanej części Dekady Skierniewice wkrótce zawita Pepco, a grupa LPP zapowiedziała otwarcie w Dekadzie Nysa salonów marek: Reserved, House, Cropp i Sinsay o łącznej powierzchni ponad 5 tys. mkw. Zaledwie miesiąc temu do funkcjonującego już wcześniej w Dekadzie Sieradz salonu marki Sinsay dołączył sklep Reserved, a już kolejny przynosi następną umowę, którą LPP potwierdza wejście z salonami 3 młodzieżowych brandów Sinsay, Cropp i House do rozbudowanej Dekady w Skierniewicach. Łączna powierzchnia handlowa salonów marek z portfolio Grupy LPP w obiektach Dekady wyniesie tym samym już ponad 10 tys. mkw.

- Kolejne umowy z czołówką retailerów są dla nas wymiernym dowodem wartości naszych obiektów i przyjętego dla nich formatu, ale także potencjału całego rynku centrów handlowych w mniejszych miastach. Duże, znane marki zawsze przyciągają klientów do centrów, a w połączeniu z mniejszymi, także tymi lokalnymi, ale lubianymi i oczekiwanymi przez konsumentów tworzą komplementarną ofertę i budują siłę obiektów. Dzięki otwarciu kolejnych salonów marek z Grupy LPP poszerzamy wspólnie ofertę dedykowaną różnym grupom docelowym, zapewniamy możliwość zakupów porównawczych i impulsowych nieodzownych dla sukcesu w tej branży, a dodatkowo potwierdzamy, że dobrze skrojona propozycja modowa doskonale sprawdza się także w formacie convenience – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada.

Najważniejszym kryterium decyzji biznesowych w Dekadzie i strategii komercjalizacji realizowanej we współpracy z BOIG Property Consulting jest kierowanie się oczekiwaniami i potrzebami klienta. W odpowiedzi na te potrzeby w centrach handlowych Dekada pojawiają się rozwiązania mające na celu nie tylko optymalne dostosowanie oferty handlowej i uprzyjemnienie procesu zakupowego, ale także usługi dodatkowe m.in stałe i sezonowe punkty gastronomiczne, proekologiczne stacje ładowania pojazdów elektrycznych czy inwestycje w infrastrukturę tworzące propozycję dostosowaną do lokalnego rynku, dzięki której klienci znajdują w Dekadzie ofertę spełniającą ich potrzeby a najemcy przestrzeń do realizowania z sukcesem własnych założeń biznesowych.

- Nie zapominamy, że nasz biznes tworzony jest dla klientów i to przede wszystkim od nich zależy sukces realizowanych przez nas inwestycji. Szczególnie istotne jest to teraz, kiedy żyjemy w „erze klienta”, którego preferencje muszą znaleźć się na szczycie założeń strategicznych i działań operacyjnych. Kolejne Dekady powstają więc tam, gdzie jest na nie realne zapotrzebowanie, podobnie jest z rozbudowami już istniejących obiektów, dostosowywaniem oferty czy remodelingiem układu najemców. Dialog z klientami, najemcami i partnerami, reagowanie na zmiany ich oczekiwań i dostosowanie do obowiązujących trendów pozwalają nam udoskonalać nasze obiekty, zapewniać partnerom warunki do osiągania rosnących wskaźników i wyznaczają kierunek dla kolejnych naszych projektów i inwestycji – dodaje Aleksander Walczak.

Cracovia Outlet ze sportową ofertą

17/09/2019
dodany przez Admin Admin

Trwa intensywna komercjalizacja centrum Cracovia Outlet, którego oferta właśnie wzbogaciła się o sklep Active. W ramach multibrandowej koncepcji na powierzchni 414 mkw. będzie on sprzedawać produkty cenionych marek tak jak między innymi: Adidas, Reebok czy Fila.

Active to sklep sportowy oferujący odzież, obuwie i akcesoria sportowe najlepszych marek, jak Adidas, Reebok, Fila. Wyróżnia się bogatą kolekcją, stworzoną z myślą o miłośnikach sportu i entuzjastach aktywnego trybu życia. Atutami Active MG są najkorzystniejsze ceny na rynku, a także duża częstotliwość dostaw i promocji. Firma ta – jako jedna z nielicznych na rynku – uzyskała certyfikat jakości „adidas Poland e-commerce QUALITY”.
– Sport zawsze wnosi do życia pozytywną energię. Nasza oferta z pewnością zaktywizuje zakupy w kierunku asortymentu sportowego. Klienci centrum zyskają szeroki wybór marek i produktów, a będą one tym atrakcyjniejsze, że w stałej przecenie – zapowiada Michalina Kaczmarska, Prezes Zarządu Active MG.
– Zależy nam, by oferta centrum outlet przyciągnęła jak największą rzeszę klientów. Dywersyfikujemy portfolio tak, aby produkty znalazły swoich fanów wśród osób o możliwie najszerszym zakresie zainteresowań. Wiemy, jak ważna dla centrum outlet jest oferta sportowa, dlatego multibrandowa koncepcja Active MG na pewno będzie cieszyć się popularnością – mówi Katarzyna Szabelska, Associate Director z firmy BOIG, która odpowiada za komercjalizację obiektu.

– Do wyboru Cracovia Outlet przekonała nas lokalizacja. Centrum będzie funkcjonować przy jednej z najruchliwszych krakowskich ulic, z dużym dziennym przepływem samochodów. Jest to trasa często wybierana przez krakowian, bo łączy różne części miasta. Położenie przy Nowohuckiej gwarantuje więc duży ruch samochodowy i łatwy dojazd do obiektu. Centrum będzie na tym korzystać. Ważną zaletą jest również to, że Cracovia Outlet powstaje w popularnej strefie handlowej, od dawna funkcjonującej w świadomości krakowian. To bez wątpienia ułatwi pozyskanie klientów, którzy mają już wypracowane ścieżki zakupowe na terenie miasta – dodaje Michalina Kaczmarska.

BOIG 15 lat na rynku: ponad 70 projektów i 2,5 tys. transakcji

05/09/2019
dodany przez Admin Admin

Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że nie ma wielu firm, które oferują tak szerokie możliwości realizacji inwestycji na każdym ich etapie, poparte praktycznym doświadczeniem całego zespołu – mówi Wojciech Cieślak, Prezes BOIG.

Nowoczesne projekty mixed-use, centra wyprzedażowe, parki handlowe, obiekty o charakterze convenience shopping center, przestrzenie handlowe w kompleksach biurowych – zakres i model realizacji projektów składających się na portfolio BOIG wyróżnia spółkę wśród specjalistów działających na polskim rynku nieruchomości komercyjnych.
BOIG jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019. Z przedstawicielami spółki będzie można spotkać się na stoisku 3.4. BOIG jest również partnerem Welcome Mixer.
Niewiele na polskim rynku jest firm, które mogą zaoferować tak szerokie możliwości realizacji projektów komercyjnych jak BOIG. W zależności od potrzeb partnera, firma w ramach własnych zasobów gotowa jest przejąć odpowiedzialność za cały proces deweloperski, od analizy rynku, wytypowania lokalizacji i nabycia terenu, pozyskania inwestora, projekt i nadzór nad wszystkimi etapami budowy, komercjalizację i ostatecznie sprzedaż zrealizowanego projektu.
– Odkąd pracujemy w obszarze polskiego rynku nieruchomości komercyjnych mogliśmy obserwować ogromne zmiany zarówno samego rynku, jak i procesów biznesowych związanych z obsługą inwestycji. W BOIG od zawsze wierzyliśmy w wartość doświadczenia i relacji. Wszystkiego, co dziś wiemy o rynku, nauczyliśmy się uczestnicząc w każdym etapie powstawania obiektów, analizując, jak zmieniają się potrzeby inwestorów, deweloperów i konsumentów i w jaki sposób możemy pomóc im w ich realizacji. Tak powstawały kolejne projekty i pojawiały się kolejne sektory usług, które mogliśmy zaproponować naszym klientom. Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że nie ma wielu firm, które oferują tak szerokie możliwości realizacji inwestycji na każdym ich etapie, poparte praktycznym doświadczeniem całego zespołu – mówi Wojciech Cieślak, Prezes BOIG.

Najważniejsze projekty w portfolio BOIG

Przykładem projektu, w którego powstanie zaangażowane były zespoły wszystkich działów firmy: od BOIG Investment&Finance, przez Project Management, Development, Property Consulting, Tenants Coordination i Marketing, jest Silesia Outlet w Gliwicach. Budowa obiektu trwała zaledwie 14 miesięcy. Podczas otwarcia dla klientów, które odbyło się w marcu tego roku, poziom jego komercjalizacji wynosił blisko 95 proc., a już trzy miesiące później obiekt został sprzedany i trafił w ręce Neptune, spółki joint venture Neinver i Nuveen Real Estate.

W portfolio BOIG przeważają projekty handlowe, dominujące w swoich lokalizacjach i kategoriach. Wśród nich są zarówno projekty outletowe, jak i niewielkie centra convenience, parki handlowe czy kompleksy mixed-use. Strategia i konstrukcja kompleksowej oferty handlowej jednych z pierwszych obiektów outletowych w Polsce, takich jak dawne centra Fashion House w Gdańsku, Sosnowcu i Warszawie (obecnie Designer Outlet) czy Ptak Outlet to efekt pracy działu BOIG Property Consulting. Ten sam zespół stworzył ofertę Silesia Outlet, 11 centrów convenience sieci Dekada, centrów handlowych Atut należących do KG Group, Focus Malli w Bydgoszczy, Piotrkowie Trybunalskim, Rybniku i Zielonej Górze, obiektów Vis a Vis czy Centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach, a obecnie pracuje nad komercjalizacją kolejnych nowopowstających obiektów, m.in, Dekad w Nysie, Mińsku Mazowieckim i Koninie, obiektów Atut w Wieliczce, Bełchatowie, Suchej Beskidzkiej czy największego i najnowocześniejszego kompleksu łączącego ofertę outletową z centrum szybkich zakupów w stolicy Małopolski – Cracovia Outlet.

Kilkanaście lat doświadczenia, udział w najdynamiczniejszym okresie przemian gospodarczych, odpowiedzialność za rozwój znacznej części polskiego rynku nieruchomości komercyjnych w okresie jego silnego rozwoju, a także szerokie spektrum projektów, stawiają BOIG w gronie najlepszych specjalistów w Polsce.
– Polski rynek nieruchomości komercyjnych przeszedł olbrzymie przemiany. Jego dzisiejszy kształt jest wynikiem kilkunastoletniego procesu wdrażania rozwiązań z bardziej rozwiniętych rynków zagranicznych i tworzenia nowej jakości dostosowanej do potrzeb i specyfiki rodzimej rzeczywistości. Obecnie jego kondycja jest bardzo dobra, coraz więcej firm oferuje też usługi wsparcia dla inwestorów i deweloperów, którzy chcą inwestować w nowe obiekty, modernizować lub rozbudowywać już istniejące. Za sukcesem każdego z tych przedsięwzięć musi stać jednak doświadczenie i bardzo dobra znajomość rynku, która pozwala na realne oszacowanie szans powodzenia projektu i zaplecze sprawdzonych rozwiązań. Ale także umiejętność szybkiego reagowania i dostosowania się do zmian zachowań konsumenckich, niestandardowych sytuacji na rynku czy otwarcie na innowacje, które będą miały coraz większy wpływ na działalność biznesową na rynku nieruchomości – mówi W. Cieślak.
– Nasz model pracy ulega pewnym zmianom wraz z rynkiem, ale od początku konsekwentnie trzymamy się zasady, że nie różnicujemy projektów na mniej lub bardziej ważne. Do każdego podchodzimy indywidualnie i dostosowujemy do potrzeb konkretnego rynku. Każdy jest tak samo istotny, niezależnie od tego, czy realizujemy go dla dużego, międzynarodowego dewelopera, czy dla lokalnego inwestora. O ile widzimy potencjał i jesteśmy pewni, że możemy zrealizować oczekiwania dotyczące projektu, koncentrujemy się na znalezieniu dla niego najlepszego rozwiązania i podchodzimy jak do najważniejszej inwestycji, bo taką też jest dla jej inwestora czy dewelopera – dodaje Tomasz Rydlewski, Wiceprezes BOIG.
Podsumowanie 15 lat pracy BOIG to ponad 70 zrealizowanych projektów komercyjnych, blisko 2,5 tys. transakcji na ok. 1,3 mln. mkw. powierzchni handlowej i grono partnerów, dla których profesjonalizm, skuteczność i partnerstwo oferowane przez firmę przekładają się na sukcesy własnych marek i inwestycji.

Dekada Nysa pnie się w górę

04/09/2019
dodany przez Admin Admin

Na mapie polskiego handlu są jeszcze nieliczne miejsca, które potrzebują nowoczesnych, wielkopowierzchniowych centrów handlowych. Taki obiekt powstaje obecnie w Nysie z inicjatywy Dekada - dewelopera z polskim kapitałem. Będzie to największa galeria realizowana dotychczas przez tego inwestora. Otwarcie obiektu o powierzchni 27 tys. mkw. zaplanowano na drugą połowę 2020 roku.

Prace przy budowie Dekady Nysa trwają od kilku miesięcy i posuwają się dynamicznie do przodu. Obiekt usytuowany został tuż obok Rynku i pomiędzy dworcami - autobusowym i kolejowym. Nieopodal przebiega główna arteria komunikacyjna miasta - ul. Bema. Na powierzchni ok. 27 tys. mkw. (w tym 19 tys. mkw. GLA), znajdzie się około 80 sklepów oraz strefa rozrywki z multipleksem kinowym, a obszerny parking pomieści 400 samochodów. Dotychczas w Nysie nie powstało jeszcze centrum handlowe z tak szeroką ofertą handlowo-rozrywkową i o tak dużej powierzchni.
- Roboty budowlane postępują zgodnie z planem. Skończyliśmy już ponad 70 proc. konstrukcji żelbetowo-murowej obiektu i przechodzimy do realizacji konstrukcji stalowej dachu. Pracujemy także nad izolacjami termicznymi zewnętrznych ścian. Obecnie wykonywane są one w podziemnej części i przy stropie nad kondygnacją, w której znajdzie się parking. Na ukończeniu są także przebudowy sieci, których umiejscowienie kolidowało z inwestycją i konieczne było zmienienie ich układu. Montowane są też instalacje przeciwpożarowe - mówi Arkadiusz Gawron, Project Manager, BOIG.
- Do końca tego roku planujemy doprowadzić obiekt do stanu surowego zamkniętego, zakończyć prace murowe wewnątrz galerii i rozpocząć prace wykończeniowe związane z suchą zabudową - dodaje A. Gawron.
Projekt galerii stworzony został przez pracownię architektoniczną JSK Architekci, która stawia na architekturę ponadczasową, zintegrowaną z otoczeniem. Istotnym elementem nyskiej Dekady będzie zabytkowa, XIX-wieczna Gazownia Miejska. Jej historyczne, ceglane ogrodzenie zostanie w większości zachowane i wkomponowane w elewację galerii, a kolorystyka całego obiektu będzie się do niego odwoływać. Ponadto, w galerii powstanie także szklany pasaż z zachowaną przedwojenną kostką granitową. Obiekt został podzielony na bryły o różnym wykończeniu elewacji, przy jednoczesnym zastosowaniu szkła i naturalnej zieleni.
- Dekada Nysa to dla nas projekt szczególny. Nie tylko dlatego, że to największa inwestycja w naszym portfolio. Chcemy jak najlepiej odpowiadać na oczekiwania przyszłych klientów, stąd przez długi okres poszukiwaliśmy najlepszych rozwiązań dla tej galerii. W efekcie udało nam się stworzyć projekt, który łączy historię tego miejsca z teraźniejszą tkanką miasta i potrzebami lokalnej społeczności. Z myślą o ich wymaganiach stworzyliśmy bogatą ofertę handlowo-usługową obiektu oraz obszerny sektor rozrywkowy - mówi Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada.
Dekada Nysa zapewni przyszłym klientom szeroką ofertę zakupową. Szczególnie rozbudowany zostanie segment odzieżowy, który stworzą popularne polskie i międzynarodowe brandy tj. Reserved, Sinsay, Cropp, Diverse, House, Vistula i Wólczanka, Kubenz, Big Star, CCC, Quiosque i inne. Miłośnicy aktywności fizycznej znajdą w obiekcie także salony marek 4F, Martes Sport czy 50 style. W galerii obecne będą też sieci Smyk, Empik, RTV Euro AGD, Rossmann, Swiss, Yes, Briju, Pepco i KiK. Strefę rozrywkową stworzą restauracje i kawiarnie, m.in. Grycan i So!Coffee oraz 4-salowe kino.
Za koordynację budowy odpowiada BOIG Project Management, natomiast za wynajem powierzchni handlowej w obiekcie odpowiada BOIG Property Consulting. Inwestorem i deweloperem galerii jest Dekada SA. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Adamietz.

SCF 2019: BOIG partnerem Welcome Mixer

02/09/2019
dodany przez Admin Admin

Tradycyjny Welcome Mixer rozpoczyna się wieczorem w przeddzień Shopping Center Forum. Tym razem goście spotkają się w Restauracji Izumi Sushi przy ul. Biały Kamień w Warszawie. Ten lokal, to połączenie doskonałej orientalnej kuchni i egzotyki miejsca. Udział w wydarzeniu jest otwarty dla wszystkich uczestników Forum. Partnerem tegorocznego Welcome Mixer jest firma BOIG.

Firma BOIG w tym roku obchodzi jubileusz 15 lat obecności na rynku. Od zawsze jest wystawcą Shopping Center Forum i w tym uroczystym dla siebie roku jest także partnerem wydarzenia Welcome Mixer rozpoczynającego jesienną edycję Forum.
– W tym roku mija 15 lat od pojawienia się firmy BOIG na rynku. Czynnikiem sukcesu, który osiągnęliśmy na przełomie tych lat jest m.in. doświadczenie naszych pracowników, zaufanie klientów, a także wypracowane dobre relacje z partnerami biznesowymi. Chcąc podziękować za wspólne lata pracy, 24 września zapraszamy uczestników jesiennej edycji Shopping Center Forum na Welcome Mixer do restauracji Izumi Sushi przy ul. Biały Kamień 4. Rozpoczynamy punktualnie o godzinie 19:00. Będzie to doskonała okazja do wspólnego świętowania urodzin BOIG w gronie przedstawicieli kluczowych osób w branży – mówi Wojciech Cieślak, Prezes BOIG.

Wszystkie projekty BOIG na SCF 2019

Obecnie BOIG jest odpowiedzialny za wynajem kilkudziesięciu obiektów handlowych w całej Polsce. Wśród nich są zarówno niewielkie centra handlowe convenience, obiekty wyprzedażowe, zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne, parki handlowe czy regularne galerie. O najważniejszych projektach nad jakimi pracuje firma, będzie można porozmawiać podczas zbliżających się targów Shopping Center Forum 2019. Wśród obiektów prezentowanych na stoisku BOIG (3.4) znajdą się kluczowe projekty min firm Dekada SA i KG Group.
– Aktualnie przygotowujemy kilkanaście projektów, o różnym charakterze, na terenie całego kraju. Do najciekawszych zaliczyć można najnowszy, multifunkcyjny projekt realizowany wspólnie ze spółką Dekada. Znacznie różni się on od dotychczasowych realizacji spółki i będzie największą inwestycją w portfolio Dekady. Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany podczas kwietniowych targów Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards i spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem branży. Dużo uwagi poświęcamy też obecnie Galerii Handlowej Dekada w Nysie. Będzie to najnowocześniejszy z dotychczasowych obiektów Dekady, liczący 19 tys. mkw. GLA, z doskonałą lokalizacją w samym sercu miasta, nieopodal Rynku i dworców – autobusowego i kolejowego. Jego otwarcie planowane jest na drugą połowę 2020 roku – zapowiada Grzegorz Augustyn, współzałożyciel i Członek Zarządu Grupy BOIG.
– Pracujemy też nad kolejnymi obiektami dla KG Group: centra convenience sieci Atut pojawią się w Wieliczce, Bełchatowie i Suchej Beskidzkiej. W tym roku w stolicy Małopolski rusza także budowa Cracovia Outlet – centrum wyprzedażowego zintegrowanego z convenience shopping center Atut, które komercjalizujemy – dodaje Tomasz Rydlewski, współzałożyciel i Członek Zarządu Grupy BOIG.

Welcome Mixer odbędzie się 24 września 2019 r. od godz. 19.00 w Restauracji Izumi Sushi, ul. Biały Kamień 4, 02-593 Warszawa.

Pepco na dłużej w Dekadzie

18/08/2019
dodany przez Admin Admin

Europejska sieć dyskontów Pepco przedłużyła umowę najmu w Dekadzie Nowy Targ o kolejne 5 lat i powiększyła swój lokal do 350 mkw. Sklep w nowej odsłonie powitał pierwszych klientów na początku sierpnia.

Pepco rozwija się dynamicznie od kilkunastu lat i obecnie jest jednym z najpopularniejszych sprzedawców odzieży dziecięcej oraz wiodącym dostawcą artykułów dekoracyjnych. W Dekadzie Nowy Targ firma obecna jest od początku funkcjonowania obiektu, a 2 sierpnia otworzyła swój powiększony sklep.

– Sklep Pepco w Dekadzie Nowy Targ cieszy się dużą popularnością. Wpłynęło to nie tylko na przedłużenie umowy najmu na kolejne 5 lat, ale też powiększenie salonu. Dzięki temu oferta sklepu jest jeszcze bogatsza, co z pewnością zadowoli naszych klientów - mówi Bartosz Soból, dyrektor centrum handlowego Dekada w Nowym Targu. - Po pięciu latach od otwarcia obiektu na przedłużenie swoich umów zdecydowali się wszyscy dotychczasowi najemcy. Jest to dla nas dowód bardzo dobrej kondycji i wysokiego potencjału naszego centrum - dodaje B. Soból.

Dekada w Nowym Targu to obiekt o powierzchni 3,3 tys. mkw. GLA, na których funkcjonuje dworzec autobusowy oraz 15 lokali handlowo-usługowych. Wśród nich są m.in.: Tesco, CCC, Martes Sport, Rossmann, Ziko Apteka.

Za komercjalizację obiektu odpowiada BOIG Property Consulting.